Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

За или против Фиат Брава?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #61
    Ама изобщо какво има да се спори не разбрах. Оги ви каза. Истината е само една и тя е, че дизеловата брава е в пъти по-добрия вариант. Тоз 1,6 мотор не е лош, но... сравнен с 1.9ЖТД е просто смешен. Който не е карал такъв дизел, много моля да си замълчи. Разни приказки, кой как издухвал някакви дръгливи дизели оставете за преди 10 години.
    СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
    бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
    сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
    ИТАЛФЕСТ 2007

    Коментар


      #62
      ogi28b написа:
      Ето понеже си редактирах горния пост, някой може да е пропуснал да види съпоставката която направих.http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...56Колега Hadjov, за доускорението понеже се заговорихте - Разбира се че един бензинов двигател винаги ще доускори малко по-добре, ако свали предавката, защото от 4 -> 3 това е изкуствено увеличаване на въртящия момент в/у колелата с около 1.4 пъти. То и дизеловия двигател ако слезе от 4 на 3 - същото става, да не говорим от 5 -> 3. Но все пак тези тестове се провеждат при равни други условия - така както колите излизат от завода, включват 4 или 5 предавка, и ускоряват от 80 до 100, или до 120, или до 150... Така че мисля че не е равностойно да се споменава за понижаване на предавка. Лятото колегата JO_666 си пръсна скоростната кутия, това значи ли че всички скоростни кутии на 1.6 са боклуци, и едва ли не са консумативи? Това по повод маховика на JTD се сетих.
      Stefan Hadjov написа:
      Добре ти гори,нормално е.Има колеги с дизел им гори толкова и го смятат за нормално.Какво се оплакваш??
      С тази разлика, че като изпреварваш, спираш климатика малко преди това. (Поне така казва колежката ju )
      Първо за доускорението:няма да се получи същото при дизела,защото ще му паднат толкова оборотите след като превключи,че няма да има ефект от префключването.Направи проба и се увери. Хубаво си си редактирал поста с тези характеристики на двата двигателя.Но какво си пропуснал да направиш и съответно след това да изкоментираш.Да уточним,че това което си показал са външни характеристики на самите двигатели качен на стенд.Което ще рече че са снети при пълен дрисел на изхода на коляновия им вал.Какво става надоло 10%,20%,30%...и т.н.отворен дросел не може нищо да кажеш,защото никой не иска да ти го покаже вкл.Фиат.Но да приемаме,че ще се движим все на пълен дросел.Какво много важно си пропуснал да направиш:да начертаеш характеристиките на двата двигателя на върт.момент момент приведен на двигателните колела/предните/,като вземеш в пред вид преводните отношения на преводните им кутии на всички предавки разбира се и главното предаване включително/на диференциала/.Тогава ще получиш една фамилия от криви,и след това ще ги коментираме кой,какво,защо.Защото колата се движи от приведения момент на двигателните колела,а не от момента на двигатела снет на коляновия му вал.А ако видиш разликите в преводните числа на дизел и бензин,ще се увериш че нещата стоят по друг начин.Малко ще трябва да посмяташ повече.............

      Коментар


        #63
        Дай един източник на информация (таблица) откъдето да взема развитието на въртящия момент на двигателите, и после предавките и диференциала лесно ще ги направим, а кривите ще оставим на ексел да ги изчертае? Аз не знам къде има такава таблица, а да ги гледам на око по графиката е несериозно.Това което мога да видя на 1-во четене - Крайно предаване към колелата на Браво/а 1.6 на 5-та предавка - 2.736, при скорост от 130 км/ч и около 120 нютон метра на двигателя = 325 нютонметра на колелата. (Само дето не знам дали смятам правилно )- Крайно предаване към колелата на Браво/а 1.9 JTD на 5-та предавка - 2.341, при скорост от 130 км/ч и 200 нютонметра на двигателя = около 470 нютонметра на колелата. Тъй като крайното предаване е постоянно число - кривата на въртящ момент на колелата изобщо не е по-различна от тази на маховика. И както виждаме - 1.9 JTD остава близо 1.5 пъти по-силен от 1.6 при скорост от 130 км/ч и 5 предавка. Предаването на 1.6 като цяло е около 1.16 пъти по-силно, и след кратко пресмятане излиза че чак след 4300 оборота или над 180 км/ч въртящия момент на 1.6 става повече от този на 1.9 JTD. Еми приятно каране със 180.... аз карам по-бавничко по принцип. Извод от цялата тема - при скорост от около 180 км/ч, 1.6 е по-силен двигател от 1.9 JTD. Браво

        Коментар


          #64
          ogi28b написа:
          Дай един източник на информация (таблица) откъдето да взема развитието на въртящия момент на двигателите, и после предавките и диференциала лесно ще ги направим, а кривите ще оставим на ексел да ги изчертае? Аз не знам къде има такава таблица, а да ги гледам на око по графиката е несериозно.
          Таблици никой не ти дава.Това което си цитирал са рекламни характеристики на фирмата производител.Но да ги приемеме за чиста монета.Правиш интерполация на характеристиките да кажем през 500 об.като почваш от 1000 до където ти е характеристиката/въпреки че двигателите се развъртат и нагоре,но не са го дали/и отчиташ съответните съойности на върт.момент.Взимаш преводните числа на преводните кутии от книжките,които придружават колите/експл.р-ства/.Взимаш и преводните отношения на главното предаване.И те са дадени там.Хубавото е че италианците ги дават тези данни.Умножаваш преводните числа на прев.кутия с тези на гл.предаване и получаваш общото преводно отношение.След това умножаваш получени преводни отношения с отчетените стойности на върт.момент от характеристиките и получаваш стойностите на върт.момент приведен на предните задвижващи колела.И тогава ще цъфнат нещата истински и аргументирано,а не кой как е задминал на някой си баир било дизеларка или бензинка.

          Коментар


            #65
            @ogi24Бъркаш.Недей да бързаш.Помисли повече.На първо четене виждаш това,но на второ и трето ще видиш повече.След двигателя се променя не само върт.момент,но и оборотите.........??

            Коментар


              #66
              ехееее, ама вие съвсем се заровихте в учебниците.При скорост 180 1.6 мотора го пиши умрял... щото се сещате на кви обороти е и колко ще изкара с това динамично натоварване, и изобщо дали ще ги стигне тез километри. 1.9 мотора ще ги стигне и освен това, вътре ще е доста по-комфортно от към шум и вибрации. Само за пример на Италфеста се пусках с алфичката на 400м.... ами хич да не е към 18/19 секунди даде.... все тая, мисълта ми е, че колата си върви като за 120 коня и съм предоволен от към вървеж, Но в Бургас Килърчо беше с едно браво 1.9 JTD, еми на старта си ме дръпна и до към 140 го гонех, после всичко приключи. Мисълта ми е, че точно този мотор е много добър и едва ли не най-добрия който са правили фиат групата. Факта че го слагат на всички коли от Фиат групата е достаъчен. Има го и в Ланча, Фиат и Алфа, все този мотор с дребни промени в електрониката, както и в много коли дето се пишат, че не са фиати, ама да не изброявам другите марки.
              СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
              бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
              сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
              ИТАЛФЕСТ 2007

              Коментар


                #67
                Доста странен спор. Това са двата най-популярни и безспорно доказали се за времето си двигатели на ФИАТ. Имаме два двигателя с еднаква мощност, с тази разлика, че 1.9 JTD изтегля далеч по-добре до 3 хиляди оборота, пък 1.6 16V се изстрелва след тях. Това, че 1.6 16V имал зор да държи 130 на 5-та е меко казано смешно. Държи ги безгрижно, все пак това са над 3 хиляди оборота и не само че ги държи, ами и е доста пъргав в този режим даже по нагорнище. Дизелът пък е икономичен - факт. Взема се колата в по-добро състояние. Дизел винаги се е вземал, както е писано и по-горе, ако ще се кара много.
                The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                Коментар


                  #68
                  phoenix написа:
                  .....При скорост 180 1.6 мотора го пиши умрял... щото се сещате на кви обороти е и колко ще изкара с това динамично натоварване, и изобщо дали ще ги стигне тез километри......
                  Емо, тук малко неподготвено се изказа- даже като се замисля не малко, а много
                  SEAT Leon Cupra 300
                  Triumph Street Triple 765 R

                  Коментар


                    #69
                    Да, спора е странен заради изказването на колегата за пушливите дизели,които издъхвали по баирите.Само че ,не беше уточнено за Уно 1,3Д ли става въпрос ,или за ЖТД. Айде мир.
                    Octavia RS
                    Evo 10-служебната играчка.

                    Коментар


                      #70
                      Stefan Hadjov написа:
                      Взимаш преводните числа на преводните кутии от книжките,които придружават колите/експл.р-ства/.Взимаш и преводните отношения на главното предаване.....
                      Еми ето де, нали това съм направил в горния пост? Само че само за 5-та предавка, и пак е същото - 470 Нм с/у 330 Нм. При 130 км/ч. При 170 км/ч имаме пак над 450 Нм с/у малко под 390 - около 1.15 пъти повече. Даже в горния пост съм допуснал грешка малка - при 4300 оборота 1.9 jtd се движи с около 200 км/ч, което прави 5000 оборота за 1.6, така че чак при 200 км/ч въртящия момент на колелата при 1.6 става по-голям от този на 1.9. Та който иска - нека кара с 200, и да каже че къса дизеларките в облаци от пушек.

                      Коментар


                        #71
                        phoenix написа:
                        ехееее, ама вие съвсем се заровихте в учебниците.При скорост 180 1.6 мотора го пиши умрял... щото се сещате на кви обороти е и колко ще изкара с това динамично натоварване, и изобщо дали ще ги стигне тез километри. 1.9 мотора ще ги стигне и освен това, вътре ще е доста по-комфортно от към шум и вибрации. Само за пример на Италфеста се пусках с алфичката на 400м.... ами хич да не е към 18/19 секунди даде.... все тая, мисълта ми е, че колата си върви като за 120 коня и съм предоволен от към вървеж, Но в Бургас Килърчо беше с едно браво 1.9 JTD, еми на старта си ме дръпна и до към 140 го гонех, после всичко приключи. Мисълта ми е, че точно този мотор е много добър и едва ли не най-добрия който са правили фиат групата. Факта че го слагат на всички коли от Фиат групата е достаъчен. Има го и в Ланча, Фиат и Алфа, все този мотор с дребни промени в електрониката, както и в много коли дето се пишат, че не са фиати, ама да не изброявам другите марки.
                        Верно е че 1,6 ще умре на 180,но 1,9ЖТД ще умре преди 180.Освен ако не се движи по нанадолнище.Независимо,че километржа може да ти показва 200.Но това важи и за двете коли.1,6 двигателя се слага до ден днешен на всички двигатели на Фиат-груп.И двта двигателя са много добри.И спора е абсолютно излишен и смешен.Който иска си взима дизел,който иска бензин.Независимо от спицификата им и двта доставят удовплствие при кормуване с тях.

                        Коментар


                          #72
                          Това, че 1.6 16V е на 200км/ч на 5000 оборота как го изкара? На 200 съм над 6000 оборота.
                          The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                          Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                          Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                          Коментар


                            #73
                            ogi28b написа:
                            Извод от цялата тема - при скорост от около 180 км/ч, 1.6 е по-силен двигател от 1.9 JTD. Браво
                            Аз казах, че няма да пиша повече по темата, но след целия спор и диаграми какво се оказа - точно това, което твърдях в началото, а именно, че със 170 по нагорнището подминавам дизелаците, просто защото те не могат да вдигнат толкова там. Не съм казвал, че спазвам закона и карам със 130, че да връщам една предавка, защото двигателят нямал достатъчна мощ при тази скорост и оттам-насетне да се състезаваме по нагорнището. Мир и от мен и се надявам, че никой не се е засегнал, нали просто споделяме мнения :D
                            Fiat Marea Weekend 1,6 16V

                            Коментар


                              #74
                              phoenix написа:
                              При скорост 180 1.6 мотора го пиши умрял... щото се сещате на кви обороти е и колко ще изкара с това динамично натоварване, и изобщо дали ще ги стигне тез километри. 1.9 мотора ще ги стигне и освен това, вътре ще е доста по-комфортно от към шум и вибрации.
                              Точно 1.6 си държи 180 като нищо и то в продължение на почти цялатамагистрала от София до Пловдив. Това лично съм го изпробвал с моето Браво.С двама човека вътре и багаж.
                              Ex Fiat 126P
                              Ex Fiat Tipo 1.6 DOHC 1989
                              Ex Fiat Bravo 1.6 16V 1997
                              Alfa Romeo 147 1.6 TS
                              Не ми работи буква Б на лаптопа, изпи 1 бира. Затова я пиша с 6.

                              Коментар


                                #75
                                wwalker написа:
                                Това, че 1.6 16V е на 200км/ч на 5000 оборота как го изкара? На 200 съм над 6000 оборота.
                                След 98 ФИАТ Браво/Брава са с малко по-дълки скорости. Аз веднъж си позволих да вдигна 200 км/час и оборотомера показваше 4850-49000 об/мин.- поне такива бяха показанията на уредите.
                                SEAT Leon Cupra 300
                                Triumph Street Triple 765 R

                                Коментар

                                Working...
                                X