Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Луфт на скоростния лост!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    ogi28b написа:
    аа там където ми изглежда сложно гледам да не пипам. а пък и други коли съм виждал със същия луфт и реших че е нормално. Сигурно има разлика м/у бензин и дизел, ама при мене е като при тебе, щом си дизел.
    Еми... сравни с някоя друга кола с твоят мотор и ще прецениш дали наистина луфтът ти е голям. То така, или иначе профилактично е добре да се смени втулката, а и е евтинка.... Не е нужно да сваляш барчето, колегата ти обясни за, какво иде реч, не е сложно.
    Frontera Sport, X20SE март 1998

    Коментар


      #32
      Еми сравних. И открих че и другата кола има същия луфт. Луфта се изразява в известен свободен ход на лоста във всички посоки, но винаги се връща на средата. Иначе трудно вклчвам първа. И то не винаги, но понякога изобщо не зацепва, трябва леко да зацепя съединителя да превъртят предавките, и зацепва. Друг път супер лесно влизат. Извода е че или е нормално да има такъв луфт (около сантиметър и половина отклонение на лоста във всички посоки, дори и на вклчена предавка), или пък съм сравнявал с кола, която има същия проблем. Мисля че е второто.

      Коментар


        #33
        Vladim написа:
        То така, или иначе профилактично е добре да се смени втулката, а и е евтинка.... Не е нужно да сваляш барчето, колегата ти обясни за, какво иде реч, не е сложно.
        Колега, а ти от къде взе втулката? Питам, за да ида направо там, вместо да обикалям половин София

        Коментар


          #34
          ogi28b доколкото си спомням втулката в тази система върши работа само да "уплътни" лоста, т.е. фиксираните му състояния да са по-стегнати. Т.е. тя не е от значение дали ти се включва първа например.profit втулката я купих от Т&Н кар и струваше 2-3лв.
          Frontera Sport, X20SE март 1998

          Коментар


            #35
            Възможно е.... едно време на полския фиат имах луфт 1:1 като описания, само че по-голям. Иначе пак лоста правеше каквото си иска и на неутрална, и на предавка. В един момент първа влизаше адски трудно и втора също. С подмяна на някакви пак такива втулки ли са, какви са, всичко се оправи, лоста стана изклчително стегнат и здрав, и всички предавки влизаха мазно-мазно. Одеве успях да разглобя пластмасите, първо махам пластмасата с управлението на огледалата, и под нея има винт, който държи пластмасата на скоростите, която пък е на още 4 щипки. И надолу достъпа е да не казвам голяма дума, ама никакъв! Довечера ще кача снимките, че тук на работа компа е допотопен... Иначе се научих как се вади кас’тофон, докато се чудех какво мога да разглобя.

            Коментар


              #36
              Снимай, че... не знам, защо ми се върти в главата, че при твоят мотор е по-различно...
              Frontera Sport, X20SE март 1998

              Коментар


                #37
                за всички дизели дават еднакво устройство на скоростния лост; ето докъде мога да стигам безпроблемно:да добавя - имам подлакътник, това вероятно прави разликата?
                Прикачени файлове

                Коментар


                  #38
                  ogi28b написа:
                  за всички дизели дават еднакво устройство на скоростния лост; ето докъде мога да стигам безпроблемно:да добавя - имам подлакътник, това вероятно прави разликата?
                  При мен няма таква изолация, като вата... Като махна лоста с кожуха директно мога да стигна до гумения маншон. Маха се и се връща на място малко гадно, но не невъзможно. Но вата нямам и е по-лесно. Или трябва да я режеш, или да сваляш барчето...
                  Frontera Sport, X20SE март 1998

                  Коментар


                    #39
                    ще я срежа за норматив, но отдолу какво ще се покаже, и лесно ли се сваля това гуменото?

                    Коментар


                      #40
                      ogi28b написа:
                      ще я срежа за норматив, но отдолу какво ще се покаже, и лесно ли се сваля това гуменото?
                      Отдолу ще ти се покаже онзи механизъм, който колегата е снимал отстрани. Погледни по-ниско вдясно, размърдай лоста и ще ти стане ясно за, какво иде реч. Гумата трябва да я подхванеш отнякъде за да я откачиш. Нанизана е на едни стърчащи малки планки. Просто трябва да я изкараш леко навън за да се "отконтри" и след това нагоре. Сецай здраво, ако трябва все пак е някакво гумено уплътнение, което пази само да не влизат боклуци и звукоизолира леко.
                      Frontera Sport, X20SE март 1998

                      Коментар


                        #41
                        Айде ogi28b утре да се похвалиш и ти че си си решил проблема успех
                        Bravo TD_100 GT

                        Коментар

                        Working...
                        X