Искам да ви питам едно нещо!Според някой хора (почти всички) ако вземе да превърти ангренажния ремък (или пък да се скъса директно - по-лошия вариант) главата директно я пиши-удар бутала клапани и всичко останало нататък каквото се сетиш!Обаче съм чувал че има скъсан ремък на фиат типо (като моето) и нищо не е станало!Според сервизите няма защита на клапаните от такъв вид произшествие!Та някой може ли да даде отговор?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Счупен двигател?
Collapse
X
-
Я сега и аз като виден спец да се изкажа. хехехеНа ангренажния ремък англоговорящите му викат тайминг белт, защото точно това му е и работата - да гласи моментите на отваряне и затваряне на плапаните в съответствие с движението на буталата - тайминг.Ако ремъка ти се скъса в точно определен момент, тайминга се прецаква, клапан или много клапани не успяват да се затворят стърчат в горивната камера, докато буталото се движи нагоре със страшна сила. Резултата е че челото на буталото се шибва в клапана и най малкото го огъва, най зле е когато клапана пробива дупка в буталото а силата се предава през , май мотовилки се казваха, и пораженията достигат чак до коляновия вал. От това положение всичко по двигателя е за ремонт.Възможностите да се засрешнат по този начин бутала с клапани при скъзсване е доста по голяма, отколкото да не го направят, макар че при много късметлийски тайминг на скъсването може и да се размине.За това и много хора, ако колата и загасне в движение не въртят стартера ами първо гледат да не би ангренажа да е сдал четата, като се надяват да са с късметлийско скъсване, ако има такова.При някои двигатели знам че челото на буталата е така отлято че в него им вдлъбнатини и ако скъсаш ангренаж няма засрещане. Това са малките двигатели на Брава, мисля но не съм много сигурен.Аз толкова си знам. Ако съм написал глупости - поправете ме.Tipo, 1,8 DOHC, 105 hp
Коментар
-
Мотовилката-Биела :P Да ама се питах защо стари двигатели -като на Вектрата имат такава защита и си карат хората докато не спре и тогава го сменят а ние трябва да го гледаме стриктно-АМИ АКО Е ДЕФЕКТЕН?Хвърляш си двигателя, така ли заради 1 ремък?По книжка на моя фиат пише че се сменя на 100хил.км. Като го смених ми казаха на 60хил.км ама е наи-добре да го сменя на 45хил.км(оторизиран сервиз не някакъв си...)Е кажете това какво е?A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Re: Късане на ремък
Mitko написа:Предишната ми кола беше ВАЗ 2105. 2 пъти съм превъртал ангренажен ремък и нищо. Слагам си новия и продължавам да си карам, но при ВАЗ 2105 буталата имат легла в които да влезе клапана за да не удари.
Коментар
-
Кво да ти кажа .....На мен така ми гаснеше редовно, преди да сменя ангренажа - много беше натегнат и може би от това ми гаснеше като и отнема рязко газ ....Обаче и аз като тебе - тя гасне, аз в движение цък с ключето, или ако се движа със скорост цък на скорост и тя се самозапалваше, всичко това преди да ми кажат тоя номер за скъсването на тайминг белта.След което се загледах и открих че защитния кожух на едно място малко по-отзад е леко счупен и се вижда ремъка. Всеки може да си изреже такъв "контролен прорез" . Моя се е получил някога в някой италиански сервиз, сигурно някой го е настъпил ...Tipo, 1,8 DOHC, 105 hp
Коментар
-
Здравейте момчета .И моя син си пати от скъсан ремък на Форд фиеста дизел.С този ремък беше минал само 12000км.Ремъка беше БОШ.Просто сутринта влиза в колата подгрява и когато завъртва се скъсва ремъка и последствията бяха следните.Скъсан разпределителен вал в единия край.Счупена черупка на крайния лагер на разпределителния вал.изкривени 4броя клапани.Аз дойдох от Ловеч в София и в един гараж свалихме главата и отидох мисля че се казваше улица Симеон и там в много гаражи и магазинчета се продаваха части втора употреба.От там вземах разпределителен вал и клапани.Сина ми занесе скъсания ремък в някакъв институт да проверят от какво се е скъсал и те установиха че самия ремък е произведен преди много години и това е дало отражение за неговото бързо скъсване.Също така казаха повече от тази фирма БОШ да не купуваме защото са голямо менте.И аз ви препоръчвам когато купувате да купувате от магазин в който имат голям оборот и частите им не се залежават и така се зареждат с по ново производство.А има малки квартални магазинчета дето частите могат да престояват и с години.А иначе ние си ги сменяме на 50000км.но имайте в предвид че не само километрите са важни важно е преди колко време е сменен.Сина ми когато ми остави за мен ФиатУно аз смених му ремъка през 1999г но миналата година отново го смених нищо че бях изминал само 20000км. защото за тия 5 години самата материя от която е изработен вече е променила свойствата си.Така че имайте в предвид тия неща от патил човек.
Коментар
-
коцев написа:З.Сина ми когато ми остави за мен ФиатУно аз смених му ремъка през 1999г но миналата година отново го смених нищо че бях изминал само 20000км. защото за тия 5 години самата материя от която е изработен вече е променила свойствата си.Така че имайте в предвид тия неща от патил човек.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар