Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Тракване при потегляне на завой след сменени по предницата.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Тракване при потегляне на завой след сменени по предницата.

    На няколко пъти запитах в разни теми но не получих смислен отговор за това отварям отделна тема.При потегляне в завито положение от паркирано място или на кръстовище и в двете посоки се чува по едно еднократно остро "чук" както причукванетата или прещракванията от заминало външно каре, но онези са постоянни докато си на скорост в цялата дъга на завоя, а това е само при напън и при първоначалното натоварване- докато потегли.Сменени са ми: маншони и от двете страни, карето (поради скъсана скоба и привидно здрав маншон, които е поемал през оста кал вместо грес), носачи (фрап), беалетки (тези за съжаление са бърт), тяхните тампони - с по-корава гума, кормилни накрайници (мойта гордост - Мууг), и е направен реглаж ... и понеже за един ден от смяната до реглажа не бях го забелязал това тракане, и освен това не знам какво се пипа при реглажа, питам дали някъде не е останало нещо което мога сам да си донатегна. Шайбите на беалетките баха с изпъкналото към гайката но аз си ги обърнах с вдлъбнатото навътре към средата на гумичките и стегнах докато спре да се върти гайката, но звука си остана. Инъче на прав път с неравности и през легнали полицаи няма да лопне няма да тропне - всичко е меко на звук. Това острото чукване е само при потегляне.В магазина ми казаха, да съм погледнел някакъв болт от страната на шарнирчето в края на носача - откъм гумата. Моля ви се пишете ми, че не става дума за самия шарнир в носача, ами нещо като контра си го представям аз, а през това отивам в гаража да гледам и да търся от канала дали ще се вижда таково нещо, а освен това ако има други места за донатягане - къде са те?Ако се окаже съвпадение и сега трябват неща по амортисьорите и ще я засиля от някоя скала направо в дунава.
    Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

    #2
    ха ха ха, чак пък в Дунава.... най-вероятно са ти казали за шарнира на носача. Аз имах там превъртяна резба и при тръгване шарнира щракаше много зловещо. Там болта на шарнира е хванат един болт с гайка, като се стяга самия шенкел....или там по точно отвора в който влиза болта. Иначе, както и да си го мисля, все като каре звучи такова тракане, особено щом е само при завито кормило.(Нали правилно съм разбрал..? - при изправено кормило го няма или пак го има?)
    СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
    бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
    сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
    ИТАЛФЕСТ 2007

    Коментар


      #3
      Все по-зле става - напоследък и при натискане на спирачки със съединител и само от инерционното натоварване в права линия. Няма логика след 20 километра на втория ден да се прояви колкото и да е калпав тоя шарнир в носача или има логика, а да не се самозалъгвам но и потегляне на право скоро ще го предизвиква ако не взема мерки? Сериозно имам дори намерение ако е нещо неподвижно дори с електрожена да го прикапя - клатя и лашкам стъпила спрана - гумите всясякак и със свит волан и без и не мога да го чуя тоя звук при спряна кола - аз ли съм хилав, що ли? Довечера ще правя осморки като се опразнят паркингите ама каретата ми са пълни с грес и са прясно запечатани с нови маншони.
      Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
      http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

      Коментар


        #4
        Ха сега гатанки! При всяко положение повечето от нас са доста по-хилави от яките италиански автомобили :D Обаче според мен, ако се налага да правиш проби в движение, по-добре не ползвай паркинги, ами някое летище. По-широко е :D Иначе, не е изключено и да са ти пробутали някой рециклиран шарнир, дето малко му трябва да почне да хлопа. Това можеш да си го провериш и сам на някой канал, като вдигнеш колата на крик и с щанга се опиташ да преместш носача надолу-нагоре, използвайки сигурна опорна точка. Ако е заминал шарнир, ще се види с просто око - мърда. Не е изключено при каретата да се е появил проблем, докато са се смазвали с кал - износването е по-голямо, а доколкото разбрах те не са подменяни. Пробвай да откриеш проблема като въртиш колелото докато колата е вдигната на крик, с навит и прав волан, на свободна и на скорост. Ако е по каретата би трябвало да чуеш откъде щрака. Мисля си и за възможност да се е оплескала системата там, където полуоските /полуваловете/ влизат в скоростната кутия /диференциала/. Когато са сменяли маншоните, ако е изпаднало лагерче от тези, които позволяват на полуоската да се движи в улеите в скоростната кутия, сигурно ефектът ще си е гадно тракане.
        Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
        Suzuki GSX 1100 E 1985 г.

        Коментар


          #5
          Не е лошо да провериш и дали не е изпаднал или разхлабен някой болт от тези, които крепят реактивната щанга към купето. Или пък да се е счупила пружина. Обстоен преглед ще си трябва. Сещам се и за лагерчетата, на които лагеруват макферсоните в бомбетата в коша. И ще ми е интересно все пак, като откриеш проблема - да го споделиш.
          Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
          Suzuki GSX 1100 E 1985 г.

          Коментар


            #6
            качи колата на канал , слез отдолу, накарай приятел да потегля и разбира се веднага да спира.така ще локализираш тропането (поне по думите ти кога се появява де)

            Коментар


              #7
              Значи там където е номер 4, има един болт с гайка, където шарнира се хваща към шенкела. Ей там при мен се оказа, че гайката е с превъртяна резба ииии много гадно тракаше при тръгване и някоя мааалка дуплка. Направо се побърках. Свалих и носача и се оказа, че е здрав. Пак го сложих и ми направи впечатление, че не се стегна гайката като хората ама си викам.... доста се стегна все пак. излизам на проба и пак луп луп... Връщам се и пак в канала... , и в последния момент си викам, чакай пак да проверя тази гайка и тя превъртя тотално. Смених и болта и гайката и колата млъкна... Спряха всякакви странни шумове
              СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
              бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
              сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
              ИТАЛФЕСТ 2007

              Коментар


                #8
                подкрепям феникс, имал съм подобен случай, само дето аз нямах гаика. няма как да падне шарнира, щото се самонатягат с този болт, но пък има луф. провери на шенкела дали има гайка на напречния болт на шарнира. ако не... много ми мяза на шарнир лопането. аз 2 месеца ходих по диагностики с щанги, че и с тресачки и компютри и сички викат идееееееална ходова част, а то лопа яко. накрая .... чисто разбити шарнири. а комп диагностика беше с ебаси техниката- тресе вертикално, натоварва хоризаонтално все едно е в завой, някви огледала, някви валязи я мачкат...абе луда техника и един шарнир не хвана. така че разчитай повечко на себи с и в такива неуловими ситуации. прегледай всички болтове по носача вкл и задните към моста
                Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                Fiat Bravo'97 1,6 16v
                Fiat Tempra'91 1,6 mono

                Коментар


                  #9
                  ivchotr написа:
                  Не е изключено при каретата да се е появил проблем, докато са се смазвали с кал - износването е по-голямо, а доколкото разбрах те не са подменяни.
                  Подменено е само едното каре защото е беше кално отвътре и претракваше, но на другото не беше скъсана скобата на маншона и там е сменен само маншона профилактично с нов който да не е напукан, карето си е оригинално от едната страна - може и на него да му е дошло времето, но доколкото разбрах ако са добре смазани и изолирани от прах трудно им идва времето да се счупят.
                  phoenix написа:
                  Значи там където е номер 4, има един болт с гайка, където шарнира се хваща към шенкела.
                  Това малко болтче май за сега е главния заподозрян.Задължително ще пиша от къде е било.
                  Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                  http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                  Коментар


                    #10
                    колега има и още една възможност на старата ми кола , алфа 155 имаше подобен проблем.като потеглям или като превключвам от 1 на 2-ра или от 2-ра на 3-та особенно като е по надолнище се чуваше такъв шум,все едно претраква каре,ама само един път,’чат’ о толкова.след 4-5 дни започна по 2-3 пъте да претраква и почти при всяко превкл’вване на скоростите.споделих с мой приятел ,който има познания по автомобилите и той тества колата,след това направи един тест ,както се пробва съеденител.спря я на паркинга,опъна ръчната,даде на 2 и пусна рязко съеденителя и изведнъй започна да се чува този звук постоянно и колата не можа да потегли какво се оказа превъртяла полуоска във вътрешмото каре значи пъроначално шлиците са имали лугт и само ми е претраквало това което съм чувал ’чат-чат’ и авера ми като я тества и тотално вече шлиците здадоха багажа и полуоската превъртя в карето)така че погледни да не е от тамуспех и лек ден

                    Коментар


                      #11
                      @niko_ymn дано откриеш проблема, че и аз имам едно еднократно чукване , като че ли отляво или при определен десен завой или при сериозни неравности. При мен има сериозен проблем на лагера на дясната главина от който доста хлопа по неравности. Но не вярвам да се пренася толкова отчетливо звука от дясно в ляво, така че това еднократно хлопване много прилича на твоето. Последно смених четирите маншона на полуоските и не видях никакъв сериозен проблем по никоя част от окачването. Да се надяваме само че не е нещо , което да е предпоставка за ППТ.
                      FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                      FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                      FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                      FIAT UNO 1.5

                      Коментар


                        #12
                        За сряда се уговорихме с майстор да ми отдели малко внимание и да я погледне и ще пиша пак защото аз нищо не откривам сам - навсякъде е стегнато, дори правих осморки на метро - тръгвах спирах и на равно не се прояви, можеби само при повече зор.П.С. Едната ми полуоска има ход навън навътре по оста си към скоростната кутия и наобратно към колелото с окол 3-4 мм напред назад - това нормално ли е?
                        Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                        http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                        Коментар


                          #13
                          niko_ymn написа:
                          П.С. Едната ми полуоска има ход навън навътре по оста си към скоростната кутия и наобратно към колелото с окол 3-4 мм напред назад - това нормално ли е?
                          Да!
                          Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                          Коментар


                            #14
                            Аз не мисля че е нормално, ама дано не съм прав. Зегерката на външното каре трябва да я държи да не мърда.
                            FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                            FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                            FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                            FIAT UNO 1.5

                            Коментар


                              #15
                              нормално е!
                              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                              Fiat Bravo'97 1,6 16v
                              Fiat Tempra'91 1,6 mono

                              Коментар

                              Working...
                              X