Преди няколко дни колата почна да гасне на празен ход. При пускане на газта - оборотите рязко падаха под 500 и колата гаснеше.След запалване оборотите скачаха до 1500, след което пак разко падаха и понякога гаснеше от първия път, а понякога - следваше ново вдигане до 1500 оборота и ново падане -така няколко пъти докато накрая пак следваше изгасване.Проблемът се реши с 10 минутно откачване на акумулатора, с цел рестартиране на компютъра.След тази операция, освен че часовникът изостана с 10 минути и ЦД-то си загуби станциите и настройките на еквилайзера, всичко останало си е ОК.Това го пускам само като информация.Пропуснах да кажа, че проблемът се проявяваше и при газ, и при бензин.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с гаснене и "играене" на обороти на пр.ход
Collapse
X
-
u_bo
-
и аз имам същия проблем само дето при мен го прави само на бензин. и утре ще ходя при тея дето ми монтираха газовата да си я оправят. може и ти да пробвашFiat Bravo SX 1.4 12V
Поставянето на предпазен колан отнема 7 секунди от твоят живот - изживей го целия!
Шофирайте внимателно! Нека кажем НЕ НА ВОЙНАТА ПО ПЪТИЩАТА!
Коментар
-
Имах същия проблем до вчера. Като се забиех из задръстванията в София и вдигне 90 градуса, почваше да гасне при плавно спиране или понякога при бавно потегляне. Направо да ти скъса нервите. Та проблема се оказа износени графитени пътечки на плочката на ТПС. Понеже не открих читава втора употреба за момента въпроса е решен с графит от молив НВ, китайско производство :D . Падна около 15 мин рисуване, докато се напласти малко, че да изкара докато си намеря читава плочка. Според Мозъка от Велико Търново, който установи и отстрани проблема, вероятно двигателят е губел сигнал при попадане на изтърканото място на дросела и така е омотвал подаването на горивото. Отделно нещо се беше зачупила буксата на температурния датчик, че я смени и нея. В резултат колата започна да работи като никога до сега. А разходът на газ на връщане от ВТ падна с 1 литър в сравнение с този на отиване на там при едно и също каране. Та някъде четох из форума, че някой си беше купил от някъде нова плочка за ТПС-а, при това само нея. Щото повечето познати с които говорих твърдят, че я продават с половината моноинжекция за бая солидна сума - 400-500 лв., което ми се струва меко казано странно. Ако някой има идея от къде може да се купи нова плочка, да казва. че не се знае кога пак ще трябва да вадя моливитеFiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
Suzuki GSX 1100 E 1985 г.
Коментар
-
Humppa
u_bo написа:пиши ако пак стане,но е по-добре да видиш дали има грешки натрупани
Коментар
-
Нали и сервизите трябва да живеят от нещо? Има някои ЕКУ-та основно по-стари, които им свързваш едно бутонче и светодиод и така четеш и чистиш грешки. Сегашните ЕКУ-та са доста сложни и следят много неща. Освен това се счита, че ако изчистиш само грешките и не отстраниш причините, може да си повредиш нещо друго(най-малкото не си ремонтираш колата само като чистиш грешките). ЕКУ, което си чисти грешките със спиране на захранването, очевидно ги пази в РАМ, а това, което не ги чисти, очевидно в ЕЕПРОМ.FIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Коментар
-
ivchotr написа:Имах същия проблем до вчера. Като се забиех из задръстванията в София и вдигне 90 градуса, почваше да гасне при плавно спиране или понякога при бавно потегляне. Направо да ти скъса нервите. Та проблема се оказа износени графитени пътечки на плочката на ТПС. Понеже не открих читава втора употреба за момента въпроса е решен с графит от молив НВ, китайско производство :D . Падна около 15 мин рисуване, докато се напласти малко, че да изкара докато си намеря читава плочка. Според Мозъка от Велико Търново, който установи и отстрани проблема, вероятно двигателят е губел сигнал при попадане на изтърканото място на дросела и така е омотвал подаването на горивото. Отделно нещо се беше зачупила буксата на температурния датчик, че я смени и нея. В резултат колата започна да работи като никога до сега. А разходът на газ на връщане от ВТ падна с 1 литър в сравнение с този на отиване на там при едно и също каране. Та някъде четох из форума, че някой си беше купил от някъде нова плочка за ТПС-а, при това само нея. Щото повечето познати с които говорих твърдят, че я продават с половината моноинжекция за бая солидна сума - 400-500 лв., което ми се струва меко казано странно. Ако някой има идея от къде може да се купи нова плочка, да казва. че не се знае кога пак ще трябва да вадя моливите
Коментар
-
същия проблем с оборотите на празен ход го имах и аз но проблема беше не TPS а стъпково моторчеслед неговата смяна с ново колата сега е супер направо немога да му се нарадвам още то небеше пръскане на старото с WD40 промивка с коресилин и дР.След почистването работи ден два и почваше отново същите номера.FIAT BRAVA_ELX 1.6 16V 103HP 97
Коментар
-
ninoneno написа:същия проблем с оборотите на празен ход го имах и аз но проблема беше не TPS а стъпково моторчеслед неговата смяна с ново колата сега е супер направо немога да му се нарадвам още то небеше пръскане на старото с WD40 промивка с коресилин и дР.След почистването работи ден два и почваше отново същите номера.NOW: ???
Ex: Fiat Bravo 1.6 16V 05.2000 - CA 3978 ??
Ex: Fiat Bravo 1.2 16V 12.1999
Коментар
-
ninoneno написа:същия проблем с оборотите на празен ход го имах и аз но проблема беше не TPS а стъпково моторчеслед неговата смяна с ново колата сега е супер направо немога да му се нарадвам още то небеше пръскане на старото с WD40 промивка с коресилин и дР.След почистването работи ден два и почваше отново същите номера.NOW: ???
Ex: Fiat Bravo 1.6 16V 05.2000 - CA 3978 ??
Ex: Fiat Bravo 1.2 16V 12.1999
Коментар
-
Humppa написа:Натрупаните грешки не се ли чистят при разкачане на акомулатора?Толкова ли е трудно на ЕКУ-то да се прибави едно джъмперче Clr_Errors или Clr-EEPROM? Всъщност в EEPROM ли се записват грешките?
Коментар
-
може и да е така което много ме съмнява че ще стане да ти кажа колегато когато самото моторче се е прецакало и да му чистиш грешките фаидата е никакваказвам го защото имах възможноста да го отворя старото и да му видя вътре карантиятавътре има една бобинка с биметална пластина имено тя се беше прецакала и самата пишчица стърчеше прекалено много за разлика от новото мието и снимкаFIAT BRAVA_ELX 1.6 16V 103HP 97
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар