Бихте ли споделили как се сменя антифриз на Мареа 1.8 16V/1997 г. Доста порових из форума, но не открих нещо повече от "изваждаш най-долния маркуч". При мен "най-долния маркуч" е забучен най-горе в радиатора (снимка 1). На радиатора има една пробка (снимка 2), която предполагам е за изпускане на антифриза но само от радиатора. Питането ми е: 1. Как се изпуска антифриза от блока, има ли някъде пробка или пак "най-долния маркуч". (не ми се махат маркучи ) 2. Излиза ли цялото количество или остава малко например в радиатора за парното. 3. Може ли да свърша работа без канал. 4. Трябва ли колата да е топла или студена. 5. Обезвъздушаването става ли веднага или с дни трябва да го следя и доливам. 6. Някой да иска дестилирана вода И още нещо, имам в наличност руски антифриз АЛЯСКА - ТОСОЛ А65 от 2005 г. Да го използвам ли в тоз автомобил.Предварително благодаря на отзовалите се.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Питане за смяна на антифриз на Мареа 1.8 16V/1997 г.
Collapse
X
-
виж си на снимката дясния маркуч към радиатора трябва да идва откъм термостата на блока и да е ниско. можеш да го махнеш оттам. освен това ще трябва д аразвиеш пробката на радиатора. другия начин е да загрееш добре колата и да развиеш пробката под радиатора и така ще си изтече сама. за да иде водата към радитора колат атрябва д ае загря. като махаш пробката внимавай да не те изгори горещата вода.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
-
При мен смяната протече като майстора който ми сменя термостата източи антифриза от пробката на снимка 2. След това системата пое точно 4 литра и антифриза в казанчето застана на положение MAX. Според сервизната книжка би трябвало да поеме 6,7 литра, значи разликата от 2,7 литра остава вътре като се смени по този начин. С обезвъздушаването нямаше никакъв проблем, стана си веднага от раз, за разлика от едно Пунто на което също смениха термостата преди моя, взе му здравето на майстора докато го обезвъздуши! Почти месец карам колата от тогава, долял съм само около 200 ml. Без канал предполагам че може. Успех!Fiat Bravo GT '97 1,8 16V 113 к.с. - лична
Skoda Octavia '06 1,6 101 к.с. - служебна
Коментар
-
pakumba написа:виж си на снимката дясния маркуч към радиатора трябва да идва откъм термостата на блока и да е ниско.Fiat Bravo GT '97 1,8 16V 113 к.с. - лична
Skoda Octavia '06 1,6 101 к.с. - служебна
Коментар
-
от снимката с пробката става ,обратното,от пробката със снимката ще източишпочти всичко ,слагай хубав антифриз ,има добър в омв има и други,първо концентрата ,после водата,ако имаш дестилирана ,добре,ама става и с чешмяна,а развий парното на топлоаз на фиата имам болт на блока ,предполагам че и ти имаш ,ама не знам къде е,моя е от пред м/у 2 и 3 цилиндъртипо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
хюндай акцент 1.5 CNG
киа каренс +метан
Коментар
-
u_bo
студена кола,развиваш пробката на радиатора долу, вадиш от термостата- малкия маркуч към разширителния съд- големия към радиатораотваряш разш. съдкато се изтече колкото може:- взимаш една лейка с водапочваш да наливаш през разш съддокато наливаш - палиш двигателя - да поработи 10 секунди - да развърти малко помпата от чистата водаспираш да наливаш вода с лейкатаизчакваш да се поизтече и чистата вода(ако искаш палиш за 5 секунди да поизтече и от помпата)завиваш пробката на радиатора долузакачаш големия маркуч към радиаторасваляш въздуховода над радиатораотвиваш 2-те пробки за обезвъздушаване горе на радиаторапочваш да наливаш новия антифризщом протече от изхода за малкия маркуч на термостата - закачаш маркучастягаш скобите на двата маркуча.с надуване обезвъздушаваш двете пробки една след другакато запалиш трябва веднага да върти през малкия маркуч на разширителния съд,ако не върти - гасиш и обезвъздушаваш пак.
Коментар
-
Точно така е както е написал колегата u_bo в горния пост! Сложи си хубав антифриз,аз лично сложих от червения антифриз на приста преди две седмици след смяната на радиатора на парното. Моята Марея събра към 7 литра антифриз!Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16V 97г.с АГУ
Fiat Bravo SX 80 16V 99г. с ГИ АС
Коментар
-
u_bo
Коментар
-
Едно допълнение - като източиш течността (от маркуча или пробката), оставяш я отворена (пробката) и палиш мотора. Вдигаш няколко пъти оборотите, за да може да се изхвърли останалото количество. Това за не повече от една минута. Преди нахлузването на маркуча (ако си го откачал) намажи вътрешната му контактна част тънко с грес.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар