Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Нормални ли са тези стойности на двигателя?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Нормални ли са тези стойности на двигателя?

    Имам проблем с вече постоянно светеща дюза на таблото.Днес си поиграх и измерих всички датчици които можах.Датчика за температура на антифриза при около 15 градуса беше 3200 омаПри загрял мотор 210 ома според мен проблема не е от негоДатчика за температура на входящия въздух е 1120 ома Другите стойности са на картинкатаКажете нормални ли са и какво друго може да влияе на работата на мотора при студено време.Браво 1.6v
    Прикачени файлове
    http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
    Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
    FIAT БРАВО 1.2 16v
    ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
    FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

    #2
    Не мога да кажа нормални ли са или не. За подобни измервания е нужен много прецизен омметър(мостов). На стандартните аз вече не се доверявам - няколко пъти са ме подвеждали сериозно.
    Fiat Marea 1.8i 16V
    Fiat Tipo 1.4i 8V
    Fiat Punto 1.6i 8V
    www.italauto-bg.net/forum/

    Коментар


      #3
      Rokambol написа:
      Не мога да кажа нормални ли са или не. За подобни измервания е нужен много прецизен омметър(мостов). На стандартните аз вече не се доверявам - няколко пъти са ме подвеждали сериозно.
      Имаме в работата мостов омметър но е неудобен за работа в кола.Мерил съм го с качествен уред а не с такъв от 5 лв. Не твърдя че са точни до ом, но съм го тествал уреда и грешката му е доста малка.
      http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
      Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
      FIAT БРАВО 1.2 16v
      ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
      FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

      Коментар


        #4
        @infinion Колега,нормални са ти измерените стойности и съвсем не са необходими някакви специални измерителни инструменти за по точно измерване.Но това,което си измерил се казва измерване в статичен режим и съвсем не е достатъчно за да разбереш защо ти свети чек-лампата.За да разбереш това ще трябва да направиш измерване в динамичен режим,защото точно в този режим искаш да не ти свети лампата.При работа в динамичен режим/празен ход-незагрял и загрял двигател и натоварване на двигателя на място/ тези стойности от съпротивления се превръщат в напрежения и те са истинските стойности от които контролера си определя режимите.Трябва да измериш съответно какви напрежения ти излизат на тези места.Напреженията на дюзите няма да можеш да измериш и с най точния мултицет.За там ти трябва обезателно осцилоскоп,защото измерените стойности от напрежение са в порядъка на милисек. времетраене.А за измерване на високото напрежение на бобините ти трябва още по специален осцилоскоп който може да мери до 30-40 Кволта стойности.Но поне аз не знам къде в София има сервз оборудван с подобна апаратура и достатъчно образован сервизен специалист,който може без проблеми да си служи с тях за да ти направи тези измервания.Ако ти имаш,може и сам да си направиш това. Моята препоръка е:не си направил две изключително важни измервания на два от най важни сензора на двигателя.МАР-сензора и Ламбда-сондата.Те се мерят само с мултицет в динамичен режим на двигателя/загрял двигател,празен ход и натоварване на място до 4000 об/Измерването на Ламбда сондата е малко по комплицирано,но направи това сам и сподели резултатите.Похвално е че си се хванал с тези замервания,но ги довърши до края.

        Коментар


          #5
          А, защо не спестиш малко време и не си направиш един комп. тест - обезателно ще лъсне причината за светенето на лампата или поне ще видиш и някои други стойности, даже и на осцилограма!Иначе, от тези темп. датчици лампата ще ти светне само ако са прекъснати или окъсени!

          Коментар


            #6
            hit-ko написа:
            А, защо не спестиш малко време и не си направиш един комп. тест - обезателно ще лъсне причината за светенето на лампата или поне ще видиш и някои други стойности, даже и на осцилограма!Иначе, от тези темп. датчици лампата ще ти светне само ако са прекъснати или окъсени!
            Наистина комп-диагностиката пести време особенно ако е по-нова и съвременна апаратура,но много са случаите когато се излиза от подобна процедура и ти казват всичко е ОК,но колата е куца и не върви.Докъто при индивидуално замерване грешката не може да не се открие.Но понеже на колегата му свети чек-лампата поне може да отиде да му разчетът грешката и да си спести тези измеврвания,ако разбира се грешката се установи коректно.

            Коментар


              #7
              hit-ko написа:
              Иначе, от тези темп. датчици лампата ще ти светне само ако са прекъснати или окъсени!
              Съвсем верно е това.И за това се прави замерване в динамичен режим с измерване на напрежения.Ако има прекъсване или окъсяване по цялата верига до контролера измерените напрежения ще бъдат в некоректна стойност.И тогава всичко става ясно.

              Коментар


                #8
                Stefan Hadjov написа:
                @infinion Колега,нормални са ти измерените стойности и съвсем не са необходими някакви специални измерителни инструменти за по точно измерване.Но това,което си измерил се казва измерване в статичен режим и съвсем не е достатъчно за да разбереш защо ти свети чек-лампата.За да разбереш това ще трябва да направиш измерване в динамичен режим,защото точно в този режим искаш да не ти свети лампата.При работа в динамичен режим/празен ход-незагрял и загрял двигател и натоварване на двигателя на място/ тези стойности от съпротивления се превръщат в напрежения и те са истинските стойности от които контролера си определя режимите.Трябва да измериш съответно какви напрежения ти излизат на тези места.Напреженията на дюзите няма да можеш да измериш и с най точния мултицет.За там ти трябва обезателно осцилоскоп,защото измерените стойности от напрежение са в порядъка на милисек. времетраене.А за измерване на високото напрежение на бобините ти трябва още по специален осцилоскоп който може да мери до 30-40 Кволта стойности.Но поне аз не знам къде в София има сервз оборудван с подобна апаратура и достатъчно образован сервизен специалист,който може без проблеми да си служи с тях за да ти направи тези измервания.Ако ти имаш,може и сам да си направиш това. Моята препоръка е:не си направил две изключително важни измервания на два от най важни сензора на двигателя.МАР-сензора и Ламбда-сондата.Те се мерят само с мултицет в динамичен режим на двигателя/загрял двигател,празен ход и натоварване на място до 4000 об/Измерването на Ламбда сондата е малко по комплицирано,но направи това сам и сподели резултатите.Похвално е че си се хванал с тези замервания,но ги довърши до края.
                MAP Сензора му мерих преди време напрежението и помня че беше нормално, В смисъл променяше се в зададените стойности при подаване на газ,Ламбдата я мерих но не получих задоволителен резултат около 0.5 волта, но в случая мисля че проблема не е от нея тъй като лампата светва веднага след запалване, а ламбдата почва да подава сигнали когато загрее.В някои случаи когато колата е на контакт само и инжекцията изгасне, след няколко секунди светва отново.Да уточня че проблема се появи откакто застудя. Разхода ми въпреки светещата лампа пак е нормален даже се изненадах че е толкова нисък смесено каране 500 км градско и извънградско и среден разход 8.69 на 100. Нарочно го засякох на 500 км а не на 100 за да е по малка грешката.Преди месец имаше един прериод в който харчеше над 15 на 100
                http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
                Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
                FIAT БРАВО 1.2 16v
                ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
                FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

                Коментар


                  #9
                  infineon написа:
                  Stefan Hadjov написа:
                  @infinion Колега,нормални са ти измерените стойности и съвсем не са необходими някакви специални измерителни инструменти за по точно измерване.Но това,което си измерил се казва измерване в статичен режим и съвсем не е достатъчно за да разбереш защо ти свети чек-лампата.За да разбереш това ще трябва да направиш измерване в динамичен режим,защото точно в този режим искаш да не ти свети лампата.При работа в динамичен режим/празен ход-незагрял и загрял двигател и натоварване на двигателя на място/ тези стойности от съпротивления се превръщат в напрежения и те са истинските стойности от които контролера си определя режимите.Трябва да измериш съответно какви напрежения ти излизат на тези места.Напреженията на дюзите няма да можеш да измериш и с най точния мултицет.За там ти трябва обезателно осцилоскоп,защото измерените стойности от напрежение са в порядъка на милисек. времетраене.А за измерване на високото напрежение на бобините ти трябва още по специален осцилоскоп който може да мери до 30-40 Кволта стойности.Но поне аз не знам къде в София има сервз оборудван с подобна апаратура и достатъчно образован сервизен специалист,който може без проблеми да си служи с тях за да ти направи тези измервания.Ако ти имаш,може и сам да си направиш това. Моята препоръка е:не си направил две изключително важни измервания на два от най важни сензора на двигателя.МАР-сензора и Ламбда-сондата.Те се мерят само с мултицет в динамичен режим на двигателя/загрял двигател,празен ход и натоварване на място до 4000 об/Измерването на Ламбда сондата е малко по комплицирано,но направи това сам и сподели резултатите.Похвално е че си се хванал с тези замервания,но ги довърши до края.
                  MAP Сензора му мерих преди време напрежението и помня че беше нормално, В смисъл променяше се в зададените стойности при подаване на газ,Ламбдата я мерих но не получих задоволителен резултат около 0.5 волта, но в случая мисля че проблема не е от нея тъй като лампата светва веднага след запалване, а ламбдата почва да подава сигнали когато загрее.В някои случаи когато колата е на контакт само и инжекцията изгасне, след няколко секунди светва отново.Да уточня че проблема се появи откакто застудя. Разхода ми въпреки светещата лампа пак е нормален даже се изненадах че е толкова нисък смесено каране 500 км градско и извънградско и среден разход 8.69 на 100. Нарочно го засякох на 500 км а не на 100 за да е по малка грешката.Преди месец имаше един прериод в който харчеше над 15 на 100
                  Kолега цитирай стойностите на МАР-сензора които си измерил и смяташ за нормални/на празен ход и при натоварване/.Ако си измерил постоянно непроменящо се напрежение 0,5 Волта на Ламбда-сондата,то значи че тя е AUT.Ако тя е AUT,значи е записана грешка и винаги ще ти светне лампата след запалване.Когато загрее на черния извод на Ламбда сондата трябва да измериш променящо се напрежение между 100 мволта и 900 мволта с честота около два пъти в секунда/постояно пулсиращо/.Тогава може да твърдиш,че Ламбда сондата ти може би е в нормална кондиция.Казвам може би,защото се правят и други замервания за окончателна диагностика,но за това трябва осцилоскоп.

                  Коментар


                    #10
                    МАР сензора доколкото помня показа 1,6в на празен ход и 4.5 волта при по високи обороти и ми казаха че това било нормално.Ако е от ламбдата и закача на нейно място мултивибратор с период 0.5 секунди какъвто слагат на газовите би трябвало да угасне лампата нали??
                    http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
                    Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
                    FIAT БРАВО 1.2 16v
                    ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
                    FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

                    Коментар


                      #11
                      Може и да не угасне....Трябва да се чисти грешката при някой коли.На пежо колкото датчика откачиш после закачиш толкова и грешки прави А ламда сондата трябва да варира от 0 до 1.2В....при нея има няколко момента най-лесно можеш да я хванеш че при повишаване на оборотите на колата тя трябва да даде стойност близка до гораната граница а именно 1.2В като честотата на променящите се сигнали трябва да е пъргава и бърза Другото което трябва да се знае е ,че при задържане на високи обороти 3-4000 тя трабва да започне пак да си пулсира по-ниска , по-висока стаойност...И третото най-лесно е при изправна ламбда сонда когато подадеш рязко газ и колата влезе в 4-5000 обор. при пускане на газта стойноста отчетена от ламда сондата(за около 3 сек.) трябва да е малка или направо казано 0. 0 - бедна смес 1.2В - богата смесПоздрави и дано съм помогнал
                      Tipo 1.4i.e 94 - Alesio, DLS, Pioneer, BRC, NGK....

                      Коментар


                        #12
                        infineon написа:
                        МАР сензора доколкото помня показа 1,6в на празен ход и 4.5 волта при по високи обороти и ми казаха че това било нормално.Ако е от ламбдата и закача на нейно място мултивибратор с период 0.5 секунди какъвто слагат на газовите би трябвало да угасне лампата нали??
                        По МАР-сензора,ако е така е ОК.Така трябва да бъде.По Ламбда-сензора няма да ти угасне чек-ламбата,защото трябва да се изтрие грешката от диагностичната памет на контролера.Не си усложнявай живота с разни мултивибратори,защото може да те заблудът в резултата,а постави един мултицет на сигналния изход на Ламбда-сондата и виж какви данни ще отчетеш при загрел двигател.На празен ход и при задържани 2500 об на двигателя.Ако измерената стойност се мени в рамките на 100 мВолта и 900 мВолта с честота 2 Hz,не се занимавай с нея повече.Ако измерената стойност се задържа за известен период от време или честотата е по-малка-смени я.Това важи при условие,че двигателя работи постоянно на празен ход или постоянно на 2500 об.

                        Коментар

                        Working...
                        X