Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпроси за Bravo 1.8 16V GT

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпроси за Bravo 1.8 16V GT

    След като не можах да се оправя с търсачката и да получа информация за това което ме интересува реших да пусна тази тема. Та значи имам следните въпроси:1.Къде точно се намират запалителните свещи на въпросният автомобил и как се стига до тях?2.Има ли кабели към тях или е някаква друга система без кабели?Това от любопитство, понеже имам усещането че скоро ще ми се налага да ги сменям, а погледнат отгоре двигателя се вижда само една алуминиева плоча, никакви свещи и никакви кабели, предполагам са отдолу някъде под плочата??Сега конкретно на проблема, колата няма мощност, до 2000 оборота ускорява нормално, след това много бавно, като удушена, ако подам рязко газ се променя и звука, в крайна сметка ускорява, но не е както трябва, много бавно става. На първа като потеглям подскача като кенгуру, тръгва да ускорява, в следващият момент не и достига нещо и забива муцуна, след това пак се отпушва....и т.н. Иначе пали от раз и на мимимални обороти работи перфектно, като се форсира на място също няма проблеми, но като тръгне..... Колата работи само на бензин, няма газова или метанова уредба, бензина е обикновен 95 от Shell, същият наливам и на служебната Октавия която се изстрелва като самолет. Вчера смених горивен филтър като си мислех че е там проблема, оказа се че не е. Въздушният филтър също е нов. Очаквам всякакви идеи и предложения. Също ще се радвам ако някой ми препоръча добър сервиз за диагностика във В.Търново и региона.
    Fiat Bravo GT '97 1,8 16V 113 к.с. - лична
    Skoda Octavia '06 1,6 101 к.с. - служебна

    #2
    Колега, под алуминиевия капак се намират бобините за всеки цилиндър. След като се развият болтчетата на бобините те се вадят нагоре и в отвора се вижда свеща. Тя е за ключ 16, но доста дълъг. Хубаво е да смениш свещите защото от зле работеща свещ може да изгори бобина.Иначе по втория ти въпрос възможно е да е катализатор, но това можеш да го разбереш едва след смяната му.
    МАРЕЯ 1.8 16V HLX 98
    БРАВА 1.8 16V ELX 96

    Коментар


      #3
      http://www.fiat-bg.org/Downloads/Boo...траница 84 през Acrobat-аиначе от самата книга е 88няма кабеливърху свещите са директно бобинитеза всеки цилиндър има отделна
      2015 Renault Megane Expression GT
      2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
      Всичко за FIAT Bravo 2007

      Коментар


        #4
        Малко нагледен материал
        Прикачени файлове
        Fiat Marea 1.8i 16V
        Fiat Tipo 1.4i 8V
        Fiat Punto 1.6i 8V
        www.italauto-bg.net/forum/

        Коментар


          #5
          Благодаря ви че ми разяснихте въпроса със свещите, ще ми бъде от полза. Все пак си мисля че при мен проблема е на друго място, или в катализатора (както спомена колегата) или в ламбда сондата (най - вероятно). Ако не работеше някоя свещ мотора щеше да прекъсва (според мен), а сега той работи перфектно на ниски обороти или при форсиране на място. Но като потегля имам чувството че в цилиндрите попада обогатена смес с малко въдух и двигателя се дави. Най - добре е да се отиде на диагностика, ама не знам къде....Какви са симптомите на прецакана ламбда сонда и на запушен катализатор, някой ако е патил да сподели? Колата в момента е на 90000 км.( не се наемам да твърдя със сигурност че са истински) почти безшумна докато работи и от аспуха не се вижда да излиза никакъв дим, все пак като поставиш ръка се усеща струя...като пропътувам няколко километра и като сляза от колата усещам някаква смрад която предполагам е от катализатора. Това нормално ли е и какво означава?
          Fiat Bravo GT '97 1,8 16V 113 к.с. - лична
          Skoda Octavia '06 1,6 101 к.с. - служебна

          Коментар


            #6
            Re: Въпроси за Bravo 1,8 16V GT

            ivelin69 написа:
            Също ще се радвам ако някой ми препоръча добър сервиз за диагностика във В.Търново и региона.
            Ами за диагностика бих ти препоръчал да отидеш при момчетата от форума Stenli и Jack Daniels . В сервиза си имат тестер , а и са запознати с италианските автомобили . Сервиза им се намира като тръгнеш от Кат нагоре по баира и преди гробището има една отбивка в дясто , на няколко метра по-навътре е сервиза :D http://clubalfaromeo.com/forum/showt...E0%EB%E0Ако мирише на развалени яйца , 99% ти е от катализатора . Попринцип пишат , че му дават 120 000 км животП.С колега може да заповядаш на някоя сбирка от 18:00 пред стадион Ивайло . Следи темата за чата във ВТ . Ще помагаме с каквото можем :D
            Прикачени файлове
            Fiat Punto Mk1 & Alfa Romeo 147 JTD

            Коментар


              #7
              проверката да ли е от ламбда сонда е елементарна (90% съм сигурен че не е от нея)- откачаш кабела на дебитомера ( при изгасена кола)-палиш -ще свети ’инжекцията’ на таблото- пробваш- ако върви както трябва - то е едно от:=дебитомер=ламбда сонда= ... бе имаше и друго ама отдавна го четох, преди година - ако няма промяна във вървежа - значи основния проблем не е в някой от тез елементи.може да си провериш ламбда, дебитомер и с:- виза унискан или- обикновен мултимер (виж с търсачката , май ogi28b беше писал за ламбдата и дебитомера)

              Коментар


                #8
                u_bo написа:
                проверката да ли е от ламбда сонда е елементарна (90% съм сигурен че не е от нея)- откачаш кабела на дебитомера ( при изгасена кола)-палиш -ще свети ’инжекцията’ на таблото- пробваш- ако върви както трябва - то е едно от:=дебитомер=ламбда сонда= ... бе имаше и друго ама отдавна го четох, преди година - ако няма промяна във вървежа - значи основния проблем не е в някой от тез елементи.
                Днес и правих диагностика, всичко уж и е наред.....грешки няма....ама и да върви не иска...Откачих кабела на дебитомера и колата "литна".Видях цените на дебитомери и ме заболя главата....Взех един дебитомер от морга, втора употреба за 100 лв. и го сложих на колата, същата работа като моя, възможно ли е и той да е прецакан? Или някъде на друго място да е проблема? Днес ще го смъкна и ще го връщам...Има ли някаква алтернатива да се кара без това чудо, че не ми се дават 500 лв. Възможно ли е проблема да е в ламбда сондата, май там цената беше по - приемлива...и как точно се мери дали не е повредена u_bo, освен дебитомер и ламбда сонда какво друго може да е прецакано?
                Fiat Bravo GT '97 1,8 16V 113 к.с. - лична
                Skoda Octavia '06 1,6 101 к.с. - служебна

                Коментар


                  #9
                  След поредната диагностика, трета вече се установи че всичко и е наред на колата. И дебитомера отчитал и ламбда сондата също....Няколко пъти чух за неправилно зацепване като евентуална причина, възможно ли е да е това проблема след като на място колата работи перфектно и с изключена букса от дебитомера също За всеки случай съм уговорил презацепване на ангренажа със специални дорници в сервиза на Fiat в Търново за понеделник, а дотогава ще я засека как ми гори така в авариен режим....
                  Fiat Bravo GT '97 1,8 16V 113 к.с. - лична
                  Skoda Octavia '06 1,6 101 к.с. - служебна

                  Коментар


                    #10
                    От неправил зацепване 100% може да не върви. Но от друга страна колко толеранс има този двигател да се зацепи неправилно, без да удари клапани??? Според мен изместване на 1 зъб би означавало колата да няма нормален празен ход. Или не съм прав?
                    Honda Accord 1.8 115к.с. 96г.
                    Honda Civic 1.5 90к.с. 93г.
                    FIAT Marea 115 '99 1.8 113hP 182.A2.000
                    Powered by Total & Fobos LPG

                    Коментар


                      #11
                      ivelin69 написа:
                      Днес и правих диагностика, всичко уж и е наред.....грешки няма....ама и да върви не иска...Откачих кабела на дебитомера и колата "литна".Видях цените на дебитомери и ме заболя главата....Взех един дебитомер от морга, втора употреба за 100 лв. и го сложих на колата, същата работа като моя, възможно ли е и той да е прецакан? Или някъде на друго място да е проблема? Днес ще го смъкна и ще го връщам...Има ли някаква алтернатива да се кара без това чудо, че не ми се дават 500 лв. Възможно ли е проблема да е в ламбда сондата, май там цената беше по - приемлива...и как точно се мери дали не е повредена u_bo, освен дебитомер и ламбда сонда какво друго може да е прецакано?
                      ще погледна и ще пиша.но не мисля че е дебитомер. като го откачиш и ЕКУ то почва да работи в друг режим и не чете един куп датчици.ще пусна списък по-късно

                      Коментар


                        #12
                        я преди да даваш пари за презацепване направи следнотоно ТОЧНО :- откачаш клема ’-’ на акумулатора за 30 - 45 минути или повече- закачаш я-палиш (всичко това само на бензин)-оставяш я да работи поне 10 минути БЕЗ да я форсираш - само на празен ход- гасишпалиш пак и пробваш как е положението.и пишеш тука

                        Коментар


                          #13
                          ето какво става като се откачи AFM ( MAF)
                          Bravo Service Manual написа:
                          if a problem is detected with the sensors/ actuators the control unit, where possible, replaces the missingdata, reconstructing it using software (recovery) to alicw the operation of the engine.For the sensors/actuators not mentioned in the list below, there is not type of recovery.Engine timing sensorrecovery: the engine cannot be started up, however if the problem occurs with the engine started up, itstays operating.Air flow meterrecovery: the air flow rate is calculated on the basis of the butterfly position and rotation speed values.additional provisions: self-adjustment of the mixture strength and idle disabled; charcoal filter solenoidvaive disabled.
                          най-вероятно имаш проблем със сместа. не мисля че е MAF или филтъра за парите.но филтъра за парите може лесно да се провери с откачане на буксата.п.с. разбира се ако си изпулнил препоръката от предния ми пост И Е ЕМАЛО ЕФЕКТ то проблема е ясен потърси откъде идва проблема със сместа.с мултицет ако решиш може да измериш показанията на MAF и lambda sensor,ПРЕДИ да даваш излишни пари за смяна

                          Коментар


                            #14
                            u_bo написа:
                            я преди да даваш пари за презацепване направи следнотоно ТОЧНО :- откачаш клема ’-’ на акумулатора за 30 - 45 минути или повече- закачаш я-палиш (всичко това само на бензин)-оставяш я да работи поне 10 минути БЕЗ да я форсираш - само на празен ход- гасишпалиш пак и пробваш как е положението.и пишеш тука
                            Звучи ми като някакъв магически ритуал, но ще го направя...клемата вече е откачена!
                            Fiat Bravo GT '97 1,8 16V 113 к.с. - лична
                            Skoda Octavia '06 1,6 101 к.с. - служебна

                            Коментар


                              #15
                              ivelin69 написа:
                              u_bo написа:
                              я преди да даваш пари за презацепване направи следнотоно ТОЧНО :- откачаш клема ’-’ на акумулатора за 30 - 45 минути или повече- закачаш я-палиш (всичко това само на бензин)-оставяш я да работи поне 10 минути БЕЗ да я форсираш - само на празен ход- гасишпалиш пак и пробваш как е положението.и пишеш тука
                              Звучи ми като някакъв магически ритуал, но ще го направя...клемата вече е откачена!
                              не е никакъв ритуал, просто като ресетнеш компа той трябва да си нагласи двигателя в оптиламно работно положение. това става както колегата ти каза, двигателятрябва да си поработи 10на мин без да го форсираш
                              Powered by Emzo

                              Коментар

                              Working...
                              X