Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

добавка към горивото

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    добавка към горивото

    каква добавка може да се слага към горивото за профилактика и почистване на дюзите и на колко време или км се прави това

    #2
    Аз съм слагал различни добавки за гориво на повечето пише да се използва пак след 6000 км.

    Коментар


      #3
      Аз сложих на Лики Моли (струваше около 8 или 9лв. на OMV). На нея пишеше да се повтори след 2000км. Това е добавка за чистене на инжектора. Имай пред вид, че след такова почистване трябва да се сменя и бензинов филтър. Има добавки, които вдигат само октановото число на бензина. За съжаление не мога да ти дам заглавие
      FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
      ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

      Коментар


        #4
        http://www.stp.com/products.html
        "Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
        (Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)

        Коментар


          #5
          brat_John написа:
          Аз сложих на Лики Моли (струваше около 8 или 9лв. на OMV). На нея пишеше да се повтори след 2000км. Това е добавка за чистене на инжектора. Имай пред вид, че след такова почистване трябва да се сменя и бензинов филтър. Има добавки, които вдигат само октановото число на бензина. За съжаление не мога да ти дам заглавие
          Подкрепям.....ползвам същата и съм доволен......
          Alfa 156 2.0 TS
          Alfa 156 20VTurbo
          Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
          Locost TF1 3.0V6

          Коментар


            #6
            Внимание с добавките

            Попаднах на една интересна информация в английски сайт. За съжаление нямам време да я превеждам, но мисля че трябва да я видите! Пускам я в оригинал писана е от модератора на форума и ми прозвуча доста сериозно- по-специално става въпрос за добавки , които съдържат парафин или негови съединения. Надявам се информацията да ви бъде от полза. Успех "oil additives by oilmanDon’t use themGeneral Remarks on Chlorinated Additives.A number of ’add-on’ additives intended to improve the performance of commercially available automotive lubricants have been marketed in recent years, under such names as ’Xxtralube ZX-1’, ’Metol FX-1’, ’PPL Anti-Friction’ and ’Activ-8’.All such products share the following characteristics with ’X-1R Friction Eliminator’:-1)They all contain chlorinated paraffin ’exteme pressure’(EP) compounds first used in the 1930s in heavily-loaded industrial gearboxes, and in some automotive transmission applications, mainly hypoid gears.2)They all corrode copper-based alloys at moderate temperatures, easily exceeded in all engine, and most transmission applications.This problem was recognised in the 1930s, and chlorinated compounds were never used in transmissions with bronze bearings or gears. No responsible manufacturer ever suggested using them in engines where their increasing activity at high temperatures could lead to piston ring corrosion and bore glazing. (For the same reason, modern ’hypoid’ additives are not used in engines, even though they are much safer than any chlorinated additive.)3)X-1R Friction Eliminator and its clones are based upon very outdated technology, which was abandoned by responsible lubricant manufacturers for automotive transmission uses in the 1950s. Chlorinated compounds still find applications in metal working, but their use is on the decline because of health and safety considerations.4)When burnt, chlorinated paraffins produce corrosive hydrochloric acid, and organo-chlorine compounds including the highly poisonous phosgene gas. Apart from these corrosion and health hazards, with petrol engines the deactivation of exhaust catalysts is also a problem.5)Unfortunately, these additives give spectacular results in simple EP test machines such as the ’Falex’. As a marketing ploy, a demonstration of this type looks impressive to those not aquainted with the above facts. Also attractive is the low cost of chlorinated compounds, allowing profits of several thousand percent to be made.CheersGuy "

            Коментар

            Working...
            X