Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Скъсан ремък на балансиращите валове. Въпроси.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Скъсан ремък на балансиращите валове. Въпроси.

    Колеги, от два дни колата ми (Дедрата) си промени звука, и тъй като не бях сменял ремъци и ролки при покупката (гледахме ги и майстора каза, че ще изкарат поне до следващата смяна на маслото), реших да направя най-накрая тази операция.Свалихме капака и изпаднах в шок. Ремъкът на балансиращите валове се беше скъсал и се беше намърдал между ролките. Въпрос на огромен късмет ( и на време може би) е било, че не се е подпъхнал под агренажния ремък... За евентуалните последствия се сещате какви щяха да са.Късмета си е късмет, сменихме агренажния ремък, бях взел и лагери за ролките и ремък и за балансиращите валове, но тъй като ролките му не са белязани, а ремъкът вече беше скъсан, нямаше как да монтираме новия. Оставихме колата без този ремък, като още поне 3 коли на мои приятели (все Ланчи) са със свален такъв ремък и от години си вървят без проблем.Без ремъка колата си работи нормално, единствено се забелязва лека вибрация на двигателя при ниските обороти.Въпросът ми е, някой знае ли какви може да са (и дали изобщо има) възможните лоши последици от липсата на балансиране на двигателя?

    #2
    Re: Скъсан ремък на балансиращите валове. Въпроси.

    Immortal написа:
    Колеги, от два дни колата ми (Дедрата) си промени звука, и тъй като не бях сменял ремъци и ролки при покупката (гледахме ги и майстора каза, че ще изкарат поне до следващата смяна на маслото), реших да направя най-накрая тази операция.Свалихме капака и изпаднах в шок. Ремъкът на балансиращите валове се беше скъсал и се беше намърдал между ролките. Въпрос на огромен късмет ( и на време може би) е било, че не се е подпъхнал под агренажния ремък... За евентуалните последствия се сещате какви щяха да са.Късмета си е късмет, сменихме агренажния ремък, бях взел и лагери за ролките и ремък и за балансиращите валове, но тъй като ролките му не са белязани, а ремъкът вече беше скъсан, нямаше как да монтираме новия. Оставихме колата без този ремък, като още поне 3 коли на мои приятели (все Ланчи) са със свален такъв ремък и от години си вървят без проблем.Без ремъка колата си работи нормално, единствено се забелязва лека вибрация на двигателя при ниските обороти.Въпросът ми е, някой знае ли какви може да са (и дали изобщо има) възможните лоши последици от липсата на балансиране на двигателя?
    защо не питаш hit-ko ?

    Коментар


      #3
      Имат белези кой ти каза че нямат, даже и в алтодатата ги има. :D

      Коментар


        #4
        Аз още като взимах ремъците (от hit-ko), го питах дали може този ремък да не се слага. (защото знам за тези мои познати, които карат без него). И той каза, че не може да не се сложи. Да, ама сега как да се сложи, след като ролките на балнсиращите валове нямат белези и са завъртяни кой знае накъде? Вместо да се балансира двигателя, ако се сложат не както трябва, може да се получи обратния ефект... Затова предпочетох да не го слагам. Утре ще ходя при него да му връщам излишния (вече) ремък, и пак ще го питам, но рекох и тук да питам...

        Коментар


          #5
          Деяне ти с кой мотор точно беше.

          Коментар


            #6
            По-добре е майстора да не слага ремъка на балансиращите валове щом не знае как се зацепва.В противен случай при много високи обороти на двигателя се получава дебалансиране и може да се получат големи поразии по двигателя.Не вярвай на някой "майстор" ако ти каже,че няма значение как ще ги зацепи тези валове!

            Коментар


              #7
              836.А5000 е мотора.Ми може и да имат белези, но не сме гледали в Аутодатата (въпреки че я имам). Оглеждахме с една лампа по ролките, и не видяхме белези.П.П. "Майсторът" бяхме аз и Теньо Сетих се аз за Аутодатата, ама ми го нямаше компа, а и да беше там, я нямам инсталирана...

              Коментар


                #8
                Имат си белези на корпусите и на самите колела,но най-вероятно ще трябва да почистиш малко зъбчатките за да ги видиш белезите.Същите са като на разпределителните валове.Проблем няма да имаш ако не го сложиш ремъка на балансьорите,НО трябва да блокираш и двата вала да не се самозавъртат.Това става с една проста планка,разгледай темата на Асен за реставрация на Ланча Тема Турбо в Ланча форума,там той е показал как става.
                Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно

                Коментар


                  #9
                  Благодаря, Иванко, за темата... ма да беше казал и на коя страница да търся Тя таз тема 30 страници... цяла нощ има да чета Иначе е интересна

                  Коментар


                    #10
                    баща ми кара кромата 100 000 км без този ремък. не знам нещо да е станало
                    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                    Fiat Bravo'97 1,6 16v
                    Fiat Tempra'91 1,6 mono

                    Коментар


                      #11
                      Re: Скъсан ремък на балансиращите валове. Въпроси.

                      Immortal написа:
                      ......................Въпросът ми е, някой знае ли какви може да са (и дали изобщо има) възможните лоши последици от липсата на балансиране на двигателя?
                      Колега няма никакъв особен проблем да се кара без този ремък.Повечето 4-ри цилиндр.двигатели са без него.Какви са последиците ако го няма:1.Четирицилиндр. двигател има недостатъка че не е добре балансиран.Налице са неуравновисени инерционни моменти от 2-ри порядък.За по добър конфорт при коли от по-висок клас го балансират допълнително чрез тях.При ниски обороти едва се чувства леко потреперване на двигателя.2.При високи обороти-0т 3500 нагоре ще се чувства една допълнителна вибрация общо в купето,която и ще увеличи общия шум от двигателя.3.За по-добър конфорт и безшумност е желателно да се възтанови фабричното положение с задвижването на бал.валове.Друга опасност няма никаква.Има фабрични белези за монтаж на ремъка.

                      Коментар


                        #12
                        Благодаря на Stefan Hadjov.Това исках да разбера всъщност. Благодаря и на ivanko_rs,изчетох цялата тема в Ланча форума. В крайна сметка и там пише същото. (Страхотна работа на колегата по тази Thema, браво! )Засега ще оставя колата така, без ремъка, че не ми се цапа пак. Някой ден като нямам какво да правя може и да го сложа Иначе точно на моята кола направо ми е странно защо са ги сложили тези балансьори, щото тя е ниско-оборотна и много рядко стига до 3500 оборота.(На 5-та на 3500 е на 150 км/ч).Малко ми е странна идеята да се застопоряват тези валове. Те всъщност като не са свързани с коляновия вал, накъдето и да са завъртяни, с нищо не променят баланса на въртящата се система. Остават само като един придатък.Малко-по-малко почнах да си спомням какво сме учили Всъщност те влияят на трептенето на двигателя с допълнителния въртящ момент, който създават, който пък е равен на масовия им инерционен момент по ъгловата им скорост. Няма въртене, няма ъглова скорост, няма допълнителен въртящ момент за балансиране.

                        Коментар


                          #13
                          Безсмислено е застопоряването на валовете.В каквото и положение да са,те не играят.

                          Коментар


                            #14
                            Stefan Hadjov написа:
                            Безсмислено е застопоряването на валовете.В каквото и положение да са,те не играят.
                            Точно тука ви е грешката.На предния балансьор от към изпускателния колектор,на гърба на корпуса на зъбчатката му има един лагер по който се трие обратната страна на ангренажния ремък.Та ако балансьора не е застопорен(като няма ремък де) при въртенето на този лагер той се замозавърта ,НО колкото си иска и не в такт с коляновия вал Точно от тука почват и вибрациите които усещате.Предполагам че за по-дълга експлоатация може и да даде някакъв ефект върху целия мотор и тампоните му.Затова както казах или слагате ремъка или блокирате валовете П.П.На едното ми Седичи някой умник беше решил че тоя ремък не е нужен и мотора си влизаше в някакво треперене след 4000 оборота.След като му сложих ремъка ,мотора много гладко си отиваше до 7000 без никакво трепване,даже не ги усещаше тези обороти.Не на последно място,щом производителя го е сложил този ремък значи трябва да е там.Трябва да се знае че първоначално не ги е имало тези валове в първите модификации,появяват се по-късно,защо ли?Ако ще си напомпвате мотора и ще махате ремъка добре,но блокирайте валовете.П.П.Едно инфо дето сигурно малко хора го знаят,на Царски Интегралето си ги има тези баланс валове,само че там са зацепени с верига Говорим за кола над 400коня,която си ги има
                            Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно

                            Коментар


                              #15
                              ivanko_rs написа:
                              Stefan Hadjov написа:
                              Безсмислено е застопоряването на валовете.В каквото и положение да са,те не играят.
                              Точно тука ви е грешката.На предния балансьор от към изпускателния колектор,на гърба на корпуса на зъбчатката му има един лагер по който се трие обратната страна на ангренажния ремък.Та ако балансьора не е застопорен(като няма ремък де) при въртенето на този лагер той се замозавърта ,НО колкото си иска и не в такт с коляновия вал Точно от тука почват и вибрациите които усещате.Предполагам че за по-дълга експлоатация може и да даде някакъв ефект върху целия мотор и тампоните му.Затова както казах или слагате ремъка или блокирате валовете П.П.На едното ми Седичи някой умник беше решил че тоя ремък не е нужен и мотора си влизаше в някакво треперене след 4000 оборота.След като му сложих ремъка ,мотора много гладко си отиваше до 7000 без никакво трепване,даже не ги усещаше тези обороти.Не на последно място,щом производителя го е сложил този ремък значи трябва да е там.Трябва да се знае че първоначално не ги е имало тези валове в първите модификации,появяват се по-късно,защо ли?Ако ще си напомпвате мотора и ще махате ремъка добре,но блокирайте валовете.П.П.Едно инфо дето сигурно малко хора го знаят,на Царски Интегралето си ги има тези баланс валове,само че там са зацепени с верига Говорим за кола над 400коня,която си ги има
                              Колега,това е подпиращ лагер на ангренажния ремък и няма нищо общо с балансиращия преден вал.Нещо се заблуждаваш.Въртенето на този лагер не влияе на балансиращия вал.Застопурени или незастопорени валовете,винаги ще имаш по-голями вибрации от колкото когато е поставен ремъка.

                              Коментар

                              Working...
                              X