Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Сваляне на кори исмяна на дръжки Брава

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Сваляне на кори исмяна на дръжки Брава

    колеги моля ако някой от вас е правил това - как се свалят корите, как се свалят ръчките за свалянето на задните стъкла и накрая - как се сменят самите дръжки нека да помогне!
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
    Fiat Linea 1.3 Multijet'08
    Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
    http://forum.fiat-bg.org

    #2
    Re: Сваляне на кори исмяна на дръжки Брава

    zgabrovski написа:
    колеги моля ако някой от вас е правил това - как се свалят корите, как се свалят ръчките за свалянето на задните стъкла и накрая - как се сменят самите дръжки нека да помогне!
    тук пише нещо за предните врати, дано ти е полезно:http://www.bravo-guide.co.uk/fix-a-bravo.htm#interiorа май ще е най-добре да си вземеш дръжки за Мареа - пластмасови са и не се напукват
    2015 Renault Megane Expression GT
    2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
    Всичко за FIAT Bravo 2007

    Коментар


      #3
      ако успееш кажи как става и дали е трудно ) а относно дръжките по добре металлни от алфа 146 )УСПЕХ
      Fiat Bravo 1.9 TD100

      Коментар


        #4
        Anaboliy написа:
        ако успееш кажи как става и дали е трудно ) а относно дръжките по добре металлни от алфа 146 )УСПЕХ
        Нещо бъркаш, на 147 са метални и са свръхбезумно скъпи! Като сложим и това, че е двувратамай това може да го направи някой наистина голям маниак на темата "БРАВО".Цена в Италия 90 EUR за ръкохватка на 147-ца.
        SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

        Коментар


          #5
          Много е писано по темата, виж в ТЪРСЕНЕ. Аз си взех две дръжки... казват, че проблема бил отстранен при новите. Бяха по 30 лева. Ако изкарат поне, колкото оргиналните няма да е зле, а пък и се надявам след толкова време да карам друга кола Корите не се свалят трудно само трябва да се запознаеш с разположението на болтчетата. С дръжките мизерията е по-голяма, защото влизат по специфичен начин във вратата, но най-големият зор е в лостчетата с които дръжките отварят. А при вратите с ключалки лостчетата са две и врътнята е още по-голяма! Отдели си повечко време преди да правиш тази операция. Не е трудно, но е врътня и е досадно А... и не сглобявай кората преди да си се убедил няколко пъти, че дръжката работи!
          Frontera Sport, X20SE март 1998

          Коментар


            #6
            При кората - развил съм всички възмони винтове и шестограми, но не мога да разбера как се сваля ръчката за стъклото (на задните врати) и въпреки това кората седи неподвижна като чели е яко залепена с нещо, въпроса ми е с напъване ли се отлепя и няма ли да се счупи нещо?
            Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
            Fiat Linea 1.3 Multijet'08
            Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
            http://forum.fiat-bg.org

            Коментар


              #7
              zgabrovski написа:
              При кората - развил съм всички възмони винтове и шестограми, но не мога да разбера как се сваля ръчката за стъклото (на задните врати) и въпреки това кората седи неподвижна като чели е яко залепена с нещо, въпроса ми е с напъване ли се отлепя и няма ли да се счупи нещо?
              ами аз имам темпра но може да е същото бутни кората на вътре в областа на дръжката а самата дръжка напъни на вън трябва да има едно телче което играе ролята на зегерка с една отверка го разтваряш леко и то излиза а за корите след като си свалил болтовете кората се държи и на щипки, подпъхваш внимателно една дълга и тънка отвертка между кората и вратата започвайки от ъгъла горе в ляво и внимателно да не счупиш държачите на самите щипки избутваш кората да се освободи от щипките и така една по една , май малко кофти го обясних но не е трудно ще се справиш
              TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
              UNO 1.0 FIRE

              Коментар


                #8
                Сега токущо смених на задните две врати, благодарение и на vladim който много помогна, ето и последователността:1. Развиват се всички рапидни винтове - 3 отпред, 3 отдолу и 3 отзад.2. Маха се ръчката на стъклото - точно както stef е обяснил в предния пост.3.Развива се ръчката за отваряне на вратата от вътре4. Под нея, както и в дослната част на вътрешната дръжка се развиват два шестограмни болта.5. С тънка отверчица се изважда кората от лайсната при стъклото, като там тя се държи на 5-6 метални щифтчета, кото също се вадят от там.6. Внимателно с е издърпва кората успоредно назад по вратата и така се освобождава от двете пластмасови щипки в задния край. Другия вариант е с широка отверка внимателнода се извади самата щипка от гнездото.7.След като се демонтира кората от вътре вратате покрита с кече, подобно на подложка за ламиниран паркет. То се отлепя внимателно в горния десен(ляв) край - в двете посоки надолу и напред по около 10-15 см. надолу се отлепя точно до гнездото за долния щифт.8. Дръжката се развива - с ключе N10 тип гедоре се развива вътрешната гайка, като тук малък трик е да се уплътни накрайника на ключето с малко от сместа, с която е залепено кечето, за да не пада гайката във вратата. Другия винт който я държи е тип "еврейска звезда" и се намира на външния контур на вратата.9.Изважда се предния край на дръжката, а след тоа с лек пиниз и разклащане излиза и задния, като за да излезе напълно се подпомага с леко придърпване на дръжката все едно че се отваря вратата.10.Изважда се оригиналното лостче за отвряне от лагеруването му в пластмасовата шайба, след което стартата дръжка е напълно демонтирана.11. Изважда се и лостчето от новата дръжка - от същотот място - пластмасовата шайба където лостчето лагерува. Внимава се да не се потроши пластмасата.12. Вкарва се задния край на новата дръжка, след което се намества старото лостче което е останало във вратата, в новата дръжка.13. Напасва се и предния край, след което се завива вътрешната гайка и външния болт.14.Залепва се обратно кечето - там където е разлепено.15.Металните щифтове се изваждат от горната лайсна и се набиват на кората16.Кората се намества върху пластмасовите щипки с прибутване плътно напред, или ако щипките са извадени - се начукват навътре.17. Горния край на кората с щифтовете се набива в горната лайсна.18. Завиват се обратно двата големи шестограмни болта, както и дръжката и рапидките по кората19. Черпи се с колегата vladim който демонстрира как стана товаМалко дълъг пост, ама си струва - според мен някои "майстори" за подобна операция ще искат поне по 10 лв на врата, ще потрошат щифтовете, ще се раздрънка вратата...
                Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
                Fiat Linea 1.3 Multijet'08
                Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
                http://forum.fiat-bg.org

                Коментар


                  #9
                  Току що сменихме дръжката и на предната пътническа врата. Подобно е както на задната, с тази разлика че беше по-голяма играчка защото са две лостчета - едно за самата брава и едно за ключа. Допълнително се вади и патронника от старата дръжка, той е закрепен на една допълнителна скобичка.Като цяло, трите дръжки сменихме за около 2 часа труд.
                  Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
                  Fiat Linea 1.3 Multijet'08
                  Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
                  http://forum.fiat-bg.org

                  Коментар


                    #10
                    zgabrovski написа:
                    ...според мен някои "майстори" за подобна операция ще искат поне по 10 лв на врата, ще потрошат щифтовете, ще се раздрънка вратата...
                    За цената истина горе долу си уцелил, ама за това че ще изпотрошат шифтовете и ще се раздрънка вратата, зависи при кои майстори отидеш

                    Коментар


                      #11
                      Току що сменихме дръжката и на предната пътническа врата. Подобно е както на задната, с тази разлика че беше по-голяма играчка защото са две лостчета - едно за самата брава и едно за ключа. Допълнително се вади и патронника от старата дръжка, той е закрепен на една допълнителна скобичка. Като цяло, трите дръжки сменихме за около 2 часа труд
                      Чудесна инструкция ,изключително полезна и навременна, най-вече практически подкована!А направихте ли фотоси кьм отделните етапи, та да стане направо като учебник?

                      Коментар


                        #12
                        Следващият път като ми дойде Браво/А за смяна на дръжки ще гледам да заснема операцията, стига колегата zgabrovski да не е свършил добрата работа и да постне снимки тук. В инетерс на истината снимки за това как се демонтира кората има тук, но самата процедура по демонтажа и монтажа на дръжки няма.

                        Коментар


                          #13
                          Колеги за съжаление не правих снимки, защото с телефона ми стават много зле, но да ви се похваля че вчера последната на шофьорската врата я смених за норматив - 30 мин.
                          Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
                          Fiat Linea 1.3 Multijet'08
                          Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
                          http://forum.fiat-bg.org

                          Коментар

                          Working...
                          X