Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Загряване след смяна на термостат

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Загряване след смяна на термостат

    Здравейте, един въпрос ако може да задам с надеждата, че и други са се сблъсквали с него.Смених си термостата преди 1-2 седмици, защото седеше постоянно отворен.Прави ми впечатление обаче, че в по-големи задръствания колата започва да позагрява. Направих си експеримент пред блока. Започнах да форсирам двигателя докато загрее - лека полека загря и мина дори последната бяла чертичка, а да влезне в червеното направо. Перката обаче не се включва.Загасих за секунда колата, после пак запалих. Перката вече работеше на пълна газ, а чертичката на температурата си седеше на средата.След 5-6 секунди скочи пак близо до червеното стрелкичката. Перката не спираше. След около 30-60 секунди въртене на перката в един момент стрелката на температурата бързо за 5-6 секунди слезна от почти в червеното до средата точно.Прави ми впечатление, че в задръстване като тръгне да загрява пак много нагоре се качва стрелката, но пък и така скоростно спада в един момент (което не знам дали е нормално...).Термостата си отваря и затваря, смятам нормално, поне като пипам маркучите. Чудя се дали е възможно това да е от останал въздух в системата, или пък някой от датчиците да се прецаква ?Мисля си или този на перката, който е - или този на таблото ми дето показва температурата ?Някой да сподели опит по този въпрос, особено с каква скорост е нормално да спада стрелката като върти перката, на мен бързо ми се струва това при мен ?Мерси
    FIAT Marea Weekend 1.8 HLX '99

    #2
    Re: Загряване след смяна на термостат

    pepi написа:
    Чудя се дали е възможно това да е от останал въздух в системата,
    Мисля ,че си уцелил какъв ти е проблема.Сега остава да се справиш с него.
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      #3
      Чудно, защото в добър сервиз го сменяха, а да не обезвъздушат като хората... Ще пробвам, дано е от това - доколкото си спомням отгоре на радиатора има 2 пробки (за моя вариант са две, иначе май една) дето се отвиват, пали се и се долива в разширителния съд и така известно време докато не спре да намалява количеството в разширителния съд, нали така ?
      FIAT Marea Weekend 1.8 HLX '99

      Коментар


        #4
        Здравей колегаКогато аз си обезвъздушавах колата, развих пробката в горния ляв ъгъл(стоейки пред колата).Двигателя не работеше, наливах охладитена течност докато не протече плътна струйка течност от пробката на радиатора.След това затворих пробката и запалих двигателя с отворена капачка на раз.съд и отворено парно на макс. След като поработи, дръпна малко течност от казанчето долях съвсем малко течност . Затворих казанчето и не съм имал проблеми!Успех
        now. BMW E39 523i '98 170hp
        ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
        ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

        Коментар


          #5
          Огледай - някъде по маркучите към парното трябва да имаш още една пробка за вадене на въздуха.Симптомите ти са типични за въздух в охладителната с-ма.
          Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
          Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
          ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

          Коментар


            #6
            може и датчика на радиатора
            fiat bravo 16_16v 103hp

            Коментар


              #7
              Освен всичко друго може и да има сълзене от някой недостегнат маркуч, кранчето на парното или другаде, откъдето да си смуче въздух и да прави тези магарии. Иначе стрелката, при изправна система, трябва да се качва плавно до работната температура и да си стои там докато работи двигателя. Тези подскоци не са редовни и ако обезвъздушиш, провериш за течове, стегнеш всички връзки и нещата не се оправят, бягай в някой сервиз да те закачат на стенд и да ти видят реалната температура на двигателя, когато на таблото ти показва температура в червения сектор. Ако реалната си е наред, сменяй датчика..
              Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
              Suzuki GSX 1100 E 1985 г.

              Коментар

              Working...
              X