На няколко пъти запитах в разни теми но не получих смислен отговор за това отварям отделна тема.При потегляне в завито положение от паркирано място или на кръстовище и в двете посоки се чува по едно еднократно остро "чук" както причукванетата или прещракванията от заминало външно каре, но онези са постоянни докато си на скорост в цялата дъга на завоя, а това е само при напън и при първоначалното натоварване- докато потегли.Сменени са ми: маншони и от двете страни, карето (поради скъсана скоба и привидно здрав маншон, които е поемал през оста кал вместо грес), носачи (фрап), беалетки (тези за съжаление са бърт), тяхните тампони - с по-корава гума, кормилни накрайници (мойта гордост - Мууг), и е направен реглаж ... и понеже за един ден от смяната до реглажа не бях го забелязал това тракане, и освен това не знам какво се пипа при реглажа, питам дали някъде не е останало нещо което мога сам да си донатегна. Шайбите на беалетките баха с изпъкналото към гайката но аз си ги обърнах с вдлъбнатото навътре към средата на гумичките и стегнах докато спре да се върти гайката, но звука си остана. Инъче на прав път с неравности и през легнали полицаи няма да лопне няма да тропне - всичко е меко на звук. Това острото чукване е само при потегляне.В магазина ми казаха, да съм погледнел някакъв болт от страната на шарнирчето в края на носача - откъм гумата. Моля ви се пишете ми, че не става дума за самия шарнир в носача, ами нещо като контра си го представям аз, а през това отивам в гаража да гледам и да търся от канала дали ще се вижда таково нещо, а освен това ако има други места за донатягане - къде са те?Ако се окаже съвпадение и сега трябват неща по амортисьорите и ще я засиля от някоя скала направо в дунава.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Тракване при потегляне на завой след сменени по предницата.
Collapse
X
-
ха ха ха, чак пък в Дунава.... най-вероятно са ти казали за шарнира на носача. Аз имах там превъртяна резба и при тръгване шарнира щракаше много зловещо. Там болта на шарнира е хванат един болт с гайка, като се стяга самия шенкел....или там по точно отвора в който влиза болта. Иначе, както и да си го мисля, все като каре звучи такова тракане, особено щом е само при завито кормило.(Нали правилно съм разбрал..? - при изправено кормило го няма или пак го има?)СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
-
Все по-зле става - напоследък и при натискане на спирачки със съединител и само от инерционното натоварване в права линия. Няма логика след 20 километра на втория ден да се прояви колкото и да е калпав тоя шарнир в носача или има логика, а да не се самозалъгвам но и потегляне на право скоро ще го предизвиква ако не взема мерки? Сериозно имам дори намерение ако е нещо неподвижно дори с електрожена да го прикапя - клатя и лашкам стъпила спрана - гумите всясякак и със свит волан и без и не мога да го чуя тоя звук при спряна кола - аз ли съм хилав, що ли? Довечера ще правя осморки като се опразнят паркингите ама каретата ми са пълни с грес и са прясно запечатани с нови маншони.
Коментар
-
Ха сега гатанки! При всяко положение повечето от нас са доста по-хилави от яките италиански автомобили :D Обаче според мен, ако се налага да правиш проби в движение, по-добре не ползвай паркинги, ами някое летище. По-широко е :D Иначе, не е изключено и да са ти пробутали някой рециклиран шарнир, дето малко му трябва да почне да хлопа. Това можеш да си го провериш и сам на някой канал, като вдигнеш колата на крик и с щанга се опиташ да преместш носача надолу-нагоре, използвайки сигурна опорна точка. Ако е заминал шарнир, ще се види с просто око - мърда. Не е изключено при каретата да се е появил проблем, докато са се смазвали с кал - износването е по-голямо, а доколкото разбрах те не са подменяни. Пробвай да откриеш проблема като въртиш колелото докато колата е вдигната на крик, с навит и прав волан, на свободна и на скорост. Ако е по каретата би трябвало да чуеш откъде щрака. Мисля си и за възможност да се е оплескала системата там, където полуоските /полуваловете/ влизат в скоростната кутия /диференциала/. Когато са сменяли маншоните, ако е изпаднало лагерче от тези, които позволяват на полуоската да се движи в улеите в скоростната кутия, сигурно ефектът ще си е гадно тракане.Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
Suzuki GSX 1100 E 1985 г.
Коментар
-
Не е лошо да провериш и дали не е изпаднал или разхлабен някой болт от тези, които крепят реактивната щанга към купето. Или пък да се е счупила пружина. Обстоен преглед ще си трябва. Сещам се и за лагерчетата, на които лагеруват макферсоните в бомбетата в коша. И ще ми е интересно все пак, като откриеш проблема - да го споделиш.Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
Suzuki GSX 1100 E 1985 г.
Коментар
-
u_bo
качи колата на канал , слез отдолу, накарай приятел да потегля и разбира се веднага да спира.така ще локализираш тропането (поне по думите ти кога се появява де)
Коментар
-
Значи там където е номер 4, има един болт с гайка, където шарнира се хваща към шенкела. Ей там при мен се оказа, че гайката е с превъртяна резба ииии много гадно тракаше при тръгване и някоя мааалка дуплка. Направо се побърках. Свалих и носача и се оказа, че е здрав. Пак го сложих и ми направи впечатление, че не се стегна гайката като хората ама си викам.... доста се стегна все пак. излизам на проба и пак луп луп... Връщам се и пак в канала... , и в последния момент си викам, чакай пак да проверя тази гайка и тя превъртя тотално. Смених и болта и гайката и колата млъкна... Спряха всякакви странни шумовеСЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
Коментар
-
подкрепям феникс, имал съм подобен случай, само дето аз нямах гаика. няма как да падне шарнира, щото се самонатягат с този болт, но пък има луф. провери на шенкела дали има гайка на напречния болт на шарнира. ако не... много ми мяза на шарнир лопането. аз 2 месеца ходих по диагностики с щанги, че и с тресачки и компютри и сички викат идееееееална ходова част, а то лопа яко. накрая .... чисто разбити шарнири. а комп диагностика беше с ебаси техниката- тресе вертикално, натоварва хоризаонтално все едно е в завой, някви огледала, някви валязи я мачкат...абе луда техника и един шарнир не хвана. така че разчитай повечко на себи с и в такива неуловими ситуации. прегледай всички болтове по носача вкл и задните към мостаLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
ivchotr написа:Не е изключено при каретата да се е появил проблем, докато са се смазвали с кал - износването е по-голямо, а доколкото разбрах те не са подменяни.phoenix написа:Значи там където е номер 4, има един болт с гайка, където шарнира се хваща към шенкела.
Коментар
-
колега има и още една възможностна старата ми кола , алфа 155 имаше подобен проблем.като потеглям или като превключвам от 1 на 2-ра или от 2-ра на 3-та особенно като е по надолнище се чуваше такъв шум,все едно претраква каре,ама само един път,’чат’ о толкова.след 4-5 дни започна по 2-3 пъте да претраква и почти при всяко превкл’вване на скоростите.споделих с мой приятел ,който има познания по автомобилите и той тества колата,след това направи един тест ,както се пробва съеденител.спря я на паркинга,опъна ръчната,даде на 2 и пусна рязко съеденителя и изведнъй започна да се чува този звук постоянно и колата не можа да потегли
какво се оказа
превъртяла полуоска във вътрешмото каре
значи пъроначално шлиците са имали лугт и само ми е претраквало
това което съм чувал ’чат-чат’ и авера ми като я тества и тотално вече шлиците здадоха багажа
и полуоската превъртя в карето
)така че погледни да не е от там
успех и лек ден
Коментар
-
@niko_ymn дано откриеш проблема, че и аз имам едно еднократно чукване , като че ли отляво или при определен десен завой или при сериозни неравности. При мен има сериозен проблем на лагера на дясната главина от който доста хлопа по неравности. Но не вярвам да се пренася толкова отчетливо звука от дясно в ляво, така че това еднократно хлопване много прилича на твоето. Последно смених четирите маншона на полуоските и не видях никакъв сериозен проблем по никоя част от окачването. Да се надяваме само че не е нещо , което да е предпоставка за ППТ.FIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Коментар
-
За сряда се уговорихме с майстор да ми отдели малко внимание и да я погледне и ще пиша пак защото аз нищо не откривам сам - навсякъде е стегнато, дори правих осморки на метро - тръгвах спирах и на равно не се прояви, можеби само при повече зор.П.С. Едната ми полуоска има ход навън навътре по оста си към скоростната кутия и наобратно към колелото с окол 3-4 мм напред назад - това нормално ли е?
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар