Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Полиране - премахва ли забележки по боята.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Полиране - премахва ли забележки по боята.

    Така по тавана на моята колица имам едни светли избелели петна като петна от белина в/у тениска примерно и тук таме драскотинаи по вратата и останки от боята на други мпс-та, но без вдлъбнатини деруги до метал и други сериозни контузий.Та един приятел ми каза, че тези гореописани нещица се махали чрез полиране обясни ми че се правело с некакви три пасти и така нататък. питането ми е дали има нещо вярно в тая история или е пълна пунта това с полирането а и още каза че колата става със страхотен гланцов блясък все едно излиза от магазина и ако са истина къде мога да извърша тази процедура, къде са най-добри в софия и колко ще ми струва ако някои е запознат нека сподели. благодаря предварително.
    Пунто 1.2 75 94г климатик SX

    #2
    0898 848 753 Веско.Човека взима 60 лв и работи много добре.Не се намира в София, а в Перник, но ако имаш желание 30 км. не са проблем.Ако колегите предложат нещо друго преценявай си
    == Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp

    На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)

    Коментар


      #3
      Помага, но само ако е пострадал само лака. По-дълбоки драскотини (при които е прецакана боята ) не се оправят. За петната - едва ли ще можеш сам да ги изчистиш. Пиши какъв е резултата. За ваксата - Търтъл Вакс (с една костенурка) не са лоши.
      Catalogue: 1A | PUNTO BZ. GAMMA '97 (1997-1999)
      MVS: 176.526.1(0) | SPORTING (1.2 16V) 3 PORTE
      Engine Stamp: 176B9.000
      Version Code: 176BV
      Version: V5 | SPORTING | 03.'98

      Коментар


        #4
        Колега... след наблюдения над други италианки, консултация с бояджия установих, че от прекалено много полиране и от годините все пак лакът се ожулва и на места просто го няма. Тогава отдолу се появява следващият слой-боята. Имам две петна на капака и на тавана едно-две, които с всяко измиване на колата увеличават диаметъра си. Подобни петна, или напълно протрит лак на капаци и покриви съм виждам на Типо, Пунто... преди време един колега с Брава бе споменал за същият проблем. В никакъв случай недей да търкаш с шлайф, полиращи и други пасти!!! Те имат ефект само при наличие на лак върху боята. Единственото спасение е пребоядисване на детайлите... Явно лакът на нашите коли не е от най-добрите, а и в крайна сметка от и над десет годишни коли, какво да очакваме? Автотърговците винаги полират колите за да изглеждат по-лъскави. Ако и в Италия преди това няколко пъти е полирана с по-абразивни материали... отговорът е ясен. В Италия за разлика от Германия например слънцето е много по-силно, темперетурите по-високи. Може би и това е фактор при унищожението на лака.
        Frontera Sport, X20SE март 1998

        Коментар


          #5
          На търтъл вакс има едни полир пасти които са оцветени, към пастата върви и едно като червило с което мажеш там където има по дълбоки дируги и после полираш с пастата , само дето трябва да си намериш паста с твоя цвят Иначе обикновенните полир-пасти са три вида (имаха некви номера ама не ги помня) :1.За дълбоки надирания2.За леки драскотини3.За възстановяване на блясъка на лакаОбикновенно в професионалните сервизи минават колата и с трите.П.С.Колега обаче не очаквай чудеса от пастирането , има ефект ама не е като прясно боядисана.
          '99 Fiat Bravo GT 1.9 JTD 105 h.p.



          Коментар


            #6
            тоя ефект, колко време трае?
            "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
            Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
            Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

            Коментар


              #7
              Да се включа по тази любима моя тема, защото имам известен опит. Колегите са споделили почти всичко по въпроса, но все пак:- Полирането има ефект и то много добър наистина само при дребни драскотини. По-точно драскотини, при които е останала боя, не е издрано до ламарината. Има еднакво добър ефект и при коли с и без лаково покритие. - С полирането не трябва да се прекалява, защото принципът му е отнемане на част от лака или боята.- Освен за скриване на дребни драскотини, играе добра роля и за уеднаквяване на елементи от колата, пребоядисвани по различно време.- Мисля, че за типичния изгорял фиатски таван или капак ефекта няма да е кой знае колко забележим и е необходимо пребоядисване. Аз моя капак го пребоядисах, защото разваляше целия фасон на колата и на срещата в Копринка колегите одобриха резултата.И какви са тези фантастични цени ? Купи си една паста за 15-20 лв. и ще ти стигне саморъчно да си полираш колата поне 3-4 пъти. Пастата се нанася с памучен парцал и после се лъска с вълнен. Правил съм го, отнема около час. Ефекта е около 1 година.
              Tonight's the night and it's going to happen again and again...

              Коментар


                #8
                с вълнен плат на ръка казваш... няма ли да е по-лесно и с по-добър ефект ако се сложи на шлайф машина този плат и с нея се полира?
                "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                Коментар


                  #9
                  Synthy написа:
                  с вълнен плат на ръка казваш... няма ли да е по-лесно и с по-добър ефект ако се сложи на шлайф машина този плат и с нея се полира?
                  Ако има такива машина става. Не се пробвайте с раpни флексове и други подобни, за да не подпалите боята.
                  Marea Weekend HLX Jtd 110

                  oO(_)____////____(_)Oo

                  Коментар


                    #10
                    ще пробвам значи с такава машинка, благодаря само да се престраша, че ме е страх да пипам по боята (все още).
                    "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                    Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                    Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                    Коментар


                      #11
                      Колега, надявам се под шлайф машина да нямаш впредвид някой ъглошлайф щот тогава е*а ти боята Има си специални машинки за тая работа , на които оборотите са доста по-ниски.Ааа и внимавай по ъглите и ръбовете да на препилиш (подпалиш боята) понеже ефекта е У-А-А-У-У :D колега snake нищо лично ама с парцал на ръка никога няма да постигнеш същия ефект , като с полировачка(или там както и е името на таз машинка)2.При коли без почти никакво лаково покритие ефекта е краткотраен(2-3 месеца в зависимост от сезона и това колко често колата ходи на мивка)3.За прекаляването съм съгласен4.Наистина играе роля при уеднаквяване понеже току що боядисания детаил(поради някое странично охлузване например :P ) винаги ще е по-лачен от този който е боядисван преди 4-5 години да речем, и затова чрез полирането се постига едно по-плавно преливане(да не е на черта )5.За капака с изгорелия лак положението е почти безнадеждно (зависи колко е изгорял де) , понеже има един момент в който лака почва да се лющи , тогава той(лака ) дефакто се отлепя от боята и смисъла от полирането е нулев.П.С.Мойто Браво примерно е 99 набор и си е доста лаченко пък и цвета ми е такъв , че забележките почти не си личат , а вярвайте ми има мнооооогоооо такива . При мен ако се полира качествено цвета ще е като току що боядисан ама кривините отдолу ще са необясними
                      '99 Fiat Bravo GT 1.9 JTD 105 h.p.



                      Коментар


                        #12
                        PeacemakeR написа:
                        ...колега snake нищо лично ама с парцал на ръка никога няма да постигнеш същия ефект , като с полировачка(или там както и е името на таз машинка)2.При коли без почти никакво лаково покритие ефекта е краткотраен(2-3 месеца в зависимост от сезона и това колко често колата ходи на мивка)
                        С другите неща, които си написал, съм съгласен, но с тези не :D :- Ако аз я полирам на ръка, ще стане по-добре от която и да е машинна обработка. Пък ако ще после 1 седмица да ме болят ръцете.- За 5 години съм полирал 5 пъти стария си опел, а той не беше боядисан с най-качествената боя, да не говорим, че нямаше лак. Първия път беше, когато ми теглиха с ключ една черта от фар до фар. Никой никога не разбра, че този опел някога е драскан. А за тези 5 г., през които беше мой, нямаше по-лъскав от него в града. И това само благодарение на моето собственоръчно полиране.
                        Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                        Коментар


                          #13
                          За първото не ми се спори , ама за второто ти сам си казваш "За 5 години съм полирал 5 пъти" , това не значи ли , че ефекта не е дълготраен .... да не говорим , че на италианките боята нещо не е баш както тряа (съдя по мойто старо Ритмо , което ако исках да е лачено тряаше да го полирам на всеки 5-6 месеца иначе почваше да матирва) за Бравото мнение нямам , може в по-новите да са го оправили тоя БЪГ.
                          '99 Fiat Bravo GT 1.9 JTD 105 h.p.



                          Коментар


                            #14
                            Тука пак генерални изводи за италианките - вие да не би да сте си помислили, че карате коли с оригинална боя!? Че аз мойта за година и 2 месеца цялата я пребоядисах...

                            Коментар


                              #15
                              PASSARELLA написа:
                              Тука пак генерални изводи за италианките - вие да не би да сте си помислили, че карате коли с оригинална боя!? Че аз мойта за година и 2 месеца цялата я пребоядисах...
                              Някои карат, някои не! :P Които разбира повечко от коли лесно може да определи, кой детайл е пребоядисван. В едно съм се убедил, че заличи ли се оригиналната боя, нищо след това не е същото, като изключим боядисване при някой познат добър бояджия.
                              Frontera Sport, X20SE март 1998

                              Коментар

                              Working...
                              X