Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Трудно върти, но само когато е загряла

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Трудно върти, но само когато е загряла

    Колеги,много странно, колата я имам от повече от 2 години и си я карам с този странен проблем. Сутрин върти, та се къса, обаче ако е загряла и тръгна да паля и все едно нямам никъв акумулатор, а той е нов и доста скъп. Върти много трудно и на пресекулки с големи паузи м/у тях, но не винаги става така. Прави ми впечатление, че се случва ако съм карал доста време, примерно на извънградско. Стартера и той е нов. Не съм се втурнал да я правя, но ако някой си има представа от какво може да е, да сподели Забравих... Браво 1.2 16V, 99-та г.
    Fiat Bravo 80 16V

    #2
    Разбери кой и как ти определя момента на подаване на искра. На мен ми прилича на голямо предвърение което само по себе си значи пали по-рано и се опитва да върне мотора обратно и съответно пречи на стартера да се развърти.

    Коментар


      #3
      specialista написа:
      Разбери кой и как ти определя момента на подаване на искра. На мен ми прилича на голямо предвърение което само по себе си значи пали по-рано и се опитва да върне мотора обратно и съответно пречи на стартера да се развърти.
      Колегата ме изпревари аз също щях да ти посоча тази причина.Който се занимава с ремонт на автомобили много лесно ще усети ,че предварението е голямо и затова се получава така.От това което си описал и най-вече ,че върти на пресекулки причината е точно това което е посочил по горе колегата.
      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

      Коментар


        #4
        Ясно, разбрах! То още при първата смяна на ангренажа нещо белезите несъвпадаха, после се оказа нещо маховика бил обърнат (незнам какво означава това) и пак белезите му не пасвали... ала бала. Добре, ако приемем, че има по-голямо предварение, това как би трябвало да се отрази на вървенето и ще се проявява ли с нещо друго?
        Fiat Bravo 80 16V

        Коментар


          #5
          а не може ли да е от маховика проблема?
          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
          Fiat Bravo'97 1,6 16v
          Fiat Tempra'91 1,6 mono

          Коментар


            #6
            pakumba написа:
            а не може ли да е от маховика проблема?
            Какво може да е станало с маховика разясни малко колега?
            Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
            Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

            Коментар


              #7
              Tornado написа:
              pakumba написа:
              а не може ли да е от маховика проблема?
              Какво може да е станало с маховика разясни малко колега?
              ами понеже не съм сигурен затова задавах въпроса- чел съм и спомените ми са смътни, та е възможно някои неща да са неточни- от разширенията при загряване е възможно както предната фтулка/лагерче е при браво, което изключва този проблем ако е лагер да затяга, така стартера върти по-бавно, не на пресекулки, просто по-бавно. но колегата казва стартера е нов...значи да предположим, че отпада като възможност. а също и маховика от температурите се разширява ала-бала.... и като е износен той в комбинация с малко износени зъби на стартера..... пак казвам, не заставам твърдо зад тези думи.защото от аванса добре, но защо се проявява само като е добре загряла? откъде точно може да идва проблема с аванса, след като има всякакви кнок датчици и компютри, ако беше с делко- добре, но в случая откъде идва проблемацията?п.с. и аз го имам този проблем и смених лагерчетата на стартера, за известно време не съм забелязвал да го има проблема, но по наястоящем се случва понякога.
              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
              Fiat Bravo'97 1,6 16v
              Fiat Tempra'91 1,6 mono

              Коментар


                #8
                Колега пробвай на загрял мотор,натисни съединителя и тогава върти,кажи после дали по лесно пали така.

                Коментар


                  #9
                  Стартера е нов преди проблема или след като проблема е бил налице?
                  FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                  FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                  FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                  FIAT UNO 1.5

                  Коментар


                    #10
                    Sash0 написа:
                    Колега пробвай на загрял мотор,натисни съединителя и тогава върти,кажи после дали по лесно пали така.
                    аз специално винаги паля на изкл. скорост и натиснат съединител
                    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                    Fiat Bravo'97 1,6 16v
                    Fiat Tempra'91 1,6 mono

                    Коментар


                      #11
                      pakumba написа:
                      Sash0 написа:
                      Колега пробвай на загрял мотор,натисни съединителя и тогава върти,кажи после дали по лесно пали така.
                      аз специално винаги паля на изкл. скорост и натиснат съединител
                      Колега пробвай без съединител, защото при мен когато съединителя е натиснат върти още по-трудно. Даже последния път след точно три завъртания акомулатора изчезна. От някъде черпи страшно много ток и то само като е загряла колата.Искам само да добавя, че при мен проблема е същия като при колегата - стартера е сменен, акомулатора е нов както при него и нямам предварение

                      Коментар


                        #12
                        няма как да стане по-трудно въртенето с пуснат съед., отколкото с натиснат.
                        Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                        Fiat Bravo'97 1,6 16v
                        Fiat Tempra'91 1,6 mono

                        Коментар


                          #13
                          pakumba написа:
                          Sash0 написа:
                          Колега пробвай на загрял мотор,натисни съединителя и тогава върти,кажи после дали по лесно пали така.
                          аз специално винаги паля на изкл. скорост и натиснат съединител
                          Аз паля без съединител и без да подавам газ.(така ме е учил инструктора и баща ми,който е механик вече 30 години).А на колегата да кажа: пробвай по начина който ти казах и кажи как е било - по-добре или по-зле(по зле едва ли ще е).

                          Коментар


                            #14
                            pakumba написа:
                            Sash0 написа:
                            Колега пробвай на загрял мотор,натисни съединителя и тогава върти,кажи после дали по лесно пали така.
                            аз специално винаги паля на изкл. скорост и натиснат съединител
                            За изключена скорост съм съгласен ,но за натиснат съединител не чак толкова защото е малко спорен въпроса кое ще окаже по голямо натоварване върху въртенето на стартера дали натиска на аксиалния лагер върху пластините на притискателния диск или въртенето на първичния вал в предавателната кутия.Това най-лесно се доказва при температури под нулата да речем -10 градуса по Целзии.
                            Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                            Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                            Коментар


                              #15
                              Tornado написа:
                              pakumba написа:
                              Sash0 написа:
                              Колега пробвай на загрял мотор,натисни съединителя и тогава върти,кажи после дали по лесно пали така.
                              аз специално винаги паля на изкл. скорост и натиснат съединител
                              За изключена скорост съм съгласен ,но за натиснат съединител не чак толкова защото е малко спорен въпроса кое ще окаже по голямо натоварване върху въртенето на стартера дали натиска на аксиалния лагер върху пластините на притискателния диск или въртенето на първичния вал в предавателната кутия.Това най-лесно се доказва при температури под нулата да речем -10 градуса по Целзии.
                              точно така зимата всеки може да завърти без натиснат съед и по едно време да го натисне и ще види как мотора върти по-леко и бързо. поне при мен. както и да е, аз не го натискам за да му е по-леко на мотора, а за подсигуровка ако съм забравил да изключа от скорост да не тръгне колата. кажете нещо по въпроса с маховика, има ли някаква логика в онова по-горе?
                              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                              Fiat Bravo'97 1,6 16v
                              Fiat Tempra'91 1,6 mono

                              Коментар

                              Working...
                              X