Колеги, търсих с търсачката, ама не можах да намеря нищо Yellow_Flash_Colorz_PDT_37 Та не ми работят моторчетата на фаровете и ми светят много ниско!!Искам да попитам дали някой знае къде може да е проблема ???Иначе съм проверил бушоните и всички са здрави ?!На моторчетата има по 3 извода на кои да пусна + и - та да видя дали се движат да не би да са клеясали- знам ли?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Моторчета на фаровете - не работят
Collapse
X
-
Как проверяваш дали работят, по принцип се движат само при пуснати къси и всъщност с моторчетата не можеш да си вдигнеш фаровете, ако са в начална позиция като въртиш на 1,2,3, се смъкват надолу. В/у самите моторчета има едни бели интове с тях можеш да си регулираш фаровете да светят по-високо.--Старата ръжда любов не хваща!--
156 sportwagon 1,9 jtd 115
ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;
-
За съжаление, в схемата някои неща ги няма и не мога да ти кажа какво свързването на машинките. Моторчето мисля, че е стъпково, затова и да му подадеш напрежение директно нищо няма да стане. Най-добре е да ги изкараш и да ги погледнеш.Alfa 159 SW 2.4 Ti
Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
"...внимавай че тези италиански кочини много вървят."
Коментар
-
Моторчето е захранено от късата светлина, токът минава през съпротивление в него, и отива в потенциометъра на таблото, където също минава през съпротивление. Моторчето се движи докато двете съпротивления се изравнят, а ако не са равни - токът на самото електродвигателче е прав, или обратен, зависи накъде трябва да иде фара. Може би най лесно е да се започне с потенциометъра на таблото, и проверка на всички връзки.
Коментар
-
u_bo
-
в тоя ред на мисли каква може да е причината фаровете да се движат нагоре надолу избирателно? в смисъл от позиция 0 врътваш директно на 3, единия отива на 2, другия на 3. обратно ги врътваш от 3 на 0, единия отива на 1 другия на 0 и така ... произволно. понякога отиват където трябва и двата ... дали се тормозят моторчетата и трябва нещо да се смаже? или нещо "прескача" при предаването на движението от въртеливо в постъпателно?Fiat Marea SW 1580 16V ELX 182A4000 10/96
Moonsteppers - All over the world and beyond ...
Коментар
-
u_bo
null.zero написа:в тоя ред на мисли каква може да е причината фаровете да се движат нагоре надолу избирателно? в смисъл от позиция 0 врътваш директно на 3, единия отива на 2, другия на 3. обратно ги врътваш от 3 на 0, единия отива на 1 другия на 0 и така ... произволно. понякога отиват където трябва и двата ... дали се тормозят моторчетата и трябва нещо да се смаже? или нещо "прескача" при предаването на движението от въртеливо в постъпателно?
Коментар
-
ogi28b написа:Моторчето е захранено от късата светлина, токът минава през съпротивление в него, и отива в потенциометъра на таблото, където също минава през съпротивление. Моторчето се движи докато двете съпротивления се изравнят, а ако не са равни - токът на самото електродвигателче е прав, или обратен, зависи накъде трябва да иде фара. Може би най лесно е да се започне с потенциометъра на таблото, и проверка на всички връзки.
Коментар
-
Всъщност е обратно - първо през таблото, и тогава във фара, ама нема значение. Как работи - най-общо - потенциометъра на таблото има дадено съпротивление при позициите 0, 1, 2 и 3. например 100, 200, 300, 400 ома. Да речем че сме на едно, 200 ома. Потенциометъра във фара също е застанал на 200 ома. Там има и една платка. Когато отместим потенциометъра на таблото на две, или 300 ома, платката подава ток към електродвигателчето , и то започва да се движи, като със себе си движи рефлектора, и потенциометъра във фара. Движи го докато той покаже също 300 ома, и в тоя момент тока спира, и моторчето също. Когато искаме да се върнем - даваме обратно на 200 ома, платката отчита това съпротивление, и понеже този път то е по-малко от текущото накоето е спрял потенциометъра във фара, платката пуска ток в обратна посока, и рефлектора тръгва наобратно, и потенциометъра във фара също тръгва надолу, докато стигне до зададеното от потенцциометъра на таблото съпротивление.За начало с прост мултицет може да се измери дали има +12 В при конткат, включени къси, и откачен конектор D, на трите крачета отговарящи за захранването на моторчетата и потенциометъра на таблото. Дано да се ориентирате в картинката защото стана претъпкана, използвах я няколко пъти Ако там има ток, продължаваме с почистване на потенциометъра на таблото. F5 e бушона през който минава споменатия ток. 43 и 44 са потенциометрите във фара, 45 е този на таблотоПо-долу - схема на инсталацията. Няма значение модела, годината на производство, и двигателя.
Коментар
-
И аз съм си играл с тези моторчета. Наистина е най лесно да се измери при вкючен фар какво има на куплунга им. Той е с три извода като двата крайни за захранване а средния е управлението.Трябва като въртиш потенциометъра на таблото това напрежение да се изменя. По спомени се изменяше от 2-3 волта до към 7-8 ...Трябва да се проверят наличие на захранване и това управляващо напрежение. Ако някое от тях липсва тогава може да се търси защо. Най често липсата на управляващото напрежение може д се дължи на разкачена букса на потенциометъра в таблото. Аз веднъж когато го отварях бях забравил да го включа и се наложи отново да го отварям ...А принципът на моторчетата е следният: Използва се серво-управление което означава че управлението е с обратна връзка. Моторчето заедно с фара върти и един потенциометър. А в управлението му има схема наречена компаратор която сравнява напрежението което идва от потенциометъра на таблото с напрежението което се получава от вътрешния потенциометър. Когато това напрежение се изравни моторчето спира. Когато има разлика моторчето върти вградения потенциометър в същата посока в която е завъртяно копчето, докато разликата в напреженията стане 0.
Коментар
-
пРОБЛЕМА Е ОТКРИТ моторчетата са здрави ама само моторчетата изгоряла е интегралката на платката дето е при моторчето -L272D-това са означенията върху нея проверих в интернет и се оказа че това е някакъв усилвател и е много разпространен :D В понеделник ще видя дали се продава и ако го има ще го сменя та да видя дали ще тръгнат :DLANCIA KAPPA 2.4 TDS 1996g.
Коментар
-
http://www.stm.com/stonline/products...72.pdfТова е двоен операционен усилвател който е свързан в тази схема като компаратор. Той именно сравнява напрежението от потенциометъра в таблото и този в машинката за регулиране и управлява моторчето.Гледам че в магазина на Пулсатор го имат (3лв) - сайтът е http://eshop.bg/ - в търсачката пишеш L272D. Но е от техен доставчик.Или директно от тук http://www.tpetrov.com/search.php?s=L272
Коментар
-
Няма нужда да идваш до София - тези сайтове са за каталожна търговия - поръчваш и ти идва пратката по куриер.Плащаш или предварително през ипей или на куриера с наложен платеж.А и тази фирма - http://www.tpetrov.com/search.php?s=L272 се намира в Стара Загора.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар