Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Боядисване със спрей

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Боядисване със спрей

    Темите във форума за боядисване не са много, но за сметка на това цитираните цифри са леко плашещи. Гледах по другите форуми и там се споменаваха цифри за акрилни бои от 50 (евтини) до 100+ (скъпи) лв за литър!Аз лично недоумявам.. защо се получава такава разлика в цените спрямо това което виждам например в магазин като Мосю Бриколаж да речем.Поради това, че се наложи да сменя 2-те оригинални огледала (металик) с такива 2-ра ръка (без боя) реших, че е добре да боядисам пластмасите на огледалата с черен металик (какъвто е и автомобила). Най-лесно ми се струва използването на спрей който се доближава до използването на пистолет.. т.е. мога да си го направя това нещо сам без допълнителна техника.Цената на пластификатора (който се нанася в/у пластмасовия корпус на огледалата) струваше 8.65лв и е 400 мл. Марката е MOTIP DUPLI (Германия). След това смятам да нанеса черния металик (пак спрей на MOTIP DUPLI) който също е 400 мл и струва 7.5 лв. И накрая отново със спрей - безцветен лак на същата марка - цена 5.95лв.Аз ли нещо не разбирам... супер фалшификат ли са тези спрейове или има друга врътка? Цената на литър боя излиза 18.75 под формата на спрей.. което е много под 50 лв...Ако някой може да ми даде съвет как точно да протече процедурата по боядисването на огледалата със тези спрейове ще съм му благодарен.Аз лично смятам първо да ги почистя спирт/разредител (?) и да ги завържа на някаква връв за да ги испръскам от всички страни.. със пластификатора/боята/лака но все още не съм съвсем сигурен точно как... но предпочитам да го направя сам.. ще ми е супер кеф отколкото да плащам на "майстор"
    FIAT Marea 1.9 JTD HLX

    #2
    Май не е особено интересна темата Боядисах огледалата така както го бях запланувал.. стана доста прилично.. единственно изпитвам съмнения за това колко време ще издържи и как би се отразила една автомивка на боята Не съм много обнадежден в това отношение
    FIAT Marea 1.9 JTD HLX

    Коментар


      #3
      perlsite написа:
      Май не е особено интересна темата Боядисах огледалата така както го бях запланувал.. стана доста прилично.. единственно изпитвам съмнения за това колко време ще издържи и как би се отразила една автомивка на боята Не съм много обнадежден в това отношение
      Ако ходиш на ръчно измиване, едва ли ще имаш проблеми с колата. Аз си я мия на ОМВ и си става съвсем прилично. Може да платиш и те да ти я измият или на друга мивка. За четките на автоматичните мивки вече имам подозрение, защото колкото и да е, си драскат..Успех
      FIAT BRAVO 1.6 16V

      Коментар


        #4
        Някъде из нета бях виждал Тюториал как да си боядисаме огледалата на типо :D Ще го издиря и ще ти го пратя щото е интересно направено. Подхождаха по твоя начин. Другото е как да си махнем емблемата от решетката.
        Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
        Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

        Коментар


          #5
          http://www.fiat-tipo.de/tipohp/basteln_08.php това е за феислифтаhttp://www.fiat-tipo.de/tipohp/basteln_09.php това е за огледалатаМоля ви ако някой колега знае немски по-добре да ги преведе тези статии щото съм сигурен че за нашия форум са много полезни:http://www.fiat-tipo.de/tipohp/basteln.php( предложението е към Митко )
          Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
          Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

          Коментар


            #6
            Re: Боядисване със спрей

            perlsite написа:
            Темите във форума за боядисване не са много,
            Просто колите се боядисват рядко и затова и малко се обсъждат. Вярвам обаче, че на доста хора такива теми са интересни и полезни, затова благодаря че споделяш опита си.
            Аз ли нещо не разбирам... супер фалшификат ли са тези спрейове или има друга врътка? Цената на литър боя излиза 18.75 под формата на спрей.. което е много под 50 лв...
            Относно несъответствието на цените на течните бои и тези в спрей опаковка, имай предвид, че боята във флакона въобще не е 400мл. По голямата част от съдържанието на спрея е течен пропан, който като се използва за пулверизиране на боята. Вярвам, че самата боя е около 50..100 грама във флакон. Разбира се за малки повърхности напълно си струва.Качеството на боята си е същото като течните бои.
            Fiat Ritmo 105TC
            1600cc 105к.с.

            Коментар


              #7
              Re: Боядисване със спрей

              "...боята във флакона въобще не е 400мл." с това не съм съгласен. веднъж отварях един флакон (от чисто любопитство - бях забравил да почистя дюзата и тя беше запекла) и съдържанието на боя беше почти толкова, колкото пишеше на етика (малко по-малко, но аз го бях ползвал).
              "Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
              (Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)

              Коментар


                #8
                Честно казано и аз така си помислих, че разликата вероятно е от изпарителя.. все пак флакона е под налягане Това което обаче допуснах може би като най-голяма грешка е, че не полирах повърхността на 1-то огледало както трябва. Може би има по-ефективен начин от това да се направи със шкурка. Едното огледало стана почти перфектно защото беше много гладко и след нанасянето на 3-те слоя пластификатор, боя и лак стана много-много добре, а другото е леко грапаво и самата повърхност не ми харесва много. Като е грапаво самото покритие ще се унищожи много по-лесно.Btw на сайта на производителя се цитира, че един флакон е достатъчен за 1.5 кв метра площ, което значи, че с 1 литър боя стигат за около 3.5кв метра. Във форумите четох, че 3-4 литра боя ("нормална") стигат за боядисването на 1 автомобил.Процедурата протече по-следния начин:1. Разглобих огледалата за да може да остане само пластмасовия корпус.2. Обработих със 3 различни шкурки (от най-груба до най-финна) повърхността за боядисване.3. Почистих със спирт повърхносттите.4. Закачих на връв 2та корпуса и "приспособих" банята с цел боядисване (найлони, вестници...)5. Изпърсках с пластификатора 2-те повърхностти 2-3 пъти. Всеки слой през 10-на минути.6. Оставя се да изсъхне и втърди за 3 часа (аз чаках само около 2 часа), като видимо изсъхва за 30-на минути.7. Изпърсках с боята корпусите, като нанесох 2-3 слоя (през 10-на минути всеки слой). Оставя се да изсъхне за 50 минути.8. Следва пръскане с лака. Процедурата е еквивалентна с тази на боята. След като го оставих да изсъхне, след час вече монтирах механизмите на огледалата и корпусите, а днес (на следващия ден) вече са мнотирани на колата Изводите до които достигнах са:- много добро полиране на повърхносттите преди боядисването (плюс почистване разбира се).- минимум по 3 слоя от пластификатора, боята и лака.Резултата може да видите на снимката Гаранция за правилността на метода е 0% Ще видим колко време ще изтрае покритието
                Прикачени файлове
                FIAT Marea 1.9 JTD HLX

                Коментар


                  #9
                  Като за 0% гаранция - станали са перфектни, като се сетя само че "Огледала с боя на купето" се води екстра и към новите коли..
                  Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
                  Fiat Linea 1.3 Multijet'08
                  Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
                  http://forum.fiat-bg.org

                  Коментар


                    #10
                    Предимството на скъпите бои на литър е ,че са двукомпонентни , тоест преди боядисването боята се смесва с втвърдител , а за пластмасови(поддаващи се на огъване детайли) се добавя и еластификатор в боята за да не се пука при евентуално огъване-например бронята .Тези 2К бои са с по голяма механична и на стареене устойчивост и се втвърдяват за около час напълно на температура около 60 гр.Ц. След това са готови за шлайфане и полиране като се получава перфектна повърхност. Полиране на еднокомпонентна боя може да се направи чак след 3 месеца. А този спрей,който си пръскал първи е за адхезия с пластмасата.
                    sigpic
                    Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
                    475HP 11,5/1,9/191
                    YouTube

                    Коментар


                      #11
                      Да, няма спор, че ако се направи "както трябва" и се използват мощни лампи за нагряване/съхнене покритията изпръскани с хубава боя и пистолет ще станат здрави, издръжливи на външните влияния. В домашни условия точно "изпичането" няма как да се извърши и за това ме притеснява, че самото покритие сега много лесно може да бъде наранено.Такова пръскане със спрей съм убеден, че е по-удачно за интериора, например някоя пластмаса в купето или може би някоя драскотина по бронията. Това мисля и да направя при първа възможност - има няколко дребни неща които бих ексеприментирал да боядисам със спрей и след това да лакирам.Ако някой може да предложи как да стане "изпичането" на боята и лака в домашни условия ще е много добре. Само трябва да отбележа, че отделяните газове са силно възпламеняеми и съм почти 100% убеден, че ако се сложи такова нещо да съхне при 100 градуса (например) в готварска печка ще стане в най-лекия случай запалване на детайла
                      FIAT Marea 1.9 JTD HLX

                      Коментар


                        #12
                        А какво ще стане ако се ползва 500 ватова кварцова лампа, температурата ще се регулира като просто се отдалечава или приближава лампата към боядисания детайл?
                        Lancia Kappa 2.4 JTD 99`
                        Uno 75 1.5i.e.8V 88`

                        Коментар


                          #13
                          Еднокомпонентните бои е препоръчително да се сушат максимум на 60 гр.Ц. На повече може да се "сбръчкат". Най добрия начин е с инфрачервени лампи (същите са като стъклокерамичните котлони на скъпите готварски печки светещи червено) само,че един такъв излъчвател струва около 5000лв и се ползва за сушене на част от колата,защото не може да осветява по голяма площ.Предимството му е,че загрява боята в дълбочина.А недостатъка на еднокомпонентните бои е,че съхне първо повърхностния слой и така в дълбочина боята остава "мека" доста време.Това при 2К боите е избягнато,благодарение на химическото втвърдяване. Иначе цяла кола се суши в отопляемо помещение макс. 70 гр.Ц за няколко часа.Повечето пластмаси стават пластични над 100 гр.Ц, а и боята ще се скапе също. С кварцова лампа ще се получи добре ,само че задължително трябва да се сложи термометър до боядисания детайл и температурата да се нагласи на 50-60гр.Ц с отдалечаване или приближаване на лампата.
                          sigpic
                          Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
                          475HP 11,5/1,9/191
                          YouTube

                          Коментар


                            #14
                            А какво би препоръчал да се направи както в моя случай? Огледалата са монтирани на колата и си стоят на вън (студ, сняг) Ще издържи ли покритието, на тези атмосферни условия плюс редовното им почистването от натрупалия снаг със съответния пластмасова лопатка за лед/сняг?
                            FIAT Marea 1.9 JTD HLX

                            Коментар


                              #15
                              При внимателно отношение няма проблеми. Не ги стържи по боята . На лято ако лака е получил драскотини може да ги шлайфнеш с 1500 и 2000 и да пръснеш нов лак. "Глазурит" имат една серия "Рейсинг" 2К лакове с много по-добра механична устойчивост ,само че ще ти "повдигне" стария 1К лак . Затова ако се наложи пръскай само със стария тип лак.
                              sigpic
                              Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
                              475HP 11,5/1,9/191
                              YouTube

                              Коментар

                              Working...