ами според тва, което мога да предположа трябва да се свали 2-цевката, малко щанги от скоростите, кормилните накрайниици естествено, твърде възможно носачите да те накара да свалиш и самата рейка горе от корм прът
Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
откача се от кормилния прър,махат се щангите за скоростната кутия,откачат се накрайниците от шенкелите.ако е хидравлична се откачат и 2-та маркуча от нея и накрая се отвиват 2-та болта (с глава 15)отдолу на моста,внимавай да не се скъсат,защото е неприятно послеако искаш като за начало хвани 2 парцалчета и ги накисни в спирачна течност и ги постави от горе на рейката където излизат 2-та болта на която се държи
Ами аз вече съм го обяснил в друга тема на колегата, само че там беше за алуминиевата отливка, лагеруваща на рейката, която той беше нарекъл "пеперуда"!Та, как става - необходим е поне канал! И тъй:1. Позиционира се автомобила на канала!2. Изтегля се със спринцовка хидравличната течност от казанчето!3. С крикче се повдигат двете предни гуми във въздуха, като е добре да се подсигури със стойки или дървени трупчета!4. Демонтират се двете предни гуми!5. Откачат се кормилните накрайници от шенкелите6. Завираш се в педалите и там откачаш карето на кормилния прът, от шлиците на рейката. Болт и гайка М8 с ключета 13! Тънкостта тук е да маркираш как е стояло карето и кормилния прът, спрямо рейката! 7. Демонтираш задния тампон на двигателя с все конзолата - мисля, че бяха два болта М12 и един М8 към скоростната кутия и два болта М8 (с ключ 13) към купето! Централния болт на тампона няма да бараш - не е необходимо! 8. Откачваш двуцевката от изпускателния колектор - 4 гайки М8, като много внимаваш, да не скъсаш някоя шпилка, че става уле-мале! 9. Отвиват се двата макуча от рейката, като внимаваш да не загубиш дихтунгите! 10. Вадиш зегера, който фиксира "пеперудата" към щифта на рейката! 11. Отвиваш гайката (ключе 13) която фиксира другия щифт на "пеперудата"! 12. Моста се държи на 8 болта - 6 към купето (ключ 15) и два към роговете (ключ 18 ) отвиват се и моста провисва, крепейки се само на шарнирите!13. Два болта държат рейката за моста - отвиват се!14. Рейката вече е свободна да се извади откъм левия подкалник - става с малко гимнастики и завъртане!15. Ако евентуално не успееш да извадиш рейката, откопчей шарнирите от шенкелите и демонтирай моста с все носачи!16. Сглобяването е по обратния ред!17. Ако се монтира друга рейка е необходим реглаж!Това е!
колега,това упражнение съм го правил 3 пъти на типо 2.0 16в,1.6 1 вал и 1.4 и никога не съм свалял нещо от генерацията или моста,на скоро и на капа свалях и пак така само рейката и джуджавките около нея,вижда ми се безмислено да се сваля моста и т.н.
Абе и аз съм свалял рейка на дизелово типо преди години и не свалях моста, ама като гледам сега темпрата май ми се вижда по претрупана. Поне типото нямаше хидравлика. По ми е любопитно могат ли да се сменят тампоните на реактивната щанга без демонтаж на магарето.
Коментар