Ето го и положението: термостата на Темпра-та май е за смяна щото колата още не загряла и се усеща затопляне на радиатора. А и парното много бавно затопля купето. Мисля си че е от термостата и съм решил да г сменя ама ми се иска първо да попитам някои дето си го сменял - мога ли да го направя и сам и също така как се обезвъздушава системата, щото ми казаха че може да е от въздушна тапа в парното в купето? Поразгледах книжките и там пише че на радиатора има 2 болта за изпускане на антифриза и за обезвъздушаване, ама мойта Темпра няма такива болтове на радиатора, има допълнително малко маркуче от радиатора до резервоара с антифриз - дане е самообезвъздушаваща се ?- четох по форумите че имало и такива
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смяна на термостат на Темпра
Collapse
X
-
Re: Смяна на термостат на Темпра
t_boy написа:Ето го и положението: термостата на Темпра-та май е за смяна щото колата още не загряла и се усеща затопляне на радиатора. А и парното много бавно затопля купето. Мисля си че е от термостата и съм решил да г сменя ама ми се иска първо да попитам някои дето си го сменял - мога ли да го направя и сам и също така как се обезвъздушава системата, щото ми казаха че може да е от въздушна тапа в парното в купето? Поразгледах книжките и там пише че на радиатора има 2 болта за изпускане на антифриза и за обезвъздушаване, ама мойта Темпра няма такива болтове на радиатора, има допълнително малко маркуче от радиатора до резервоара с антифриз - дане е самообезвъздушаваща се ?- четох по форумите че имало и такиваTEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
UNO 1.0 FIRE
-
Re: Смяна на термостат на Темпра
t_boy написа:Ето го и положението: термостата на Темпра-та май е за смяна щото колата още не загряла и се усеща затопляне на радиатора. А и парното много бавно затопля купето. Мисля си че е от термостата и съм решил да г сменя ама ми се иска първо да попитам някои дето си го сменял - мога ли да го направя и сам и също така как се обезвъздушава системата, щото ми казаха че може да е от въздушна тапа в парното в купето? Поразгледах книжките и там пише че на радиатора има 2 болта за изпускане на антифриза и за обезвъздушаване, ама мойта Темпра няма такива болтове на радиатора, има допълнително малко маркуче от радиатора до резервоара с антифриз - дане е самообезвъздушаваща се ?- четох по форумите че имало и такиваtempra 1,6
Коментар
-
Re: Смяна на термостат на Темпра
t_boy написа:Ето го и положението: термостата на Темпра-та май е за смяна щото колата още не загряла и се усеща затопляне на радиатора. А и парното много бавно затопля купето. Мисля си че е от термостата и съм решил да г сменя ама ми се иска първо да попитам някои дето си го сменял - мога ли да го направя и сам и също така как се обезвъздушава системата, щото ми казаха че може да е от въздушна тапа в парното в купето? Поразгледах книжките и там пише че на радиатора има 2 болта за изпускане на антифриза и за обезвъздушаване, ама мойта Темпра няма такива болтове на радиатора, има допълнително малко маркуче от радиатора до резервоара с антифриз - дане е самообезвъздушаваща се ?- четох по форумите че имало и такива) и я остави да поработи. Идеята е казанчето да е най-високата точка от системата (то и така си е най-високата, освен ако нямаш някой не много кадърно монтиран изпарител дето да е по-високо, а и нали казах презастраховане) - да иде там въздуха, ако междувременно му излапа съдържанието - сипвай още. Но от опит казвам - след 2-3 км провери пак, вероятно ще се наложи да долееш още малко течност. Забележка - опита ми обаче е със споменатия изпарител
Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...
Коментар
-
Днес смених термостата - беше оригиналния Фиат-ски с гумен клапан, който се оказа чист и ОК, но пръчицата която го отваря явно се е удължила с времето защото не затваря изцяло и остава луфт. Дали ако я изпиля и я скъся щемога даго ползвам или е вече амортизиран.Новия термостат е турски, с метално клапанче. И аз ,макар че съм скептично настроен спрямо турските част, си мисля че не е менте и ще върши работа. От магазина ми казаха че досега не са имали оплаквания от тези термостати. А и на кутииката си пише име и адрес на фирмата в Турция дето ги произвежна.
Коментар
-
Кажи каква марка е този новия и какви пари е. А и само елемента или и корпуса купи? Аз преди няма и 2 години смених термостата. Сложих някакъв Jonson - или нещо такова комплект с корпуса, ама вече е взел-дал. Не е запекъл изцяло отворен, ама не затваря плътно, колата загрява бавно...Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...
Коментар
-
t_boy написа:Днес смених термостата - беше оригиналния Фиат-ски с гумен клапан, който се оказа чист и ОК, но пръчицата която го отваря явно се е удължила с времето защото не затваря изцяло и остава луфт. Дали ако я изпиля и я скъся щемога даго ползвам или е вече амортизиран.Новия термостат е турски, с метално клапанче. И аз ,макар че съм скептично настроен спрямо турските част, си мисля че не е менте и ще върши работа. От магазина ми казаха че досега не са имали оплаквания от тези термостати. А и на кутииката си пише име и адрес на фирмата в Турция дето ги произвежна.tempra 1,6
Коментар
-
fiiat написа:t_boy написа:Днес смених термостата - беше оригиналния Фиат-ски с гумен клапан, който се оказа чист и ОК, но пръчицата която го отваря явно се е удължила с времето защото не затваря изцяло и остава луфт. Дали ако я изпиля и я скъся щемога даго ползвам или е вече амортизиран.Новия термостат е турски, с метално клапанче. И аз ,макар че съм скептично настроен спрямо турските част, си мисля че не е менте и ще върши работа. От магазина ми казаха че досега не са имали оплаквания от тези термостати. А и на кутииката си пише име и адрес на фирмата в Турция дето ги произвежна.Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
-
vesko написа:Кажи каква марка е този новия и какви пари е. А и само елемента или и корпуса купи? Аз преди няма и 2 години смених термостата. Сложих някакъв Jonson - или нещо такова комплект с корпуса, ама вече е взел-дал. Не е запекъл изцяло отворен, ама не затваря плътно, колата загрява бавно...
Коментар
-
Тук споменахте за пилене на лостчето - НЕДЕЙТЕ!!! .Аз така имах проблем с това че не затваряше плътно.Реших да го пилна дотолкова че да затвори......и оттогава си еба майката извинявам се за израза.....Започна да не се отваря достатъчно и да прегрява а и от време на време (най-вече в последно време) си се появи стария проблем.С една дума няма смисал да се мъчите да го скъсявате и т.н.Ако не се оправи с почистване на гуменото уплътнение и корпуса - нов.Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар