Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

За или против Фиат Брава?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    Някой да пусне тема БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ да си решите споровете официално.
    Fiat Brava 1.8 16V GT

    Коментар


      #47
      sugarboy написа:
      на магистралата от моста на Яна нагоре до превала съм със 170, а там, да се пръсне, дизелакът не може да вдигне толкоз, така че останете си със здраве с въртящия момент и всички други екстри на този прогресивен дизелов двигател! :D
      Сега понеже знам че няма никога да отвориш таблиците, и да погледнеш какво пише там, а го направих вместо теб, дано да вникнеш в написаното:За да поддържаш предавката и оборотите, имаш нужда да караш със 160, поне, за да си добър режим на двигателя. Но за да караш в рамките на позволеното от Закона - т.е. със 130, на 5-та ще ти трудно да поддържаш такава скорост, защото силата на двигателя при тази скорост и тази предавка е доста по-малка. Затова ще трябва да смъкнеш една предавка, за да влезеш отново в по-високи обороти и двигателя да е в добър режим. Двигателят 1.9 JTD при скорост от 160, за която стана въпрос, и пета предавка, има същата сила каквато има при 130, за която също стана въпрос, и дори при скорост от 90 км/ч, която за 1.6-двигателят със сигурност ще трябва да слезе една предавка, за да я поддържа безпроблемно. И ако в този момент двете коли са една до друга, и се движат със 90, 100, 120, 130 км/ч, и трябва да се ускори до 170 - тогава JTD ще ускори много, много по-бързо от 1.6, на една и съща предавка, особено на баира. А това че ти си развил някаква скорост от 170, и я поддържаш по баира, не означава абсолютно нищо. Да не говорим колко повече гориво ще изхаби двигател 1.6 за да се движи със 170, отколкото двигател 1.9 JTDПо просто от това не мога да обясня нищо. Дано да сме помогнали на колегата да избере двигател за своите нужди.

      Коментар


        #48
        niko09 написа:
        Някой да пусне тема БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ да си решите споровете официално.
        Тo редовно има такива теми, ама там обикновено се плямпа едно и също - ние няколко човека си повтаряме че за едни и същи конски сили дизела е по-добър, другите си повтарят че конските сили не са важни, а трябва да се гледат по кубатура и пълнене, и се цитират Формула 1, Льо Ман, говори се за корабни двигатели... и други, и така ние си знаем едно, те си знаят друго, и си повтаряме и си циклим на едно място...Ето в помощ на колегата, който иска да избере двигател, като се има предвид че за да е точен мащаба, въртящия момент на 1.6 трябва да е малко по-надолу, както се вижда и от стойностите по дясната ордината, а съм ги наставил така че мощността да е съпоставима. Удебелените черни линии са мощностите на 1.6, а по-тънките черни са на 1.9 JTD Червените точки представят къде се намира двигателя при скорост от 170 км/ч, по кривите на мощност и въртящ момент, а зелените представят къде се намира двигателя при скорост от около 130 км/ч. Всеки сам може да си направи извод за себе си. Това са официалните данни от Bravo/a Service Manual (т.е. от завода), и ако колегата sugarboy гледа тези данни и продължава да твърди че на баира щял да издуха 1.9 JTD.... ред.: нова картинка, данните за 1.6 по дясната ордината стоят малко по-надолу, с едно деление.
        Прикачени файлове

        Коментар


          #49
          ogi28b написа:
          niko09 написа:
          Някой да пусне тема БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ да си решите споровете официално.
          Тo редовно има такива теми, ама там обикновено се плямпа едно и също - ние няколко човека си повтаряме че за едни и същи конски сили дизела е по-добър, другите си повтарят че конските сили не са важни, а трябва да се гледат по кубатура и пълнене, и се цитират Формула 1, Льо Ман, говори се за корабни двигатели... и други, и така ние си знаем едно, те си знаят друго, и си повтаряме и си циклим на едно място...
          Ми не им се връзвай!Казвай квот казваш и си барай к...а.Той като не си е направил труда да прочете една книга и е със скромните наблюдения от 1,6 поради простата прочина че на друго не се е качвал..........А бе пийте по една вода и тва е
          Bravo 1.2 16v
          Lancia Dedra 1.8 16v
          Suzuki GSXR250R

          Коментар


            #50
            Според мен по - добрия избор в конкретния случай -1.6 бензин и 1.9дизел е дизелът(най - малкото заради разхода - 1.6 гори колкото 1.
            Fiat Brava 1.8 16V GT

            Коментар


              #51
              Ейиии,голям спор се е заформил.Да не си счупите мониторите??Да се спори за дизел или за бензин двигател е все едно да се спори за блондинка или брюнетка.Ако са готини и двете стават.Сега-сериозно:и бенз.двигател и дизел.двигател си има всеки своите достийнства и да се спори е безсмисленно защото всеки човек си има различна скала на ценостите на които държи.Освен това динамиката и макс.скорост не са най голямите достойнства на дизел.двигател,защото ако беше така състезателните и спортни коли щяха да ги правят дизелови.@vsdНе постъпваш коректно в спора,защото въвеждаш понятието "чипван дизел".Става въпрос за сериино изпълнени коли.Ако на 1,6 или 1,8 му се направи тунинг и се постави турбина,не знам дали си представяш какво става.А темата на човека е за мнение за сериини коли.Та по темата:ако се вземат трите спорни коли 1,6/16V..,1,8/16V...и 1,9JTD-105 сериино изпълнение на ускорение oт 0 do 100klm ,най добра ще бъде 1,8,след нея 1,6 и с малко по-назад 1,9JTD.Това е по заводски данни на Фиат. Въвеждаш понятието доускорение.Това наистина е важен тест от 80 до 100 клм се провежда и наистина дизела ще дръпне,но с определена уговорка:че и двете коли са на една и съща предавка/да кажеме на 4-та или 5-та/.Ако обаче бензиновата кола превключи на низходяща и изцепи двигателя до 6500 оборота нещата ще са съвсем други защото ЖТД-то ще умре на 4,500.Не знам за тези особенности между дизел и бензин дали си даваш сметка.Но са много важни.Работния диапазон на дизеловата кола е нормално от 1000- до 4000 об,на бензиновата кола пак от 1000 до 6000об.А от 4000 до 6000 об.от обора на бензиновата кола започват да излизат много коне за ползване.И който знае как да ги извика колата му върви много добре. И на края в последното изречение на поста ти казваш,че можело да има бензинка на газ без проблеми.НЯМА такава кола ако ще да е не с 4 ,а с 8 дюзи.

              Коментар


                #52
                niko09 написа:
                Според мен по - добрия избор в конкретния случай -1.6 бензин и 1.9дизел е дизелът(най - малкото заради разхода - 1.6 гори колкото 1.
                Всичките коли дет съм имал колкото и да им сипа нищо не връщат мамицата им Ама тва 1,2 от подписа ми събира погледа,извънградско добре ама градско бъбка колкото дедра 1,8 комби
                Bravo 1.2 16v
                Lancia Dedra 1.8 16v
                Suzuki GSXR250R

                Коментар


                  #53
                  Значи и 1.2 гори колко 1.8 :D
                  Fiat Brava 1.8 16V GT

                  Коментар


                    #54
                    niko09 написа:
                    Значи и 1.2 гори колко 1.8 :D
                    Тва съвсем сериозно го казвам!Верно че яко я мародерствам и си мислех че не е в ред мотора ама на дълго си пада на 5,5-6 на сто което май е екстраГрадско по 11 на сто мака й лакома
                    Bravo 1.2 16v
                    Lancia Dedra 1.8 16v
                    Suzuki GSXR250R

                    Коментар


                      #55
                      Тва съвсем сериозно го казвам!Верно че яко я мародерствам и си мислех че не е в ред мотора ама на дълго си пада на 5,5-6 на сто което май е екстраГрадско по 11 на сто мака й лакома[/quote]Моята също ми дава такъв разходМоже и повече и по - малко,но толкова е средно в града
                      Fiat Brava 1.8 16V GT

                      Коментар


                        #56
                        PREDATORst написа:
                        niko09 написа:
                        Значи и 1.2 гори колко 1.8 :D
                        Тва съвсем сериозно го казвам!Верно че яко я мародерствам и си мислех че не е в ред мотора ама на дълго си пада на 5,5-6 на сто което май е екстраГрадско по 11 на сто мака й лакома
                        Добре ти гори,нормално е.Има колеги с дизел им гори толкова и го смятат за нормално.Какво се оплакваш??

                        Коментар


                          #57
                          Ето понеже си редактирах горния пост, някой може да е пропуснал да види съпоставката която направих.http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...56Колега Hadjov, за доускорението понеже се заговорихте - Разбира се че един бензинов двигател винаги ще доускори малко по-добре, ако свали предавката, защото от 4 -> 3 това е изкуствено увеличаване на въртящия момент в/у колелата с около 1.4 пъти. То и дизеловия двигател ако слезе от 4 на 3 - същото става, да не говорим от 5 -> 3. Но все пак тези тестове се провеждат при равни други условия - така както колите излизат от завода, включват 4 или 5 предавка, и ускоряват от 80 до 100, или до 120, или до 150... Така че мисля че не е равностойно да се споменава за понижаване на предавка. Лятото колегата JO_666 си пръсна скоростната кутия, това значи ли че всички скоростни кутии на 1.6 са боклуци, и едва ли не са консумативи? Това по повод маховика на JTD се сетих.
                          Stefan Hadjov написа:
                          Добре ти гори,нормално е.Има колеги с дизел им гори толкова и го смятат за нормално.Какво се оплакваш??
                          С тази разлика, че като изпреварваш, спираш климатика малко преди това. (Поне така казва колежката ju )

                          Коментар


                            #58
                            Stefan Hadjov написа:
                            PREDATORst написа:
                            niko09 написа:
                            Значи и 1.2 гори колко 1.8 :D
                            Тва съвсем сериозно го казвам!Верно че яко я мародерствам и си мислех че не е в ред мотора ама на дълго си пада на 5,5-6 на сто което май е екстраГрадско по 11 на сто мака й лакома
                            Добре ти гори,нормално е.Има колеги с дизел им гори толкова и го смятат за нормално.Какво се оплакваш??
                            Ми знам ли все ми се въртат некви 8-9 ама пък да гори колкото 1,8 при това комби,нали и Ланчията е фиат
                            Bravo 1.2 16v
                            Lancia Dedra 1.8 16v
                            Suzuki GSXR250R

                            Коментар


                              #59
                              Ланчия Дедра комби, на баща ми, 1.8 (836А5) - 101 к.с. - в града харчи м/у 10.5 и 12, зависи от това онова, извън града - около 7.1 до 7.5, при каране с позволените скорости.

                              Коментар


                                #60
                                Поне прекратихте спора Според мен за 1.2 е супер висок разход 11 особено при условие,че идеята на 1.2 да е малък двигател за града с нисък разход.
                                Fiat Brava 1.8 16V GT

                                Коментар

                                Working...
                                X