Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

За или против Фиат Брава?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #76
    абе 1,6 на 5 си държи без проблем колкото имаш нужда- и 130 и 160 също ги държи- изпробвано безброй пъти. за жтд няам представа.
    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
    Fiat Bravo'97 1,6 16v
    Fiat Tempra'91 1,6 mono

    Коментар


      #77
      ogi28b написа:
      Stefan Hadjov написа:
      Взимаш преводните числа на преводните кутии от книжките,които придружават колите/експл.р-ства/.Взимаш и преводните отношения на главното предаване.....
      Еми ето де, нали това съм направил в горния пост? Само че само за 5-та предавка, и пак е същото - 470 Нм с/у 330 Нм. При 130 км/ч. При 170 км/ч имаме пак над 450 Нм с/у малко под 390 - около 1.15 пъти повече. Даже в горния пост съм допуснал грешка малка - при 4300 оборота 1.9 jtd се движи с около 200 км/ч, което прави 5000 оборота за 1.6, така че чак при 200 км/ч въртящия момент на колелата при 1.6 става по-голям от този на 1.9. Та който иска - нека кара с 200, и да каже че къса дизеларките в облаци от пушек.
      Нямам врема да влизам в сметките ти и да коментирам.Най добре е да си ги направиш,да начертаеш графиките,да ги изложиш и тогава да ги коментираме пригледно и ясно.Сега тези цифри на никой не му говорят нищо. Имай пред вид следната подробност за да са ясни и точни нещата при сравнението на двате коли:1.Приемаш.че и на двете коли радиоса на търкаляне/т.е. гумите и джантите са с еднакви размери/.Защото диаметъра в крайна сметка участва в преводното отношение.2.Пресмяташ примерни при 80 клм/час с какви обороти се върти колелото/предполагам знаеш как,да не го обяснявам/3.Отчиташ при тези обороти от характеристиката на приведения върт.момент колко е за едната и за другата кола.4.Тогава ще се разбере има ли разлика,и коя разполага с по-голям резерв от върт.момент.5.Тази на която е по голям резерва тя ще ускори по бързо при тази скорост/в случая 80 клм/час/.6.А не приказки за задминавания по баири разни.Дали е до 3000 об. или е по малко или повече и т. н.Всичко става с сметки и документи.Приказките и споровете са за кръчмата.И понеже тези сметки си ги е направил Фиат/и то много по-прецизно/, си е публикувал данните в книжката.Прочетете ги.Не му ли вярвате??

      Коментар


        #78
        wwalker написа:
        Това, че 1.6 16V е на 200км/ч на 5000 оборота как го изкара? На 200 съм над 6000 оборота.
        Реално 180 са били колега.Уточни,че тези 200 си ги отчел по километража,но то не значи че са толкова.За 200 клм/час ти трябват поне130-140 к.с.Виж ако колата ти беше 2,0 щях да ти повярвам.

        Коментар


          #79
          Stefan Hadjov написа:
          @vsdНе постъпваш коректно в спора,защото въвеждаш понятието "чипван дизел".Става въпрос за сериино изпълнени коли.Ако на 1,6 или 1,8 му се направи тунинг и се постави турбина,не знам дали си представяш какво става.А темата на човека е за мнение за сериини коли.Та по темата:ако се вземат трите спорни коли 1,6/16V..,1,8/16V...и 1,9JTD-105 сериино изпълнение на ускорение oт 0 do 100klm ,най добра ще бъде 1,8,след нея 1,6 и с малко по-назад 1,9JTD.Това е по заводски данни на Фиат. И на края в последното изречение на поста ти казваш,че можело да има бензинка на газ без проблеми.НЯМА такава кола ако ще да е не с 4 ,а с 8 дюзи.
          Ама да си слагат турбини за 200 лв ако могат Майтап де. Аз затова писах и за "сток" кола, за да не ме заядете за чипнатия дизел. По данни за ускорение jtd-то го дават с няколко десети по бавно от 1,8 и 2 сек по-бързо от 1,6. На практика е съвсем различно обаче. 1,8 е по-бързо и от жтд и от 1,6. А 1,6 ако ще и 2-ра да сложи, и жтд-то можеш да свалиш предашка и пак ще имаш по-голяма мощност. Сега вече зависи как са подбрани двете скоростни кутий, ама и не всеки кара на 6000 оборота бензинката, а и е много по-комфортно просто да дадеш газ, вместо да сменяш предавки. То това си е до стил на шофиране и на кой как му харесва.За газта и аз така мисля. Написах го защото има хора дето се хвалят че не са имали проблеми с газ, въпреки че са 1% най-много ако наистина ги има.Най-добре е човека дето ще си купува бравата, да покара двете коли и да види кое му стои на стила на каране.Хайде като се стопли да направим едни тестове и да се види кое как и колко върви.
          FIAT Bravo JTD GT '99

