Здравейте колеги, преди няколко дни се вкарах във "филма" скъсана шпилка на изпускателния колектор. Вината си е изцяло моя, може би понапънах повечко и шпилката се скъса. Неприятното е, че скъсването стана вътре в главата - парчето, което остана е късо - някъде 6-7мм и стои надълбоко - до ръба на на резбата има около 5мм.Давайте съвет - къде да водя главата. Не ми се занимава сам - нито имам времето, нито подходящи инструменти за тази тънка работа. Трябва ми добър майстор, който няма да ми одере кожата. Тук е мястото да кажа, че главата е свалена и пренасянето и до определен сервиз не е голям проблем.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Скъсана шпилка на изпускателния колектор ...
Collapse
X
-
pakumba написа:филма не е толкова голям. з амайстор не знам, но с шпилковадач веротно ще стане..... а майстор мисля няма д ати вземе кой знае колко, то е един болт да се извади....dersi написа:На остатъка от шпилката,навиваш гайка,до където може.Челно на гайката-остава празнина-запълва се с заварка,после с гидората отвиваш.Щом можеш да я разнасяш не е проблем.Fiat Marea 1.8 16V ELX
Коментар
-
tedynaidenov написа:pakumba написа:филма не е толкова голям. з амайстор не знам, но с шпилковадач веротно ще стане..... а майстор мисля няма д ати вземе кой знае колко, то е един болт да се извади....dersi написа:На остатъка от шпилката,навиваш гайка,до където може.Челно на гайката-остава празнина-запълва се с заварка,после с гидората отвиваш.Щом можеш да я разнасяш не е проблем.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Това с тези измислени "тирбушони" направо си го избий от главата че ще стане.Особебно на такъв възел където материала е подложен на големи температурни аномалии става само с разпробиване да не кажа в 100% от случаите. А и за да ползваш така наречения шпилковадач трябва предварително да се разпробие през центъра на останалата част подходящ отвор. Все пак може и да пробваш като добре разкиснеш резбата с някакъв препарат като напълниш леглото през вече разпробития отвор за да може да прониква и през задната страна на резбата. Посъветвай те го и малко с чука и като напъвате после с тирбушона внимавайте да не го счупите че после наистина ще се хванеш в чудо. Понататъшното разпробиване става невъзможно ако остане парче в отвора от тирбушона. А дори и да започнеш по тази процедура провери дали майстора ти има приспособление за центриране по съществуващия отвор. То представлява една планка с надлъжен канал която се надява на някоя друга шпилка а в другия край има едно удебеление през което се вкарват различни дорници. Първо се поставя конус или дорник завършваш със съответната резба така че този край да се центрира съосно с вече съществуващия отвор. И след това приспособлението се фиксира като се притене със гайка към някоя друга шпилка. Изважда се центроващия инструмент и на негово място се поставя кондукторна втулка през която вече се разпробива отвора. Започва се от най малкия размер свредло. За предпочитане е да се използват и "леви" свредла особенно на края защото като се охлаби в повечето случаи се развива още преди да се стигналдо размера на отвора съответстващ на резбата. Само да се отопли времето и ще направя ръководство по темата че и мен ме чака тази операция но и понеже ми е скъсана крайна шпилка не духа чак толкова много мога да го отложа докато се постопли.П.П. И най важното е гледай да не се стигне нарушаване на вече съществуващата резба и преминаване към следващ размер че там си е приключение вече.
Коментар
-
pakumba написа:къв тоз спрей? дай малко инфо стана ми интересно. в комбинация с една газова горелчица от тези супер малките с бомбичките дето са мисля всеки болт може да бъде счупен вместо рязан с флекс
Коментар
-
Mupo написа:pakumba написа:къв тоз спрей? дай малко инфо стана ми интересно. в комбинация с една газова горелчица от тези супер малките с бомбичките дето са мисля всеки болт може да бъде счупен вместо рязан с флексLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
lov написа:Това с тези измислени "тирбушони" направо си го избий от главата че ще стане.Особебно на такъв възел където материала е подложен на големи температурни аномалии става само с разпробиване да не кажа в 100% от случаите. А и за да ползваш така наречения шпилковадач трябва предварително да се разпробие през центъра на останалата част подходящ отвор. Все пак може и да пробваш като добре разкиснеш резбата с някакъв препарат като напълниш леглото през вече разпробития отвор за да може да прониква и през задната страна на резбата. Посъветвай те го и малко с чука и като напъвате после с тирбушона внимавайте да не го счупите че после наистина ще се хванеш в чудо. Понататъшното разпробиване става невъзможно ако остане парче в отвора от тирбушона. А дори и да започнеш по тази процедура провери дали майстора ти има приспособление за центриране по съществуващия отвор. То представлява една планка с надлъжен канал която се надява на някоя друга шпилка а в другия край има едно удебеление през което се вкарват различни дорници. Първо се поставя конус или дорник завършваш със съответната резба така че този край да се центрира съосно с вече съществуващия отвор. И след това приспособлението се фиксира като се притене със гайка към някоя друга шпилка. Изважда се центроващия инструмент и на негово място се поставя кондукторна втулка през която вече се разпробива отвора. Започва се от най малкия размер свредло. За предпочитане е да се използват и "леви" свредла особенно на края защото като се охлаби в повечето случаи се развива още преди да се стигналдо размера на отвора съответстващ на резбата. Само да се отопли времето и ще направя ръководство по темата че и мен ме чака тази операция но и понеже ми е скъсана крайна шпилка не духа чак толкова много мога да го отложа докато се постопли.П.П. И най важното е гледай да не се стигне нарушаване на вече съществуващата резба и преминаване към следващ размер че там си е приключение вече.Fiat Marea 1.8 16V ELX
Коментар
-
pakumba написа:сибугно, защото насреща е колектора, който също ще трябва да се пилне, предполагам затова го каза колегата. освен това ако не се прави на машина шпилката е дълга и неминуемо ще кривнеFiat Marea 1.8 16V ELX
Коментар
-
Проблема е точно в цетрирането при самото разпробиване и спазване на съосието м/у оригиналния отвор и отвора който правим. Така когато като се разпробива най на края от резбата остава почти само спиралната част и може да е изчегърта и после остава само да се калибрира с метчик. Изпуснеш ли веднъж да тръгне разпробиването на една страна което на ръка почти винаги е сигурно няма оправия. Алуминия е по мек и свредроло почва да задуълбава в него. Ако както казваш че резбата ти в началото е замазана в место дорник с резба се ползва с конус. Като се притегне малко планката на ръка и с леки удари по дорника с чук както е върху отвора цялата джаджа пак се намества в центъра на отвора и се стяга чак тогава окончателно към шпилката. Почти не се наблюдава разлика дали е направено центрирането с шпилката или с конуса. Поне такава е статистиката от практиката но хората си бяха напавили труда да окоплектоват приспособлението. За съжаление не мога да да му направя снимки за да разбереш за какво става на въпрос. Дадох го на някого доста отдавна да си свърши работа че бил много на зор и забрави да ми го върне а сега като ми притрябва на мене не мога да се сетя и аз. Не че няма да стане и с шпилка на два размера но пак остава проблема със запазване на геометрията м/у стария и новия отвор. А да се направи такава шпилка е най лесното нещо.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар