Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Фиат Брава 1,6 16v. не пали топла

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Фиат Брава 1,6 16v. не пали топла

    От 4 години карам Фиат Брава 1,6 16v. Миналата година двама майстори ми казаха, че стартера не звучи добре и сигурно е за ремонт или смяна. Аз самия също чувах странен шум понякога при палене. Реших да не чакам да се скапе съвсем и го дадох за ремонт. Казаха, че не можел да се ремонтира, а трябвало да се смени. ОК. Смениха го - дадоха ми стария и се почна. При палене при загрята кола първия оборот понякога беше бавен. С времето ставаха все по-трудни първите превъртания. Усещаше се, че се мъчи, но все успявах да запаля. Докато накрая дойде момента, в който просто не успях да я запаля - върти бавно няколко пъти и спре. Установих, че малко да поизстине за 5-10 мин. и пак пали като пушка. Отидох при друг майстор да види колата и стартера. Той го свалил и го занесъл на хора, които се занимават с ремонт на стартери и те казали, че стартера си е наред. Посъветвали го да види нек’ви настройки по колата. Доколкото си спомням нещо за аванса ми говореше, че го пипнал. И наистина след като ми върна колата вече можех да я паля загрята, макар че пак се усещаше усилие при първите обороти. Обаче лека полека нещата, в рамките на няколко седмици, отново се влошиха и се върнаха на положение, че не мога да я паля загрята . Айде пак при първия майстор и му казах да си ми сложи стария стартер и да ми върне парите. Сложи го стария стартер и колата се оправи. Дори вече не чувах старото стържене на стартера. И така сигурно 4 месеца си карах с идеята, че проблема е бил в новия стартер, и че вече всичко е наред. Обаче днес изведнъж отново отказа да запали при топъл двигател. Направи 4 бавни оборота и млъкна. Отворих капака, по отработената процедура, изчаках 5 минути и запалих. Изгасих я, пак запалих вече с четвърт оборот и така няколко пъти- все едно нещо се отпуши.Меко казано не разбирам много от коли. Но гледам да си поддържам бравата, да не отлагам проблемите и да я водя на читави майстори. Прегледах стари теми с проблеми подобни на моя, но не открих аналогичен случай. Затова се реших да си постна проблема. Ако някой има някакви идеи нека да сподели щото искам да съм по-подготвен като тръгна пак по майстори.

    #2
    А колега питал ли си маисторите дали няма опция като загрее мотора да ти затяга и за това стартера да се мъчи и да неможе да завърти.пробваи с друго масло може да е заради него.Защото така както разказваш какво прави това не е от стартера а от самия мотор,и ми е интересно как ти променят центровката при положение,че това не е с дистрибуторна капачка та да я върти как му доиде за да ти я центрова.
    FIAT BRAVO 1,6 16V 103ps ''97''г.

    Коментар


      #3
      Пробвай с друг акумулатор и пак пиши. Когато не може да запали с твоя вземи назаем от някой приятел и пробвай.
      Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

      Коментар


        #4
        Колега прочети xубаво какви са оплакванията и тогава пиши компетентни отговори.
        FIAT BRAVO 1,6 16V 103ps ''97''г.

        Коментар


          #5
          колега , пиши на ivalena от форума - тя оправи подобен проблемако ти се чете:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...784&highlight=

          Коментар


            #6
            zzzz323 написа:
            А колега питал ли си маисторите дали няма опция като загрее мотора да ти затяга и за това стартера да се мъчи и да неможе да завърти.
            Не съм ги питал, но ми се струва, че ако има затягане не може от 5 мин. охлаждане моторът напълно да се "оттегне".
            zzzz323 написа:
            пробваи с друго масло може да е заради него.
            Скоро ми смениха марката на маслото и седмица след това се появи отново този проблем. Но преди със старото масло пак го имаше проблема. Старото масло ми го слагаха от Вантотрейд, не си спомням как се казваше, беше пълна синтетика. сега е Q8 минерално.
            zzzz323 написа:
            Защото така както разказваш какво прави това не е от стартера а от самия мотор,и ми е интересно как ти променят центровката при положение,че това не е с дистрибуторна капачка та да я върти как му доиде за да ти я центрова.
            За центровката не съм сигурен просто защото не разбирам много и не го запомних точно какво каза.Чудя се дали не е нещо от компютъра...

            Коментар


              #7
              трудно въртене няма как да е от ЕКУ,а колегата с дистрибуторната капачка е прав - качили са те на черешатанякой сетил ли се е да :вържи един мултицет на клемите на акумулатора, изкарай си го в купетои наблюдавай напрежението - при нормално въртене, при трудно въртене ... това ще даде насока

              Коментар


                #8
                Има един датчик на xоуд или там както му е името принципно като се развали колата като загрее и като я изгасиш после неиска да запали като се оxлади малко и пали,но това незнам дали го има при тези мотори питай ако има пробвай с друг дали ще го има пак проблема. :D
                FIAT BRAVO 1,6 16V 103ps ''97''г.

                Коментар


                  #9
                  zzzz323 написа:
                  Има един датчик на xоуд или там както му е името принципно като се развали колата като загрее и като я изгасиш после неиска да запали като се оxлади малко и пали,но това незнам дали го има при тези мотори питай ако има пробвай с друг дали ще го има пак проблема. :D
                  от това НЯМА да върти трудно.

                  Коментар


                    #10
                    Нали и аз така мисля,но вече не се сещам за друго.
                    FIAT BRAVO 1,6 16V 103ps ''97''г.

                    Коментар


                      #11
                      u_bo написа:
                      вържи един мултицет на клемите на акумулатора, изкарай си го в купетои наблюдавай напрежението - при нормално въртене, при трудно въртене ... това ще даде насока
                      Това мисля да направя следващия път.

                      Коментар


                        #12
                        Добре де колеги, какво е това затягане? Това значи мотора да е аут! А той работи нормално с изключение на паленето. Нещо не се връзва. Какво значи да затегне? Измества коляновия вал? За да стане това, трябва да има много сериозна повреда! И вообще кой ще предизвика това? Съединител не. Той няма такива способности когато е зацепен. Може би колегата да пробва, когато не ще да върти, дали ще завърти без да натиска съединителя. Макар,че и това е странно. Изобщо за да се помръдне колянов вал по оста се искат големи усилия, ако това се има в пред вид под затягане.
                        Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                        Коментар


                          #13
                          Danchojn написа:
                          Може би колегата да пробва, когато не ще да върти, дали ще завърти без да натиска съединителя.
                          Ще пробвам и без да натискам съединителя щото май ми беше станало навик да го натискам докато паля. Макар че все си мисля, че проблема го е имало и когато не съм натискал съединителя. Между другото всичко почна със смяната на стартера. При всяко махане и слагане нещо се случва. Първия път като ми сложиха новия (втора употреба) стартер проблема с паленето се появи. Като го свалиха за да го видят и пак го сложиха се пооправи. И накрая като ми върнаха стария съвсем се оправи, но само за 4 месеца, до вчера. Нещо в процеса на сваляне и слагане на стартер се случва.

                          Коментар


                            #14
                            Cьщия проблем. Маисторите ми казаха че има разпоена ламела на ротора на стартера.След ремонта нямам проблеми.Преди ремонта при загряване на двигателя се затопля и стартера и от лошо запоената ламела се появява този проблем.При мен един пьт пали два не пали така че опитай и това.Успех!

                            Коментар


                              #15
                              bivmo написа:
                              Cьщия проблем. Маисторите ми казаха че има разпоена ламела на ротора на стартера.
                              Ама стартера, при който проблема се появи и беше най-зле са го гледали все майстори дето правят стартери. Не вярвам всички да са сбъркали като казват, че е наред. От 4 месеца съм пак със стария си стартер и сега взе, че и с него не може да пали.

                              Коментар

                              Working...
                              X