          Коментар


            #80
            Да, да... те всички уреди са повредени по дефолт Иначе вярно, че нито единия от двигателите не е бегачка. За тази цел си има купе, барчета.Тука обсъждаме някви смешни максимални скорости. Лятото се возих малко на това животинче - http://www.autoplanet1.com/index.php...динката правеше тези 200км/ч на 3-та, пък на 1-ва си перкаше над 100км/ч по шуменските планински баири с маса остри завои към ралито и двигателя оставаше тих и без грам вибрации. Така че, тук не говорим за бегачки, колеги. Говорим просто за два прилични непретенциозни двигателя с еднаква мощност.
            The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
            Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
            Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

            Коментар


              #81
              какво значение има какви са оборотите на колелото, колега Stefan Hadjov, нали гумите са еднакви, нали това си написал в първата точка!?!?!?!?16 пъти да го смятам - когато двигателя предава 100 нютонметра през скоростна кутия с отношение 3:1 например, тогава до колелото стигат 300 нютонметра. JTD предава 200 нютонметра през отношение 2.34, а 1.6 предава 145 нютонметра в съвсем малък диапазон от обороти през отношение ~2.75. Който иска да смята. Ако не е така - кажи как е?!Ако искаш да ми кажеш че заради скоростната кутия при 1.6 се предава по-голяма сила на колелата, отколкото при 1.9 JTD, не виждам смисъл изобщо да продължаваме, защото вече го написах в предишния си пост че не е така, и то с конкретни числа, по начина по който ти сам предложи Или искаш да кажеш че при една графика на двигателя, и скоростна кутия която изменя стойността ЛИНЕЙНО, на колелата вече има друга графика ?!?! Ето ти в края на поста ми графика на въртящ момент на 1.6 най отдолу, и същата графика по-нагоре, умножена от скоростната кутия за всяка предавка. Да не би нещо да се променя ? Единствено наклона е различен, защото имаш множител. Графиката си относително е съвсем същата, като отношението е предавателното число в кутията и това в диференциала.Ако не е ясно какво искам да кажа - представи си числа - като имаш една поредица 2, 4, 6, 8, 10 (x, 2x, 3x, 4x, 5x...), и като я умножиш по 3, тя пак ще нараства в същото отношение и ще стане 6, 12, 18, 24, 30... (3x, 6x, 9x, 12x...). Няма да стане 3, 12, 17, 21, 35, 47. Така че колкото и графики да изчертаеш - въртящия момент на 1.6 изглежда точно така, както е даден в първата графика която цитирах, която ти реши че била само на двигателя, а на колелата била друга. Е, не е друга на колелата, същата е И на колелата, и на демпферната шайба, и на разпределителния вал, и на багажника - все е тая графика. Спирам, който разбрал - разбрал, който не е - да е, има достатъчно аргументи и графики и мнения на колеги.
              Прикачени файлове

              Коментар


                #82
                Колега, не са повредени по дефълт, а така се правят нарочно. За да си мислят рейсърите че много им вървят колите Имаше някъде таблици с колко бъркат скоростомерите. Иначе си прав и двата, да не кажем и трите двигателя не са бегачки, ама на всеки разбирането за вървяща и невървяща кола са различни. Много познати викат за някаква кола че много върви, а същата за мен не може да откъсне. Всеки различно си го рабира.
                FIAT Bravo JTD GT '99

                Коментар


                  #83
                  vsd написа:
                  Stefan Hadjov написа:
                  @vsdНе постъпваш коректно в спора,защото въвеждаш понятието "чипван дизел".Става въпрос за сериино изпълнени коли.Ако на 1,6 или 1,8 му се направи тунинг и се постави турбина,не знам дали си представяш какво става.А темата на човека е за мнение за сериини коли.Та по темата:ако се вземат трите спорни коли 1,6/16V..,1,8/16V...и 1,9JTD-105 сериино изпълнение на ускорение oт 0 do 100klm ,най добра ще бъде 1,8,след нея 1,6 и с малко по-назад 1,9JTD.Това е по заводски данни на Фиат. И на края в последното изречение на поста ти казваш,че можело да има бензинка на газ без проблеми.НЯМА такава кола ако ще да е не с 4 ,а с 8 дюзи.
                  Ама да си слагат турбини за 200 лв ако могат Майтап де. Аз затова писах и за "сток" кола, за да не ме заядете за чипнатия дизел. По данни за ускорение jtd-то го дават с няколко десети по бавно от 1,8 и 2 сек по-бързо от 1,6. На практика е съвсем различно обаче. 1,8 е по-бързо и от жтд и от 1,6. А 1,6 ако ще и 2-ра да сложи, и жтд-то можеш да свалиш предашка и пак ще имаш по-голяма мощност. Сега вече зависи как са подбрани двете скоростни кутий, ама и не всеки кара на 6000 оборота бензинката, а и е много по-комфортно просто да дадеш газ, вместо да сменяш предавки. То това си е до стил на шофиране и на кой как му харесва.За газта и аз така мисля. Написах го защото има хора дето се хвалят че не са имали проблеми с газ, въпреки че са 1% най-много ако наистина ги има.Най-добре е човека дето ще си купува бравата, да покара двете коли и да види кое му стои на стила на каране.Хайде като се стопли да направим едни тестове и да се види кое как и колко върви.
                  По мои данни,а те са на Фиат 1,6 е с 0,5 сек от 0 до 100 по добро от ЖТД.Но съм склонен да приема,че горе-доло са еднакви.Когато разликите са малки,зависи от състоянието на двигателите и от водачите зад кормилото.Наистина да се кара с рядко превключване на предавките е по конфортно.Спор няма.За това правят и авт.пр.кутии.Но все пак всеки двигател си иска специфичен подход когато искаш да изкараш и последния кон от характеристиката му.С бензин.двигат.подхода е друг отколкото при дизелите.

                  Коментар


                    #84
                    @ogi28bГрафиките са наистина еднакви по форма ако мащаба е същия,но при прев.число 3,0 наистина става от 100 Нм на 300Нм,но оборотите намаляват три пъти.И виж тогава какво става при определена скорост.

                    Коментар


                      #85
                      Stefan Hadjov написа:
                      ...
                      Сега, погледнах. Това което знам е 1,6 - 11 сек1,8 - 10 секjtd - 10,4 секЗа жалост сток jtd-та не знам да правят 10,4. Колегите с 1,6 и 1,8 да кажат за техните. Общо взето на тия заводски данни след 10 години им се прибавят малко секунди.Даи ги и твоите данни.
                      FIAT Bravo JTD GT '99

                      Коментар


                        #86
                        Колко от вас дето така защитавате 1.6 16 мотора сте карали 1.9 ЖТД мотора.. или само говорите от позицията... бе то дизел, мириши и пуши, че и не върви?
                        СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
                        бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
                        сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
                        ИТАЛФЕСТ 2007

                        Коментар


                          #87
                          Доста покарах като търсих. Не много, по няколко километра. Като цяло дърпат доста и в ниските обороти имат повече мощ, но като се качих на 1.6 16V, изстреля се след 3000, усетих прекъсвача на към 7000 и вече знаех коя ще е колата
                          The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                          Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                          Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                          Коментар


                            #88
                            vsd написа:
                            Stefan Hadjov написа:
                            ...
                            Сега, погледнах. Това което знам е 1,6 - 11 сек1,8 - 10 секjtd - 10,4 секЗа жалост сток jtd-та не знам да правят 10,4. Колегите с 1,6 и 1,8 да кажат за техните. Общо взето на тия заводски данни след 10 години им се прибавят малко секунди.Даи ги и твоите данни.
                            Абе откровено казано има някакви разлики в тези данни,но не са много голями.Зависи кога са правени тестовете,кой ги е правил и т.н. Моите данни ги имам в два варианта,като разликите са само за ЖТД:I вариант:1,6 11,5сек 180 км/час 1,8 10,3сек 190 км/час 1,9ЖТД11,8сек 175 км/часIIвариант:1,6 11,5сек 180 км/час 1,8 10,3сек 190 км/час 1,9 ЖТД 11,3 сек 178 км/час 1,9 ЖТД 10,7 сек 190 км/час става въпрос за двигателя 115 к.с.на Стило.

                            Коментар


                              #89
                              По-реално звучат отколкото 10,4.
                              FIAT Bravo JTD GT '99

                              Коментар


                                #90
                                wwalker написа:
                                Доста покарах като търсих. Не много, по няколко километра. Като цяло дърпат доста и в ниските обороти имат повече мощ, но като се качих на 1.6 16V, изстреля се след 3000, усетих прекъсвача на към 7000 и вече знаех коя ще е колата
                                хе хе хе, ти па ся, ако се беше качил в алфа 1.6 ТS, щеше да ти падне шапката от кеф, особено като сработи и вариатора, пак там някъде към 3000об. ама JTD-то има тази сила дето е доста по-постоянна, и като минеш 90 на 5-та, колата става автоматик все едно, няма нагоре/надолу, или пък изпреварване има сила във всичките скорости от 90 нагоре на 5-та. Но е доста по комфортна вътре заради ниските обороти. Говоря като човек карал и двете. На следващата среща се качи в Алфата на Тео-Диабло тя е 1.9 JTD и покарай или се повози и пак ще говорим. Явно си карал повредени коли. Аз също имам едно браво 1.9 JTD - 2001г. и мога да ти кажа, че върви наравно с алфата.
                                СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
                                бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
                                сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
                                ИТАЛФЕСТ 2007

                                Коментар

                                Working...
                                X