Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Зацепване на ангренажн ремък?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Зацепване на ангренажн ремък?

    След едномесечно лутане днеска ми зацепваха ремъка на колата (ангренажния), но излезна тази фантасмагория: Според схемата отигиналното зацепване трябва да бъде "А" Мойта кола беше със зацепване "В" Реши се, че това зацепване не е нормално - защото не можеше да се направи центровка на колата и има проблеми с празния ход - около 60 градуса започва да гасне след като и се отнеме газта, а след 70 вдига около 1000-1100 оборота Ама излезна тази дилема - или ремъка застава на белези според схема "В" или застава според схема "С", тоест не може да се направи според схема "А" - физически белега не може да съвпадне точно в кюшето както е на схемата- Да уточня че този белег се намира на ангренажното колело и трябва да съвпадне с кюшето (ъгъла) като се гледа от задната страна (като се махне капака който покрива свещите!) И като се направи според "С" на колата и се загубва тотално малките обороти ама вървенето не е по-зле а дори може би малко по-добре!!! Някъкви идеи на къде да тръгна? А и може ли при зацепване "С" колата да загрява нормално а при случай "В" да не може да загрее повече от 75 градуса за 8-10км??
    Прикачени файлове
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

    #2
    За каква кола става дума. И кажи откъде ги виждаш тези зацепвания А В С т.е. откъде ги намери аутодата или другаде

    Коментар


      #3
      Колата е Ланча Тема с 2.0 16в мотор - същия като на Типото!Иначе зацепването е от Ауто датата (вариант "А") - "В" и "С" аз съм си ги правил, за да ви покажа точно къде могат да застанат белезите, и че е невъзможно и двата белега (на двата вала) да застанат едновременно точно в ъгъла!
      A20DTH ЖТД ама не баш
      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

      Коментар


        #4
        Колега ти ме накара много да се замисля с тези схеми и с твоето обяснение и сега в почивните дни ако е хубаво времето ще е разглобя моята да е видя как е зацепена (аз съм е зацепвал) А между другото разбра ли как е правилното или няма значение как ще е Моята е Lancia thema 2.0 ie turbo 8v върви си колицата обаче много ми гори и сега се замислям дали има значение тези мм в зацепването на единия или другия вал.

        Коментар


          #5
          След едномесечно лутане днеска ми зацепваха ремъка на колата (ангренажния), но излезна тази фантасмагория: Според схемата отигиналното зацепване трябва да бъде "А"
          Мойта кола беше със зацепване "В" Реши се, че това зацепване не е нормално - защото не можеше да се направи центровка на колата и има проблеми с празния ход - около 60 градуса започва да гасне след като и се отнеме газта, а след 70 вдига около 1000-1100 оборота Ама излезна тази дилема - или ремъка застава на белези според схема "В" или застава според схема "С", тоест не може да се направи според схема "А" - физически белега не може да съвпадне точно в кюшето както е на схемата- Да уточня че този белег се намира на ангренажното колело и трябва да съвпадне с кюшето (ъгъла) като се гледа от задната страна (като се махне капака който покрива свещите!) И като се направи според "С" на колата и се загубва тотално малките обороти ама вървенето не е по-зле а дори може би малко по-добре!!! Някъкви идеи на къде да тръгна? А и може ли при зацепване "С" колата да загрява нормално а при случай "В" да не може да загрее повече от 75 градуса за 8-10км??
          Като гледам схемите които си поместил, по схема С просто давате аванс на изпускателния вал с половин зьб!При тази разлика не би трябвало да има осезаема промяна в работата на мотора!Кьм 2500-3000об. би трябвало даже да имаш по-добра работа и едва забележимо колебание в оборотите на празен ход! Не би трябвало да имаш загуба на ниските обороти, понеже има кой да ги компенсира! А за разликата в температурата , поне не е това причината, това не е дизел!А за несьвпадането на белезите, в много от случаите причината е в износването на зьбните колела, смятам, че можеш да си го представиш!Така, че най-подходяща е схема С, така се обтяга ремька между двете колела!

          Коментар


            #6
            И при "В" и при "С" е оптегнат ремъка ама се върна на стария вариат "В" защото на "С" колата почти не работи като запалиш попадна на 500-700об и загасва особено като я изфорсираш малко и оборотите си падат и си гасне!Да не излезе цялата моя история от към свещите че ще полудея тогава!!!А и схемите които поясняват (в малките кръгчета) се падат от задната страна на валовете, така че в случая се колебае вала на смукателните клапани а на изпускателните си е точно в ъгъла.
            A20DTH ЖТД ама не баш
            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

            Коментар


              #7
              BO написа:
              Колата е Ланча Тема с 2.0 16в мотор - същия като на Типото!Иначе зацепването е от Ауто датата (вариант "А") - "В" и "С" аз съм си ги правил, за да ви покажа точно къде могат да застанат белезите, и че е невъзможно и двата белега (на двата вала) да застанат едновременно точно в ъгъла!
              Белезите на Типото се откриват при махане на пластмасовия капак на ремъците. Там всичко се гледа от страната на ремъците.Сочещите белези са на алуминиевия капак,затваряш цялата глава и са точно вертикално над колелетата. Зъбните колелета имат точка на външната си периферия.Виж дали и при теб ги има и ги нагласи по тях (Точката на колелото да застане срещу сочещия белег)А иначе не трябва да гасне при различните видове зацепване , макар че на изпускателния вал е делкото с индуктивния датчик за момента на впръскване на ижекциона. Но и там както и да е завъртяно не гасне на празен ход.
              Прикачени файлове
              sigpic
              Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
              475HP 11,5/1,9/191
              YouTube

              Коментар


                #8
                И още малко уточнение - Този двигател е с без дистрибуторно запалване-няма дистрибутор!Като казах, че е като на типото имах пред вид, че механически, иначе е с инжекцион Бош и малко по-различна електроника, ама механично си е същия двигател!Така че на изхода на вала няма дистрибутор!Много ти БЛАГОДАРЯ за отговора и снимчицата, ама такива точици няма!
                A20DTH ЖТД ама не баш
                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                Коментар

                Working...
                X