Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Нова гарнитура отново за смяна след 6 месеца?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Нова гарнитура отново за смяна след 6 месеца?

    Надявам се, че ще ми дадете някакъв съвет, защото вече започнах да се отчайвам.Пунто, 96, бензин, 1.1 - когато го купих, губеше вода. Малко предистория - през юни т.г., веднага след като го купих, смениха гарнитурата в специализиран сервиз за Фиат, Ланча и Алфа. Въпреки това продължи да губи по много (за 50-60 км в рамките на няколко дни от max нивото в казанчета падаше до един пръст). Още два пъти я карах в същия сервиз със същия проблем, но те ме баламосваха, че всичко е наред. Върхът беше, когато на третия път ми казаха, че всичко е ок и са доляли антифриз (вярно, че съм жена, че не разбирам нищо от коли и че карам от скоро - това ми е първата кола, но поне антифриза мога и сама да си го долея). Реших да сменя сервиза. В крайна сметка се оказа, че водната помпа и радиаторчето на парното са за смяна. След тези ремонти спря да губи антифриз (вече около 400 км след смяната на радиатора нивото си стои същото).Откакто застудя забелязах, че започна да бълва повечко дим от аспуха, бял на цвят. Разпитах тук-там, казаха, че не е обезпокоително. Въпреки това реших да я закарам на сервиз, за да съм спокойна. Е, добре ме успокоиха - казаха, че гарнитурата е за смяна срещу скромните 400-500 лв. Възможно ли е, при положение, че не губи вода и 6 месеца след като е сменена, отново да се е сдухала?

    #2
    При положение, че ня губи вода и/или масло не виждам, защо трябва да се притесняваш! Май се опитват да те преметнат. А относно застудяването - нормално е при студено време да излиза повече пушек от ауспуха, това всъщност е пара, която в студено време кондензира по-бързо и е по-забележима! Ако наистина нямаш загуба на вода (антифриз зимата ) не се притеснявай! Погледни и пръчката за маслото, то трябва да е, или черно, или малко по-бистро. И в двата случаи е нормално, лошото е, когато посивее, или започва да става светло кафяво.
    Frontera Sport, X20SE март 1998

    Коментар


      #3
      За възможно всичко е възможно, но не си ли забелязала че всички коли пушат бял дим, когато застудее? Само по себе си не е повод за притеснение. Но ако пак започне да ти се губи вода и/или колата не работи както трябва, е възможно гарнитурата да е менте, да не е стегната както трябва или главата е била изметната. 400-500 е страшно много за смяна на гарнитура.
      FIAT BRAVO II 1.4 GPL
      FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
      FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
      FIAT UNO 1.5

      Коментар


        #4
        Благодаря ви, много бяхте бързи! По въпроса за маслото - вчера го гледахме с един колега, каза, че е нормално на вид. А пък за белия дим, когато застудее, съм съгласна, но моето Пунто пушляви повече от другите. Непрекъснато гледам и сравнявам. Отидох в сервиза, защото преди 1-2 седмици бях в едно задръстване, беше вече тъмно и един човек специално слезе от колата зад мен, чукна ми на стъклото и ме попита, дали случайно не карам на ръчна, че така пуши от ауспуха. Не карах на ръчна. Та тази случка доста ме притесни. В тази връзка, stanleyhacker, ако все пак ми се наложи да сменям гарнитурата отново, на дай Боже, можеш ли да препоръчаш някакъв читав сервиз, където знаят как да се отнасят джентълменски с дамите, а не се чудят как да им вземат парите, само защото не разбираме от коли толкова, колкото вие?

        Коментар


          #5
          Нищо не каза за антифриза, дали е намалял или не? Ако не, не се притеснявай толкова и си карай. За сервиз съжалявам но честно отдавна не съм ходил по сервизи и не мога да препоръчам. Един колега от фирмата ми спомена добри думи за един сервиз по Черни връх след околовръстното към Драгалевци вляво някъде срещу фантастико се пада. Каза че му взели най малко пари от всички места където питал и си свършили добре работата. След околовръстното да подчертая, защото и преди него също има сервиз.
          FIAT BRAVO II 1.4 GPL
          FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
          FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
          FIAT UNO 1.5

          Коментар


            #6
            Аз освен сервиз, където дерат кожи и работят сравнително прилично... друго не мога да препоръчам! Самият аз се виждам в приключение, като се наложи да правя нещо по колата за, което нямам инструменти и условия...
            Frontera Sport, X20SE март 1998

            Коментар


              #7
              Не е ли по добре да поканите дамата на някоя от срещите на форума,и там да я погледнат колегите.
              ex. punto elx 1.2i
              Lancia Libra 1.6

              Коментар


                #8
                Един въпрос случаайно да имаш газова уредба? Както казаха колегите, ако гори нормално колата и няма загуби на антифриз и масло няма какво да се притесняваш.
                --Старата ръжда любов не хваща!--
                156 sportwagon 1,9 jtd 115
                ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

                Коментар


                  #9
                  Ами не, нямам газова уредба. Мдааа, така като гледам нещата, явно ще трябва да потърся и второ мнение на сервиз. Четох някъде из форумите, че има уред, който анализира газовете от ауспуха... Може би това ще даде някакъв отговор... Знам ли...

                  Коментар


                    #10
                    ako не губи антифриз , то масло губи ли?

                    Коментар


                      #11
                      reginella написа:
                      Ами не, нямам газова уредба. Мдааа, така като гледам нещата, явно ще трябва да потърся и второ мнение на сервиз. Четох някъде из форумите, че има уред, който анализира газовете от ауспуха... Може би това ще даде някакъв отговор... Знам ли...
                      И все пак няма загуба на антифриз, нали? Ако е така не се притеснявай и си карай с кеф!@ u_bo и аз това попитах, но не ми се отговори!
                      Frontera Sport, X20SE март 1998

                      Коментар


                        #12
                        reginella написа:
                        Ами не, нямам газова уредба. Мдааа, така като гледам нещата, явно ще трябва да потърся и второ мнение на сервиз. Четох някъде из форумите, че има уред, който анализира газовете от ауспуха... Може би това ще даде някакъв отговор... Знам ли...
                        Не се притеснявай този белия пушек е нормален,моята като я запаля сутрин не се вижда отзад нищо.Има малко вода във гърнето и като се нагрее нормално е да излиза бяла пара.

                        Коментар


                          #13
                          stanleyhacker написа:
                          всички коли пушат бял дим, когато застудее
                          Моят дизелов не пуска пара през студените дни.Сега да не започнат теориите за запушен катализатор.
                          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                          Коментар


                            #14
                            Tornado написа:
                            stanleyhacker написа:
                            всички коли пушат бял дим, когато застудее
                            Моят дизелов не пуска пара през студените дни.Сега да не започнат теориите за запушен катализатор.
                            Ники, а моята дизеловата нищо не пуши. Само смърди на изгоряла нафта изотзадзе. Ама визуално - нищо. Сигурно и при мен е катализатор...
                            Steliyan's Life!
                            FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                            Коментар


                              #15
                              Отговарям веднага. Маслото го смениха през юни, когато я купих. Тогава нивото беше до max. Онзи ден, когато го проверихме, беше слязло с около половин сантиметър след изминати о/о 3 хиляди километра за 6 месеца. Казаха ми, че това е нормално...Между другото снощи, на път за вкъщи (вече явно освен на тема антифриз съм станала параноична и на тема газове от ауспух , пред мен караха цели 2 фиата пунто, които бълваха бяла пара не на шега, точно като моя. Само че и двата имаха стикер "газ"... Не знам дали сте забелязали, но аспухът на Пунтото не се вижда, защото задната броня е доста широчка, и се получават някакви пироефекти, а пушекът излиза не на струя като при другите коли, а отдолу, отгоре и отстрани на бронята... Поне това са моите наблюдения...Както и да е... Ще продължавам да си следя нивото на антифриза и маслото, пък ще видим. Засега няма да се мятам в приключение с нова смяна на гарнитурата.

                              Коментар

                              Working...
                              X