Здравейтепърво се извинявам ако темата не е за този раздел, но не открих по-походящТа по въпроса:Един приятел има Fiat Bravo 1.9JTD 1999г.проблема му е, че при движение се чува шум от предната ос, с честотата на въртене на колелата. Нещо подобно на шума който се получава когато си сложиш на велосипеда защипана картонена кутия, която търка в спиците.Само че шум при него е много по-приглушен и на един оборот на колелата се чува веднъж.При движение и спиране няма биене в кормилото или в предницата. Колата не носи на ляво или дясно.Човека е с нови гуми, разменял им е местата, сменял е каре. Дисковете на спирачките са здрави. Болтовете на джантите са стегнати, не закачат никъде.Интересното е чи при завиванен на дясно шума изчезва. При завиване на ляво не изчезва. Шума не е като от развалено каре, или пък износен лагер.Външно няма признаци че нещо търка някъде.Вдигал е колата на крик, подлагал е под носача трупче, пали двигателя и след това включва на скорост. Тогава не се чува шум. Това е правено и за двете страниПроблема му е от една година. Така си е купил колата. Шума не се е увеличил или пък намалил. Но го дразни.Ако някой е имал подобен проблем, моля да сподели, че вече не знае какво да прави.Може би диференциал...?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Fiat Bravo - шум от предната ос
Collapse
X
-
Re: Fiat Bravo - шум от предната ос
n_netov написа:с честотата на въртене на колелата. ... на един оборот на колелата се чува веднъж....При движение и спиране няма биене в кормилото или в предницата. Колата не носи на ляво или дясно.... сменял е каре.... При завиване на ляво не изчезва.
-
А това откъде се чува - отляво, отдясно? По средата? Защото в крайна сметка със скоростта на колелото се върти ... колелото. И съпровождащата го карантия. Просто някъде нещо опира. Аз като усетих проблема, карах съвсем леко, и то като му хванеш ритъма, е лесно да заковеш колата в момента в който шума се чува. Та заковах я точно в момента в който чух леко чегъртане, слязох, погледнах - видях въпросната скоба опряла в биалетата. После видях че полуоската ходи напред-назад с изместването на шенкела, и затова само при ляв завой се чуваше. Сега вече ако има проблем нещо по-навътре - диференциал, скоростна кутия, тогава е друго. Иначе влияе ли се от нещо тоя шум - от завой, от рязко спиране, от нещо друго, каквото и да е?
Коментар
-
Казах му за скобата, но ги я е проверявал многократноПри ниска скорост - да кажем 20 километра почти не се чува (щото когато ме вози му викам а бе ти си въобразяваш). Но като се вдигне скороста и започва да се чува осезаемо. Не зависи дали е на скорст или на изключена скорост.Шума е при движение направо. При завой на ляво не изчезва а при завой на дясно изчезва (но когато е по-малко завито си се чува)Значи той е проверил всичко което е видимо външно и няма нещо което да трие или да закача. Гледал е накакъв лагер който е на изхода на диференциала към лявата полуоска, но каза че няма някакъв видим дефект.шума се чува някъде в ляво - около полуоска или скоростна кутия но не може да се каже с точност.Не се влияе от рязко спиране. Колата не носи при спиране.А със скороста на колелото се върти и полуоската и някой детайли на дифернциала (ама като няма схема на самия дифернциял може само да се предполага кои точно детайли)PSАз му казвам да си види дифернциала, ама сигурно е доста играчка да се разглоби и ако няма проблем вътре........Мисля че не е от скоростна кутия защото при нея валовете се въртят по-бързо от гумите.Alfa Romeo 156 1.8TS
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар