Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

За или против Фиат Брава?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Вземи бензина и да се приключва - аз съм 1.6 16в - мнооооого доволен. Лети, а като и сипеш и правилния бензин (Бензиностанции ЕКО) и си капитан на кораба. Мога да ти напълня главата с хиляди простотии относно бензина, но няма да го направя. Само едно ще ти кажа - НЕ е претенциозна - особено зимата - въртиш-пали и потегляш....
    karolev>> Георги Каролев; Brava 100 16V SX 103hp 10.'98 - R.I.P. 04.04.2018
    https://www.facebook.com/groups/FiatFIBulgaria/ - ФИАТ ФЕНОВЕ в БЪЛГАРИЯ във Facebook

    Коментар


      #17
      Лично за мен си се спрял на най-балансираните двигатели на ФИАТ за тези години, освен 1.9 JTD100, който се намира трудно. Тук вече въпрос на избор между бензин или дизел. Аз също бях пред същия избор като търсих. Надделява текущото състояние на конкретните автомоили.@karolevЗа обикновенния 95 на ЕКО ли говориш? Аз също предпочитам тази верига и съм доволен от 100 октановия им. Сега съм с обиковенния 95 от там и нямам проблеми, НО с него сега в минусовите много пуши от ауспуха, каквото и да значи това. Гледам, че и другите коли пушат яко, но бях свикнал мойто да не е така.
      The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
      Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
      Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

      Коментар


        #18
        OFF Topic
        karolev написа:
        Вземи бензина и да се приключва - аз съм 1.6 16в - мнооооого доволен. Лети, а като и сипеш и правилния бензин (Бензиностанции ЕКО) и си капитан на кораба. Мога да ти напълня главата с хиляди простотии относно бензина, но няма да го направя. Само едно ще ти кажа - НЕ е претенциозна - особено зимата - въртиш-пали и потегляш....
        Само ЕКО - заради тия капути от ОМВ се правих на автомонтьор да сменям инжектор.Иначе аз вече споменах колко много ми харесва моята.... още не съм я кръстил, мда.... приемам предложения за име[/img]
        Brava 1.6 EL, '98
        182A4

        Коментар


          #19
          Аз съм за бензина.Успех!
          Brava 1.2, 16V, 2000
          Ex: Golf 2, 1.3

          Коментар


            #20
            Бензина, разбира се!Успех и от мен, и да се похвалиш после
            Fiat Brava EL 1.6 16V 99г.

            Коментар


              #21
              Жалко че единствено колегата iuly_vn даде някакви аргументи в цялата тема.Колега, дето пусна темата - ако оставим настрана всичко останало което е еднакво - конкретно двигателите да разгледаме. Като всеки бензинов двигател, и този се нуждае от проверка и евентуална подмяна на следните елементи: кабели, свещи, бобина, стъпков мотор, ламбда-сонда, и някои други, които сигурно не се сещам на 1-во четене. Останалото е не-по-различно от който и да е двигател - първоначална смяна на разпределителния ремък и ролките, по които се търкаля, редовна смяна на масло, филтри и зареждане с качествени горива.JTD като всеки турбодизелов двигател се нуждае от по-честа смяна на маслото отколкото бензиновия, останалите неща - ремъци, ролки, филтри.... Със зареждане на качествено гориво, е възможно никога да не ти се случи да имаш проблем с двигателя, да не може да работи. Няма свещи, кабели, бобина, ламбда сонда.... Но пък има турбина, която е много скъпа, има помпа, която не е евтина. Има common-rail-инжектор, който е скъпичък. Но това са неща, които не са предвидени да са консумативи. Могат да се скапат както утре, така и чак след 10 години.И двата двигателя са в горната графа на данъка. Ако си намериш JTD 100 - той е в долната графа. Дизеловия двигател върши същата работа с по-малко гориво. Няма двигател 1.6 който да харчи по-малко от 5 литра за 100 км, както това прави JTD. Ако караш повече, определено ще го почувстваш. Да ме извиняват колегите, които дават съвети за 1.6, ама това "качваш се и караш" , и "направо лети по пътя", са меко казано несериозни аргументи. Ми че то и аз на JTD-то се качвам, врътвам и пали, и пак си летя по пътя. С тази разлика че там където бензина от четвърта слиза на трета и започва да се мъчи, JTD-то е в ниските обороти на 4-та и ускорява нагоре... Още да ти говоря ли ?

              Коментар


                #22
                айде пък аз да се включа с обосновка за бензина:- на JTD ако се скапе маховика, с колко олекваш, беше доста над 1000 лв. нали?а съединител , както и да го гледаш си е консуматив.много по-малко читави майстори има за дизели (и то комън рейл) отколкото за бензинки.а и първия ( и 2 и 3) собственник, дето си е взел колата, като е излязла от завода - взел е дизел щото е по-евтин ако го КАРАШ МНОГОтова дизел на по 150 000 за 10 години НЯМА,всички са от 250 - 350 000 нагоре с яко превъртяни километражи.и като се покара 2 - 3 месеца в БГ - почват - окачване, каренце, ... а като дойде до маховика - до края на 1вата година може да си им налял толкова пари, за колкото си я купил иначе който е карал 1.8 ще ти каже че е много по-добре от 1.6,но !! и 2-те са за предпочитане пред дизел купен от автоджамбазин !!виж ако идеш да го вземеш ОТ ЧОВЕК а не от автокъща/морга е друго ..... и не от БГ дене трябва да се забравя и по-тежката предница на дизелите , която съчетана с БГ пътищата ..става ... скъпичка поддръжка

                Коментар


                  #23
                  ogi28b написа:
                  ...Ми че то и аз на JTD-то се качвам, врътвам и пали, и пак си летя по пътя. С тази разлика че там където бензина от четвърта слиза на трета и започва да се мъчи, JTD-то е в ниските обороти на 4-та и ускорява нагоре... Още да ти говоря ли ?
                  Колега, не те знам къде летиш и ускоряваш с тоз дизелак, но досега нямам случай по сериозно нагорнище, какъвто и да е дизел да не съм го подминал като спрял, и то аз съм на пета, а той изнемогва сред облаци пушилка. А между другото, откакто чета неспирните ти хвалби на дизелите, доста често си правя експерименти. За мен истинските възможности на автомобила са по нагорнището, а не по равно и особено по надолнище. Така че продължавам да твърдя, че истинският и класически двигател е бензиновият. Но, за да има мир между бензин и дизел, да ви призная, че съм зарибил шурея с онази дизелова Мареа от обявите, дето е 1,9 ЖТД, 2002 година - той е по-спокоен шофьор, понастоящем кара Голф и смятам, че ще усети грандиозната разлика в колите.
                  Fiat Marea Weekend 1,6 16V

                  Коментар


                    #24
                    u_bo написа:
                    ... скъпичка поддръжка
                    Айде пак да прелеем от пусто в празно. По-скъпа поддръжка, та по-скъпа поддръжка... това като хронична приказка ли е? Случило се на 1 човек да му се счупи маховика, и веднага - всички коли са така. Значи веднага като аргумент мога да кажа "Виж какво се случи на колежката ivalena, това може да се случи само на 1.6", ама не е така. Такъв и бил късметът. Сега колкото и да мисля, в моя двигател заради това че е дизел съм налял точно 65 лева повече за 15 000 км за поддръжка и това е точно 5 литра масло с филтър. А за 15 000 км само от гориво съм платил поне с 300 лева по-малко Всичко друго което съм правил, няма нищо общо с това дали двигателя е бензинов или дизелов. А, да - свещите, топлещи антифриза съм правил, които не са от съществено значение, защото голяма част от колите в БГ нямат такива, и двигателя си работи и без тях.

                    Коментар


                      #25
                      sugarboy написа:
                      Още да ти говоря ли ?Колега, не те знам къде летиш и ускоряваш с тоз дизелак, но досега нямам случай по сериозно нагорнище, какъвто и да е дизел да не съм го подминал като спрял, и то аз съм на пета, а той изнемогва сред облаци пушилка..... Така че продължавам да твърдя, че истинският и класически двигател е бензиновият.
                      Избирай един наклон произволен, и отиваме да го катериме. Който се качи втори - плаща всички разходи на другия, + пълнене на резервоара до горе

                      Коментар


                        #26
                        [/quote]Колега, не те знам къде летиш и ускоряваш с тоз дизелак, но досега нямам случай по сериозно нагорнище, какъвто и да е дизел да не съм го подминал като спрял, и то аз съм на пета, а той изнемогва сред облаци пушилка. А между другото, откакто чета неспирните ти хвалби на дизелите, доста често си правя експерименти. За мен истинските възможности на автомобила са по нагорнището, а не по равно и особено по надолнище. Така че продължавам да твърдя, че истинският и класически двигател е бензиновият. Но, за да има мир между бензин и дизел, да ви призная, че съм зарибил шурея с онази дизелова Мареа от обявите, дето е 1,9 ЖТД, 2002 година - той е по-спокоен шофьор, понастоящем кара Голф и смятам, че ще усети грандиозната разлика в колите.[/quote]е точно по нагорнище нямаш никакъв шанс срещу 1.9жтд ако ще да си с 1.8 бензин.незнам дали си чувал за въртящ момент
                        BRAVA 1.9 JTD 105hp+ EX
                        E46 320D

                        Коментар


                          #27
                          Хайде и аз да се включа...Аз съм ТОЗИ, ЧИИТО МАХОВИК БЕШЕ ПРЕЦАКАН и 85% от интересуващите се разбраха от мен за наличието на такъв маховик при тези двигатели. От тогава до сега, знам за точно още един случай на разбит маховик в този форум. Симптомите са много ясно изразени и ако си чел какво съм написал, веднага ще разбереш дали автомобилът има проблем с маховика. Маховика на мен ми струваше 985 лв (Валео). Другия колега го беше намерил на по-тънка цена. Съединителя беше към 260-270 лв (Валео). Абе общо ремонтът ми легна 1500 лв - маховик, съединител, долна помпа, спирачна течност, гайка на главина и някакви други дреболии и труд.Същата система (демпферен маховик) се вгражда на може би всички турбо-дизелови двигатели след 97-98-а година. Идеята му е да се подобри комфорта при шофиране и улесни потеглянето, а също така да се удължи дълговечността на този възел. Разчетът по ресурс на маховика е около 160-170 000 км (според фиат-сервиз). Смело мога да твърдя, че след подмяната му, превключването на скоростите и кефа при потегляне със и без климатик е изключителен. Просто всичко става свръхплавно и меко.И да допълня още нещо - такива маховици има вградени и на 2.0 20V - бензинови мотори на Фиат, а и в повечето по-мощни бензинови мотори. Просто силите на взаимодействие в този възел са доста по-сериозни при по-сериозните автомобили, какъвто смея да твърдя е JTD-серията.А точно на нанагорнище JTD ще скъса шортите на всички бензинки по всички параграфи, освен ако не са с 2000-кубиковия бензинов двигател (говорим за фиати). А изобщо няма да отварям дума за 2.4 JTD, който къса шортите на всички бензинки от серията Мареа.А приазките за окачването са мижи да те лажем.До преди да купя JTD-то, карах само бензинови автомобили и бях върл противник на дизела. Преди година и нещо, реших, че искам да опитам дизел, проучих, порчетох и поисках да си купя Фиат с 1.9 JTD мотор, модификация HLX. Смея да твърдя, че ако сега трябва да правя избор отново, не бих се поколебал да купя отново точно същата кола.Успех в покупката.П.П. Забравих да кажа, че ги няма тези досадни проблеми с кофти обороти, скапани свещи, кабели/бобини, ламда сонди и т.н. шитни.

                          Коментар


                            #28
                            Airfan написа:
                            Хайде и аз да се включа...Аз съм ТОЗИ, ЧИИТО МАХОВИК БЕШЕ ПРЕЦАКАН и 85% от интересуващите се разбраха от мен за наличието на такъв маховик при тези двигатели. От тогава до сега, знам за точно още един случай на разбит маховик в този форум. Симптомите са много ясно изразени и ако си чел какво съм написал, веднага ще разбереш дали автомобилът има проблем с маховика. Маховика на мен ми струваше 985 лв (Валео). Другия колега го беше намерил на по-тънка цена. Съединителя беше към 260-270 лв (Валео). Абе общо ремонтът ми легна 1500 лв - маховик, съединител, долна помпа, спирачна течност, гайка на главина и някакви други дреболии и труд.Същата система (демпферен маховик) се вгражда на може би всички турбо-дизелови двигатели след 97-98-а година. Идеята му е да се подобри комфорта при шофиране и улесни потеглянето, а също така да се удължи дълговечността на този възел. Разчетът по ресурс на маховика е около 160-170 000 км (според фиат-сервиз). Смело мога да твърдя, че след подмяната му, превключването на скоростите и кефа при потегляне със и без климатик е изключителен. Просто всичко става свръхплавно и меко.И да допълня още нещо - такива маховици има вградени и на 2.0 20V - бензинови мотори на Фиат, а и в повечето по-мощни бензинови мотори. Просто силите на взаимодействие в този възел са доста по-сериозни при по-сериозните автомобили, какъвто смея да твърдя е JTD-серията.А точно на нанагорнище JTD ще скъса шортите на всички бензинки по всички параграфи, освен ако не са с 2000-кубиковия бензинов двигател (говорим за фиати). А изобщо няма да отварям дума за 2.4 JTD, който къса шортите на всички бензинки от серията Мареа.А приазките за окачването са мижи да те лажем.До преди да купя JTD-то, карах само бензинови автомобили и бях върл противник на дизела. Преди година и нещо, реших, че искам да опитам дизел, проучих, порчетох и поисках да си купя Фиат с 1.9 JTD мотор, модификация HLX. Смея да твърдя, че ако сега трябва да правя избор отново, не бих се поколебал да купя отново точно същата кола.Успех в покупката.П.П. Забравих да кажа, че ги няма тези досадни проблеми с кофти обороти, скапани свещи, кабели/бобини, ламда сонди и т.н. шитни.
                            Ех заформи се пак един спор...Е защо хората с икономичните дизели не казват нищо за това,че с бензинката има опция да се кара и на газ,докато при дизела освен такъв друга опция няма!Не излизайте с номера за олио.На JTD такова не съм чул някой да слага.Относно кабели,свещи,бобини и т.н. не се сменят толкова често.Друг е въпроса,че е неприятно да се ремонтира кола(свързано е с разходи).Именно затова те съветвам да вземеш колата в по-добро техническо състояние или това,което ти е лично предпочитание.Ако мислиш да караш само на бензин,то този двигател не е икономичен в градски условия(очаквай разход над 10/100)
                            Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                            Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                            Коментар


                              #29
                              dudulia написа:
                              Airfan написа:
                              ...
                              Ех заформи се пак един спор...Е защо хората с икономичните дизели не казват нищо за това,че с бензинката има опция да се кара и на газ,докато при дизела освен такъв друга опция няма!Не излизайте с номера за олио.На JTD такова не съм чул някой да слага.Относно кабели,свещи,бобини и т.н. не се сменят толкова често.Друг е въпроса,че е неприятно да се ремонтира кола(свързано е с разходи).Именно затова те съветвам да вземеш колата в по-добро техническо състояние или това,което ти е лично предпочитание.Ако мислиш да караш само на бензин,то този двигател не е икономичен в градски условия(очаквай разход над 10/100)
                              Аз не се конфронтирам с никого, може би мааалко по-емоционално го писах, но аз съм си такъв попринцип. А и нали в спора се ражда истината?Между другото свещи се сменят често. :D Аз лично не купих дизел, за да ми е евтино горивото. Като се направи калкулацията се пада някъде между бензина и газта. Преди карах на газ, но вече само в краен случай бих карал на газ - не съм фен, а и имах доста проблеми към края с газовото. Плюс това мога да си позволя да карам и на бензин и на дизел. Само дето дизела ме кефи повече към днешна дата.Поздрави

                              Коментар


                                #30
                                ogi28b написа:
                                Избирай един наклон произволен, и отиваме да го катериме. Който се качи втори - плаща всички разходи на другия, + пълнене на резервоара до горе
                                Няма нужда да се държиш като ощипана монахиня всеки път, когато някой каже нещо лошо за дизеловите коли. Много е лесно да вадиш нож на "умряло куче"- 1.9 турбо двигател срещу 1.6 атмосферен. Защо не се пробваш срещу някоя бензинова турбо кола със приблизително същата кубатура?
                                SEAT Leon Cupra 300
                                Triumph Street Triple 765 R

                                Коментар

                                Working...
                                X