Здравейте,Имам FIAT TIPO’92 1.6 моноинжекция (90 коня, май). Номера на двигателя е 159А3.048.Имам няколко проблема, които ще споделя тук, та дано някой да успее (при желание) да ми помогне.При натискане педала на газта за голям ход няма никакъв отговор на газта. Но в един момент, след като е натиснат съвсем малко още и газта взривообразно нараства до нивото, на което трябва да бъде, за дадения ход на педала. Друг път карам с лека газ, и изведнъж, без да си местя кракът газта просто изчезва рязко. Тряти път, спънал съм колата, но изведнъж голяма част от спорателния момент изчезва. Това се случва като карам на бензин. Като карам на газ почти не се усеща такова дърпане, но това би трябвало да е резултат от по-меката газ.Друг проблем: от две седмиоци карам само на бензин, навъртял съм към 250 км. Като започнах да карам на бензин оборотите на празен ход скочиха двойно - до 1800-2000 об/мин. След известно каране рестартирах компютъра на колата (моноинжекция) и оборотите се оправиха. След извество време обаче оборотите паднаха до 500-600 об/мин (може и малко по-надолу, но няма как да разбера, понеже меренето йм започва от 500). Рестартирах компютъра, но след няколко дена отново паднаха оборотите. Последния път, когато рестартирах компютъра беше снощи - запали добре, постоя си на 1000 об., но 200 метра след лато тръгнах оборотите паднаха на 500-600, и педала на спирачката се втвърди. Това е нормалко, все пак колата е със серво, но при натиснат педал на газта, и близо 2000 об/мин. педала на спирачката си остана твърд. Рестартирах и си тръгнах. Пътя ми беше петнайсетина километра, и като се прибрах оборотите отново бяха 500-600. Пробвах на газ, и там ми паднаха оборотите днес, даже загасих колата, но след 2 км. като стигнах до работа оборотите си бяха горе-долу добре. Колата беше позагряла - към 85 градува и рестартирах за последен път, този път на бензин - оставих я без ток за 2-3 минути, след това я запалих на бензин без да натискам педала на газта и я оставих да си работи 7-8 минути. Досега не съм я рестартирал с палене на бензин, понеже имам един гаден проблем при бензина - запалва я след десетина секунди, но не може да държи обороти - някъде към 500-600, и дори до долу да натисна педала на газта оборотите не се качват. Този проблем го няма при позагрята кола - над 70 градуса, но тия дни колата просто не може да загрее - не качва над 60 градуса - хем студено, хем пътя кратък, а и на средата му има едно голямо спускане - 2-3 км. Снощи сложих на едната решетка преграда, да намаля обдухването на радиатора, и сега се държи лако по-добре. Чудя се данеби проблема с оборотите да се дължи (частично) от повредена ампула на въздушния филтър, и постоянно да смуче топъл въздух от към радиатора?Същевременно и разхода ми на газ е много голям - преди две седмици я засякох на бензин, като отсечката е с доста къси завои, а и беше мъглива, та почти не съм карал на пета, а и май не съм вдигал повече от 70-80 км/ч за кратко (И оборотите ми на празен ход бяха 2000). Та тогава ми даде средно 8.8 л/100км бензин. Трасето, по което по принцип я карам е с голям баир (денивилация от 60-100 м. за 2-3 км. път), но пък не натискам много педала - на трета и към 600 км/ч, а надолъ я спъвам, та това до някъде компенсира (пътя е Г. Оряховица - Велико Търново, през Арбанаси). Та на този път ми дава разход от 15/100 за газ. При подобен на бензин не повече от 9-9,5/100 км разхода е огромен, което е другото нещо, което трябва да оправя - то иначе по-добре да карам на бензин, почти няма разлика на какво карам - като пари, а на бензин бяга по-добре, и по-добре развива...Ще се радвам на помощ, но пък си търся и майстор - патих от два, единия от които ми беше препоръчан... Първия ми смени едно каре в Горна Оряховица, а ми източи маслото на другото - и то захлопа след 10 км (намира се под обръщалото на тройката - едно гаражче до червеникавия блок, за които го знаят), с другия ми взе 500-600 лв. за смяна на бензинова помпа, ремъжи, изгоряло реле за помпата и едно каре, като в тези пари освен работа включвам една обтяжна ролка и ремък за генератора, едно каре, масло за него, бензинова помпа (нямамва немска, сто лева ми каза че струва - иначе оригинален бош бил 230), едно реле за 5 лева и комплект накладки за барабаните отзад с един спирачен цилиндър (за 60 лева), при положение, че съм нямал нужда от последните - онзи ден свалихме единия барабан с един познат и накладкире са си с месо повече от 5мм, като проблема е в барабаните - с дълбоки надирания, по спирателната повърхност - хубосника, от който купих колата е карал без феродо, с нитовани накладки - пълен простак, та трябва и барабаните да ги мина на струг. Дадоха ми оферта по 12лв. на парче...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Моля за помощ (консултация) - Фиат Типо '92 - двигател
Collapse
X
-
Щом не то работи сервото, значи че някъде смуче от маркуча му или самото серво, затова се побъркват и оборотите. Почни оттук. Може направо да го разкачиш от двигателя и да го запушиш и да видиш дали ще работи двигателя ок. Ако и след това не се оправи пробвай да го закачиш на кодочетец, за да не гадаеш. Възможно е ЕКУ-то има сериозни проблеми с паметта си и затова колкото и да рестартираш веднага след това се побърква. Може и нещо потенциометъра и моторчето за празен ход да допълват картината.FIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Коментар
-
то проблема със сервото е само когато паднат оборотите под нормалните за празен ход, и тогава дори като ги вдигна педала не омеква...А иначе идея за неотговарянето на газтра, спрямо педала при слаб натиск (до към една четвърт, но от време на време този ход варира), и изчезването на газта при съвсем леко отпускване, но не напълно на педала (при сравнително лека газ)? Имам съмнение в потенциометъра за ъгъла на дровелната клапа, просто нямам друга идея...Относно диагностиката на компютъра - може ли да ми предложите някой в Горна Оряховица - Велико Търново и околностите?
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар