Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Усъвършенстване на охладителната уредба.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Усъвършенстване на охладителната уредба.

    Тъй като така и не реших проблема със ниската температура на колата се заех да направя някои промени по охладителната уредба. След известен анализ, стигнах до извода, че проблемите произтичат освен от повреденият термостат и от включването на газовият изпарител към охладителната уредба. Всъщност проблема е конструктовен на този вид охлаждане и ако някой ви е съветвал да слагате картони на радиатора и ако парното ви не работи добре в големите студове, значи го има и на вашият модел автомобил.Промените са базирани на един Руски патент, реализиран за ЛАДА, но тъй като на Фиат Ритмо, охладителната уредба е почти същата, смятам че има големи изгледи нещата да се подобрят значително.В какво се състои проблема? На схемата, точка А е изхода на термостата. Неговата функция се изразява да поддържа в точка А температурата за която е предвиден (примерно 80 градуса). Така охладената до точна температура вода влиза във водната помпа, охлажда двигателя и загрята се вкарва отново в термостата. Как са свързани обаче отоплителният радиатор и газовият изпарител? Вижда се, че потока от вода през тях прескача термостата и се влива директно във водната помпа. Какво следва от това? Ако отоплението не е включено и ако няма газова уредба, водата, която минава през отоплението няма да изстине кой знае колко и смесвайки се с водата от термостата ще повлияе малко на нейната температура. При включено отопление обаче и особенно при наличие във веригата на газов изпарител, който е голям консуматор на топлина, температурата на водата вливаща се в точка B може да е значително по-ниска от нужната. Термостата разбира се не може да реагира със затваряне, защото студената вода не преминава през него изобщо. В резултат, се оказва, че двигателя стои постоянно студен. Намалява се ефективността на парното и разхода се качва.Идеята за преработката се състои в преместване на точката в която се влива водата от отоплителния радиатор и газовия изпарител, директно вътре в термостата. Тогава той ще може да реагира на студената вода правилно и да поддържа нужната температура на входа на водната помпа, независимо от околните температури.Това се прави с допълнителен щуцер ф16мм, поставен на тялото на термостата, така че да вкарва водата директно в камерата на термочувствителният елемент. Маркуча от отоплителният радиатор (или изпарителя) се поставя на него, а старият щуцер в т.В се затапва с парче маркуч, подходящ болт и скоби. На снимката можете да видите как стана преработката на моя термостат (стругарят ми взе 3 лева).Особенностите на поставянето на щуцера са, че стената на термостата е тънка и затова резбата на щуцера трябва да е ситна - М16х1 например. Допълнително при завиването го залепих с PoxyPol.Утре смятам да монтирам така променената охладителна уредба и ще напиша какви са резултатите.Поздрави.
    Прикачени файлове
    Fiat Ritmo 105TC
    1600cc 105к.с.

    #2
    Не знам дали има интерес към темата, но ще си продължа до края. След монтажа, се оказа, че избраната конструкция става. Щуцера не падна и твърдите маркучи не го изкъртиха - поне засега, но изглежда здрав (пу-пу да не му е уроки :D)Беше реализирана схемата показана по-долу.При пускане на място, докато чаках да обезвъздуши системата си вдигна 100 градуса и си ги държеше около стоте през цялото време. Ще трябва да се провери и как се държи по-натоварена.
    Прикачени файлове
    Fiat Ritmo 105TC
    1600cc 105к.с.

    Коментар


      #3
      При положение че е видяна повече от 80 пъти, мисля че интерес има. Та по въпроса...преди загряваше ли добре?

      Коментар


        #4
        Alexius написа:
        Та по въпроса...преди загряваше ли добре?
        Не, и което е по-интересно при натоварване примерно по нанагорнище или с по-висока скорост, температурата вместо да се качва, спадаше до 70 градуса.
        Fiat Ritmo 105TC
        1600cc 105к.с.

        Коментар


          #5
          Аз карам Типо, но защо като гледам схемата си мисля, че термостата не е поставен на правилното място. До колкото знам той отваря и затваря пътя на горещата охладителна течност към радиатора, така както е нарисувано горещата охладителна течност или антифриза влиза в радиатора преди термостата...... Ами то така нарисувано няма никакъв смисъл от този термостат . Не виждам как би могъл да направиш проверка за "сдал багажа" термостат по метода на пипане на радиатора??? Аз например също имах проблем със загряването. Два пъти си направих труда да пипна радиатора при температура 60 градуса. Беше топъл от горе до долу Смених термостата. Между другото като извадиха стария и го погледнах - наистина си беше за смяна, защото една уплътнителна гума беше заминала. След смяната пипнах отново радиатора при 60 градуса - беше студен като лед Та в тази връзка нарисуваната схема нещо не ми се връзва. Не знам може другите модели на Фиат да имат друга схема за охлаждане
          FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
          ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

          Коментар


            #6
            brat_John написа:
            Аз карам Типо, но защо като гледам схемата си мисля, че термостата не е поставен на правилното място.
            Точно там си е. Това е схема с т.н. долен термостат. Така би трябвало да са всички по-нови автомобили. Термостата не спира водата да влиза в радиатора а я спира да не излиза. Ефекта всъщност е същият - през радиатора няма поток. Ако се вгледаш ще видиш, че термостата има всъщност 2 входа - отгоре за гореща вода и отдолу за студена (охладена от радиатора). Местейки двата си клапана, той смесва горещата и студената вода за да направи на изхода си (отдясно) вода с нужната стабилна температура.
            Fiat Ritmo 105TC
            1600cc 105к.с.

            Коментар


              #7
              Колега и аз имам газова,но двигателя си загрява нормално,парно също имам и то доста добро ,дори и в големия студ!Мисля,че проблема при теб е другаде!В големия студ колата загрява по-бавно и температурата достига до 87-88 градуса,но мисля че това е нормално!
              Fiat Croma 1.9 MultiJet 120 hp

              Коментар


                #8
                brat_John написа:
                Два пъти си направих труда да пипна радиатора при температура 60 градуса. Беше топъл от горе до долу Смених термостата. След смяната пипнах отново радиатора при 60 градуса - беше студен като лед
                Ех, моя метод с пипане на радиатора вече дава резултати.Колега, и Типо и Брава/Брава са с горен термостат. При мен газовата е вързана последователно на парното в реда мотор-парно-изпарител-термостат. Дефакто туй щуцерче дото си го направил си го има фабрично и си е за парното и сега за парно+изпарител.
                Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                Коментар


                  #9
                  Yavor написа:
                  Дефакто туй щуцерче дото си го направил си го има фабрично и си е за парното и сега за парно+изпарител.
                  Може би на по-новите модели тази система се прилага. Ако водата се връща в термостата, ясно е, че всичко ще си работи ОК. При моята обаче се наложи да се променя термостата. Сега определено температурата е стабилна и с поне 10 градуса повече от преди. Ще видим как ще се държи и в по-големите студове.
                  Fiat Ritmo 105TC
                  1600cc 105к.с.

                  Коментар


                    #10
                    за тези проблеми има следния вариант, някво тиксо се лепи на решетката...аз използвах метална лепенка, нещо като тиксоа отдолу на решетката картон увит в найлон, сложен зад решетката да не се вижда...колата дига нормална работна температура в големия студ и не пада надолу, дори да пуснеш парното на 4ри и да се варишколата загрява с 20-30% по-бързо...
                    2004 Audi A6 4F
                    2002 Lancia Y

                    Коментар


                      #11
                      KPEMATOP написа:
                      за тези проблеми има следния вариант, някво тиксо се лепи на решетката...аз използвах метална лепенка, нещо като тиксоа отдолу на раешетката картон увит в найлон, сложен зад решеткат да не се вижда...
                      А лятото? Моята цел беше нещата да си стават от самосебе си. Колата трябва да си работи добре независимо от околната температура.Междувременно имам наблюдения вече два дни - определено загрява по-бързо. Допълнително температурата не се влияе от режима на каране - и в задръстванията и на шосето е около 85 градуса +- малко. Искаше ми се да е малко по-висока, но очевидно термостата си е такъв за този двигател.
                      Fiat Ritmo 105TC
                      1600cc 105к.с.

                      Коментар


                        #12
                        KPEMATOP написа:
                        за тези проблеми има следния вариант, някво тиксо се лепи на решетката...аз използвах метална лепенка, нещо като тиксоа отдолу на решетката картон увит в найлон, сложен зад решетката да не се вижда...колата дига нормална работна температура в големия студ и не пада надолу, дори да пуснеш парното на 4ри и да се варишколата загрява с 20-30% по-бързо...
                        И аз съм се спрял на тоя вариант, моя термостат е заминал отдавна, но мога без капка колебание да кажа че разхода ми не е висок, колата загрява в границите на нормалното.....
                        Alfa 156 2.0 TS
                        Alfa 156 20VTurbo
                        Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
                        Locost TF1 3.0V6

                        Коментар


                          #13
                          за тези проблеми има следния вариант, някво тиксо се лепи на решетката...аз използвах метална лепенка, нещо като тиксо а отдолу на решетката картон увит в найлон, сложен зад решетката да не се вижда... колата дига нормална работна температура в големия студ и не пада надолу, дори да пуснеш парното на 4ри и да се вариш колата загрява с 20-30% по-бързо...
                          Радиатора, както и да го опаковаш, термостата е този който му пуска течност!А ако термостата е ОК, ще му пусне чак когато достигне 90 градуса!Всички останали хитрости дават резултат само когато имаш отворен или ранноотварящ термостата!

                          Коментар


                            #14
                            Не, и което е по-интересно при натоварване примерно по нанагорнище или с по-висока скорост, температурата вместо да се качва, спадаше до 70 градуса
                            Колега, пздравявам те за добрата идея и за това, че ни правиш сьпричастни на експеримента си!Приятно е когато човек чете нещо направено сьс собствена глава и рьце! Разгледах схемата ивярвам , че с новия вариант имаш по-бьрза температурна реакция. Всички нови термостати са направени с много изводи / като шотландски гайди/ точно заради необходимоста да се премахне температурната инертност и аномалия.Поздрави и успехи!

                            Коментар


                              #15
                              когато караш с голяма скорост и е студена колата, влиза студен въздух под капака, и охлажда двигателя...когато се спускам от витоша не на скорост, ако съм без картон температурата пада, а ако имам картон държи 90 градуса...термостата ми е нов и пак ти казвам 20-30% по-бързо ти загрява така колата...типото ми има огромен радиатор за 1.6 двигател в сравнение с ауди/волцик
                              2004 Audi A6 4F
                              2002 Lancia Y

                              Коментар

                              Working...
                              X