Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смяна на термостат на Темпра

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Смяна на термостат на Темпра

    Ето го и положението: термостата на Темпра-та май е за смяна щото колата още не загряла и се усеща затопляне на радиатора. А и парното много бавно затопля купето. Мисля си че е от термостата и съм решил да г сменя ама ми се иска първо да попитам някои дето си го сменял - мога ли да го направя и сам и също така как се обезвъздушава системата, щото ми казаха че може да е от въздушна тапа в парното в купето? Поразгледах книжките и там пише че на радиатора има 2 болта за изпускане на антифриза и за обезвъздушаване, ама мойта Темпра няма такива болтове на радиатора, има допълнително малко маркуче от радиатора до резервоара с антифриз - дане е самообезвъздушаваща се ?- четох по форумите че имало и такива

    #2
    Re: Смяна на термостат на Темпра

    t_boy написа:
    Ето го и положението: термостата на Темпра-та май е за смяна щото колата още не загряла и се усеща затопляне на радиатора. А и парното много бавно затопля купето. Мисля си че е от термостата и съм решил да г сменя ама ми се иска първо да попитам някои дето си го сменял - мога ли да го направя и сам и също така как се обезвъздушава системата, щото ми казаха че може да е от въздушна тапа в парното в купето? Поразгледах книжките и там пише че на радиатора има 2 болта за изпускане на антифриза и за обезвъздушаване, ама мойта Темпра няма такива болтове на радиатора, има допълнително малко маркуче от радиатора до резервоара с антифриз - дане е самообезвъздушаваща се ?- четох по форумите че имало и такива
    никва въздушна тапа няма термостата ти е за смяна ако е 1,8 /мойта е такава/ няма никви ядове с обезвъздушаването правил съм го а и термостата се сменя много лесно, мойта също няма пробки за обезвъздушаване УСПЕХ
    TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
    UNO 1.0 FIRE

    Коментар


      #3
      Re: Смяна на термостат на Темпра

      t_boy написа:
      Ето го и положението: термостата на Темпра-та май е за смяна щото колата още не загряла и се усеща затопляне на радиатора. А и парното много бавно затопля купето. Мисля си че е от термостата и съм решил да г сменя ама ми се иска първо да попитам някои дето си го сменял - мога ли да го направя и сам и също така как се обезвъздушава системата, щото ми казаха че може да е от въздушна тапа в парното в купето? Поразгледах книжките и там пише че на радиатора има 2 болта за изпускане на антифриза и за обезвъздушаване, ама мойта Темпра няма такива болтове на радиатора, има допълнително малко маркуче от радиатора до резервоара с антифриз - дане е самообезвъздушаваща се ?- четох по форумите че имало и такива
      моята темпра е 1.6 карбуратор смяната на термостата е много лесна.Аз също имах проблем с термостата не затваряше на цяло и пропускаше към втория кръг, свалих го, зачистих със ситна шкурка ръба на тялото където затваря също и лостчето по което се движи термостата и сега си отваря и затваря. Обезвъздушаването на системата е от две пробки /при моята е така / едната е от задната страна на радиатора горе в ляво, другата на маркуча от термостата към парното.
      tempra 1,6

      Коментар


        #4
        Re: Смяна на термостат на Темпра

        t_boy написа:
        Ето го и положението: термостата на Темпра-та май е за смяна щото колата още не загряла и се усеща затопляне на радиатора. А и парното много бавно затопля купето. Мисля си че е от термостата и съм решил да г сменя ама ми се иска първо да попитам някои дето си го сменял - мога ли да го направя и сам и също така как се обезвъздушава системата, щото ми казаха че може да е от въздушна тапа в парното в купето? Поразгледах книжките и там пише че на радиатора има 2 болта за изпускане на антифриза и за обезвъздушаване, ама мойта Темпра няма такива болтове на радиатора, има допълнително малко маркуче от радиатора до резервоара с антифриз - дане е самообезвъздушаваща се ?- четох по форумите че имало и такива
        За смяната не мога да ти дам инфо, но за обезвъздушаването - щом е без пробки - вероятно сама се обезвъздушава. За да се презастраховаш може да я паркираш на някое нанагорнище (може и нанадолнище, ама тряя обърнеш ) и я остави да поработи. Идеята е казанчето да е най-високата точка от системата (то и така си е най-високата, освен ако нямаш някой не много кадърно монтиран изпарител дето да е по-високо, а и нали казах презастраховане) - да иде там въздуха, ако междувременно му излапа съдържанието - сипвай още. Но от опит казвам - след 2-3 км провери пак, вероятно ще се наложи да долееш още малко течност. Забележка - опита ми обаче е със споменатия изпарител
        Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

        Коментар


          #5
          Мерси за помоща , днес отивам да си купя нов термостат и ще го сменям. Ако се закучи нещо - ще пиша !

          Коментар


            #6
            Мерси за помоща , днес отивам да си купя нов термостат и ще го сменям. Ако се закучи нещо - ще пиша !

            Коментар


              #7
              Днес смених термостата - беше оригиналния Фиат-ски с гумен клапан, който се оказа чист и ОК, но пръчицата която го отваря явно се е удължила с времето защото не затваря изцяло и остава луфт. Дали ако я изпиля и я скъся щемога даго ползвам или е вече амортизиран.Новия термостат е турски, с метално клапанче. И аз ,макар че съм скептично настроен спрямо турските част, си мисля че не е менте и ще върши работа. От магазина ми казаха че досега не са имали оплаквания от тези термостати. А и на кутииката си пише име и адрес на фирмата в Турция дето ги произвежна.

              Коментар


                #8
                Кажи каква марка е този новия и какви пари е. А и само елемента или и корпуса купи? Аз преди няма и 2 години смених термостата. Сложих някакъв Jonson - или нещо такова комплект с корпуса, ама вече е взел-дал. Не е запекъл изцяло отворен, ама не затваря плътно, колата загрява бавно...
                Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

                Коментар


                  #9
                  t_boy написа:
                  Днес смених термостата - беше оригиналния Фиат-ски с гумен клапан, който се оказа чист и ОК, но пръчицата която го отваря явно се е удължила с времето защото не затваря изцяло и остава луфт. Дали ако я изпиля и я скъся щемога даго ползвам или е вече амортизиран.Новия термостат е турски, с метално клапанче. И аз ,макар че съм скептично настроен спрямо турските част, си мисля че не е менте и ще върши работа. От магазина ми казаха че досега не са имали оплаквания от тези термостати. А и на кутииката си пише име и адрес на фирмата в Турция дето ги произвежна.
                  ..Лостчето съм го скъсил с няколко милиметра докато термостата остане затворен. Зачистих със ситна шкурка ръбът където гумения клапан затваря на моя термостат там се бяха образували канали и от там минаваше антифриз. Острото на лостчето където влиза навътре имаше мръсотия която също пречеше да затваря термостата.Вече около един месец си работи без проблем
                  tempra 1,6

                  Коментар


                    #10
                    fiiat написа:
                    t_boy написа:
                    Днес смених термостата - беше оригиналния Фиат-ски с гумен клапан, който се оказа чист и ОК, но пръчицата която го отваря явно се е удължила с времето защото не затваря изцяло и остава луфт. Дали ако я изпиля и я скъся щемога даго ползвам или е вече амортизиран.Новия термостат е турски, с метално клапанче. И аз ,макар че съм скептично настроен спрямо турските част, си мисля че не е менте и ще върши работа. От магазина ми казаха че досега не са имали оплаквания от тези термостати. А и на кутииката си пише име и адрес на фирмата в Турция дето ги произвежна.
                    ..Лостчето съм го скъсил с няколко милиметра докато термостата остане затворен. Зачистих със ситна шкурка ръбът където гумения клапан затваря на моя термостат там се бяха образували канали и от там минаваше антифриз. Острото на лостчето където влиза навътре имаше мръсотия която също пречеше да затваря термостата.Вече около един месец си работи без проблем
                    Колеги, имайте предвид че почистването и разбъзикването на термостата си е временно решение - някой дръг месец и край.Като се отвори - по добре да се смени - самия термостат е амортизиран от годините и не притезава вече нужната гъвкавост. Естествено много е лесно да се натъкнете на ментета - коато поработят малко стават по-зле и от стария ви термостат. За това гаранция няма. Аз затова винаги пазарувам от един и същ магазин - независимо че някои неща за с по лев-два по-скъпи при тях - вече ме знаят (над 10г карам фиати) и ако случа на ментак - отивам, разбучавам се както си знам и ми го сменят с друга марка. Само датчика на хол (за ГМТ) миналата година го взех от другаде щото разликата в цената беше 15кинта и той ме предаде за една година и сега на никого не мога да вдигна гюрултия... Тва е... Всеки си решава сам.
                    Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                    Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                    ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                    Коментар


                      #11
                      vesko написа:
                      Кажи каква марка е този новия и какви пари е. А и само елемента или и корпуса купи? Аз преди няма и 2 години смених термостата. Сложих някакъв Jonson - или нещо такова комплект с корпуса, ама вече е взел-дал. Не е запекъл изцяло отворен, ама не затваря плътно, колата загрява бавно...
                      Извинявай че закъснях с отговора. Новия термостат е Mita, турски, 24лв, в кутийка с гарнитура и книжка/на турски естествено/. Засега е ОК.Надявам се да изкара поне 1г.

                      Коментар


                        #12
                        Малко ама по-добре малко по-скъпо ама оригинално.Какъвто свалих от колата такъв сложих - BEHR.

                        Коментар


                          #13
                          Alexius написа:
                          Малко ама по-добре малко по-скъпо ама оригинално.Какъвто свалих от колата такъв сложих - BEHR.
                          и аз малко ОФФ ама свестни части освен в софия, трудно можеш да намериш, а колегата май е от стара загора
                          TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
                          UNO 1.0 FIRE

                          Коментар


                            #14
                            stef написа:
                            Alexius написа:
                            Малко ама по-добре малко по-скъпо ама оригинално.Какъвто свалих от колата такъв сложих - BEHR.
                            и аз малко ОФФ ама свестни части освен в софия, трудно можеш да намериш, а колегата май е от стара загора
                            hit-ko ми го прати от Ямбол.

                            Коментар


                              #15
                              Тук споменахте за пилене на лостчето - НЕДЕЙТЕ!!! .Аз така имах проблем с това че не затваряше плътно.Реших да го пилна дотолкова че да затвори......и оттогава си еба майката извинявам се за израза.....Започна да не се отваря достатъчно и да прегрява а и от време на време (най-вече в последно време) си се появи стария проблем.С една дума няма смисал да се мъчите да го скъсявате и т.н.Ако не се оправи с почистване на гуменото уплътнение и корпуса - нов.
                              Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

                              Коментар

                              Working...
                              X