Тъй като така и не реших проблема със ниската температура на колата се заех да направя някои промени по охладителната уредба. След известен анализ, стигнах до извода, че проблемите произтичат освен от повреденият термостат и от включването на газовият изпарител към охладителната уредба. Всъщност проблема е конструктовен на този вид охлаждане и ако някой ви е съветвал да слагате картони на радиатора и ако парното ви не работи добре в големите студове, значи го има и на вашият модел автомобил.Промените са базирани на един Руски патент, реализиран за ЛАДА, но тъй като на Фиат Ритмо, охладителната уредба е почти същата, смятам че има големи изгледи нещата да се подобрят значително.В какво се състои проблема? На схемата, точка А е изхода на термостата. Неговата функция се изразява да поддържа в точка А температурата за която е предвиден (примерно 80 градуса). Така охладената до точна температура вода влиза във водната помпа, охлажда двигателя и загрята се вкарва отново в термостата. Как са свързани обаче отоплителният радиатор и газовият изпарител? Вижда се, че потока от вода през тях прескача термостата и се влива директно във водната помпа. Какво следва от това? Ако отоплението не е включено и ако няма газова уредба, водата, която минава през отоплението няма да изстине кой знае колко и смесвайки се с водата от термостата ще повлияе малко на нейната температура. При включено отопление обаче и особенно при наличие във веригата на газов изпарител, който е голям консуматор на топлина, температурата на водата вливаща се в точка B може да е значително по-ниска от нужната. Термостата разбира се не може да реагира със затваряне, защото студената вода не преминава през него изобщо. В резултат, се оказва, че двигателя стои постоянно студен. Намалява се ефективността на парното и разхода се качва.Идеята за преработката се състои в преместване на точката в която се влива водата от отоплителния радиатор и газовия изпарител, директно вътре в термостата. Тогава той ще може да реагира на студената вода правилно и да поддържа нужната температура на входа на водната помпа, независимо от околните температури.Това се прави с допълнителен щуцер ф16мм, поставен на тялото на термостата, така че да вкарва водата директно в камерата на термочувствителният елемент. Маркуча от отоплителният радиатор (или изпарителя) се поставя на него, а старият щуцер в т.В се затапва с парче маркуч, подходящ болт и скоби. На снимката можете да видите как стана преработката на моя термостат (стругарят ми взе 3 лева).Особенностите на поставянето на щуцера са, че стената на термостата е тънка и затова резбата на щуцера трябва да е ситна - М16х1 например. Допълнително при завиването го залепих с PoxyPol.Утре смятам да монтирам така променената охладителна уредба и ще напиша какви са резултатите.Поздрави.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Усъвършенстване на охладителната уредба.
Collapse
X
-
Не знам дали има интерес към темата, но ще си продължа до края. След монтажа, се оказа, че избраната конструкция става. Щуцера не падна и твърдите маркучи не го изкъртиха - поне засега, но изглежда здрав (пу-пу да не му е уроки :D)Беше реализирана схемата показана по-долу.При пускане на място, докато чаках да обезвъздуши системата си вдигна 100 градуса и си ги държеше около стоте през цялото време. Ще трябва да се провери и как се държи по-натоварена.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
-
Аз карам Типо, но защо като гледам схемата си мисля, че термостата не е поставен на правилното място. До колкото знам той отваря и затваря пътя на горещата охладителна течност към радиатора, така както е нарисувано горещата охладителна течност или антифриза влиза в радиатора преди термостата...... Ами то така нарисувано няма никакъв смисъл от този термостат . Не виждам как би могъл да направиш проверка за "сдал багажа" термостат по метода на пипане на радиатора??? Аз например също имах проблем със загряването. Два пъти си направих труда да пипна радиатора при температура 60 градуса. Беше топъл от горе до долу Смених термостата. Между другото като извадиха стария и го погледнах - наистина си беше за смяна, защото една уплътнителна гума беше заминала. След смяната пипнах отново радиатора при 60 градуса - беше студен като лед Та в тази връзка нарисуваната схема нещо не ми се връзва. Не знам може другите модели на Фиат да имат друга схема за охлажданеFIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Коментар
-
brat_John написа:Аз карам Типо, но защо като гледам схемата си мисля, че термостата не е поставен на правилното място.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
brat_John написа:Два пъти си направих труда да пипна радиатора при температура 60 градуса. Беше топъл от горе до долу Смених термостата. След смяната пипнах отново радиатора при 60 градуса - беше студен като ледAlfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
-
Yavor написа:Дефакто туй щуцерче дото си го направил си го има фабрично и си е за парното и сега за парно+изпарител.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
за тези проблеми има следния вариант, някво тиксо се лепи на решетката...аз използвах метална лепенка, нещо като тиксоа отдолу на решетката картон увит в найлон, сложен зад решетката да не се вижда...колата дига нормална работна температура в големия студ и не пада надолу, дори да пуснеш парното на 4ри и да се варишколата загрява с 20-30% по-бързо...2004 Audi A6 4F
2002 Lancia Y
Коментар
-
KPEMATOP написа:за тези проблеми има следния вариант, някво тиксо се лепи на решетката...аз използвах метална лепенка, нещо като тиксоа отдолу на раешетката картон увит в найлон, сложен зад решеткат да не се вижда...Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
KPEMATOP написа:за тези проблеми има следния вариант, някво тиксо се лепи на решетката...аз използвах метална лепенка, нещо като тиксоа отдолу на решетката картон увит в найлон, сложен зад решетката да не се вижда...колата дига нормална работна температура в големия студ и не пада надолу, дори да пуснеш парното на 4ри и да се варишколата загрява с 20-30% по-бързо...Alfa 156 2.0 TS
Alfa 156 20VTurbo
Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
Locost TF1 3.0V6
Коментар
-
за тези проблеми има следния вариант, някво тиксо се лепи на решетката...аз използвах метална лепенка, нещо като тиксо а отдолу на решетката картон увит в найлон, сложен зад решетката да не се вижда... колата дига нормална работна температура в големия студ и не пада надолу, дори да пуснеш парното на 4ри и да се вариш колата загрява с 20-30% по-бързо...
Коментар
-
Не, и което е по-интересно при натоварване примерно по нанагорнище или с по-висока скорост, температурата вместо да се качва, спадаше до 70 градуса
Коментар
-
когато караш с голяма скорост и е студена колата, влиза студен въздух под капака, и охлажда двигателя...когато се спускам от витоша не на скорост, ако съм без картон температурата пада, а ако имам картон държи 90 градуса...термостата ми е нов и пак ти казвам 20-30% по-бързо ти загрява така колата...типото ми има огромен радиатор за 1.6 двигател в сравнение с ауди/волцик2004 Audi A6 4F
2002 Lancia Y
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар