Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смяна на пружини с цел меко возене. Митология за Браво!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Смяна на пружини с цел меко возене. Митология за Браво!

    Така по лични наблюдения отбелязвам за себе си че най-меко возещите фиати са Крома и Мареа.Веднага и задавам въпроса си!Мога ли да омекотя максимално возиата на Бравото, че по тия дупки останах без зъби!Има ли начин да се сложат пружини от Мареа или от Крома на Браво и има ли някакви други за Браво, които да не са толкова "спортни"?Също от прочетеното разбрах, че на 1.4 слагат по-меко окачване? Вярно ли е?И какви са минусите като се смени окачването на колата, поведението на пътя при по-висока скорост или?

    #2
    Поведението на колата в завой, просто се накланя повече! Можеш да сложих пружини от мареа и от крома! Вероятно ще се вдигне малко! Има логика да слагат по меки пружини отпред, защото моторите са по леки и съответно колата пада по малко. При тежък мотор трябва по твърда пружина, за да не става прекалено ниска пък!
    ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
    // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

    Коментар


      #3
      Executer написа:
      Поведението на колата в завой, просто се накланя повече! Можеш да сложих пружини от мареа и от крома! Вероятно ще се вдигне малко! Има логика да слагат по меки пружини отпред, защото моторите са по леки и съответно колата пада по малко. При тежък мотор трябва по твърда пружина, за да не става прекалено ниска пък!
      Тоест да слагам от Крома пружини и едни 15-ки или 16-ки джанти да запълня луфта в калника и да ми пее врабче?Или може би неразбрах какво точно имаш предвид?

      Коментар


        #4
        Ако искаш мека возия не се качвай на големи джанти. По добре по висока гума на по малки джанти - ако гониш само меко возене.От по високата гума определено става по нестабилна в завой с по висока скорост, но с по ниските гуми се усещаха и кибритени клечки по пътя.
        Bravo JTD 105 '98

        Коментар


          #5
          и забрави за газовите амортисьори - само маслени, за меко возене. Можеш да сложиш пружини от дедра, те са големи, и ще носят много (т.е. няма да имаш проблеми щото е ниска колата), а и вози доста меко
          "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
          Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
          Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

          Коментар


            #6
            mr. Nikoi написа:
            Ако искаш мека возия не се качвай на големи джанти. По добре по висока гума на по малки джанти - ако гониш само меко возене.От по високата гума определено става по нестабилна в завой с по висока скорост, но с по ниските гуми се усещаха и кибритени клечки по пътя.
            да не спамя, ама аз съм със 195/50/15...на завой е супер, ама на павета.....просто нямам думи. Но не бих сложил други гуми.
            Кърти, чисти, извозва, а понякога прави пастет.

            Коментар


              #7
              Вероятно с по-меки пружини ще стане леко по-мека возията.По-добре вземи едни 13-ки, но не знам дали ще ти се съберат спирачните апарати в тях.Аз съм си решил проблема с по-големи една идея гуми.Колата на мен ми дойде от Италия с газови амортисьори отпред и по-меки пружини. Жълти на цвят...Който се е возил казва че определено вози меко.На Браво по моите наблюдения и рамената на носачите са една идея по-къси от на Типо та не знам дали такъв резултат ще постигнеш.
              Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
              Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

              Коментар


                #8
                браво и меко возене е несъвместимо. като сложиш пружини от голяма/тежка/ кола например крома, какво мислиш ще стане? те са изчислени да ги натиска маса 2 пъти по-голяма от тази на бравото и съответно да тогава да поддадат. а ти като нямаш тази маса, ще си все едно на пръчки сложени колелетата.
                Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                Fiat Bravo'97 1,6 16v
                Fiat Tempra'91 1,6 mono

                Коментар


                  #9
                  Значи в случая за да докарам по-меко возене ми трябват маслени амортисьори и по-високи гуми...

                  Коментар


                    #10
                    Колеги моето браво е 1.4 и съм го сравнявал с други бравовци моето е малко по ниско.Незнам защото е така а пружините са видими оригинални мислих си че пружините са станали по меки и затова е така а можеби защото в 1.4.И аз незнам.Това го казвам защото можеби на браво 1.4 слагат по меки пружини.
                    Fiat Bravo 1.4 12v Turbo Makaron

                    Коментар


                      #11
                      Сложи пружини от темпра1.4- заради по- лекия мотор- на тези са слагани по- тънки пружини и с една навивка по- малко, но е разтегната до същата височина и ще ти държи колата на същото, само, че няма да вози като камък отпред да подскача, а ще поема и неравностите, защото предницата на Бравото е много лека и подскача като жабе. :D :D :D
                      Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

                      Коментар


                        #12
                        BRAVo_O написа:
                        Значи в случая за да докарам по-меко возене ми трябват маслени амортисьори и по-високи гуми...
                        Защо не си купил нещо по-голямо, вместо сега да се оплакваш от возията, за този размер и клас кола возията си е супер. Маслени амортисьори може да сложиш само отзад, за отпред са газовомаслени и не съм чувал дали има само маслени. По-виски гуми ще помогнат малко.
                        --Старата ръжда любов не хваща!--
                        156 sportwagon 1,9 jtd 115
                        ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

                        Коментар


                          #13
                          BRAVo_O написа:
                          Значи в случая за да докарам по-меко возене ми трябват маслени амортисьори и по-високи гуми...
                          Здравей колега аз съм със 175-70-14 на мареята не ги помпя повече от 1.8-2.0 поради возенето .Но на пролет ще пробвам 195-65-14 или 195-60-15 дано не се наложи да карам с отворена уста Ти на какъв размер си?
                          Мареа 1.6 16v 98г

                          Коментар


                            #14
                            Да не слагай по-ниски гуми! Остани си на 175/65 или сложи 185/65, че да не пада толкова лесно в дупките! Предните на Bravo газово маслени ли са? Не се ли слага на всички модели заводско - маслени ? Ако не са маслени със сигурност ще можеш да сложиш маслени!! Провери какви са при теб!А за пружините логика е една. Може и да са по-високи, но ако са меки няма да се вдигне колата, или поне не с много! Важното е че пружината отново остава мека! Ако взимаш ги пробвай на натиск с две ръце върху тях, като пружината е на земята!
                            ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
                            // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

                            Коментар


                              #15
                              Проблема при мен може би идва малко и от гумите, понеже са 165/65/14...Сега като сменям със зимни/понеже ми е от април месец колата и съм със гумите който бяха на нея.../ ще взема по-широки, за да не обира всички дупки наред...Иначе на сестра ми на мазда 121 са 175/65/13 и като минавам на 5-те кьошета през трамвайните релси почти не се усещат! А при мене пломби, зъби, копчета вътре като центрофуга се въртят!Готов съм да дам пари за нови амортисьори и пружини стига да съм сигурен че ще постигна нещо!Иначе по въпроса защо не съм си купил нещо което да ме вози по-меко... Това че искам да си направя колата не значи, че трябва да я сменям при малкото, което не ми хареса!

                              Коментар

                              Working...
                              X