Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Счупен двигател?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Счупен двигател?

    Искам да ви питам едно нещо!Според някой хора (почти всички) ако вземе да превърти ангренажния ремък (или пък да се скъса директно - по-лошия вариант) главата директно я пиши-удар бутала клапани и всичко останало нататък каквото се сетиш!Обаче съм чувал че има скъсан ремък на фиат типо (като моето) и нищо не е станало!Според сервизите няма защита на клапаните от такъв вид произшествие!Та някой може ли да даде отговор?
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

    #2
    мнението е променено от потребителя,поради несъгласие с политиката на форума

    Коментар


      #3
      Я сега и аз като виден спец да се изкажа. хехехеНа ангренажния ремък англоговорящите му викат тайминг белт, защото точно това му е и работата - да гласи моментите на отваряне и затваряне на плапаните в съответствие с движението на буталата - тайминг.Ако ремъка ти се скъса в точно определен момент, тайминга се прецаква, клапан или много клапани не успяват да се затворят стърчат в горивната камера, докато буталото се движи нагоре със страшна сила. Резултата е че челото на буталото се шибва в клапана и най малкото го огъва, най зле е когато клапана пробива дупка в буталото а силата се предава през , май мотовилки се казваха, и пораженията достигат чак до коляновия вал. От това положение всичко по двигателя е за ремонт.Възможностите да се засрешнат по този начин бутала с клапани при скъзсване е доста по голяма, отколкото да не го направят, макар че при много късметлийски тайминг на скъсването може и да се размине.За това и много хора, ако колата и загасне в движение не въртят стартера ами първо гледат да не би ангренажа да е сдал четата, като се надяват да са с късметлийско скъсване, ако има такова.При някои двигатели знам че челото на буталата е така отлято че в него им вдлъбнатини и ако скъсаш ангренаж няма засрещане. Това са малките двигатели на Брава, мисля но не съм много сигурен.Аз толкова си знам. Ако съм написал глупости - поправете ме.
      Tipo, 1,8 DOHC, 105 hp

      Коментар


        #4
        Мотовилката-Биела :P Да ама се питах защо стари двигатели -като на Вектрата имат такава защита и си карат хората докато не спре и тогава го сменят а ние трябва да го гледаме стриктно-АМИ АКО Е ДЕФЕКТЕН?Хвърляш си двигателя, така ли заради 1 ремък?По книжка на моя фиат пише че се сменя на 100хил.км. Като го смених ми казаха на 60хил.км ама е наи-добре да го сменя на 45хил.км(оторизиран сервиз не някакъв си...)Е кажете това какво е?
        A20DTH ЖТД ама не баш
        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

        Коментар


          #5
          Re: Късане на ремък

          Mitko написа:
          Предишната ми кола беше ВАЗ 2105. 2 пъти съм превъртал ангренажен ремък и нищо. Слагам си новия и продължавам да си карам, но при ВАЗ 2105 буталата имат легла в които да влезе клапана за да не удари.
          И аз съм късал ремък два пъти на Лада в движение - нищо. Единия път даже беше през нощта, след дискотека, накрая след като ми писна да въртя отворих капака, а и едвам удържах един приятел, прилично подпийнал, който твърдеше, че "кату я бутнем, шъ запали..." Добутало му се на човека Иначе Кейн е прав - угасне ли ти колата, не върти стартера, а си провери ремъка, а аз, да се еба у тъпака, онзи път като ми угасна Типо (и после Митко и Килара дойдоха да ме спасяват, оказа се изскочил кабел), въртях, въртях... А ако беше ремък за HF HPE - а ангренажа като е вкаран в един защитен кожух - поне при мен, как да видя дали е скъсан, няколко пъти съм гледал от любопитство, и нищо не мога да видя, какво ще препоръчаш?

          Коментар


            #6
            Кво да ти кажа .....На мен така ми гаснеше редовно, преди да сменя ангренажа - много беше натегнат и може би от това ми гаснеше като и отнема рязко газ ....Обаче и аз като тебе - тя гасне, аз в движение цък с ключето, или ако се движа със скорост цък на скорост и тя се самозапалваше, всичко това преди да ми кажат тоя номер за скъсването на тайминг белта.След което се загледах и открих че защитния кожух на едно място малко по-отзад е леко счупен и се вижда ремъка. Всеки може да си изреже такъв "контролен прорез" . Моя се е получил някога в някой италиански сервиз, сигурно някой го е настъпил ...
            Tipo, 1,8 DOHC, 105 hp

            Коментар


              #7
              Здравейте момчета .И моя син си пати от скъсан ремък на Форд фиеста дизел.С този ремък беше минал само 12000км.Ремъка беше БОШ.Просто сутринта влиза в колата подгрява и когато завъртва се скъсва ремъка и последствията бяха следните.Скъсан разпределителен вал в единия край.Счупена черупка на крайния лагер на разпределителния вал.изкривени 4броя клапани.Аз дойдох от Ловеч в София и в един гараж свалихме главата и отидох мисля че се казваше улица Симеон и там в много гаражи и магазинчета се продаваха части втора употреба.От там вземах разпределителен вал и клапани.Сина ми занесе скъсания ремък в някакъв институт да проверят от какво се е скъсал и те установиха че самия ремък е произведен преди много години и това е дало отражение за неговото бързо скъсване.Също така казаха повече от тази фирма БОШ да не купуваме защото са голямо менте.И аз ви препоръчвам когато купувате да купувате от магазин в който имат голям оборот и частите им не се залежават и така се зареждат с по ново производство.А има малки квартални магазинчета дето частите могат да престояват и с години.А иначе ние си ги сменяме на 50000км.но имайте в предвид че не само километрите са важни важно е преди колко време е сменен.Сина ми когато ми остави за мен ФиатУно аз смених му ремъка през 1999г но миналата година отново го смених нищо че бях изминал само 20000км. защото за тия 5 години самата материя от която е изработен вече е променила свойствата си.Така че имайте в предвид тия неща от патил човек.
              Фиат Панда 1.2 2006година
              Синджира си идва ,а козата я няма...

              Коментар


                #8
                коцев написа:
                З.Сина ми когато ми остави за мен ФиатУно аз смених му ремъка през 1999г но миналата година отново го смених нищо че бях изминал само 20000км. защото за тия 5 години самата материя от която е изработен вече е променила свойствата си.Така че имайте в предвид тия неща от патил човек.
                На мен ми разправяха веднъж че дори и да е малък пробега, трябва да се снемя на 2-3 години? Тия пет ми севиждат множко?

                Коментар


                  #9
                  аз късах на 3000 оборота и нищо ми нямаше сложих новия ремък и няма ядове.не ми удари клапаните.Моя ремък беше на 50 000км от 96 година.И се скъса щото един "майстор" беше го махал без да разхлаби ролката,а с отверка отгоре го напъна и се цепна малко и след 1 седмица се скъса.

                  Коментар


                    #10
                    Ето на тоя бих му откъснал главата до коленете!
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Коментар

                    Working...
                    X