Колеги, от два дни колата ми (Дедрата) си промени звука, и тъй като не бях сменял ремъци и ролки при покупката (гледахме ги и майстора каза, че ще изкарат поне до следващата смяна на маслото), реших да направя най-накрая тази операция.Свалихме капака и изпаднах в шок. Ремъкът на балансиращите валове се беше скъсал и се беше намърдал между ролките. Въпрос на огромен късмет ( и на време може би) е било, че не се е подпъхнал под агренажния ремък... За евентуалните последствия се сещате какви щяха да са.Късмета си е късмет, сменихме агренажния ремък, бях взел и лагери за ролките и ремък и за балансиращите валове, но тъй като ролките му не са белязани, а ремъкът вече беше скъсан, нямаше как да монтираме новия. Оставихме колата без този ремък, като още поне 3 коли на мои приятели (все Ланчи) са със свален такъв ремък и от години си вървят без проблем.Без ремъка колата си работи нормално, единствено се забелязва лека вибрация на двигателя при ниските обороти.Въпросът ми е, някой знае ли какви може да са (и дали изобщо има) възможните лоши последици от липсата на балансиране на двигателя?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Скъсан ремък на балансиращите валове. Въпроси.
Collapse
X
-
u_bo
Re: Скъсан ремък на балансиращите валове. Въпроси.
Immortal написа:Колеги, от два дни колата ми (Дедрата) си промени звука, и тъй като не бях сменял ремъци и ролки при покупката (гледахме ги и майстора каза, че ще изкарат поне до следващата смяна на маслото), реших да направя най-накрая тази операция.Свалихме капака и изпаднах в шок. Ремъкът на балансиращите валове се беше скъсал и се беше намърдал между ролките. Въпрос на огромен късмет ( и на време може би) е било, че не се е подпъхнал под агренажния ремък... За евентуалните последствия се сещате какви щяха да са.Късмета си е късмет, сменихме агренажния ремък, бях взел и лагери за ролките и ремък и за балансиращите валове, но тъй като ролките му не са белязани, а ремъкът вече беше скъсан, нямаше как да монтираме новия. Оставихме колата без този ремък, като още поне 3 коли на мои приятели (все Ланчи) са със свален такъв ремък и от години си вървят без проблем.Без ремъка колата си работи нормално, единствено се забелязва лека вибрация на двигателя при ниските обороти.Въпросът ми е, някой знае ли какви може да са (и дали изобщо има) възможните лоши последици от липсата на балансиране на двигателя?
-
Аз още като взимах ремъците (от hit-ko), го питах дали може този ремък да не се слага. (защото знам за тези мои познати, които карат без него). И той каза, че не може да не се сложи. Да, ама сега как да се сложи, след като ролките на балнсиращите валове нямат белези и са завъртяни кой знае накъде? Вместо да се балансира двигателя, ако се сложат не както трябва, може да се получи обратния ефект... Затова предпочетох да не го слагам. Утре ще ходя при него да му връщам излишния (вече) ремък, и пак ще го питам, но рекох и тук да питам...
Коментар
-
По-добре е майстора да не слага ремъка на балансиращите валове щом не знае как се зацепва.В противен случай при много високи обороти на двигателя се получава дебалансиране и може да се получат големи поразии по двигателя.Не вярвай на някой "майстор" ако ти каже,че няма значение как ще ги зацепи тези валове!
Коментар
-
Имат си белези на корпусите и на самите колела,но най-вероятно ще трябва да почистиш малко зъбчатките за да ги видиш белезите.Същите са като на разпределителните валове.Проблем няма да имаш ако не го сложиш ремъка на балансьорите,НО трябва да блокираш и двата вала да не се самозавъртат.Това става с една проста планка,разгледай темата на Асен за реставрация на Ланча Тема Турбо в Ланча форума,там той е показал как става.Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно
Коментар
-
Re: Скъсан ремък на балансиращите валове. Въпроси.
Immortal написа:......................Въпросът ми е, някой знае ли какви може да са (и дали изобщо има) възможните лоши последици от липсата на балансиране на двигателя?
Коментар
-
Благодаря на Stefan Hadjov.Това исках да разбера всъщност. Благодаря и на ivanko_rs,изчетох цялата тема в Ланча форума. В крайна сметка и там пише същото. (Страхотна работа на колегата по тази Thema, браво! )Засега ще оставя колата така, без ремъка, че не ми се цапа пак. Някой ден като нямам какво да правя може и да го сложа Иначе точно на моята кола направо ми е странно защо са ги сложили тези балансьори, щото тя е ниско-оборотна и много рядко стига до 3500 оборота.(На 5-та на 3500 е на 150 км/ч).Малко ми е странна идеята да се застопоряват тези валове. Те всъщност като не са свързани с коляновия вал, накъдето и да са завъртяни, с нищо не променят баланса на въртящата се система. Остават само като един придатък.Малко-по-малко почнах да си спомням какво сме учили Всъщност те влияят на трептенето на двигателя с допълнителния въртящ момент, който създават, който пък е равен на масовия им инерционен момент по ъгловата им скорост. Няма въртене, няма ъглова скорост, няма допълнителен въртящ момент за балансиране.
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:Безсмислено е застопоряването на валовете.В каквото и положение да са,те не играят.Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно
Коментар
-
ivanko_rs написа:Stefan Hadjov написа:Безсмислено е застопоряването на валовете.В каквото и положение да са,те не играят.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар