Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смених термостат, но сега поддържа висока температура!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Смених термостат, но сега поддържа висока температура!

    Здравейте, колеги!Преди седмица смених термостата на Типото. Никога не достигаше 90 гр. Само при продължително изкачване, обикновено на върха на някой проход. При демонтажа старият термостат се оказа блокирал в отворено положение. Сложиха ми нов, италиански, с цена 33 лв. и температура на отваряне 87 гр. /избран по каталог/. До тук добре, но при първото ми пътуване на дълъг път се оказа, че колата вече поддържа постоянно около 100 гр. /това, разбира се, визуално преценено - но все пак между отметката за 90 гр. и следващото деление/. Дори на предела на "Хаинбоаз" отиде на 110! Какво ли може да е станало? Къде да търся причината? Възможно ли е просто уредът да не показва точна стойност? Защото не личи колата да е прегряла, няма някаква промяна в мощността, работи устойчиво и никакъв мирис не се усеща. Проблемът ме безпокои и ще съм ви благодарен за всеки съвет!
    FIAT Idea 1.9 Multijet 2004 г.
    FIAT Tipo 1.4i.e. 1995 г. - предишен. Служи вярно над 9 години!

    #2
    Re: Смених термостат, но сега поддържа висока температура!

    stivst написа:
    няма някаква промяна в мощността, работи устойчиво и никакъв мирис не се усеща.
    Според мене нямаш повод за безпокойство и колата си работи чудесно. Като застраховка може да погледнеш радиатора да не се е затлачил с боклуци - листа, прах и др.под.
    Fiat Ritmo 105TC
    1600cc 105к.с.

    Коментар


      #3
      Re: Смених термостат, но сега поддържа висока температура!

      stivst написа:
      Какво ли може да е станало? Къде да търся причината? Възможно ли е просто уредът да не показва точна стойност? Защото не личи колата да е прегряла, няма някаква промяна в мощността, работи устойчиво и никакъв мирис не се усеща. Проблемът ме безпокои и ще съм ви благодарен за всеки съвет!
      Според мен е изключително малко вероятно да е уреда - в него почти няма какво да се развали. По вероятно е да е от развален датчик, който подава грешни данни към измервателния уред.
      VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
      VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
      VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
      VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
      Нека Силата на бъде с Нас...

      Коментар


        #4
        а перката за охлаждане на радиатора работи ли ти виж но колко градуса включва
        TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
        UNO 1.0 FIRE

        Коментар


          #5
          По вероятно е да е от развален датчик, който подава грешни данни към измервателния уред
          А къде се намира този датчик, колега?
          а перката за охлаждане на радиатора работи ли ти виж но колко градуса включва
          Струва ми се, че перката включва, ама рядко. Дали при Типото вентилаторът е с 2 степени? И при мен да работи само едната?
          FIAT Idea 1.9 Multijet 2004 г.
          FIAT Tipo 1.4i.e. 1995 г. - предишен. Служи вярно над 9 години!

          Коментар


            #6
            stivst написа:
            По вероятно е да е от развален датчик, който подава грешни данни към измервателния уред
            А къде се намира този датчик, колега?
            а перката за охлаждане на радиатора работи ли ти виж но колко градуса включва
            Струва ми се, че перката включва, ама рядко. Дали при Типото вентилаторът е с 2 степени? И при мен да работи само едната?
            Няма степени - включва при 92 и изключва при 87 градуса. Датчика се намира на радиатора долу вдясно /като застанеш пред колата/, доколкото си спомням. Но при теб най-вероятно е развален датчика, който е на двигателя но него не го знам къде е .
            VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
            VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
            VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
            VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
            Нека Силата на бъде с Нас...

            Коментар


              #7
              Ако ти се включва вентилатора - не се притеснявай, всичко е ОК, можеш да направиш елементарен тест - палиш на място след 2-3- мин трябва да тръгне перката. Ако не - купувай датчитка за перката който е на радиатора и го сменяй, но имай в предвид че при тая смяна се източва антифриза. При мен на Пунтото първо се прецака моторчето на перката, после го замених с такова от Типо - 20 лв. от Италианеца, след което се оказа че се е прецакал и този датчик на радиатора.
              Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
              Fiat Linea 1.3 Multijet'08
              Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
              http://forum.fiat-bg.org

              Коментар


                #8
                zgabrovski написа:
                но имай в предвид че при тая смяна се източва антифриза.
                Няма нужда стига да си достатъчно бърз :D . Пък и можеш да служиш отдолу някакъв съд, в който да събереш антифриза и после да го долееш. При източване на антифриза на Типото се появява проблема, че не може да се обезвъздуши напълно системата и се появява шум в парното - едно много дразнещо клокочене.
                VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                Нека Силата на бъде с Нас...

                Коментар


                  #9
                  Re: Смених термостат, но сега поддържа висока температура!

                  stivst написа:
                  Здравейте, колеги!Преди седмица смених термостата на Типото. Никога не достигаше 90 гр. Само при продължително изкачване, обикновено на върха на някой проход. При демонтажа старият термостат се оказа блокирал в отворено положение. Сложиха ми нов, италиански, с цена 33 лв. и температура на отваряне 87 гр. /избран по каталог/. До тук добре, но при първото ми пътуване на дълъг път се оказа, че колата вече поддържа постоянно около 100 гр. /това, разбира се, визуално преценено - но все пак между отметката за 90 гр. и следващото деление/. Дори на предела на "Хаинбоаз" отиде на 110! Какво ли може да е станало? Къде да търся причината? Възможно ли е просто уредът да не показва точна стойност? Защото не личи колата да е прегряла, няма някаква промяна в мощността, работи устойчиво и никакъв мирис не се усеща. Проблемът ме безпокои и ще съм ви благодарен за всеки съвет!
                  имаш въздушна възглавница, щом на 87 отваря трябва да не вдига пове4е от 95 градуса в никакъв слу4ай. пък на извънградско каква перка, тва 4удо се вклю4ва 99,9% градско, или лятото ако караш за някой камион със 90 на 2 скорост по баир нагоре. или пък да не би да имаш те4 на антифриз? но наистина по перката може да се разбере ако имаш възглавница няма да вклю4и въобще
                  Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                  Fiat Bravo'97 1,6 16v
                  Fiat Tempra'91 1,6 mono

                  Коментар


                    #10
                    И според мен е от въздушна възглавница. Спомняш ли си дали си сипал точно толкова антифриз, колкото пише по книжката? Защото ако си сипал по-малко (въпреки че не ти е поемал повече), означава, че някъде из системата имаш въздух, който още не е излязъл.Обезвъздуши хубаво и пробвай отново - смятам, че температурата ти ще се нормализира.
                    Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.

                    Коментар


                      #11
                      Благодаря на всички колеги за съветите!Мисля да започна с обезвъздушаването. Изглежда ми най-логично, но... има един основен въпрос Как точно се прави? Мога ли сам да се справя?
                      FIAT Idea 1.9 Multijet 2004 г.
                      FIAT Tipo 1.4i.e. 1995 г. - предишен. Служи вярно над 9 години!

                      Коментар


                        #12
                        stivst написа:
                        Благодаря на всички колеги за съветите!Мисля да започна с обезвъздушаването. Изглежда ми най-логично, но... има един основен въпрос Как точно се прави? Мога ли сам да се справя?
                        Не знам дали случаят е същият като при Мареа, но при мен има 2 обезвъздушителни кранчета отгоре на самия радиатор - чрез тях става обезвъздушаването.
                        Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.

                        Коментар


                          #13
                          stivst написа:
                          Благодаря на всички колеги за съветите!Мисля да започна с обезвъздушаването. Изглежда ми най-логично, но... има един основен въпрос Как точно се прави? Мога ли сам да се справя?
                          Като ти гледам подписа мога да ти кажа, че на този модел Типо няма кранчета за обезвъздушаване. Аз също сменях термостат преди около месец. Струваше 32лв. (в корпус). Източиха ми антифриза, монтираха термостата, отново наляха антифриза и запалих за да видим дали ще отвори. Отвори малко преди 90 градуса. Към 95 градуса (на око) се включи и перката на вентилатора (Типо има само една степен, поне нашия модел) След като покарах 3-4 дни си долях антифриз в казанчето и това беше цялата процедура. Забравих да кажа, че парното беше отворено на мах. Колкото до показанията на уреда в таблото - може проблема да е в датчика. След наливането на антифриза отначало имаше шум в парното, но беше еднократно. До колкото знам нашия двигател сам се обезвъздушава.
                          FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
                          ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

                          Коментар


                            #14
                            Колеги, а при Брава как става обезвъздушаването?
                            1997 Brava 1.6, 16V

                            Коментар


                              #15
                              Crash73 написа:
                              Колеги, а при Брава как става обезвъздушаването?
                              но твоя двигател:- като застанеш пред отворения капак на колата в лявата горна част на радиатора има една пробка (пластмасова е)- от термостата към радиаторчето на парното има още еднаотваряш и дветепърво се затваря тази на радиатора и после другата
                              2015 Renault Megane Expression GT
                              2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                              Всичко за FIAT Bravo 2007

                              Коментар

                              Working...
                              X