Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Най-икономична скорост?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Най-икономична скорост?

    Здравейте!Чудя се при каква скорост на колата на 5та разходът ще е най-нисък?Дали когато се кара с 60-70 или когато примерно с 100-110-120км/ч, когато съпротивлението на въздуха е много по-голямо, но пък от друга страна инерционния момент е по-голям
    Fiat Punto 1.7 TD

    #2
    Няма да е 60-70. На старата кола (опел, 4 скорости) съм си правил експерименти и макар, че е трудно да постигна "лабораторни условия" стигнах до извода, че при 120 харчи по-малко отколкото при 90.
    Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

    Коментар


      #3
      vesko написа:
      Няма да е 60-70. На старата кола (опел, 4 скорости) съм си правил експерименти и макар, че е трудно да постигна "лабораторни условия" стигнах до извода, че при 120 харчи по-малко отколкото при 90.
      Така е и при всички коли, които съм карал - някъде около 110 е най-икономично. Това с тези 90 важи за Лади и старите Шкоди Макар, че по книга всички коли ги дават най-икономични при 90
      http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
      Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
      FIAT Punto 02' 1.9 JTD
      FIAT Punto 99' 1.7 TD

      Коментар


        #4
        търси някъде по описания би трябвало да пише оптимална скорост. аз на мойта знам че е 120 на 5 ако няма наклон...и до колкото знам - в колкото коли съм сядал оптималната скорост се намира там където стрелката сочи право нагоре (на спидомерите със стрелки)...
        FIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]

        Коментар


          #5
          Re: Най-икономична скорост?

          tzetzo_slavista написа:
          Здравейте!Чудя се при каква скорост на колата на 5та разходът ще е най-нисък?Дали когато се кара с 60-70 или когато примерно с 100-110-120км/ч, когато съпротивлението на въздуха е много по-голямо, но пък от друга страна инерционния момент е по-голям
          при средна скорост 90 (София - Бургас - София) - разход около 5,5при 110 (по обикновения път 90-100, магистрала 120-130) - разход 6,5
          2015 Renault Megane Expression GT
          2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
          Всичко за FIAT Bravo 2007

          Коментар


            #6
            За съжаление сега не съм в България,но като се прибера ще се кача до село да видя какво ще покаже колонката.Иначе и аз съм на мнение че при 110 ще е по икономично!
            Fiat Punto 1.7 TD

            Коментар


              #7
              преди няколко дни пътувах по магистралата с фиат пунто 1.2 75к.с. не съм падал под 120км/ч даже на места 130-140км/ч и ми даде разход 7.2л/100кми си мисля че ако карам със 100км/ч разхода ще падне на 5.5 - 6.0 л/100км

              Коментар


                #8
                Здравейте, мисля че най икономичната скорост за коли с двигатели до 1.6 куб. е 90-100км/ч. Правил съм много опити но когато карам с над 110км/ч. разхода скача с литър най-малко.
                ФИАТ ПУНТО 1 1.2/75

                Коментар


                  #9
                  В такъв случай на какво се дължи увеличения разход-на съпротивлението на въздуха ли
                  Fiat Punto 1.7 TD

                  Коментар


                    #10
                    Mazgarev написа:
                    търси някъде по описания би трябвало да пише оптимална скорост. аз на мойта знам че е 120 на 5 ако няма наклон...и до колкото знам - в колкото коли съм сядал оптималната скорост се намира там където стрелката сочи право нагоре (на спидомерите със стрелки)...
                    Не съм съвсем съгласен, защото спидомерите със стрелки са стандартни за доста модификации, едва ли за 1.4 и за 1.8 оптималната скорост е еднаква.
                    Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

                    Коментар


                      #11
                      оптималната скорост НЕ е максимална скорост.... това е скорост, при която двигателя влиза в "режим" в който харчи по-малко и има най-висока мощност... за това съдя по спидомерите и съм забелязал че е така...зависи от модела на колата, не от мощността й. т.е. всички автомобили почти след 90 година имат оптимална скорост 120км/ч има само някои изключения... за Лада 1500 и за 1200 например са еднакви оптималните скорости - 90км/ч на 4-та предавка - а едната е 1.5 а другата 1.2
                      FIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]

                      Коментар


                        #12
                        Колега, нека първо се уточним за "оптималната скорост": в контекста на темата би трябвало да има дефиниция от рода на "Скорост (на 5-та предавка), при която разхода е минимален".Сега в поста ти намирам едно много вярно твърдение:
                        Mazgarev написа:
                        оптималната скорост НЕ е максимална скорост
                        само дето никой не твърди противното. И едно много невярно:
                        Mazgarev написа:
                        това е скорост, при която двигателя влиза в "режим" в който харчи по-малко и има най-висока мощност...
                        с уговорката, че в последното има една условност "по-малко". Ако не се има предвид сравнение с бързия влак - тук не съм съгласен. Търсим скоростта, при която КПД-то на двигателя е най-голямо и то толкова по-голямо от това при по-ниски обороти, че дори и след като колата преодолее нарастналото въздушно съпротивление продължава да е по-икономична. Това определено не се случва в оборотите, при които двигателя достига максималната си мощност. По-скоро бих го свързал с максималния въртящ момент, но не само. Влияние оказва и оразмеряването на скоростите и изобщо всяко зъбно колело от вала до полуоската. Те разбира се, несъмнено са проектирани след като са взети предвид характеристиките на двигателя.Колкото до спидомерите: Аз карам Типо 1.4 S, таблото ми е без оборотомер и стрелката е вертикална при 100 км/ч. Но има типовци 1.4 SX с табло със оборотомер. Там стрелката е вертикална при 110 км/ч. Двигателя е същия. Съгласен съм че "истината е някъде там" но не таблото определя оптималната скорост, нали?
                        Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

                        Коментар


                          #13
                          Има едно правило за най икономична скорост : оборотите на мотора да са 60%-70% от оборотите на макс.въртящ момент. В общи линии ако колата се кара около 3000 об/м .
                          sigpic
                          Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
                          475HP 11,5/1,9/191
                          YouTube

                          Коментар


                            #14
                            Това, което аз съм чел за максималната икономичност е следната: двигателя е най-икономичен когато работи при напълно отворена дроселна клапа и при минимално възможни обороти. Това се дължи на най-доброто пълнене на цилиндрите при този режим и съответно най-доброто КПД. Затова са и т.н. "икономични" скорости - 5-а или 6-а на колите. При тях, двигателят не може да развие максималните си обороти, а работи на по-ниски обороти, но при по-отворена дроселна клапа. Доколкото съм чувал, магистралните камиони имат по 18 такива повишаващи предавки, за избор на най-иконимичен режим при различни скорости и пътни условия.
                            Fiat Ritmo 105TC
                            1600cc 105к.с.

                            Коментар


                              #15
                              pepiko написа:
                              Здравейте, мисля че най икономичната скорост за коли с двигатели до 1.6 куб. е 90-100км/ч. Правил съм много опити но когато карам с над 110км/ч. разхода скача с литър най-малко.
                              Така е, поне при мен, ама на кой му пука за 1 кило .Все пак забелязал съм, (таблото ми е с оборотомер) че като карам с около 3 000 оборота е най икономично. Обяснявам си го с това, че е близо до оборотите, при които въртящият момент е с максимална стойност, а при мойто Типо е при 2 900 оборота.
                              VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                              VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                              VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                              VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                              Нека Силата на бъде с Нас...

                              Коментар

                              Working...
                              X