Въпросния ремонт не го пожелавам на никой да го прави защото к.ра е много голям.Днес най-после се наканих да се захвана със смяната на въпросния маншон на дясна полуос вътрешен този който е до опорния лагер на картера.1.Развиването на гайката се оказа проблем поради липсата на камък номер 36 и при опита ми да си закупя такъв ,че се натъкнах на хубави цени от порядъка на 20 лв. и второ стената на самия камък е толкова дебела ,че няма да влезе между гайката и главината.Не мога да проумея само как камък номер 32 може да е с цена 6,80 лв. ,а въпросния 36 не стига ,че много по голям и усилен ами и с цена умножена по три спрямо другия.2.По-добре стана ,че не развивах тази гайка защото реших да откача целия шенкел заедно със спирачния диск и полуската.За целта демонтирах кормилната шанга от шенкела,демонтирах спирачните апарати също от шенкела и развих 6 винта които присъединяват полуоската със удължителната такава до предавателната кутия.3.Последва търсене на маншон което се оказа малко трудно в предвид на вече затварящите магазини.Надявам се утре след обиколка по така наречените магазини за авточасти да намеря това което търся ,а то е:маншон с номер на него 2163127500003 1-2.Марката на самото каре и маншона е ЛОБРО GERMANY.Самия възел е толкова добре изпипан заводски ,че досега от самата експолатация на автомобила е непокътнат.Както и да е с ремонта на на този проблем приключих.Следва следващата одисея по демонтирането на алтернатора.Понеже тази дейност съм я извършвал на Мареа 1,8 горе долу ми беше ясно какво и как къде да разкача за да измъкна говедото от това леснодостъпно място.Започвам да изброявам какво съм разглобил още освен това досега за маншона защото и то се включва в тази операция.1.Измъкване на дългата полуоска която стига до кутията.За да се измъкне трябва да и се откачи противотежестта и да се развият трите болта които крепят лагера и към конзолата на картера.2.Демонтиране на планката която осигурява пропадането на ауспуховата синтема/тази която ни пука картерите/.3.Освобождаване на фиксиращата планка за тръбата на ауспуха от задния тампон на двигатеа.4.Разкачане на ауспуха от колекторите и изместване вляво.5.Изцяло демонтиране на тръбичката за щеката за проверка на нивото на маслото на двигатела.Забравих да спомена ,че пистовия ремък и тоя е разкачен,единия болт на алтернатора горния е на доста еб..о място.Общо взето стигнах до никъде.Закучи се работата по изваждане на малкото лагерче на алтернатора/нямам такава малка скоба/ и намиране на маншон.Предстоои и подмяна на четки защото не ми се сваля отново след има няма 20000 км.Май доста се увлякох ама това е положението.Някой да не се чуди защо цената на смяната на алтернатор на този двигател или подобен визирам 1,8 , 2,0 и JTD e доста солена.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смяна маншон на полуос и ремонт алтернатор Мареа ТД100.
Collapse
X
-
Ремонта е успешен сега приключвам.Най-трудния момент беше по намирането на същия маншон.Всички магазини за авточасти от рода на КОСЕР,АУТОПЛЮС,ТЕХ_КО които уж се водят ,че имат всичко вдигат рамене и нямат склад въпросния маншон със смешната цена от 6 лв.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Реклама
Collapse
Коментар