Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Загадъчно почукване (скоростите или деференциал)?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Загадъчно почукване (скоростите или деференциал)?

    Здравейте колеги! Имам питане на което майстора не можа да ми даде отговор. Фиатчето е Punto 1996 г., 1.1L, 55hp, на 142 000 км. Обикновенно от двигателния кош е нормално да се чува само ръмженето на двигателя. При мен беше така допреди три месеца. От тогава отпред се чува слабо почукване, което се усилва правопорционално на оборотите. Най ясно изразено при 2000 об/мин и нагоре, при 1200 - 1500 едва се чува. Когато форсирам колата на мясно го няма, когато е на скорост се чува на всички предавки. При натиснат съединител чукането постепенно изчезва за секунди. Пътувам ли обаче този шум е постоянен и над 80 км/ч направо ме дразни. Освен това се чува и леко виене подобно на диференциал на руска кола, което не е постоянно а се чува само бързо отпускане на газста.От сервиза ми казаха че колата има аксеален луфт, маслото в скоростите има и е бистро - не било за смяна. Посъветваха ме да карам така и като се усили тогава да им я оставя защото по - лесно ще остановят проблема. Та ви моля за мнение по тази болежка и по - конкретно има ли за какво да се притеснявам в близките няколко месеца. Моторчето пали от раз, не гори масло, динамиката е перфектна (за този мотор). Най много ме узадачава това че има почукване всякаш нещо което се върти закача нещо друго. Чува се на всички скорости но те самите влизат мазно и не ми изплесват. Имате ли предположение каква и е болежката на фиатката

    #2
    А това казваш че зависи само от оборотите , но не и от скоростта на колата? И с 20, и със 90 - на 2000 оборота си тропа еднакво и на втора и на пета?

    Коментар


      #3
      При ниска скорост не се чува толкова но при висока вие силно. Отнема ли газта намалява и на моменти почти изчезва. Имах в предвид че интензивността на потракването е различна при различните обороти.

      Коментар


        #4
        Здравейте имам подобен проблем над 2000 оборота взе да чатка а съм сменил съединител комплект без маховик защото ми казаха че няма нужда сменен е преди около 5000 км , иначе под 2000 оборота на която и да е предавка нямам ядове.Моля за съвет.
        преди FIAT-BRAVO1.9JTD сега FIAT-MAREA1.8-16v

        Коментар


          #5
          моля ви споделете вашите наблюдения.
          преди FIAT-BRAVO1.9JTD сега FIAT-MAREA1.8-16v

          Коментар


            #6
            dalgia123 написа:
            моля ви споделете вашите наблюдения.
            Като натиснеш съединителя шума изчезва ли?
            AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
            HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
            Kawasaki ER-6n'2012

            Коментар


              #7
              Колеги, шумовете и чукането на метал в метал, усилват ли се в завой?
              Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

              Коментар


                #8
                Не в завой няма ядове само като я нацепя мад 2000 оборота като го натисна за смяна на предавката усещам едва ли не как зацепва самият съединител ,след дълго цедене на всяка предавка даже взе да чука яко ,след това спрях на място освободих от скорост и пак продължи,изгасих двигателя и запалих с натиснат съединител на свободна и исчатка веднъж и спря да почуква сякаш нещо се намести.Днес пак я натиснах но само до 2500 оборота преди да сменя по горна предавка и беше добре но ме достраша да я душа повечел
                преди FIAT-BRAVO1.9JTD сега FIAT-MAREA1.8-16v

                Коментар


                  #9
                  преди FIAT-BRAVO1.9JTD сега FIAT-MAREA1.8-16v

                  Коментар


                    #10
                    dalgia123 написа:
                    Не в завой няма ядове само като я нацепя мад 2000 оборота като го натисна за смяна на предавката усещам едва ли не как зацепва самият съединител...
                    Те това е симптом на тръгнал маховик, според мен. Да ти тресе като потегляш с по-малко газ?

                    Коментар


                      #11
                      Ами можеби много леко но само на задна на 1 мосля че не поне неможе да се усети .
                      преди FIAT-BRAVO1.9JTD сега FIAT-MAREA1.8-16v

                      Коментар


                        #12
                        Ако е маховик мале маи са доста скъпи ,май трябва да си търся вторз употреба.
                        преди FIAT-BRAVO1.9JTD сега FIAT-MAREA1.8-16v

                        Коментар


                          #13
                          dalgia123 написа:
                          Ако е маховик мале маи са доста скъпи ,май трябва да си търся вторз употреба.
                          Ако не ти притриса на първа, все едно иска да се разпадне таблото, ако нямаш придърпване когато караш на климатик, то не е маховик, според мен. Аз моя го смених лятото - струваше 985 лв на Валео. Втора употреба не те съветвам да взимаш точно тази част.

                          Коментар


                            #14
                            Ами не няма точно одеве си правих експеримент потеглих само на полусъединител със вклучен климатик на баир на първа и на задна и не тресеше въобще.Започвам да си мисля дали не е фалшив съединителя които са ми сложили или аксиалният лагер нещо ,абе де да знам вече само се моля да не е маховик.
                            преди FIAT-BRAVO1.9JTD сега FIAT-MAREA1.8-16v

                            Коментар


                              #15
                              Щом шума изчезва при натиснат съединител не е маховик.Или е лагер на аксеалната ос или е феродов диск.
                              AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
                              HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
                              Kawasaki ER-6n'2012

                              Коментар

                              Working...
                              X