Вземи бензина и да се приключва - аз съм 1.6 16в - мнооооого доволен. Лети, а като и сипеш и правилния бензин (Бензиностанции ЕКО) и си капитан на кораба. Мога да ти напълня главата с хиляди простотии относно бензина, но няма да го направя. Само едно ще ти кажа - НЕ е претенциозна - особено зимата - въртиш-пали и потегляш....
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
За или против Фиат Брава?
Collapse
X
-
karolev>> Георги Каролев; Brava 100 16V SX 103hp 10.'98 - R.I.P. 04.04.2018
https://www.facebook.com/groups/FiatFIBulgaria/ - ФИАТ ФЕНОВЕ в БЪЛГАРИЯ във Facebook
-
Лично за мен си се спрял на най-балансираните двигатели на ФИАТ за тези години, освен 1.9 JTD100, който се намира трудно. Тук вече въпрос на избор между бензин или дизел. Аз също бях пред същия избор като търсих. Надделява текущото състояние на конкретните автомоили.@karolevЗа обикновенния 95 на ЕКО ли говориш? Аз също предпочитам тази верига и съм доволен от 100 октановия им. Сега съм с обиковенния 95 от там и нямам проблеми, НО с него сега в минусовите много пуши от ауспуха, каквото и да значи това. Гледам, че и другите коли пушат яко, но бях свикнал мойто да не е така.
Коментар
-
OFF Topickarolev написа:Вземи бензина и да се приключва - аз съм 1.6 16в - мнооооого доволен. Лети, а като и сипеш и правилния бензин (Бензиностанции ЕКО) и си капитан на кораба. Мога да ти напълня главата с хиляди простотии относно бензина, но няма да го направя. Само едно ще ти кажа - НЕ е претенциозна - особено зимата - въртиш-пали и потегляш....Brava 1.6 EL, '98
182A4
Коментар
-
Жалко че единствено колегата iuly_vn даде някакви аргументи в цялата тема.Колега, дето пусна темата - ако оставим настрана всичко останало което е еднакво - конкретно двигателите да разгледаме. Като всеки бензинов двигател, и този се нуждае от проверка и евентуална подмяна на следните елементи: кабели, свещи, бобина, стъпков мотор, ламбда-сонда, и някои други, които сигурно не се сещам на 1-во четене. Останалото е не-по-различно от който и да е двигател - първоначална смяна на разпределителния ремък и ролките, по които се търкаля, редовна смяна на масло, филтри и зареждане с качествени горива.JTD като всеки турбодизелов двигател се нуждае от по-честа смяна на маслото отколкото бензиновия, останалите неща - ремъци, ролки, филтри.... Със зареждане на качествено гориво, е възможно никога да не ти се случи да имаш проблем с двигателя, да не може да работи. Няма свещи, кабели, бобина, ламбда сонда.... Но пък има турбина, която е много скъпа, има помпа, която не е евтина. Има common-rail-инжектор, който е скъпичък. Но това са неща, които не са предвидени да са консумативи. Могат да се скапат както утре, така и чак след 10 години.И двата двигателя са в горната графа на данъка. Ако си намериш JTD 100 - той е в долната графа. Дизеловия двигател върши същата работа с по-малко гориво. Няма двигател 1.6 който да харчи по-малко от 5 литра за 100 км, както това прави JTD. Ако караш повече, определено ще го почувстваш. Да ме извиняват колегите, които дават съвети за 1.6, ама това "качваш се и караш" , и "направо лети по пътя", са меко казано несериозни аргументи. Ми че то и аз на JTD-то се качвам, врътвам и пали, и пак си летя по пътя. С тази разлика че там където бензина от четвърта слиза на трета и започва да се мъчи, JTD-то е в ниските обороти на 4-та и ускорява нагоре... Още да ти говоря ли ?
Коментар
-
u_bo
айде пък аз да се включа с обосновка за бензина:- на JTD ако се скапе маховика, с колко олекваш, беше доста над 1000 лв. нали?а съединител , както и да го гледаш си е консуматив.много по-малко читави майстори има за дизели (и то комън рейл) отколкото за бензинки.а и първия ( и 2 и 3) собственник, дето си е взел колата, като е излязла от завода - взел е дизел щото е по-евтин ако го КАРАШ МНОГОтова дизел на по 150 000 за 10 години НЯМА,всички са от 250 - 350 000 нагоре с яко превъртяни километражи.и като се покара 2 - 3 месеца в БГ - почват - окачване, каренце, ... а като дойде до маховика - до края на 1вата година може да си им налял толкова пари, за колкото си я купил иначе който е карал 1.8 ще ти каже че е много по-добре от 1.6,но !! и 2-те са за предпочитане пред дизел купен от автоджамбазин !!виж ако идеш да го вземеш ОТ ЧОВЕК а не от автокъща/морга е друго ..... и не от БГ дене трябва да се забравя и по-тежката предница на дизелите , която съчетана с БГ пътищата ..става ... скъпичка поддръжка
Коментар
-
ogi28b написа:...Ми че то и аз на JTD-то се качвам, врътвам и пали, и пак си летя по пътя. С тази разлика че там където бензина от четвърта слиза на трета и започва да се мъчи, JTD-то е в ниските обороти на 4-та и ускорява нагоре... Още да ти говоря ли ?Fiat Marea Weekend 1,6 16V
Коментар
-
u_bo написа:... скъпичка поддръжка
Коментар
-
sugarboy написа:Още да ти говоря ли ?Колега, не те знам къде летиш и ускоряваш с тоз дизелак, но досега нямам случай по сериозно нагорнище, какъвто и да е дизел да не съм го подминал като спрял, и то аз съм на пета, а той изнемогва сред облаци пушилка..... Така че продължавам да твърдя, че истинският и класически двигател е бензиновият.
Коментар
-
[/quote]Колега, не те знам къде летиш и ускоряваш с тоз дизелак, но досега нямам случай по сериозно нагорнище, какъвто и да е дизел да не съм го подминал като спрял, и то аз съм на пета, а той изнемогва сред облаци пушилка. А между другото, откакто чета неспирните ти хвалби на дизелите, доста често си правя експерименти. За мен истинските възможности на автомобила са по нагорнището, а не по равно и особено по надолнище. Така че продължавам да твърдя, че истинският и класически двигател е бензиновият. Но, за да има мир между бензин и дизел, да ви призная, че съм зарибил шурея с онази дизелова Мареа от обявите, дето е 1,9 ЖТД, 2002 година - той е по-спокоен шофьор, понастоящем кара Голф и смятам, че ще усети грандиозната разлика в колите.[/quote]е точно по нагорнище нямаш никакъв шанс срещу 1.9жтд ако ще да си с 1.8 бензин.незнам дали си чувал за въртящ моментBRAVA 1.9 JTD 105hp+ EX
E46 320D
Коментар
-
Хайде и аз да се включа...Аз съм ТОЗИ, ЧИИТО МАХОВИК БЕШЕ ПРЕЦАКАН и 85% от интересуващите се разбраха от мен за наличието на такъв маховик при тези двигатели. От тогава до сега, знам за точно още един случай на разбит маховик в този форум. Симптомите са много ясно изразени и ако си чел какво съм написал, веднага ще разбереш дали автомобилът има проблем с маховика. Маховика на мен ми струваше 985 лв (Валео). Другия колега го беше намерил на по-тънка цена. Съединителя беше към 260-270 лв (Валео). Абе общо ремонтът ми легна 1500 лв - маховик, съединител, долна помпа, спирачна течност, гайка на главина и някакви други дреболии и труд.Същата система (демпферен маховик) се вгражда на може би всички турбо-дизелови двигатели след 97-98-а година. Идеята му е да се подобри комфорта при шофиране и улесни потеглянето, а също така да се удължи дълговечността на този възел. Разчетът по ресурс на маховика е около 160-170 000 км (според фиат-сервиз). Смело мога да твърдя, че след подмяната му, превключването на скоростите и кефа при потегляне със и без климатик е изключителен. Просто всичко става свръхплавно и меко.И да допълня още нещо - такива маховици има вградени и на 2.0 20V - бензинови мотори на Фиат, а и в повечето по-мощни бензинови мотори. Просто силите на взаимодействие в този възел са доста по-сериозни при по-сериозните автомобили, какъвто смея да твърдя е JTD-серията.А точно на нанагорнище JTD ще скъса шортите на всички бензинки по всички параграфи, освен ако не са с 2000-кубиковия бензинов двигател (говорим за фиати). А изобщо няма да отварям дума за 2.4 JTD, който къса шортите на всички бензинки от серията Мареа.А приазките за окачването са мижи да те лажем.До преди да купя JTD-то, карах само бензинови автомобили и бях върл противник на дизела. Преди година и нещо, реших, че искам да опитам дизел, проучих, порчетох и поисках да си купя Фиат с 1.9 JTD мотор, модификация HLX. Смея да твърдя, че ако сега трябва да правя избор отново, не бих се поколебал да купя отново точно същата кола.Успех в покупката.П.П. Забравих да кажа, че ги няма тези досадни проблеми с кофти обороти, скапани свещи, кабели/бобини, ламда сонди и т.н. шитни.
Коментар
-
Airfan написа:Хайде и аз да се включа...Аз съм ТОЗИ, ЧИИТО МАХОВИК БЕШЕ ПРЕЦАКАН и 85% от интересуващите се разбраха от мен за наличието на такъв маховик при тези двигатели. От тогава до сега, знам за точно още един случай на разбит маховик в този форум. Симптомите са много ясно изразени и ако си чел какво съм написал, веднага ще разбереш дали автомобилът има проблем с маховика. Маховика на мен ми струваше 985 лв (Валео). Другия колега го беше намерил на по-тънка цена. Съединителя беше към 260-270 лв (Валео). Абе общо ремонтът ми легна 1500 лв - маховик, съединител, долна помпа, спирачна течност, гайка на главина и някакви други дреболии и труд.Същата система (демпферен маховик) се вгражда на може би всички турбо-дизелови двигатели след 97-98-а година. Идеята му е да се подобри комфорта при шофиране и улесни потеглянето, а също така да се удължи дълговечността на този възел. Разчетът по ресурс на маховика е около 160-170 000 км (според фиат-сервиз). Смело мога да твърдя, че след подмяната му, превключването на скоростите и кефа при потегляне със и без климатик е изключителен. Просто всичко става свръхплавно и меко.И да допълня още нещо - такива маховици има вградени и на 2.0 20V - бензинови мотори на Фиат, а и в повечето по-мощни бензинови мотори. Просто силите на взаимодействие в този възел са доста по-сериозни при по-сериозните автомобили, какъвто смея да твърдя е JTD-серията.А точно на нанагорнище JTD ще скъса шортите на всички бензинки по всички параграфи, освен ако не са с 2000-кубиковия бензинов двигател (говорим за фиати). А изобщо няма да отварям дума за 2.4 JTD, който къса шортите на всички бензинки от серията Мареа.А приазките за окачването са мижи да те лажем.До преди да купя JTD-то, карах само бензинови автомобили и бях върл противник на дизела. Преди година и нещо, реших, че искам да опитам дизел, проучих, порчетох и поисках да си купя Фиат с 1.9 JTD мотор, модификация HLX. Смея да твърдя, че ако сега трябва да правя избор отново, не бих се поколебал да купя отново точно същата кола.Успех в покупката.П.П. Забравих да кажа, че ги няма тези досадни проблеми с кофти обороти, скапани свещи, кабели/бобини, ламда сонди и т.н. шитни.Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005
Коментар
-
dudulia написа:Airfan написа:...
Коментар
-
ogi28b написа:Избирай един наклон произволен, и отиваме да го катериме. Който се качи втори - плаща всички разходи на другия, + пълнене на резервоара до гореSEAT Leon Cupra 300
Triumph Street Triple 765 R
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар