Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смяна на антифриз

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Смяна на антифриз

    Колеги,тъйкато в момента колицата ми е на чиста водичка,трябва да и сипя антифриз.Но проблема е там , че искам първо да я промия малко и да махна боклуците в охладителната система,щото гледам в казанчето някакви кафяви налепи,все едно някой е тропал Та според вас как ще е най-добре да се направи тази процедура (т.е откаде да я източа водата ,предполагам има някаква тапа някаде или нещо друго Искам да сложа също някаква добавка за течове,че ми сълзи малко от радиаторчето на парното ,ама не ми се сменя още.Как е най-добре за двигателя ,чист антифриз или разреден в някакво съотношение.
    Nissan Primera 1.6 16v P11
    ex.Fiat Bravo 1.6 16v

    #2
    колега по тези въпроси е писано поне в 100 теми. -антифриза се разрежда, аз лично го правя около -20 до -30 както се случи. и да стане -50 и да замръзне нищо не може да спука, така че....- не слагай добавка, ще си блъскаш главата. не съм и убеден, че ще подейства, защото много добре познавам радиаторчетата на браво и тече от едни кръгли гумички, които се спичат.... не съм сигурен дали ще подейства...но ти си знаеш.- промивка само с водичка. лично аз така действам. дабавки ала бала много агресивни неща не слагам. ако си отварял двг знаеш за какви боклуци става дума не само в охладителнта система, а дори и в маслената, но двг си работи нормално. така че ....моя избор е с чиста водичка се промива доката спре да излиза ръждива
    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
    Fiat Bravo'97 1,6 16v
    Fiat Tempra'91 1,6 mono

    Коментар


      #3
      s

      pakumba написа:
      колега по тези въпроси е писано поне в 100 теми. -антифриза се разрежда, аз лично го правя около -20 до -30 както се случи. и да стане -50 и да замръзне нищо не може да спука, така че....- не слагай добавка, ще си блъскаш главата. не съм и убеден, че ще подейства, защото много добре познавам радиаторчетата на браво и тече от едни кръгли гумички, които се спичат.... не съм сигурен дали ще подейства...но ти си знаеш.- промивка само с водичка. лично аз така действам. дабавки ала бала много агресивни неща не слагам. ако си отварял двг знаеш за какви боклуци става дума не само в охладителнта система, а дори и в маслената, но двг си работи нормално. така че ....моя избор е с чиста водичка се промива доката спре да излиза ръждива
      Е да де ама откаде се източва водата ,че никога не съм го правил
      Nissan Primera 1.6 16v P11
      ex.Fiat Bravo 1.6 16v

      Коментар


        #4
        Откачаш долния маркуч дето влиза в радиатора и чакаш...После почваш да наливаш вода,докато тече през маркуча чисто...а не "тропкано" ...Айде успех, и действай,че онази вечер прехвърчаше и снежец... !!!
        Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD `02
        Fiat Punto 1.2 16v LPG

        Коментар


          #5
          etorrent написа:
          Откачаш долния маркуч дето влиза в радиатора и чакаш...После почваш да наливаш вода,докато тече през маркуча чисто...а не "тропкано" ...Айде успех, и действай,че онази вечер прехвърчаше и снежец... !!!
          ако колата е студена и откачи маркуча от радиатора ще изтече само това дето е в него- около 2,5 литра. затова колата трябва да е добре стоплена, че термостата да е отворил към радиатора. на студена кола разтягаш скобата на долния голям маркуч към радиатора. палиш и чакаш да заггрее. като е добре загряла с голям фит трябва д амахнеш долния маркуч, същия на който си разхлабил скобата- махаш го така, че горещата вода да не те облее. по този начин излиза и водата от малкия кръг, която е в самия двг. тогава аз лично паля за 3-4 секунди да завърти помпата и да изкара още. не забравяй да си пуснал на топло парното, че да превърти и оттам водата. после стягаш долната скоба, наливаш 3 литра концентрат, после доливаш 3 литра дестилирана вода. ако все още не се е напълнила е добре, значи си изкарал всичката вода/почти невъзможно/ доливаш 200-300 грама антифриз пак и после догоре вода. така го правиш в съотношение 1:1 горе долу мисля за около -30 виж там на опаковката на антифриза. аз така го правя, може и да има няква пробка не знам.
          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
          Fiat Bravo'97 1,6 16v
          Fiat Tempra'91 1,6 mono

          Коментар


            #6
            sd

            pakumba написа:
            etorrent написа:
            Откачаш долния маркуч дето влиза в радиатора и чакаш...После почваш да наливаш вода,докато тече през маркуча чисто...а не "тропкано" ...Айде успех, и действай,че онази вечер прехвърчаше и снежец... !!!
            ако колата е студена и откачи маркуча от радиатора ще изтече само това дето е в него- около 2,5 литра. затова колата трябва да е добре стоплена, че термостата да е отворил към радиатора. на студена кола разтягаш скобата на долния голям маркуч към радиатора. палиш и чакаш да заггрее. като е добре загряла с голям фит трябва д амахнеш долния маркуч, същия на който си разхлабил скобата- махаш го така, че горещата вода да не те облее. по този начин излиза и водата от малкия кръг, която е в самия двг. тогава аз лично паля за 3-4 секунди да завърти помпата и да изкара още. не забравяй да си пуснал на топло парното, че да превърти и оттам водата. после стягаш долната скоба, наливаш 3 литра концентрат, после доливаш 3 литра дестилирана вода. ако все още не се е напълнила е добре, значи си изкарал всичката вода/почти невъзможно/ доливаш 200-300 грама антифриз пак и после догоре вода. така го правиш в съотношение 1:1 горе долу мисля за около -30 виж там на опаковката на антифриза. аз така го правя, може и да има няква пробка не знам.
            Колеги,тъкмо свърших със смяната ,НО действах само от пробката на радиатора,че не исках да се вкарвам във филми с маркучи,скоби и т.н.Значи колата работеше,развих пробката на радиатораа дето се обезвъздушава и като загра колата добре ,почна оттам да излиза течноста.После доливах в казанчето чиста вряла вода за да промия системата и след като всичкаТА ВОДА ИЗТЕЧЕ ОТ РАДИАТОРА(ТО БЕШЕ ДУХАНЕ ОТ КАЗАНЧЕТО ,ТО БЕШЕ ЧУДО) После взех да доливам от антифриза който беше разреден 1:1 с вода в разширителното казанче,с отворена пробка на радиатора,докато почна да излиза от там.Всичките тези процедури са правени на пуснат двигател и на работещо до макс парно.Значи равносметката е ,че колата пое 4,5 литра течност и разширителният съд и почти до горе.Направих и едно кръгче и я оставих на мира.Оставил съм към 1 литър концентрат за доливане ако има нужда.Мисля че се получи добре като за първи път :P Стрелката на водата стоеше винаги посредата и не е мръднала за близо 30 минути каране.Ама ще видим.Значи колеги я да питам какви симптоми да очаквам ако не съм обезвъздушил добре за да мога да реагирам адекватно веднага
            Nissan Primera 1.6 16v P11
            ex.Fiat Bravo 1.6 16v

            Коментар


              #7
              Re: sd

              kantarev написа:
              pakumba написа:
              etorrent написа:
              Откачаш долния маркуч дето влиза в радиатора и чакаш...После почваш да наливаш вода,докато тече през маркуча чисто...а не "тропкано" ...Айде успех, и действай,че онази вечер прехвърчаше и снежец... !!!
              ако колата е студена и откачи маркуча от радиатора ще изтече само това дето е в него- около 2,5 литра. затова колата трябва да е добре стоплена, че термостата да е отворил към радиатора. на студена кола разтягаш скобата на долния голям маркуч към радиатора. палиш и чакаш да заггрее. като е добре загряла с голям фит трябва д амахнеш долния маркуч, същия на който си разхлабил скобата- махаш го така, че горещата вода да не те облее. по този начин излиза и водата от малкия кръг, която е в самия двг. тогава аз лично паля за 3-4 секунди да завърти помпата и да изкара още. не забравяй да си пуснал на топло парното, че да превърти и оттам водата. после стягаш долната скоба, наливаш 3 литра концентрат, после доливаш 3 литра дестилирана вода. ако все още не се е напълнила е добре, значи си изкарал всичката вода/почти невъзможно/ доливаш 200-300 грама антифриз пак и после догоре вода. така го правиш в съотношение 1:1 горе долу мисля за около -30 виж там на опаковката на антифриза. аз така го правя, може и да има няква пробка не знам.
              Колеги,тъкмо свърших със смяната ,НО действах само от пробката на радиатора,че не исках да се вкарвам във филми с маркучи,скоби и т.н.Значи колата работеше,развих пробката на радиатораа дето се обезвъздушава и като загра колата добре ,почна оттам да излиза течноста.После доливах в казанчето чиста вряла вода за да промия системата и след като всичкаТА ВОДА ИЗТЕЧЕ ОТ РАДИАТОРА(ТО БЕШЕ ДУХАНЕ ОТ КАЗАНЧЕТО ,ТО БЕШЕ ЧУДО) После взех да доливам от антифриза който беше разреден 1:1 с вода в разширителното казанче,с отворена пробка на радиатора,докато почна да излиза от там.Всичките тези процедури са правени на пуснат двигател и на работещо до макс парно.Значи равносметката е ,че колата пое 4,5 литра течност и разширителният съд и почти до горе.Направих и едно кръгче и я оставих на мира.Оставил съм към 1 литър концентрат за доливане ако има нужда.Мисля че се получи добре като за първи път :P Стрелката на водата стоеше винаги посредата и не е мръднала за близо 30 минути каране.Ама ще видим.Значи колеги я да питам какви симптоми да очаквам ако не съм обезвъздушил добре за да мога да реагирам адекватно веднага
              ами не си направил кой знае какво- този мотор събира 6,8-7 литра антифриз. ти си му налял 4,5 литра РАЗРЕДЕН. така че си направил смед 1:3 антифриз:вода
              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
              Fiat Bravo'97 1,6 16v
              Fiat Tempra'91 1,6 mono

              Коментар


                #8
                За вашите коли не знам ама едно време на Уното имах и пробка на блока на двигателя и при смяна и тя ЗАДЪЛЖИТЕЛНО се махаше в противен случай не се прави почти нищо, но както и да е Важното е да се бърника по колата и да се трупа опит
                VW Bora Variant 1.6 16V '01

                Коментар


                  #9
                  колеги и аз да питам.....колата е палио уикенд 1.6 16 и ще и сменям антифриза ...знам че се откача най долният маркуч от радиатора но.....толкова е наблъскано в коша че не се вижда къде е тоз маркуч камоли да го извадя.....трябва ли оттолу да се ляга за този маркуч???

                  Коментар


                    #10
                    Да колега, доста по удобно е. Другия вариант е да я качиш на подемник.
                    Fiat Croma 1.9 JTD '06 150hp
                    Ex. Fiat Bravo SX 1.4 12v '97

                    Коментар


                      #11
                      утре я натискам и ще докладвам :D

                      Коментар

                      Working...
                      X