Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Колко нормално трябва да харчи ток при загасена кола?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Колко нормално трябва да харчи ток при загасена кола?

    След два пъти паднал акумулатор за един месец и разни интервенции по ламбда-контрола описан в друга тема днес мерих дали зарежда добре алтернатора и за утечки. При около 1000об/мин алтернатора зареждаше 14.05V. Ок ли е това?При загасена кола и уж всичко изключено уреда показваше около 35-40mpa харчене на ток.Към клемите на акумулатора постоянно са вързани ламбда-контрол и аларма (която уж не е включена но все пак е вързана директно към +/- на акум.)Отделно знам, че при 1.4 мотора компютъра не си помни някой грешки като се махнат клемите, така че и той харчи някакъв ток.Много беше кофти времето, а и заваля иначе щях да махна всички допълнително вързани кабели към клемите и да меря пак.Та това 34-40mpA за нормално ли да го считам (при всички тея вързани електроники директно към акумулатора) или има утечка някъде?По-специално някой с 1.4 мерил ли е колко харчи ток на загасена кола?
    Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

    #2
    Не не е! със сигурност, помня че като си купувах акумулатор оня ми вика трябва да показва уреда 0.4 0.5 максимум. Дано не ме лъже главата
    Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
    Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
    Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

    Коментар


      #3
      За зареждането на алтернатора е добре, когато ми го замерваха на мен ми отчиташе 13.5, като това също е в нормалните граници
      Ползвайте мигачи!
      Sometimes I feel like screaming

      Коментар


        #4
        Алтернатора ти зарежда добре, но на угасена кола ми се струва много, по принцип се мери по друг начин, ако пада драстично волтажа тогава не е в ред работата, така разбираш дали и акумулатора ти е в ред, трябва при угасяне на колата от 14В да падне до към 13 и след това бавно да падне до 12,6. На минута трябва да пада по миливолт, ако продължава да смъква под 12,5 вече не е добре. Компютъра на колата мисля, че си има собствена батерия с която си поддържа функициите поне 10 часа без да е включен към акумулатор, затова смятам че консумацията му на ток е пренебрежителна. Ако съм на твое място бих пробвал с изключване на алармата. Колата преди имала ли е фабрична аларма?
        --Старата ръжда любов не хваща!--
        156 sportwagon 1,9 jtd 115
        ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

        Коментар


          #5
          Не е имала фабрична аларма тука е монтирана от предишния собственик, но нито я знам каква марка е нито нищо. На изгасена кола акумулатора го мерих 12.87 беше, но просто го замерих не съм чакал да текат минути и да гледам, но другия път и това ще пробвам. За 1.6 знам че си помни грешките компютъра, но при 1.4 си пише в ръководството че не е така. Дори настройките които компютъра си помни при самообучението си се изтриват като се откачи акумулатора... значи си харчи ток. Поне чистенето на грешките може да си го правя безплатно според текста на втората картинка
          Прикачени файлове
          Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

          Коментар


            #6
            Акумулатора зареждаш ли го напълно със зарядно устройство за акумулатори? Ако е зареден и здрав, при тази консумация не трябва да има проблеми поне 1 месец без грам да е палена колата. Все пак 30-40 мА - 1 Ампер за денонощие, грубо. Показание повече от 0.1 Ампера при измерване за протичащ ток, е лошо и не е нормално, а при теб е двойно по-малко, доколкото разбирам. Колегата Slavi_Lancia може би има предвид други мерни единици, защото 0.4-0.5 А ще изхаби напълно заредения акумулатор за 3-4 дни.

            Коментар


              #7
              Заредих го разбира се, то иначе половин оборот не може да завърти беше умрял тотално, а и имобилайзера може да замине. CD-плеъра на колата съм го вързал с ключе в жабката да му изключвам stand-by. Интересното е, че като го включа от ключето, т.е. CD-то е на stand-by, консумацията става 80mpA. Т.е. една такава stand-by памет май е нормално да си харчи 30-40mpA.
              Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

              Коментар


                #8
                Формулата за нормална/максимално допустима консумация в режим Stand-By е: 0.6 mA Х капацитета на Акк.в Аh./по-малко или максимално тази стойност.Пример:0.6mA Х 60Ah=36mA
                Ex. Grande Punto Driver

                Коментар


                  #9
                  Мерси Веско, значи е в идеални граници. Мерим го с един уред със стрелка и горе-долу към 35mpA e, акумулатора ми е 60Аh. А това формула за т.нар. "вътрешна утечка" на акумулатора ли е?
                  Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                  Коментар


                    #10
                    Не е за "вътрешна утечка"-това е за консуматори в режим "Stand-by’’- CPU, памети, централно, радио /CD, аларма и пр...Формулата е от "Owners manual "-FIAT-GP.
                    Ex. Grande Punto Driver

                    Коментар


                      #11
                      vesko.t написа:
                      Формулата за нормална/максимално допустима консумация в режим Stand-By е: 0.6 mA Х капацитета на Акк.в Аh./по-малко или максимално тази стойност.Пример:0.6mA Х 60Ah=36mA
                      Къде пък вкара капацитета като определящ фактор за консумацията на автомобила.

                      Коментар


                        #12
                        ogi28b написа:
                        .................................................. ................. Ако е зареден и здрав, при тази консумация не трябва да има проблеми поне 1 месец без грам да е палена колата. Все пак 30-40 мА - 1 Ампер за денонощие, грубо. .................................................. ...............................................
                        И като добавиме и саморазряд 1% на ден от капацитета на акумулатора + студът на вън и на 30 ден ще има да чакаш да стартираш.

                        Коментар


                          #13
                          Според мене акумулатора ти е умирачка, може и да не изкара зимата

                          Коментар


                            #14
                            spark, това
                            35mpA
                            да го разбираме ли като 35 мА или ...

                            Коментар


                              #15
                              Да де, mA имам предвид, а акумулатора си е наред. Ламбда-контрола на метановата уредба имаше лош контакт по платката и е рестартирала стъпковото моторче на изключен двигател. Отделно от тоя лош контакт светеше и ключето за превключване метан-бензин... та акумулатора нормално е сгънал за месец, даже много е изкарал.Както и да е, като се постопли ще разкарам допълнителните кабели по клемите да и ще меря пак.
                              Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                              Коментар

                              Working...
                              X