Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Шум като от лагер, в скоростите - РЕШЕНО

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Шум като от лагер, в скоростите - РЕШЕНО

    Проблемът, е че от известно време колата от подписа има някакъв странен шум, който наподобява лагер, т.е. усилва се с увеличаване на скоростта и е ритмичен, но само когато съм на скорост и е по-силно изразен като се дава газ. Въпросът е какво може да е това? Нещо по съединитела или скоростната кутия? При форсиране без да е на скорост колата шума го няма, както и отсъства ако колата е в движения по инерция.Някакви идеи ?
    Lancia Y, 1.2, 60

    #2
    Провери дали имаш(какво е нивото) масло в скоростите и най-добре го смени. Все пак е около повече от литър и половина... колкото и да е скъпо все ще е общо около 20-40лв. сичкото масло.
    СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
    бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
    сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
    ИТАЛФЕСТ 2007

    Коментар


      #3
      Re: Шум като от лагер, но само на скорост

      3p написа:
      Проблемът, е че от известно време колата от подписа има някакъв странен шум, който наподобява лагер, т.е. усилва се с увеличаване на скоростта и е ритмичен, но само когато съм на скорост и е по-силно изразен като се дава газ. Въпросът е какво може да е това? Нещо по съединитела или скоростната кутия? При форсиране без да е на скорост колата шума го няма, както и отсъства ако колата е в движения по инерция.Някакви идеи ?
      На мен ми прилича на лагер на входящия вал на скоростната кутия (свързващ съединителя със скоростната кутия) - май се наричаше първичен вал.Пробвай да се заслушаш дали има разлика когато изфорсираш колата както е на място и е изключена от скорост, и после като натиснеш съединителя (пак на място и изключена от скорост) дали шума намалява.
      Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.

      Коментар


        #4
        Re: Шум като от лагер, но само на скорост

        IvoMarea написа:
        3p написа:
        Проблемът, е че от известно време колата от подписа има някакъв странен шум, който наподобява лагер, т.е. усилва се с увеличаване на скоростта и е ритмичен, но само когато съм на скорост и е по-силно изразен като се дава газ. Въпросът е какво може да е това? Нещо по съединитела или скоростната кутия? При форсиране без да е на скорост колата шума го няма, както и отсъства ако колата е в движения по инерция.Някакви идеи ?
        На мен ми прилича на лагер на входящия вал на скоростната кутия (свързващ съединителя със скоростната кутия) - май се наричаше първичен вал.Пробвай да се заслушаш дали има разлика когато изфорсираш колата както е на място и е изключена от скорост, и после като натиснеш съединителя (пак на място и изключена от скорост) дали шума намалява.
        Като не е на скорост няма шум със или без съединител. От друга страна сега се сещам, че има един странен звук при отпускане на съединитела, нещо като застъргване за момент докато се отпуска педала напълно.
        Lancia Y, 1.2, 60

        Коментар


          #5
          Re: Шум като от лагер, но само на скорост

          3p написа:
          IvoMarea написа:
          3p написа:
          Проблемът, е че от известно време колата от подписа има някакъв странен шум, който наподобява лагер, т.е. усилва се с увеличаване на скоростта и е ритмичен, но само когато съм на скорост и е по-силно изразен като се дава газ. Въпросът е какво може да е това? Нещо по съединитела или скоростната кутия? При форсиране без да е на скорост колата шума го няма, както и отсъства ако колата е в движения по инерция.Някакви идеи ?
          На мен ми прилича на лагер на входящия вал на скоростната кутия (свързващ съединителя със скоростната кутия) - май се наричаше първичен вал.Пробвай да се заслушаш дали има разлика когато изфорсираш колата както е на място и е изключена от скорост, и после като натиснеш съединителя (пак на място и изключена от скорост) дали шума намалява.
          Като не е на скорост няма шум със или без съединител. От друга страна сега се сещам, че има един странен звук при отпускане на съединитела, нещо като застъргване за момент докато се отпуска педала напълно.
          Значи докато се отпуска педала, първичният вал се завърта и поражда шума. Ако шумът се явява само когато съединителят е натиснат, става дума за проблем в аксиалния лагер, но тук всичко води към лагера на първичния вал.
          Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.

