johnfound написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Най-икономична скорост?
Collapse
X
-
A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
-
johnfound написа:Това, което аз съм чел за максималната икономичност е следната: двигателя е най-икономичен когато работи при напълно отворена дроселна клапа и при минимално възможни обороти. Това се дължи на най-доброто пълнене на цилиндрите при този режим и съответно най-доброто КПД. Затова са и т.н. "икономични" скорости - 5-а или 6-а на колите. При тях, двигателят не може да развие максималните си обороти, а работи на по-ниски обороти, но при по-отворена дроселна клапа. Доколкото съм чувал, магистралните камиони имат по 18 такива повишаващи предавки, за избор на най-иконимичен режим при различни скорости и пътни условия.Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.
Коментар
-
Humppa
Аз също се присъединявам към колегата Киро. С Бравото скорости от около 100 км/ч и обороти на двигателя около 2800-3000 върви най-икономично.А ако трябва да се хаби гориво - винаги махам крака от педала на газта при слизане по наклон :D
Коментар
-
Действителните динамични и икономически показатели на всеки двигател се дават с определен вид характеристика-товарна, скоростна, винтова(не и за автомобилните) и др. Данните, които са дадени от производителя са и вид рекламен трик, защото са свалени в лабораторни условия и двигателя е на стенд, т.е. не са отчетени редица променливи. Например със снемането на еднатована характеристика се установява зависимостта на ефективната мощност, специфичния разход на гориво, въртящия момент от товара. При снета такава характеристика може да се установи режима, при който специфичния разход на гориво ще е най-малък. От скоростната може да се установят същите тези параметри, в зависимост от честотата на въртене. Например ако се свалят споменатите характеристики за даден двигател(примерно бензинов), може да се установи, че специфичния разход на гориво при ниски честоти на въртене е доста голям, поради големите топлинни загуби. Той пада с увеличаване на честотата до дадено положение, след което се увеличава отново. Това е използвано от автопроизводителите, които с подходящо подбрани предавателни числа дават един икономичен режим на работа примерно на 5-та предавка с 90 км/ч. Обаче се сещате, че това не са данни снети от статистически осреднени хиляди километри тестове, а изчислени такива от същите лабораторни такива. Затова се слагат и всережимни, двурежимни регулатори и т.н.tzetzo_slavista написа:Добре,ами когато колата е турбо например,както е в моя случай(ТД).Турбината след като се включи покачва или намалява разхода.След 3000 оборота май се включваше
Коментар
-
Какво показва моята 38 годишни практика.С Пунтото 1.2 75 коня като пътувам от Ловеч до София и обратно ми дава твърдо 5.5л при скорост 100км по магистралата и до 80 км извън нея. С Мерцедеса 2.5 дизел съм ходил до Бургас и обратно като и там съм въртял до Обзор и съм минал 850км с 46л нафта /което е под 6 л / но пак със скорост 100 по магистралата и до 80 по страничните пътища.Така че за мен най икономичната скорост е 80 до 100 км. А тия скорости 150 км и нагоре си е жива ролетка игра със живота си.
Коментар
-
Обожавам да изследвам тоя аспект.....Знаете ли че например магистр. Тракия е по къса от обозначените 170 км, с 3 км. ако сечете всичките завой - една вечер я минах на два пъти на отиване сякох, на връщане само в една лента - 3 км. разлика.....Две седмици минавам един и същ маршрут в СФ всеки божи ден, по едни и същи сфетофари, общо отиване и връщане 25 км се събира, и за една седмица или 170 км горя с 5 литра по малко градско, ако си гася колата на кръстовищата с светофар.На мареата ми най - икономичната ми скорост е на пета с 90 кмч, с 110 горя около 700гр повече.....Всичко това съм го установил с пълен резервоар, и доливане.....и съм убеден в себе си и числата....Alfa 156 2.0 TS
Alfa 156 20VTurbo
Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
Locost TF1 3.0V6
Коментар
-
ФЕРАРИСТ написа:Обожавам да изследвам тоя аспект.....Знаете ли че например магистр. Тракия е по къса от обозначените 170 км, с 3 км. ако сечете всичките завой - една вечер я минах на два пъти на отиване сякох, на връщане само в една лента - 3 км. разлика.....Две седмици минавам един и същ маршрут в СФ всеки божи ден, по едни и същи сфетофари, общо отиване и връщане 25 км се събира, и за една седмица или 170 км горя с 5 литра по малко градско, ако си гася колата на кръстовищата с светофар.На мареата ми най - икономичната ми скорост е на пета с 90 кмч, с 110 горя около 700гр повече.....Всичко това съм го установил с пълен резервоар, и доливане.....и съм убеден в себе си и числата....VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
Голямо значение за разхода има стила на шофиране - ако ползваш всички условия на пътя, спомагащи за постигането на по-голяма икономия на гориво - леки наклони, инерционни сили в завоите или къси дистанции зад автобуси и ТИР-ове можеш да вдигнеш средната скорост и да намалиш обичайния разход. Най-голямият разход е спирачката! Всяко наваксване на загубена скорост е в пъти по скъпо отколкото съхраняването на инерцията (в поносими за пътниците граници). Иначе при постоянно натиснат педал скоростите до 90-100 км/ч са най-икономични. Дори на 120 разхода ми се покачва с близо литър.
Коментар
-
Stilo написа:Голямо значение за разхода има стила на шофиране - ако ползваш всички условия на пътя, спомагащи за постигането на по-голяма икономия на гориво - леки наклони, инерционни сили в завоите или къси дистанции зад автобуси и ТИР-ове можеш да вдигнеш средната скорост и да намалиш обичайния разход. Най-голямият разход е спирачката! Всяко наваксване на загубена скорост е в пъти по скъпо отколкото съхраняването на инерцията (в поносими за пътниците граници). Иначе при постоянно натиснат педал скоростите до 90-100 км/ч са най-икономични. Дори на 120 разхода ми се покачва с близо литър.FIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]
Коментар
-
gdd55
Тъй като от скоро карам дизел не мога да разбера на колко оборота да сменям скоростите.Турбината включва на 2200-2300.Един ми каже да сменям преди да вклиучи турбината скоростите било по икономично защото като се включила турбината качвала разхода, Друг ми каже на 2500-3000 да ги сменям да мога да ползвам турбината че сваляла разхода и вече тотално се обърках.Вече почнах да ги сменям на по 4000 оборота за да не слушам никой майтап само от време на време Някои може ли да ми каже на колко се сменят за най-икономичен режим при ТърбоДизелите
Коментар
-
Моя син кара четири години Сеат Толедо 1.9 турбо дизел.Сега си купи Алфа Ромео 156 пак турбо дизел.Сеата той го кара с обороти между 2000 и 3000.Да действително турбото включва след 2 200оборота но то не покачва разхода дори напротив го намалява .Принципа на турбото е че изгорелите газове въртят две турбинки които са поставени на една обща ос. Когато минеш 2000 оборота газовете за да излезат назад през аспуха минават през тази турбинка и я завъртват Въртейки се турбинката върти и оста а на другия край на оста е другата турбинка която пък вкарва въздуха под налягане в цилиндрите и с това се увеличава мощността .Дизела си е дизел и се радвай. Сега трябва да свикнеш като спреш колата да не я гасиш веднага а поне най рано след минута.Това се прави с цел да не се разбива турбото.Примерно си бил с 2500 оборота и при веднага угасяване турбинките са набрали обороти и веднага спират.Именно това внезапно спиране разбива и лагерите и оста на турбинките. Като я спреш колата и я оставиш да поработи на място с тихи обороти то постепенно турбинките намалят оборотите си до нормалните и като угасиш то те без усилие си спират.
Коментар
-
Турбокомпресора се върти и преди споменатите обороти. Проблема с внезапното включване се нарича турбо лаг, забавяне. Дължи се на факта, че турбинното колело също има маса, която изисква определен поток отработени газове за да се развърти и компресорното колело да сгъсти въздуха. А понижената степен на сгъстяване увеличава ефекта от "включването". Повече за устройството на турбокомпресорите-http://auto.howstuffworks.com/turbo4.htm
Коментар
-
gdd55
коцев написа:Моя син кара четири години Сеат Толедо 1.9 турбо дизел.Сега си купи Алфа Ромео 156 пак турбо дизел.Сеата той го кара с обороти между 2000 и 3000.Да действително турбото включва след 2 200оборота но то не покачва разхода дори напротив го намалява .Принципа на турбото е че изгорелите газове въртят две турбинки които са поставени на една обща ос. Когато минеш 2000 оборота газовете за да излезат назад през аспуха минават през тази турбинка и я завъртват Въртейки се турбинката върти и оста а на другия край на оста е другата турбинка която пък вкарва въздуха под налягане в цилиндрите и с това се увеличава мощността .Дизела си е дизел и се радвай. Сега трябва да свикнеш като спреш колата да не я гасиш веднага а поне най рано след минута.Това се прави с цел да не се разбива турбото.Примерно си бил с 2500 оборота и при веднага угасяване турбинките са набрали обороти и веднага спират.Именно това внезапно спиране разбива и лагерите и оста на турбинките. Като я спреш колата и я оставиш да поработи на място с тихи обороти то постепенно турбинките намалят оборотите си до нормалните и като угасиш то те без усилие си спират.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар