Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

И пак за термостата

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    И пак за термостата

    Здравейте колеги, тъй като вече доста значително паднаха температурите гледам и моята кола смени работната температура.За почивните три дни имам следните наблюдения за моят термостат като се чудя дали е за смяна или още не е.Цяло лято независимо къде и как карам градско или извънградско стрелката на температурата си седеше в средата и не мърдаше от там можеби малко нагоре перка и надолу.Та значи последната седмица предимно извънградско каране температурата ми се държи както е показано на снимката около 85 градуса като карам със скорост 80-110км/ч а ако дигна повече температурата се покачва почти до средата.Дали е нормално това според вас.
    Прикачени файлове
    Fiat Bravo 1.8GT 16V 113hp '99

    #2
    Re: И пак за термостата

    Harzulov написа:
    Здравейте колеги, тъй като вече доста значително паднаха температурите гледам и моята кола смени работната температура.За почивните три дни имам следните наблюдения за моят термостат като се чудя дали е за смяна или още не е.Цяло лято независимо къде и как карам градско или извънградско стрелката на температурата си седеше в средата и не мърдаше от там можеби малко нагоре перка и надолу.Та значи последната седмица предимно извънградско каране температурата ми се държи както е показано на снимката около 85 градуса като карам със скорост 80-110км/ч а ако дигна повече температурата се покачва почти до средата.Дали е нормално това според вас.
    Няма страшно приятел. Всичко е ок за сега! ако си с по голяма скорост и пада драстично тогава е проблем! Моя и той не е много наред стои си някаде на 80 градуса и рядко качва по нагоре а перка не съм чувал от летните жеги в задръстванията
    Powered by Emzo

    Коментар


      #3
      Според мен не е нормално, мисля че термостатът ти не затваря плътно.

      Коментар


        #4
        Абе ..прав си че може и да не затваря но ако си стои така (не по студена) няма проблем
        Powered by Emzo

        Коментар


          #5
          Ще споделя малко опит, на Дедрата не затваряше плътно, оставаше много малък процеп , може би 1 мм, или по-малко. Когато смених термостата, още с първото зареждане баща ми отчете с около 1/2 литър по-нисък разход, при обичайното си каране, а самата кола загряваше много, много по-бързо, и стрелката не слизаше под средата, докато със стария термостат почти не се качваше над средата когато колата се движи.

          Коментар


            #6
            аве мани ве тия термостати дет са по магазините са пълен боклук (не му е мястото тук на моя цитат) Моят се беше спекал отворен и купих нов УЖ качествен за 76лв. сложих го и.....повече от 85 в движение не вдига!! Пълно с ментета приятелче така че ако ще го сменяваш ....УСПЕХ и КЪСМЕТ!!
            Powered by Emzo

            Коментар


              #7
              колега, според мен термостата ти работи коректно
              2015 Renault Megane Expression GT
              2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
              Всичко за FIAT Bravo 2007

              Коментар


                #8
                Ако караш с висока скорост е напълно нормално да седи на 85 градуса!! Колко бързо ти загрява ?
                ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
                // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

                Коментар


                  #9
                  Executer написа:
                  Ако караш с висока скорост е напълно нормално да седи на 85 градуса!! Колко бързо ти загрява ?
                  Ами колата загрява за около 10 мин до 75 градуса и после сигурно 4-5 минути по нагоре а ако стоя на сфетофара и побързо, но ми се струва че около 75-80 градуса най - много се бави.Значи ако я карам в софия с спиранията на сфетофарите е абслолютно на средата но понякога излизам за работа в 7.00 и няма много коли и сфетофарите ги минавам на зелена вълна с 50-60 и пак стои на 85 градуса а иначе парното направо ме смазва от жега
                  Fiat Bravo 1.8GT 16V 113hp '99

                  Коментар


                    #10
                    Executer написа:
                    Ако караш с висока скорост е напълно нормално да седи на 85 градуса!! Колко бързо ти загрява ?
                    Абсолютно.
                    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                    Коментар


                      #11
                      Tornado написа:
                      Executer написа:
                      Ако караш с висока скорост е напълно нормално да седи на 85 градуса!! Колко бързо ти загрява ?
                      Абсолютно.
                      Хм странно аз като я карам с 90-100 стои на 85 градуса, а ако почна да я карам с около130-140 и нагоре става почти 90 градуса, но това са показания само от сега когато почнаха студувете иначе лятото няма разлика с каква скорост я карам се си седи на 90 градуса
                      Fiat Bravo 1.8GT 16V 113hp '99

                      Коментар


                        #12
                        Нема да се плашиш Всичко е ток и жица
                        Powered by Emzo

                        Коментар


                          #13
                          Колега сега ще ти всея малко смут: Колата ти е 99-та година, значи си с двоен комбиниран датчик на термостата, и показанието на уреда на таблото минава допълнително през процесора в таблото. Продължавам да твърдя че при така изградено охлаждане, отклонение на стрелката от средата на скАлата не е нормално, зиме, лете, с климатик, с парно Това го доказва и постът ти в които пишеш, че лятото стрелката все си седи на средата. Ако трябва ще ти приложа и картинки за сравнение. А ти правиш ли си тест на термостата дали е наред, или всъщност хвърляме боб?Не съм казал но ще повторя - според мен термостатът ти не се затваря плътно, пък ти си реши дали да го смениш, след като го тестваш

                          Коментар


                            #14
                            Не можах да разбера, че уж говориш за показанията на датчика, че минавали през процесора на таблото, а после говориш, че това било охлаждане?!?! Термостата е една капсулка с восък, който се разширява от топлината, която не знам какво общо има с таблото. Освен това всеки термостат си има хистерезис и 5 градуса са абсолютно нормални. Незатварящ термостат е когато температурата пада на 70 градуса при 100-на км/ч.
                            FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                            FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                            FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                            FIAT UNO 1.5

                            Коментар


                              #15
                              ogi28b написа:
                              Колега сега ще ти всея малко смут: Колата ти е 99-та година, значи си с двоен комбиниран датчик на термостата, и показанието на уреда на таблото минава допълнително през процесора в таблото. Продължавам да твърдя че при така изградено охлаждане, отклонение на стрелката от средата на скАлата не е нормално, зиме, лете, с климатик, с парно Това го доказва и постът ти в които пишеш, че лятото стрелката все си седи на средата. Ако трябва ще ти приложа и картинки за сравнение. А ти правиш ли си тест на термостата дали е наред, или всъщност хвърляме боб?Не съм казал но ще повторя - според мен термостатът ти не се затваря плътно, пък ти си реши дали да го смениш, след като го тестваш
                              Колега не съм го тествал просто казвам какви са показанията .А как да го тествам ? Да го сваля и да го варя в една тенджера с вода ли, или има по точен метод.
                              Fiat Bravo 1.8GT 16V 113hp '99

                              Коментар

                              Working...
                              X