Влизате в произволен ЕПЕР. Например някой от тази тема. Първото нещо е да си оправите езика, като изберете думичката посочена с номер 1. Тя почти винаги е на някакъв странен език. После от полето което се отваря избирате езика, и местоположението си, за да ви дава цените от каталога в съответната валута. например Great Britain дава в паундове. Натиска се мъничкото копченце долу, което също съм означил като номер 2, то обикновено също е на странен език.Накрая избирате марката от полето 3. и влизате в каталога.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
EPER-Как да си намерим части за Нашата кола?
Collapse
X
-
Продължаваме да работим със същата кола, както се вижда от информацията в горната част. Да речем че ще търсим радиаторче за парното. То е част от "Отопление и вентилация", възел 501. Избираме този възел от лявата част, или посочваме съответната точка на диаграмата на автомобила (посочено със стрелки).
Коментар
-
Отваря се нова страница която съдържа всички елементи на текущия под-възел, които са толкова много, че са разпределени в няколко схеми, в случая 6. Схемите са изредени в долната част на страницата (на долната снимка). Тъй като радиаторчето ни го няма на първата схема, избираме втората и ще го търсим там.
Коментар
-
Ето го нашето радиаторче, номер 1 от тази схема. В таблицата вдясно виждаме че има 2 вида радиаторчета, като единият вид е сив на цвят и не можем да го разгледаме в детайли, защото търсим по ВИН-номер конкретно радиаторче, в нашия случай то е вторият вид.И така, за купе номер ZFA18200004912345, което е ФИАТ Браво с двигател 1.2 16В от ’99 г. ни трябва радиаторче с номер 46721967
Коментар
-
Сега ще търсим пистов ремък за моята кола, която е 1.9 ЖТД , но без да знаем ВИН-а.В началото където писахме ВИН, от менюто избираме Брава, после избираме двигатели от 98 до 2000, и възел 101. Main Components Engine (Основни компоненти на двигателя), и се озоваваме тук: (картинката)Тъй като знаем че можем да цъкаме и по картинката, цъкаме в/у точката която е на пистовия ремък.
Коментар
-
Отваря се една таблица в която можем да избираме конкретния двигател, или да разгледаме схеми за всички двигатели, ако желаем. Избираме двигател "1.9 JTD 105, 1.9 JTD 100 CF3"След като се отвори схемата, виждаме че за тeзи двигатели е възможно да има 3 ремъка, и тъй като не търсим по ВИН, и трите са "възможни" за избор. Ако бяхме въвели ВИН-а, първият и третият ремък щяха да са сиви и да не можем да ги изберем, а само вторият щеше да е син, който е и точният ремък за моя двигател, с дължина L=1795 mm
Коментар
-
Ако някъде срещнем нещо което не е от текущия раздел, но присъства на схемата, то е придружено от кратък код, който ни показва от кой възел и под-възел е този компонент. Например компонентът с код 55301 се чудим какво е, и искаме да разберем. Връщаме се в главното меню на модела, и избираме възел 553, и подвъзел 01, и вече знаем че това е Current Generating System или Алтернатор
Коментар
-
Тъй като не е рядкост една и съща част да се използва в различни модели, можем да проверим дали нашето радиаторче което търсим не се среща и в друга кола, та ако ни кажат "Нямаме радиатор от Браво", ние да кажем "Добре, а от Купе имаш ли" - "О-оо, да, имам от Купе" Значи натискаме Search от горната част на сайта и се озоваваме тук: (картинката)Натиснали сме 1. за да дойдем тук. Ще търсим по код на продукта или т.нар. "оригинален номер" - 2.В полето 3. пишем номера и натискаме 4. Search
Коментар
-
Отваря се нещо като таблица с всички модели в които се среща въпросният оригинален номер. Виждаме че нашето радиаторче го има както казахме в Купе, в Мареа, както и в Алфа 145 и 146. Виждаме също и че замества оригинален номер 60813252 през Юни 2003 г. (т.е. двата номера са еднакви, можем да търсим и по двата, ще стигнем до едно и също място)Ако цъкнем на Браво, и после цъкнем на съответния подвъзел, и после на номера който ни излиза (както на снимката), ЕПЕР ни препраща директно в схемата на модела, направо там където се среща този оригинален номер.
Коментар
-
Малко допълнение с помощта на emzo:Понякога един двигател има различни модификации. Те са записани с номера, в колоната MODIF. отбелязана в СИНЬО. Например C3586 и D3586. Cхххх винаги е по-старата модификация, Dхххх - по-новата. За да научим по-подробно за тях - цъкаме на квадртачето INFO, което е отбелязано с червен цвят. Отваря се нов прозорец.В него виждаме номерът на модификацията, която имаме на текущата страница в ЕПЕР, и кратко обяснение - в случая - еди-кога-си се въвежда нов компресор с нова по-голяма шайба, като е даден дори номерът на двигателя, в който се осъществява промяната. Понякога когато търсим по ВИН, а модификацията няма значение, т.е. и двата вида резервна част са съвместими - то тогава и двата вида са в нормален цвят (напрмер въздушен филтър за стилото на emzo) . Когато обаче модификацията има значение, както е в случая с компресора - има значение за ремъка - тогава точният размер ремък е с нормален цвят a другите - сиви, disabled един вид.В новият прозорец можем да видим и обяснение на колоната "съвместимост" - COMP. (Comptibility):M25 - двигател 1.9 ЖТД 105М26 - Двигател 1.9 VTD 100 CF3025 - с климатик, и др.В някои он-лайн-версии на ЕПЕР е достатъчно само да "увиснеш" с мишката над модификациите в страницата, и обяснителният текст излиза като подсказващо поле до стрелката (tool-tip).
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар