Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Искри!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Re: След една проба....

    t_boy написа:
    Интересно че искра прехвърча на около 6-7 мм от свещта което доста по- голямо разстояние между електродите - 0,8 мм !!! Аби трябвало да избива само на разстояние равно или по-малко от тези 0,8мм !? Немога да си го обясня електрически ?
    Напрежението на пробив на въздуха зависи силно от налягането. При увеличаване не налягането, напрежението на пробив расте. Затова напрежението което пробива през 0.8мм при 10бара в цилиндъра, при атмосферно налягане е достатъчно за пробив на около 10мм.
    Fiat Ritmo 105TC
    1600cc 105к.с.

    Коментар


      #17
      Re:

      Ами не знам за вас, но аз бях забелязал че ми пресвяткат кабелите и ми свети при свещите на тъмно и понеже кабелите ми бяха стари си купих нови и ги смених.Ако щете вярвайте, но и с току що сменените кабели положението беше абсолютно същото - пак си свети. Само по кабелите пресвятканията са по-малко (пресвяткане имам предвид на места където кабела е близо до метални части от време на време се виждат като косъм тънки светкавички).
      минимум електроника в колата = максимум възможности за "направи си сам" подобрения
      Tipo 1.4 карбуратор 350 000km без ремонт на двигателя. По последни данни-вероятно достоверни, но не 100%, май километрите са 250 000км.

      Коментар


        #18
        Re: След една проба....

        johnfound написа:
        t_boy написа:
        Интересно че искра прехвърча на около 6-7 мм от свещта което доста по- голямо разстояние между електродите - 0,8 мм !!! Аби трябвало да избива само на разстояние равно или по-малко от тези 0,8мм !? Немога да си го обясня електрически ?
        Напрежението на пробив на въздуха зависи силно от налягането. При увеличаване не налягането, напрежението на пробив расте. Затова напрежението което пробива през 0.8мм при 10бара в цилиндъра, при атмосферно налягане е достатъчно за пробив на около 10мм.
        Това ми се вижда доста добро обяснение, мерси johnfound ! Решил съм след време да реша кардинално въпроса като сменя свещите и кабелите наведъж. Макар че моите са оригиналните Фиат и ми се свидят, ще купя цял комплект. Да ме посъветвате за марка и/или магазин. Гледам че вече се продават и български ?

        Коментар


          #19
          Re:

          peter написа:
          Ами не знам за вас, но аз бях забелязал че ми пресвяткат кабелите и ми свети при свещите на тъмно и понеже кабелите ми бяха стари си купих нови и ги смених.Ако щете вярвайте, но и с току що сменените кабели положението беше абсолютно същото - пак си свети. Само по кабелите пресвятканията са по-малко (пресвяткане имам предвид на места където кабела е близо до метални части от време на време се виждат като косъм тънки светкавички).
          Ами нали свеща е точно за това, да свети и то на буталото за да вижда кьде е главата за да не се удари в нея! А в сериозен план: Явлението не е вредно, зависи от атмосферните условия и е характерно за сьвременните високоенергийни запалителни системи!

          Коментар


            #20
            Брех аз докато си напиша мнението то няколко човека са казали вече ама айде така и така съм го изписал поне да ги пратя Става реч за това защо се получава така че искрата отвън е много по-голяма : Както знаем на какво разстояние преминава искарата зависи от качествата на средата така че разстоянието на което прехвъча искра от кабела е много относително - отвън имаш влага,масло и какво ли не още което създава възможността за по-голяма искра.Получава се така наречената ходеща искра .т.е между няколко различни слоя от средата имаш искри,които ти виждаш като една (аз така съм виждал искра,дълга цели 2см по повърхоността на кабела) и като прочетох по въпроса се оказа че е съвсем възможно и в пространсвото под капака има всички необходими условия.Докато в цилиндъра не са толкова голями и влагата и проводимостта на средата защото въздуха е сух и чист от примеси (въздушния филтър е хартиен и задържа влагата отчсати и някои механични примеси проводници а отделно и по входните колектори и т.н. се изсушава въздухът) (само да отбележа че водата в бензина я пренебрегвам)Отделно от това кабела пробие ли един път някъде започва така нареченото метализиране на средата където е искрата и така пробва и наоколо понеже изолациата губи свойствата си и става един доста добър проводник с площ,доста по-голяма от тази на електродите на свещтта,кят пък трупа излоационен нагар от изгарящото гориво.Изводът - искрата навън може да е многократно по-голяма като дължина защото еектродите са с по-голяма площ (масата под формата на някой елемент от двигателя и повредената изолация на кабела която може да е с площ от порядъка на няколко квадратни сантиметра) отколкото при свещта защото там площтта е по-малка и е замърсена от нагар.Отделно за свойствата на средата казах по-горе каква е разликата и тя благоприятства за искра навън.Това е чисто електическото обяснение на ефекта както и това защо може да има искра през керамиката или дори през лулата и човешкото тяло въпреки идеала свещ.Съпротивлението на човешкото тяло е около 5 к ома и ако хванем кабел с повредена изолация ще си отнесем искрата ние отколкото тя да прескочи през замърсената свещ и голямото съпротивление на въздуха в цилиндъра.Да не забравяме че електричеството не е глупаво и търси най-прекия път т.е. този с най-ниското съпротивление по пътя си което много често далеч не е нашата запалителна свещ ами е повредения кабел и влжния въздух или пък намокрената и/или повредена дистрибуторна капачка (за тези които имат) или повредената лула с нарушена изолация или пък дори индукционната бубина с повредена изолация между навивките.Това е електрическото обяснение на цялата работа с това защо аджеба искрата навън е много по-голяма
            Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

            Коментар


              #21
              Преди два дена забелязах светене на едната от свещите си. Според вас колко трябва да е разтоянието между свещта и вътрешноста на лулата? Питах тоя-оня всеки казва - никакво! Видях че на самите свещи има ено дето се навива. Поодвих го малко и ги набучих....Имах кофти падане на мощността и си мислех за катализатор да махам че се е запушил.Обаче май не е от това. Имам чувството че колата литна! Възможно ли е да съм карал на 3 цилиндъра? Около едната свещ, дето нямаше искри беше избило овлажняване,масло май. Сега ще си взимам ключ да сваля свещите, и евентуално да ги сменям. Щото кой знае на колко годинки са. Има ли смисъл?
              Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
              Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

              Коментар


                #22
                Ей сега погледнах пак-след каране два дена, никаква искра на тъмно и дъждовно време!
                Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
                Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

                Коментар

                Working...
                X