Здравейте колеги и така имам няколко проблема с климатроника на темпрата 1)- доло дисплейчето за силата на вентилатора не свети (тоест не свети крушката) не е изгоряла защото от време на време светва. Всичко започна когато свалях таблото за да му махна това гадно покритие (гуменото) и от тогава и на таблото не свети едната . ( другата причина която си мисля е че може да е касетофона защото единствения + който намерих беше свързан с климатроника и тогава си прекарах нов кабел от акумилатора но минуса използвах такав какавто намерих данеби и той да е от климатика да идва ?2) значи другия проблем е : като пусна да духа обикновенно ако преди това сам бил на "автоматичен режим" започва да духа на стъклото и като му дам да духа от преде през духалките не ще трябва да разцъкам всички възможни копчета които има за да почне (това честно казано нямам идея от какво може да е "3) и на последно място сега от както стана студено като пусна да духа топло се чуват някакви звуци както звучи ангренажен ремак който е за смяна и ккато го изключа спират А най тъпото е че като вклиуча климатика осещам как мощоноста пада -ОК аама защо като включа парното пак по същия начи ???
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с климатика на темпрата :(
Collapse
X
-
предполагам че за + и - са си прав явно трябва да изкарам още един кабел но минуса не го проследих но мисля че не беше свързан с климатика ама в тоя дъжд няма как да стане Тия хора как са я правили тая кола все едно никога няма да си купиш музика Преди карах типо пез клима и такива проблеми сам нямал директно евро буксата и до тамкара Fiat Tipo 1.6 ,Fiat Tempra 1.8 16V
Коментар
-
Колега, ще се опитам да ти помогна по 1-вата точка: На Дедрата имаше същия проблем, само че лампичката беше изгоряла. Смених я, и започнах да виждам колко градуса е, обаче започна да прекъсва лампичката за сила на вентилатора. Свалих пак таблото на климатика, и почистих хубаво всички цокълчета на лампичките, и всичко се оправи. Може би някъде не ти прави контакт самата лампичка? Почисти цокълчето и.
Коментар
-
?
За 1 точка - виж какво е написал Оги - това е.Това е типичен приблем с тези ламБета навсякъде.По таблото също.По точка 3 и аз мислех да пиша - аз също съм леко озадачен.Значи този климатроник работи очевидно по следния начин:Когато си задал например 23 градуса а в купето е студено, компресора на климатика не работи и вътре постъпва само подгрят въздух.Дори ми направи впечатление, че се прави на умен - ако колата е студена, вентилатора на парното работи с ниски обороти.Като колата загрее, оборотите се увеличават.Както и да е, когато обаче температурата в купето достигне или наближи зададената, системата освен че намалява оборотите на вентилатора,пуска и компресора за да намали температурата на постъпващия въздух.Това е някаква свещена и безумна глупост...Какво се оказва - навън 6-7 градуса а моя компресор работи Естествено пресегнах се за бутона Econ и компресора спря - на оборотонера веднага за забелязва потрепването.Обаче пък при мен клапата за външен въздух е заяла и сега върти въздух само от купето.Веднага щом спра компресора, стъклата започват да се потят...Миналата седмица ми направи впечатление този факт и мислех да питам дали друг е наблюдавал същото.Явно обаче, че това е принципа и аз съм направо потресен от такава абсурдна реализация...Ще оправя клапата и проблема със потенето ще изчезне.Ще се наложи да си държа Econ цъкнат ама защо по дяволите е трявало да реализират регулирането на температурата по такъв каруцарски начин?!?I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
Предполагам че и при мен е станало нещо подобно тука идва проблемът ми от точка 2 иначе и аз като го спра и веднага стъклата започват да се потят а това при положение чр вънка е 6-7 градуса и то да вкарва студен въздух от компресора наистина е малоумно иначе ми прави впечтление че когао вклиуча колата е студен и му дам да духа на горещо веднага започва да духа топло Та си мисля да не би да е като на по-новите коли да има някакав нагревател вътре да речем като на "сешуар" който да нагрява въздуха който влиза в купето докато двигаетелят загрее и започне да идва от него топла водакара Fiat Tipo 1.6 ,Fiat Tempra 1.8 16V
Коментар
-
Няма такива филми като сешоари и нагреватели :D Топлото на парното идва единствено от мотора.Като загрее мотора идва и топлото.По-нагоре написах, че докато мотора е студен, и на 30 гр. да го сложиш, вентилатора духа много слабо.Ако си на AUTO, естествено.Това е защото колкото и силно да духа, по-топло вътре няма да стане.Така е при фиата, така управлява вентилатора на климатроника и мерцедеса ми.Проблема с точка 2 е адски малко вероятно да е в резултат от другите две.Най-малкото щото при мен клапите си работят нормално.Причината за потенето на стъклата най-вероятно е като моята - клапата която управлява дали климата да вкарва въздух отвън или да върти въздуха в купето е блокирала и не работи.Най-вероятно е блокирала така, че климата върти само въздуха от купето.Това е типичен проблем за фиат между другото - има доста теми за тая клапа, респективно за потене на стъклата.Друга вероятност е да имаш лек теч от радиаторчето на парното.Губиш ли анатифриз?Относно пускането на компресора в сред зима имам леки подозрения за следното:Може би работи така активно именно заради проблема с клапата за циркулация.Тъй като не вкарва въздух отвън, температурата вътре бързо достига зададената от панела.И понеже няма как да ползва студения въздух отвън, климатроника е принуден да пуска компресора за да изстуди потока.Нали все за това му се плаща - да поддържа постоянна температура в купето.Това обаче са хипотези и аз самия не съм много убеден в тях.Основния проблем е, че тези автомобили нямат в системата си клапан, който да пуска по-голям или по-малък дебит през радиаторчето на парното в зависимост от нуждата.Дебита през това радиаторче винаги е максимален.Това прави системата зависима от външната температура.Така че изобщо не изключвам пускането на компресора дори и в процеса на подгряване като един съвсем нормален процес.Тъпо, но нека не забравяме, че това все пак са ниско-бюджетни автомобили...При мерцедес системата е с такъв клапан за дебита още при W124.Интересното е, че системата работи така и при Опел - на Астра примерно съм го виждл.Което значи, че е валидно и за Вектра.Но с една уговорка - моделите на Опел са след ’98 Така, че това е положението. Не е bug а featureI'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
Клапата на въздуха заяжда, защото се къса оста на моторчето и (пластмасова е , а редукторчето е доста кораво - червяк плюс две понижаващи предавки). Моето е скъсано, а съм виждал и на още една темпра и една алфа - едни и същи са. Проблема е че при темпрата трябва да се свали цялата кутия с клапите за да се докопаш до моторчето - поне моето не можах да го сваля на място. Това моторче някой знае ли как се ограничава хода му при крайно положение на клапата - дали се следи тока му, защото е само с два проводника - не е като другите две моторчета - със датчици вътре за положението???
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар