Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Типо - проблем - палене

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Типо - проблем - палене

    Тази сутрин къмто 9 часа (т.е. не беше вече много студено, стъклата бяха започнали да се размразяват, значи температурата а била положителна вече) слизам с идеята да отивам на работа. Паля и почвам да чистя стъклата. Интересно е, че точно след като запалих, може би 10-ина седунди след това, оборотите рязко паднаха заплашително, а-ха да изгасне, но си ги вдигна и заработи. По някое време след около минута-две работа колата изгасна Опитвам да запаля - не ще. Акумулатор има - върти бързо. Бензин в резервоара има.Повъртях се около нея, откачих някои от кабелите на свещите, закачих ги обратно пак без резултат (както и можеше да се очаква). Оставих я няколко минути и пак пробвах и пак не поиска. И после направих простотията: натиснах педала на газта и пак пробвах. Не запали но даде признаци, което ме мотивира допълнително и да напомпам газта - сега вече запали.Къде да търся проблема? Свещите са на една година Бош от ауто плюс, кабелите не се знае на колко са - дойдоха си с колата при мен преди повече от две години. Бензиновата помпа се чува (според мен) нормално като дам контакт. Имам газова уредба и честно казано не знам дали бензиновата помпа се изключва като мина на газ, но гледам да не карам с бензин на резерва. Проблемите от тази сутрин са само на бензин, още не бях минал на газ. Сега се сещам и че колата май напоследък работеше неравномерно на студено. Не фрапиращо, но не и идеално. Ще съм благодарен за всякакви идеи и съвети.
    Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

    #2
    Може би проблема ти идва от датчика за оборотите (че му забравих името), който взема сигнал от колелото на коляновия вал. До колкото знам въпросния датчик е индукционен (а не на Хол) и като се скапе вече не можеш да запалиш. От него също така идва и рязкото падане на оборотите при запален двигател.
    FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
    ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

    Коментар


      #3
      brat_John написа:
      Може би проблема ти идва от датчика за оборотите (че му забравих името), който взема сигнал от колелото на коляновия вал. До колкото знам въпросния датчик е индукционен (а не на Хол) и като се скапе вече не можеш да запалиш. От него също така идва и рязкото падане на оборотите при запален двигател.
      на коляновия вал има датчик само за запалването т.е. ХОЛ,поне на типо 1.4 и 1.6ако имаш предвид датчик за оборотомера-"сигнала" му идва от бобинитеТипото моно ли е

      Коментар


        #4
        Офффф, извинете ме....Типото е 1.4 i.e. ’95Бош моно монтроник.И пак се извинявам, ама не разбирам много та: къде е "На коляновия вал" ? Иска ми се първо да си проверя електрическите вериги, преди да давам пари за смяна на това и онова.Ако кажете и някакъв начин за проверка с мултицет напр...
        Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

        Коментар


          #5
          pugsy написа:
          на коляновия вал има датчик само за запалването т.е. ХОЛ,поне на типо 1.4 и 1.6
          Аз също си мислех, че е на Хол, но ми казаха, че не е датчик на Хол, а бил индукционен.Веско, моето Типо е като твоето явно (погледни подписа) и до колкото ми е известно този датчик не можеш да го измериш (може и да греша), а направо се сменя с нов. Иначе като отвориш капака на двигателя и погледнеш от лявата страна на двигателя, където ти е ремъка долу ще вдиш едно колело (прилича на зъбно) и точно отпред където се виждат зъбите ще видиш и самия датчик. Представлява едно цилиндърче почти долепено фронтално срещу колелото.
          FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
          ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

          Коментар


            #6
            Мерси brat_John. Типото същото ще да излезе, двигателя - със сигурност.Оказа се, че колегите си спомнят по-добре от мен уроците по физика и като попитах за датчик на Хол казаха, че действал на индуктивен принцип, та се досетихме накрая къде ще да е. Гледахме го сега в обедната почивка с един колега - самия датчик е много мръсен, омаслен и омазан с прахоляк. Куплунга му изглеждаше в добро здраве, но го отворихме и го поостъргахме с малко шкурка. Дано не сме направили беля, чак сега се сещам, че може контактните повърхности да се били покрити с нещо... Както и да е. Не се сетих и да пробвам да запаля преди да разбутаме куплунга. След това си беше наред - колата запали съвсем нормално. Изскубнах датчика и колата загасна. А знаете ли във самия датчик как е окабеляването, дали може там да е проблема? А ако е за нов - колко ориентировъчно би ми струвал? Предполагам такова животно не би трябвало да се купува втора ръка?
            Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

            Коментар


              #7
              Извинявайте че се намесвам , но знаете ли каде се намира това чудо на Купе 2,0 16V? Защото и аз имам подобен проблем , но за сега пали от време на време си сменя сама оборотите и ми прекъсва?
              Alfa Romeo 166 2,4 JTD
              Porsche 944 S2
              http://www.valmcrae.snimka.bg/
              http://vbox7.com/user:val_mcrae
              http://autoclubkarlovo.bulgarianforum.net

              Коментар


                #8
                при превключването от газ на бензин в компа на типото се трупат грешки, и трябва да се рестартира компа. поне на моето типо е така. иска да му се сложи емулатор, който да лъже компютъра когато колата е на газ.

                Коментар


                  #9
                  val_mcrae написа:
                  Извинявайте че се намесвам , но знаете ли каде се намира това чудо на Купе 2,0 16V? Защото и аз имам подобен проблем , но за сега пали от време на време си сменя сама оборотите и ми прекъсва?
                  Да ви се похваля реших си проблема с нови кабели вече всичко е ОК!
                  Alfa Romeo 166 2,4 JTD
                  Porsche 944 S2
                  http://www.valmcrae.snimka.bg/
                  http://vbox7.com/user:val_mcrae
                  http://autoclubkarlovo.bulgarianforum.net

                  Коментар

                  Working...
                  X