Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Шлайфан спирачен диск или друго?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Шлайфан спирачен диск или друго?

    Здравейте колеги, понеже забелязах че като спирам плавно и натискам леко спирачката се чува едно бучене та си помислих окей ще сменявам накладки и дискове. Да ама не, взех от форума http://www.fiat-bg.org/index.php?opt...d=35&Itemid=64 данните за диска дебелина, минимална дебелина, дебелина на разрушаване както и минимална дебелина на феродото на накладките взех един шублер и слезнах да ги премеря. За мое учудване накладките ми имат 5мм феродо което означава че има още живот в тях (макар че незнам колко е дебелината на новите накладки но до 1.5мм има още доста), но диска се оказа с дебелина 19мм а по каталог трябва да е 19.8-20.1мм което означава че предишният собственик го е шлайфал и плюс това горният ръб му е 2мм а долният 1.5мм което според мен означава, че спешно трябва да сменявам дискове и може би затова като натискам леко спирачките се чува това бучене. Съгласни ли сте с мен или греша някъде в измерванията си.
    Fiat Bravo 1.8GT 16V 113hp '99

    #2
    От 19,8 до 20,1 е за нов диск обаче, а допустимото износване е до 18,2, ако не се лъжа. Тоест, не е толкова спешна смяната, но не се занимавай с шлайфане, а по-добре сменяй дисковете, ако са толкова неравномерно износени, както казваш.
    Fiat Marea Weekend 1,6 16V

    Коментар


      #3
      Пожелавам ти успех с тази мистерия аз се мъча отдавна с нея.http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...нствено колегата от Варна ///// цели десятката засега ама нямам време да пробвам неговия съвет по проблема.
      ///// написа:
      Има една тънкост - много е важно при смяна на дискове да се зачисти фланеца от мизериите и ръждите до метален блясък с телена четка завита на ъглошлайфче! Практическия опит сочи, че кривина в диска над 0,08 mm вече е осезаема. Обръщам внимание - в диска, а направи сметка пък колко мъничка ще е кривината във фланеца!Поствам снимки, как аз съм си зачистил моите главини!
      Прикачени файлове
      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

      Коментар


        #4
        предлагам темата да стане ВАЖНА,и аз имам бучене при спиране в предните и сега си обяснявам доста неща

        Коментар


          #5
          Преди да стане важна трябва да се докаже дали това зачистване на главини и дискове от ръжда ще реши проблема на доста колеги включитлно и на мен.Днес се занимавах с затапването на EGR системата и не ми остана време да опитам с почистването на въпросните детайли.
          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

          Коментар


            #6
            дискове

            аз наскоро смених Дисковете , наклатките и спирачните апаратите с нови поне на Пунтото не са много скъпи и нова спирачна течност и обезвъздушаване и пак нее както трябва /на мен не ми харесва /
            КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
            Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
            http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

            Коментар


              #7
              Tornado написа:
              Преди да стане важна трябва да се докаже дали това зачистване на главини и дискове от ръжда ще реши проблема на доста колеги включитлно и на мен.Днес се занимавах с затапването на EGR системата и не ми остана време да опитам с почистването на въпросните детайли.
              ти беше обещал и да си чистиш всмукателните колектори, сега стана и дисковете след затапване на ЕГТ-то , логично е да почистиш и колекторите.ПО ТЕМАТАне си писал сменял ли си сп.течност ? пермафюз си сложил накладки, а дискове ?доста неясноти се събират по тези теми ;:при мен имаше ’бучене’ след смяна само на накладки предни, а дисковете са на граница;след смяна на задни накладки + барабани , бученето спря !!!по-добре спира колата, НО може би затова че я чуствам по -сигурна , си позволявам по-тежки спирания и на няколко пъти ми претресе предницата.Закономерността е :претриса само при тежко спиране (от 100 110 до 20 -30 )претриса само ако са загряли спирачките - ако са били натоварени преди това

              Коментар


                #8
                Re: дискове

                kluchar написа:
                аз наскоро смених Дисковете , наклатките и спирачните апаратите с нови поне на Пунтото не са много скъпи и нова спирачна течност и обезвъздушаване и пак нее както трябва /на мен не ми харесва /
                а какво не ти харесва?що не опишеш?

                Коментар


                  #9
                  u_bo написа:
                  ти беше обещал и да си чистиш всмукателните колектори, сега стана и дисковете след затапване на ЕГТ-то , логично е да почистиш и колекторите.ПО ТЕМАТАне си писал сменял ли си сп.течност ? пермафюз си сложил накладки, а дискове ?доста неясноти се събират по тези теми ;:Закономерността е :претриса само при тежко спиране (от 100 110 до 20 -30 )претриса само ако са загряли спирачките - ако са били натоварени преди това
                  Чистенето на колекторите отпада поради това ,че.1.Няма мизерия вътре днес съм ги гледал.2.Доста врътня си е свалянето им.Свързано е с източване на охладителна течност и развиване на един болт откъм ангренажа.Спирачна течност съм подменял преди време когато сменях заден спирачен цилиндър.Пермафюза отдавна са история след тях поставих някакви други ама сега не се досещам какви заедно с нови дискове.Няма неясноти и бучи,стърже,тресе точно при загряти спирачки.
                  Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                  Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                  Коментар


                    #10
                    В никакъв случай шлайфане! Само нови дискове и нови накладки/~140-150лв всичко/,като задължително равномерно зачистване на фланеца. Само зачистване на ръжда и налепи, без да се прекалява.
                    Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
                    Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
                    http://www.keepfighting.ms

                    Коментар

                    Working...
                    X