          Коментар


            #6
            и аз го имам тва. лагера на вала е. само на 5 и при натоварване- особенно се чува на баир нагоре като подаваш газ. очевидно е оставала с малко масло някога си. но при мен е само до 2000 оборота и не ми пречи. сложи една добавка и ще мълчи известно време!а и долей масло задължително
            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
            Fiat Bravo'97 1,6 16v
            Fiat Tempra'91 1,6 mono

            Коментар


              #7
              Мерси за всички мнения.Лошото, е че при мен се чува в целият диапазон 1-5 при всякакви обороти. Смяната му сигурно ще доста трудоемка на този лагер?
              Lancia Y, 1.2, 60

              Коментар


                #8
                Водих я в сервиз и там потвърдиха, че става въпрос за лагер от скоростната кутия, за чиято диагностика, т.е. разглобяване на скоростите се изискват 250лв. само за труд. Сложиха ми добавка в маслото и сега карам с тайната надежда положението да се закърпи.Въпросът е ако проблемът остане няма ли да ми е по-изгодно да намеря други скорости на старо отколкото да оправям тези. Процеса по смяната на кутии сложен ли е? И последно скоростите на lancia y и punto дали са еднакви ?
                Lancia Y, 1.2, 60

                Коментар


                  #9
                  Никой ли не знае?
                  Lancia Y, 1.2, 60

                  Коментар


                    #10
                    Каква е гаранцията, че другата кутия няма да вие и тя? По-добре си свали тази, ремонтирай си я и поне ще си сигурен в нея.

                    Коментар


                      #11
                      Airfan написа:
                      Каква е гаранцията, че другата кутия няма да вие и тя? По-добре си свали тази, ремонтирай си я и поне ще си сигурен в нея.
                      Първо можеш да говориш с продавача. Има шанс да са честни с теб. Второ така като гледам цената на сваляне и качване на скорости без разглобяване е около 100лв., така че мога да купя две на старо и пак да съм в парите, които иначе ще отидат за ремонт.И все пак би било интересно ако някой правил подобно упражнение пише.
                      Lancia Y, 1.2, 60

                      Коментар


                        #12
                        В крайна сметка проблемът е отстранен с отремонтиране на скоростната кутия, а не закупуване на друга.В сервиза ми показаха три лагера от скоростите, които били зле и два лагера от диференциала. И петте са сменени. Не мога да преценя дали всичките наистина са били за смяна или просто са сменени за да има количество. Двата от диференциала имаха видими пропуквания и липса на частици по зъбите. Как се разбира кога един лагер си е тръгнал?Цената на ремонта - 600 лв., включваща труд и лагерите (извадени от други скорости разбира се). Всичко стана за един ден. Освен лагерите занесох и комплект съединител да ми сменят при този ремонт. Добра ли е цената за тази услуга?Серивиза, в който извършиха ремонта е така недолюбвания Fiat-Alfa сервиз в люлин-2. Негатинвните мнения ги прочетох едва след като бях оставил колата. В интерес на истината обаче съм доволен от ремонта за сега. Скоростите не вият вече, влизат без усилие и съединителя е страхотно мек.
                        Lancia Y, 1.2, 60

                        Коментар


                          #13
                          най-добре качи снимки на сменените

                          Коментар


                            #14
                            u_bo написа:
                            най-добре качи снимки на сменените
                            Е не ги взех.
                            Lancia Y, 1.2, 60

                            Коментар


                              #15
                              Ебаси сумата. И аз имам едно виене, когато съм на 3-а и на 5-а с по-ниска скорост. Примерно 1500-2300 оборота го има. На 1-а, 2-а, 4-а като че ли го няма. Но ако ремонта ще струва 600 лева.... При мен не знам защо си мисля, че е диференциала. Някой може ли да ми каже колко пари на старо е той горе-долу.
                              The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.

                              Коментар

                              Working...
                              X