Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с гаснене и "играене" на обороти на пр.ход

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с гаснене и "играене" на обороти на пр.ход

    Преди няколко дни колата почна да гасне на празен ход. При пускане на газта - оборотите рязко падаха под 500 и колата гаснеше.След запалване оборотите скачаха до 1500, след което пак разко падаха и понякога гаснеше от първия път, а понякога - следваше ново вдигане до 1500 оборота и ново падане -така няколко пъти докато накрая пак следваше изгасване.Проблемът се реши с 10 минутно откачване на акумулатора, с цел рестартиране на компютъра.След тази операция, освен че часовникът изостана с 10 минути и ЦД-то си загуби станциите и настройките на еквилайзера, всичко останало си е ОК.Това го пускам само като информация.Пропуснах да кажа, че проблемът се проявяваше и при газ, и при бензин.

    #2
    пиши ако пак стане,но е по-добре да видиш дали има грешки натрупани

    Коментар


      #3
      и аз имам същия проблем само дето при мен го прави само на бензин. и утре ще ходя при тея дето ми монтираха газовата да си я оправят. може и ти да пробваш
      Fiat Bravo SX 1.4 12V

      Поставянето на предпазен колан отнема 7 секунди от твоят живот - изживей го целия!
      Шофирайте внимателно! Нека кажем НЕ НА ВОЙНАТА ПО ПЪТИЩАТА!

      Коментар


        #4
        Имах същия проблем до вчера. Като се забиех из задръстванията в София и вдигне 90 градуса, почваше да гасне при плавно спиране или понякога при бавно потегляне. Направо да ти скъса нервите. Та проблема се оказа износени графитени пътечки на плочката на ТПС. Понеже не открих читава втора употреба за момента въпроса е решен с графит от молив НВ, китайско производство :D . Падна около 15 мин рисуване, докато се напласти малко, че да изкара докато си намеря читава плочка. Според Мозъка от Велико Търново, който установи и отстрани проблема, вероятно двигателят е губел сигнал при попадане на изтърканото място на дросела и така е омотвал подаването на горивото. Отделно нещо се беше зачупила буксата на температурния датчик, че я смени и нея. В резултат колата започна да работи като никога до сега. А разходът на газ на връщане от ВТ падна с 1 литър в сравнение с този на отиване на там при едно и също каране. Та някъде четох из форума, че някой си беше купил от някъде нова плочка за ТПС-а, при това само нея. Щото повечето познати с които говорих твърдят, че я продават с половината моноинжекция за бая солидна сума - 400-500 лв., което ми се струва меко казано странно. Ако някой има идея от къде може да се купи нова плочка, да казва. че не се знае кога пак ще трябва да вадя моливите
        Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
        Suzuki GSX 1100 E 1985 г.

        Коментар


          #5
          u_bo написа:
          пиши ако пак стане,но е по-добре да видиш дали има грешки натрупани
          Натрупаните грешки не се ли чистят при разкачане на акомулатора?Толкова ли е трудно на ЕКУ-то да се прибави едно джъмперче Clr_Errors или Clr-EEPROM? Всъщност в EEPROM ли се записват грешките?

          Коментар


            #6
            Нали и сервизите трябва да живеят от нещо? Има някои ЕКУ-та основно по-стари, които им свързваш едно бутонче и светодиод и така четеш и чистиш грешки. Сегашните ЕКУ-та са доста сложни и следят много неща. Освен това се счита, че ако изчистиш само грешките и не отстраниш причините, може да си повредиш нещо друго(най-малкото не си ремонтираш колата само като чистиш грешките). ЕКУ, което си чисти грешките със спиране на захранването, очевидно ги пази в РАМ, а това, което не ги чисти, очевидно в ЕЕПРОМ.
            FIAT BRAVO II 1.4 GPL
            FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
            FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
            FIAT UNO 1.5

            Коментар


              #7
              ivchotr написа:
              Имах същия проблем до вчера. Като се забиех из задръстванията в София и вдигне 90 градуса, почваше да гасне при плавно спиране или понякога при бавно потегляне. Направо да ти скъса нервите. Та проблема се оказа износени графитени пътечки на плочката на ТПС. Понеже не открих читава втора употреба за момента въпроса е решен с графит от молив НВ, китайско производство :D . Падна около 15 мин рисуване, докато се напласти малко, че да изкара докато си намеря читава плочка. Според Мозъка от Велико Търново, който установи и отстрани проблема, вероятно двигателят е губел сигнал при попадане на изтърканото място на дросела и така е омотвал подаването на горивото. Отделно нещо се беше зачупила буксата на температурния датчик, че я смени и нея. В резултат колата започна да работи като никога до сега. А разходът на газ на връщане от ВТ падна с 1 литър в сравнение с този на отиване на там при едно и също каране. Та някъде четох из форума, че някой си беше купил от някъде нова плочка за ТПС-а, при това само нея. Щото повечето познати с които говорих твърдят, че я продават с половината моноинжекция за бая солидна сума - 400-500 лв., което ми се струва меко казано странно. Ако някой има идея от къде може да се купи нова плочка, да казва. че не се знае кога пак ще трябва да вадя моливите
              Koлега,не е необходимо да си купуваш плочка за TPS-а.Просто юстирай колекторните пластини да се движат по неизносената част на пистите на потенциометъра и проблема ти е решен.Започва нов живот и то без проблеми.Нито ще ти трябват моливи/защото решението е крайно временно/,нито да си купуваш половината инж. за 400-500 лв.

              Коментар


                #8
                същия проблем с оборотите на празен ход го имах и аз но проблема беше не TPS а стъпково моторчеслед неговата смяна с ново колата сега е супер направо немога да му се нарадвам още то небеше пръскане на старото с WD40 промивка с коресилин и дР.След почистването работи ден два и почваше отново същите номера.
                FIAT BRAVA_ELX 1.6 16V 103HP 97

                Коментар


                  #9
                  ninoneno написа:
                  същия проблем с оборотите на празен ход го имах и аз но проблема беше не TPS а стъпково моторчеслед неговата смяна с ново колата сега е супер направо немога да му се нарадвам още то небеше пръскане на старото с WD40 промивка с коресилин и дР.След почистването работи ден два и почваше отново същите номера.
                  Тъкмо и аз щях да кажа за стъпковото моторче. Провери него. При мен беше същото. Но един ГОЛЯМ МАЙСТОР, наистина, излъга компа и сега е закрепено. Карам така, докато мога. Иначе и аз съм за ново моторче. При мен вдигаше и сваляше обороти като ненормално, все едно натискам и отпускам педала на газта. Но по-лошото ще бъде, ако това моторче върви заедно с дроселната клапа, както има и такива случаи. Слава Богу, при мен може само стъпково да се търси. Иначе на колегата ninoneno, друго си е стрелката да се закове на 800 оборота и да слушаш как нежно работи. Знам ти радостта... Изпитах я и аз. Но скоро смятам да сменя и аз окончателно стъпковото моторче. Само не знам кога...
                  NOW: ???
                  Ex: Fiat Bravo 1.6 16V 05.2000 - CA 3978 ??
                  Ex: Fiat Bravo 1.2 16V 12.1999

                  Коментар


                    #10
                    ninoneno написа:
                    същия проблем с оборотите на празен ход го имах и аз но проблема беше не TPS а стъпково моторчеслед неговата смяна с ново колата сега е супер направо немога да му се нарадвам още то небеше пръскане на старото с WD40 промивка с коресилин и дР.След почистването работи ден два и почваше отново същите номера.
                    Тъкмо и аз щях да кажа за стъпковото моторче. Провери него. При мен беше същото. Но един ГОЛЯМ МАЙСТОР, наистина, излъга компа и сега е закрепено. Карам така, докато мога. Иначе и аз съм за ново моторче. При мен вдигаше и сваляше обороти като ненормално, все едно натискам и отпускам педала на газта. Но по-лошото ще бъде, ако това моторче върви заедно с дроселната клапа, както има и такива случаи. Слава Богу, при мен може само стъпково да се търси. Иначе на колегата ninoneno, друго си е стрелката да се закове на 800 оборота и да слушаш как нежно работи. Знам ти радостта... Изпитах я и аз. Но скоро смятам да сменя и аз окончателно стъпковото моторче. Само не знам кога...
                    NOW: ???
                    Ex: Fiat Bravo 1.6 16V 05.2000 - CA 3978 ??
                    Ex: Fiat Bravo 1.2 16V 12.1999

                    Коментар


                      #11
                      ас също имах подобен проблем саморче при мен оборотите се вдигаха на 3000 когато превключа на газ или бензин(аз съм без симулатори)смених темп.датчик+термостат защото нямах парно и всичко си дойде на място.
                      Fiat brava 1.4/12v mart 97(бензин-газ)

                      Коментар


                        #12
                        Humppa написа:
                        Натрупаните грешки не се ли чистят при разкачане на акомулатора?Толкова ли е трудно на ЕКУ-то да се прибави едно джъмперче Clr_Errors или Clr-EEPROM? Всъщност в EEPROM ли се записват грешките?
                        Зависи от типа на грешката - някой са в RAM, други в ROM. Затова не всички могат да се чистят. Когато я метне в ROM паметта трябва да се отстрани дефекта, да се покара известно време след това и тогава вече може да се чисти. Чувал съм, че фиат/ланча тестера може да ги чисти в активен режим и от ROM паметта, но докато не го видя не го вярвам. Тя и без това пак ще се отчете при наличието на дефект.За по-стари от Bravo/Brava/Marea незнам как е положението.
                        The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                        Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                        Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                        Коментар


                          #13
                          може и да е така което много ме съмнява че ще стане да ти кажа колегато когато самото моторче се е прецакало и да му чистиш грешките фаидата е никакваказвам го защото имах възможноста да го отворя старото и да му видя вътре карантиятавътре има една бобинка с биметална пластина имено тя се беше прецакала и самата пишчица стърчеше прекалено много за разлика от новото мието и снимка
                          Прикачени файлове
                          FIAT BRAVA_ELX 1.6 16V 103HP 97

                          Коментар


                            #14
                            Мисля,че на колегата колата е с двигател 1.8,което значи че моторчето не е същото.
                            COUPE 1.8 16V
                            Volvo XC90 T6

                            Коментар


                              #15
                              принципът на работа е един и същи независимо дали е 1.4,1.6,или 1.8
                              FIAT BRAVA_ELX 1.6 16V 103HP 97

                              Коментар

                              Working...
                              X