Ама изобщо какво има да се спори не разбрах. Оги ви каза. Истината е само една и тя е, че дизеловата брава е в пъти по-добрия вариант. Тоз 1,6 мотор не е лош, но... сравнен с 1.9ЖТД е просто смешен. Който не е карал такъв дизел, много моля да си замълчи. Разни приказки, кой как издухвал някакви дръгливи дизели оставете за преди 10 години.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
За или против Фиат Брава?
Collapse
X
-
СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
-
ogi28b написа:Ето понеже си редактирах горния пост, някой може да е пропуснал да види съпоставката която направих.http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...56Колега Hadjov, за доускорението понеже се заговорихте - Разбира се че един бензинов двигател винаги ще доускори малко по-добре, ако свали предавката, защото от 4 -> 3 това е изкуствено увеличаване на въртящия момент в/у колелата с около 1.4 пъти. То и дизеловия двигател ако слезе от 4 на 3 - същото става, да не говорим от 5 -> 3. Но все пак тези тестове се провеждат при равни други условия - така както колите излизат от завода, включват 4 или 5 предавка, и ускоряват от 80 до 100, или до 120, или до 150... Така че мисля че не е равностойно да се споменава за понижаване на предавка. Лятото колегата JO_666 си пръсна скоростната кутия, това значи ли че всички скоростни кутии на 1.6 са боклуци, и едва ли не са консумативи? Това по повод маховика на JTD се сетих.Stefan Hadjov написа:Добре ти гори,нормално е.Има колеги с дизел им гори толкова и го смятат за нормално.Какво се оплакваш??
Коментар
-
Дай един източник на информация (таблица) откъдето да взема развитието на въртящия момент на двигателите, и после предавките и диференциала лесно ще ги направим, а кривите ще оставим на ексел да ги изчертае? Аз не знам къде има такава таблица, а да ги гледам на око по графиката е несериозно.Това което мога да видя на 1-во четене - Крайно предаване към колелата на Браво/а 1.6 на 5-та предавка - 2.736, при скорост от 130 км/ч и около 120 нютон метра на двигателя = 325 нютонметра на колелата. (Само дето не знам дали смятам правилно )- Крайно предаване към колелата на Браво/а 1.9 JTD на 5-та предавка - 2.341, при скорост от 130 км/ч и 200 нютонметра на двигателя = около 470 нютонметра на колелата. Тъй като крайното предаване е постоянно число - кривата на въртящ момент на колелата изобщо не е по-различна от тази на маховика. И както виждаме - 1.9 JTD остава близо 1.5 пъти по-силен от 1.6 при скорост от 130 км/ч и 5 предавка. Предаването на 1.6 като цяло е около 1.16 пъти по-силно, и след кратко пресмятане излиза че чак след 4300 оборота или над 180 км/ч въртящия момент на 1.6 става повече от този на 1.9 JTD. Еми приятно каране със 180.... аз карам по-бавничко по принцип. Извод от цялата тема - при скорост от около 180 км/ч, 1.6 е по-силен двигател от 1.9 JTD. Браво
Коментар
-
ogi28b написа:Дай един източник на информация (таблица) откъдето да взема развитието на въртящия момент на двигателите, и после предавките и диференциала лесно ще ги направим, а кривите ще оставим на ексел да ги изчертае? Аз не знам къде има такава таблица, а да ги гледам на око по графиката е несериозно.
Коментар
-
ехееее, ама вие съвсем се заровихте в учебниците.При скорост 180 1.6 мотора го пиши умрял... щото се сещате на кви обороти е и колко ще изкара с това динамично натоварване, и изобщо дали ще ги стигне тез километри. 1.9 мотора ще ги стигне и освен това, вътре ще е доста по-комфортно от към шум и вибрации. Само за пример на Италфеста се пусках с алфичката на 400м.... ами хич да не е към 18/19 секунди даде.... все тая, мисълта ми е, че колата си върви като за 120 коня и съм предоволен от към вървеж, Но в Бургас Килърчо беше с едно браво 1.9 JTD, еми на старта си ме дръпна и до към 140 го гонех, после всичко приключи. Мисълта ми е, че точно този мотор е много добър и едва ли не най-добрия който са правили фиат групата. Факта че го слагат на всички коли от Фиат групата е достаъчен. Има го и в Ланча, Фиат и Алфа, все този мотор с дребни промени в електрониката, както и в много коли дето се пишат, че не са фиати, ама да не изброявам другите марки.СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
Коментар
-
Доста странен спор. Това са двата най-популярни и безспорно доказали се за времето си двигатели на ФИАТ. Имаме два двигателя с еднаква мощност, с тази разлика, че 1.9 JTD изтегля далеч по-добре до 3 хиляди оборота, пък 1.6 16V се изстрелва след тях. Това, че 1.6 16V имал зор да държи 130 на 5-та е меко казано смешно. Държи ги безгрижно, все пак това са над 3 хиляди оборота и не само че ги държи, ами и е доста пъргав в този режим даже по нагорнище. Дизелът пък е икономичен - факт. Взема се колата в по-добро състояние. Дизел винаги се е вземал, както е писано и по-горе, ако ще се кара много.
Коментар
-
phoenix написа:.....При скорост 180 1.6 мотора го пиши умрял... щото се сещате на кви обороти е и колко ще изкара с това динамично натоварване, и изобщо дали ще ги стигне тез километри......SEAT Leon Cupra 300
Triumph Street Triple 765 R
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:Взимаш преводните числа на преводните кутии от книжките,които придружават колите/експл.р-ства/.Взимаш и преводните отношения на главното предаване.....
Коментар
-
phoenix написа:ехееее, ама вие съвсем се заровихте в учебниците.При скорост 180 1.6 мотора го пиши умрял... щото се сещате на кви обороти е и колко ще изкара с това динамично натоварване, и изобщо дали ще ги стигне тез километри. 1.9 мотора ще ги стигне и освен това, вътре ще е доста по-комфортно от към шум и вибрации. Само за пример на Италфеста се пусках с алфичката на 400м.... ами хич да не е към 18/19 секунди даде.... все тая, мисълта ми е, че колата си върви като за 120 коня и съм предоволен от към вървеж, Но в Бургас Килърчо беше с едно браво 1.9 JTD, еми на старта си ме дръпна и до към 140 го гонех, после всичко приключи. Мисълта ми е, че точно този мотор е много добър и едва ли не най-добрия който са правили фиат групата. Факта че го слагат на всички коли от Фиат групата е достаъчен. Има го и в Ланча, Фиат и Алфа, все този мотор с дребни промени в електрониката, както и в много коли дето се пишат, че не са фиати, ама да не изброявам другите марки.
Коментар
-
ogi28b написа:Извод от цялата тема - при скорост от около 180 км/ч, 1.6 е по-силен двигател от 1.9 JTD. БравоFiat Marea Weekend 1,6 16V
Коментар
-
phoenix написа:При скорост 180 1.6 мотора го пиши умрял... щото се сещате на кви обороти е и колко ще изкара с това динамично натоварване, и изобщо дали ще ги стигне тез километри. 1.9 мотора ще ги стигне и освен това, вътре ще е доста по-комфортно от към шум и вибрации.Ex Fiat 126P
Ex Fiat Tipo 1.6 DOHC 1989
Ex Fiat Bravo 1.6 16V 1997
Alfa Romeo 147 1.6 TS
Не ми работи буква Б на лаптопа, изпи 1 бира. Затова я пиша с 6.
Коментар
-
wwalker написа:Това, че 1.6 16V е на 200км/ч на 5000 оборота как го изкара? На 200 съм над 6000 оборота.SEAT Leon Cupra 300
Triumph Street Triple 765 R
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар