Въпреки че има писано и друг път по тази тема реших да споделя опита си от смяната и да уточня някои подробности открити при тази операция.Като за начало да спомена инструментите необходими за операцията, та да не се налага като мен да ходите да търсите нужото ви в процеса на работа:1. ключове, гедоре или лули М8, М12, М13, М17, М192. звезди или както там им се казва непомня точно беше нещо с Т ама сега ми изхвърча от акъла Т40, Т503. естествено крик и за обезопасяване трупче и столче да си почивате /може и бира за разхлада/Предварително сте набавили необходимите части. И така да започваме:1. Развиваме пластмасовия капак на ангренажа с Т40 за болтове №3р № 10 не се развиват те остават на капака.2. Вдигаме на крик, обезопасяваме с трупче и ръчна и махаме гумата3. Махаме пластмасовия подкалник с М84. Така открилата се гледка ще ви помогне да напасвате белезите на разпределителния вал /бяла черта/ с тоя на капака под него, позицията на стрелката е на около 2 ч., лесно става на включена 4-та и въртене в/у болта на ремъчната шайба-става и с ключа за гуми М195. Отбележете с нещо положението на обтягане на генератора, ще ви облекчи в последствие6. Разхлабвате генератора М17 отгоре и М19 отдолу и за обтегача му М13 7. Махате пистовия ремък8. Тука вече ви трябва помощник да натиска спирачката при включена 4 или 5-та предавка за да развиете болтовете на шайбата на коляновия вал Т50, гледайте да не размествате белезите, затова най напред само ги разхлабете и 4-те и направете прверка на белезите и чак тогава махайте шайбата. Няма вероятност после да сбъркате з/о тя си има шпонка9. Развийте контриращата гайка на ролката М12, като за сверка можете да обърнете внимание къде е стрелката 3 спрямо репера 410. Вече можете да извадите така освободения ремък.11. Сменете ролката като не затягате контриращата гайка12. Започнете да слагате новия ремък като имате в предвид следното: - на него има две бели линии които трябва да съвпаднат с белите белези на шайбата на разпределителния вал и шайбата на коляновия вал, ако спазите това сматайте че нямате проблеми в зацепването - започнете да поставяте ремъка отдолу нагоре т.е. най напред в/у коляновия вал след това разпределителния покрай водната помпа и след това ролката13. За да опънете ролката до необходимото ниво вижте чертежа и там където пише PUSH, най лесно става с помощник единотдолу натиска ролката за да се опъне, може да се натисне и стрелката 3 за по-лесно и помощника отгоре да законтри гайката14 До тук сте свършили 99 % от работата, завъртете на 2-3 оборота коляновия вал и ако ремъка се двиши нормално трябва да виждате как ролката "плува" при въртенето и регулира опъването15. Започвайте да сглобявате в обратен ред: шайба, пистов ремък, опъване и т.н.Надявам се да съм помогнал на домашните майстори които сами си правим доста неща по колите. Прятен път!П.П. В кутията на ролката има упътване на 8 езика включително и на руски. От там взех чертежа.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смяна на ремък и ролка Брава 1,4
Collapse
X
-
spark написа:Само генератор не помня да съм разхлабвал. Пистовия ремък е със самообтягаща се ролка на пружина и се сваля за 5 сек с гедоре като напънеш ролката.Така че тея стъпки с генератора може да ги прескочиш.FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
Всеки си решава сам, ако ролката върви тегаво и няма луфт по принцип не е за смяна. Аз май на 180000км направих първата смяна на ролка на тая кола изобщо Беше оригиналната за вграждане Made in Canada и като я врътнех с пръст се въртеше по 20сек без да спреFiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
Моя пистов няма ролка за обтягане за това твърдя това което съм бутнал в събота. В крайна сметка това са подробности в зависимост от конкретния случай, аз написах това за да помогна на някой който има нужда и се захване сам, подробностите се решават в зависимост от ситуацията. Моята ролка си беше за смяна чуваше се че затяга още като купувах колата ми беше ясна. Иаз купих ролка от Канада, поне така пише.FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
NikMar написа:Моя пистов няма ролка за обтягане за това твърдя това което съм бутнал в събота. В крайна сметка това са подробности в зависимост от конкретния случай, аз написах това за да помогна на някой който има нужда и се захване сам, подробностите се решават в зависимост от ситуацията. Моята ролка си беше за смяна чуваше се че затяга още като купувах колата ми беше ясна. Иаз купих ролка от Канада, поне така пише.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Добре де Tornado Неверни, ще се опитам да го снимам, но няма да разглабям за една снимка, ще се виждат само пистовия ремък, капака на ангренажния, шайбата на коляновия вал и генератора.FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
NikMar написа:Добре де Tornado Неверни, ще се опитам да го снимам, но няма да разглабям за една снимка, ще се виждат само пистовия ремък, капака на ангренажния, шайбата на маховика и генератора.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Tornado написа:NikMar написа:Добре де Tornado Неверни, ще се опитам да го снимам, но няма да разглабям за една снимка, ще се виждат само пистовия ремък, капака на ангренажния, шайбата на маховика и генератора.FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
Стига се ядосва де то е ясно ,че всеки греши и се учи докато е жив.Брава без серво за първи път чувам.Ето ,че и аз научих нещо.Не се заяждам ,а се опитвам да извлека всичко полезно в името на форума.Утре примерно някой ще ти намери темата с търсачката и ще започне да пита къде е тази шайба на маховика и върви ,че му обяснявай.Иначе нищо лично.Извинявай ако съм те засегнал.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Жив и здрав! Както казва дядо поп "простено ти е чадо".А м/у другото знаеш ли кое най ми харесва на моята: че колкото по-просто толкова по-добре. Иаз не бях чел и виждал толкова "скопена" конфигурация на Брава ама ето на нея се натъкнах, просто нямах друг избор както писах при бартера каквото има. Та няма дори и централно, абе малко по-модерна Жигулка.FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар