Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Искри!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Искри!

    Вчера за първи път на тъмно си отварям предния капак да чуя един шум, който от доста време ме дразни!И виждам нещо странно (не е свързано с шума!)Кабелите на свещите издават искри!Значи всеки кабел където влиза в свеща свети - ама не самия кабел а самата свещ! Вижда се бялото (бакелита) на свеща около 5мм. и на 4-те свещи то свети - не от време на време а постоянно - все едно е фосфорно - отделно самите кабели където се допират един в друг от време на време прехвърчат малки искрички - отделно на 1-ви цилиндър прехвърча от кабела към пръчката за маслото лека искричка - почти постоянно!Кабелите са сменени и свещите също - нови нови на около 7-8 хил.Също забелязах че в самата бобина по средата й, вътре в нея пак се вижда една искра не е постоянна ама излиза - 2-3 пъти в секунда не ритмично.Колата иначе си работи нормално - не прекъсва или някакви други такива - както беше преди да сменя кабелите!Ама си представете отварям и наблюдавам как 4-те свещи светят от искри - цялото бакелитено свети!!! - постоянно и ритмично - все едно всяка искра към свеща го осветява - виждам как провежда ток все едно!Какво да правя в случая? - притисних се!Това се случва на Типото ми 1.6и.е.
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

    #2
    Според описанието - некачествени кабели. Подлежат на смяна. Въобще всякакво искрене и светене по запалителната уредба е недопустимо.
    Fiat Ritmo 105TC
    1600cc 105к.с.

    Коментар


      #3
      И при мен е същата работа. Светкат. Обаче колата си бачка идеално.

      Коментар


        #4
        Всяко искрене от кабели на свещи към маса(корпус) говори за нарушена или некачествена изолация. Не е нормално постоянно във всички посоки да има искрене от кабелите към други елементи на двигателя.
        BRAVA 1,4 12V
        Nissan Navara

        Коментар


          #5
          трябва да вниваваш да не повредиш нещо по електрониката така - я компютъра я нещо друго... сменяй бързо кабелите!
          Lancia Kappa 2.4JTD
          Lancia Dedra Integrale 2.0 S.W.
          Fiat Croma 2.0 i.e. - ex.

          Коментар


            #6
            Naidenov написа:
            трябва да вниваваш да не повредиш нещо по електрониката така - я компютъра я нещо друго... сменяй бързо кабелите!
            или да не потече бензинец Yellow_Flash_Colorz_PDT_43

            Коментар


              #7
              Определено са кабели, които трябва веднага да смениш! Alexius, човеко не дей да чакаш и ти, сменяй ги!

              Коментар


                #8
                Re: Искри!

                BO написа:
                Вчера за първи път на тъмно си отварям предния капак да чуя един шум, който от доста време ме дразни!И виждам нещо странно (не е свързано с шума!)Кабелите на свещите издават искри!Значи всеки кабел където влиза в свеща свети - ама не самия кабел а самата свещ! Вижда се бялото (бакелита) на свеща около 5мм. и на 4-те свещи то свети - не от време на време а постоянно - все едно е фосфорно - отделно самите кабели където се допират един в друг от време на време прехвърчат малки искрички - отделно на 1-ви цилиндър прехвърча от кабела към пръчката за маслото лека искричка - почти постоянно!Кабелите са сменени и свещите също - нови нови на около 7-8 хил.Също забелязах че в самата бобина по средата й, вътре в нея пак се вижда една искра не е постоянна ама излиза - 2-3 пъти в секунда не ритмично.Колата иначе си работи нормално - не прекъсва или някакви други такива - както беше преди да сменя кабелите!Ама си представете отварям и наблюдавам как 4-те свещи светят от искри - цялото бакелитено свети!!! - постоянно и ритмично - все едно всяка искра към свеща го осветява - виждам как провежда ток все едно!Какво да правя в случая? - притисних се!Това се случва на Типото ми 1.6и.е.
                Аз, доколкото разбирам, в случая не става вьпрос за искрене, а за един ореол който се вижда около свещите и то само на тьмно!Това е нещо обичайно и предполагам, че доста колеги са забелязали подобно явление!Така,че ако е това за което си мисля, няма причина за притеснение!

                Коментар


                  #9
                  Електрическото сияние около керамиката на свеща е нормално. Този ефект е кръстен "огньовете на Свети Елм" от физиците. Неизбежно е ,май със йонизиране се обясняваше.
                  sigpic
                  Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
                  475HP 11,5/1,9/191
                  YouTube

                  Коментар


                    #10
                    ici написа:
                    Електрическото сияние около керамиката на свеща е нормално. Този ефект е кръстен "огньовете на Свети Елм" от физиците. Неизбежно е ,май със йонизиране се обясняваше.
                    Не е така. Това сияние се получава само около остри неизолирани проводници. Такива по презюмпция не трябва да присъстват в запалителната система. Моята например не свети на тъмно - специално съм проверявал. Но пък ако ви трябва оправдание да не си смените кабелите, това обяснение върши работа.
                    Fiat Ritmo 105TC
                    1600cc 105к.с.

                    Коментар


                      #11
                      johnfound написа:
                      ici написа:
                      Електрическото сияние около керамиката на свеща е нормално. Този ефект е кръстен "огньовете на Свети Елм" от физиците. Неизбежно е ,май със йонизиране се обясняваше.
                      Не е така. Това сияние се получава само около остри неизолирани проводници. Такива по презюмпция не трябва да присъстват в запалителната система. Моята например не свети на тъмно - специално съм проверявал. Но пък ако ви трябва оправдание да не си смените кабелите, това обяснение върши работа.
                      "Огньовете на Свети Елм" - това понятие се появява през средновековието и е наречено така от моряците, причината е че при силни бури около върховете на мачтите на корабите са се натрупвали йони, които обаче не са достатъчни за възникване на волтова дъга /тъй като мачтата е действала като гръмоотвод/, та въпронсите, заредени "+" или "-" йони, предизвикват ефект подобен на луминисцентните лампи, само че значително по-слаб. Ефекта се е появявал след продължителна буря и най вече в към края и, за това моряците приемали, че Свети Елм /някакъв светия/ изпраща тези светлини /наподобявало е ореол около върха на мачтата/ за да ги спаси от бурята.Та и двамата колего по-горе са частично прави, единият за сиянието около керамични предмети /но то възникра при други обстоятелства/ а вторият че по кабелите на ДВГ не трябва да има светене, такова светене говори за утечки, най-често в следствие разкъсана изолация
                      Lancia Kappa 2.4 JTD 99`
                      Uno 75 1.5i.e.8V 88`

                      Коментар


                        #12
                        Имам подобен проблем

                        И аз имам подобен проблем: скоро/преди 2 дена/ стоях до отворения двигател докато работеше и се заслушах в някакво плющене. Като пипнах гумения ботуш на най-дясната свещ ме изпраска ток. Рекох си - свеща е заминала. свалих я - имаше нагар , но един такъв трошлив,като вар. Изчистих го, сложих свеща и пак пипнах гумения ботуш . Пак ме удари но по-леко и по-нарядко. Според вас свещите ли са виновни? На другите 3 свещи този ефект го няма.Преди 2 месеца бях на елкон и пича каза ча всичко ОК. Някои има ли мнение.

                        Коментар


                          #13
                          Re: Имам подобен проблем

                          t_boy написа:
                          И аз имам подобен проблем: скоро/преди 2 дена/ стоях до отворения двигател докато работеше и се заслушах в някакво плющене. Като пипнах гумения ботуш на най-дясната свещ ме изпраска ток. Рекох си - свеща е заминала. свалих я - имаше нагар , но един такъв трошлив,като вар. Изчистих го, сложих свеща и пак пипнах гумения ботуш . Пак ме удари но по-леко и по-нарядко. Според вас свещите ли са виновни? На другите 3 свещи този ефект го няма.Преди 2 месеца бях на елкон и пича каза ча всичко ОК. Някои има ли мнение.
                          Ами като пипнеш кабела и става пробив заради влошени изолационни своиства на кабелите/лулите. Хубаво ще е да ги смениш с нови.
                          sigpic
                          Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
                          475HP 11,5/1,9/191
                          YouTube

                          Коментар


                            #14
                            И една техническа подробност: Пробиви по изолацията могат да възникнат и поради силен нагар на свещите и/или твърде голяма въздушна междина. Причината е, че реалната величина на напрежението в запалителната уредба зависи от това при какво напрежение възниква искра между електродите на свещите. В момента на запалителният импулс, напрежението започва да се вдига, до момента в който възникне искра, от този момент нататък, напрежението рязко спада и стои постоянно докато енергията запасена в бобината се изчерпа. Максималното напрежение зависи от това при какво напрежение възниква искрата. Е, ако възникването на искрата е затруднено поради нагар или прекалено голяма междина, напрежението може да се повиши твърде много и ако и кабела не е достатъчно качествен или е стар и изолацията има слаби места, е възможен пробив в изолацията. А където веднъж е пробило, ще пробива постоянно след това.
                            Fiat Ritmo 105TC
                            1600cc 105к.с.

                            Коментар


                              #15
                              След една проба....

                              Снощи си поиграх и размених свещите. Нямаше никаква разлика. Тока удря на същата лула- лула,а не кабел! Точно където е куплунга за свеща - т.е избива гумената изолация на лулата. Интересно че искра прехвърча на около 6-7 мм от свещта което доста по- голямо разстояние между електродите - 0,8 мм !!! Аби трябвало да избива само на разстояние равно или по-малко от тези 0,8мм !? Немога да си го обясня електрически ?

                              Коментар

                              Working...
                              X