Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

За лостовата система на типо/темпра

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    За лостовата система на типо/темпра

    Здравейте! Става въпрос за това, че скоростният лост на фиата ми обикаля яко около оста си. Купих си 3те щанги, имам и от типото което продавам на части "пеперудата". Пеперуда наричам това нещо което е захванато за рейката и разпределя движението от пръта на скоростния лост, посредством лостова система от 3 щанги, към самите скорости. Сигурен съм, че всеки които се е сблъсквал с това знае за какво говоря въпроса е дали успях да го обясня разбирамо.. Сега въпросът - понеже освен луфт в щангите имам луфт и то доста голям и във въпросната пеперуда.. мога да ли да я заменя с тази която имам, в смисъл трудно ли е ? Има един шплент отгоре - той се вади и тази част която се износва на пепрудата излиза нагоре. Има ли обаче достатъчно място да се извърши тази манипулация докато всичко си е на колата или трябва да я разглобя половината... НЯКОЙ правил ли го е ?? Ако да моля, да сподели как защото в неделя ще ходя да сменявам носачите и много ми се иска да оправя и този проблем след като имам всички части много благодаря, че се опитахте да разберете какво искам да кажа

    #2
    Аз разбрах за какво говориш колега, понеже и аз смених доста неща по скоростната система!Лоста ми бе с счупена ябълка и пропадна надоло(добре че има гърне отдоло та да не го изгубя по пътя).Сменях и щангите, а там на "пеперудата" както му викаш си мисля че се разбива единствено втулката(то даже не знам дали така да го нарека)на снимката това е номер 1 От снимката на която е частта хваната за рейката!
    Прикачени файлове
    now. BMW E39 523i '98 170hp
    ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
    ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

    Коментар


      #3
      Тази пеперуда и на мен ми е разбита на оста която е за рейката обаче.Качвал съм я на канал да я сменям обаче е адска мъка.Отдолу може да се ремонтира,ако е на рампа или вдигната,но отгоре си иска разкачане на маркучи,махане на акумолатор (достъпът е много труден).Аз се нервирах и го отложих тоя ремонт за сега.Възможно е,но е трудно.
      Fiat Tipo
      Corsa b комби !

      Коментар


        #4
        така.. с този снимков материал е доста по лесно. питането ми е мога ли да я извадя цялата тая системка и да сложа тази която имам защото е с перфектни втулки. защото както виждате тая пишка която стърчи от рейката е около 5-6 сантиметра висока, а така доколкото видях с неопитния си поглед няма толкова разстояние нагоре над шплента, в един сервиз пича вика.. трябва да пуснеме моста няколко сантиметра надолу иначе няма как за съжаление няма никакво шибано място..тая пеперуда съм я виждал един единствен път.. като свалях главата.. иначе само я напипвам.. идея си нямам как ще го направя затова питам вас с надеждата някой да го е правил и да ми каже далаверката защото аз се сещам само за 1 нещо което ще ми помогне - да махна главата
        Прикачени файлове

        Коментар


          #5
          Ами колега ако има възможност и канал влез и огледай, мисля че е възможно да се разкачи!Аз в събота ще залягам под мойта и ще огледам кое как е с момчетата, ако стигна до някъв извод ще пиша пак ако не си се справил!Успех
          now. BMW E39 523i '98 170hp
          ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
          ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

          Коментар


            #6
            Ако окомера ти е верен, пича е прав, не знам. На алфата имах възможност за достъп навремето, когато бях свалил главата, но се направих на разсеян и после, когато си купих щангите, видях, че "совите не са това, което са" . 1/2 час обикалях около колата, като мишка в трици, едва напипах единият край на една от щангите, но даже и него не можах да развия и вдигнах бялото знаме. Още си ми седят в пликчетата щангите. На алфата всичко без едната щанга е разбито, ама 3 години вече не се е откачило нищо . Типото ми е в същото положение, там не съм оглеждал, но лоста си обикаля... Сега е поразхвърляно и утре ще гледам да погледна, как е ситуацията с достъпа при него. За тъпият елемент 1 в "ТиН" веднъж ми обявиха 60 лв и не съм се интересувал повече. Ще следя с интерес темата и току виж, някой ден съм си оправил лостовите механизми на двете коли. Успех и от мен.
            AR 75 2.5 V6 `08.86 - Ех
            AR 155 1.7 TS `07.93 - сиромашки тунинг, + JR, APEX, + B6 отзад - замина за скрап...
            FIAT Tipo 1.6 `12.93 835С1.000 С АГУ тунинг - вече 2.0 TS 8V Turbo с ескрите от горната...

            Коментар


              #7
              Въпросната алуминиева отливка не може да излезе без да се отпусне моста... за съжаление! Нещо повече - ще установиш, че щифта стърчащ от рейката е износен, отвора в алумиевата "пеперуда" както я наричаш, лагеруващ в този щифт - с износен отвор! И освен това иглените лагери в другия отвор са останали без иглите! Нали не те разочаровах? Мога да го опиша целия процес! Правил съм го два пъти - единия път на моето типо, а втория - на колегата tipolino! От горе не става, а и не е необходимо!

              Коментар


                #8
                TRENDi написа:
                Ако окомера ти е верен, пича е прав, не знам. На алфата имах възможност за достъп навремето, когато бях свалил главата, но се направих на разсеян и после, когато си купих щангите, видях, че "совите не са това, което са" . 1/2 час обикалях около колата, като мишка в трици, едва напипах единият край на една от щангите, но даже и него не можах да развия и вдигнах бялото знаме. Още си ми седят в пликчетата щангите. На алфата всичко без едната щанга е разбито, ама 3 години вече не се е откачило нищо . Типото ми е в същото положение, там не съм оглеждал, но лоста си обикаля... Сега е поразхвърляно и утре ще гледам да погледна, как е ситуацията с достъпа при него. За тъпият елемент 1 в "ТиН" веднъж ми обявиха 60 лв и не съм се интересувал повече. Ще следя с интерес темата и току виж, някой ден съм си оправил лостовите механизми на двете коли. Успех и от мен.
                и аз така и се откачи един ден
                Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                Fiat Bravo'97 1,6 16v
                Fiat Tempra'91 1,6 mono

                Коментар


                  #9
                  Лагерите 2 и прахозащитните гумени пръстенчета 3 се продават като ремонтен комплект в Евро-то под каталожен номер "Birht 4344"! В комплекта има и 2-3 други втулки, но те са за механизма, който е монтиран на самата скоростна кутия! Сигурно ще те убеждават, че е за уно турбодизел - не им се вързвай! Добре е да имаш и познат стругар!

                  Коментар


                    #10
                    ///// написа:
                    Лагерите 2 и прахозащитните гумени пръстенчета 3 се продават като ремонтен комплект в Евро-то под каталожен номер "Birht 4344"! В комплекта има и 2-3 други втулки, но те са за механизма, който е монтиран на самата скоростна кутия! Сигурно ще те убеждават, че е за уно турбодизел - не им се вързвай! Добре е да имаш и познат стругар!
                    Прикачени файлове
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Коментар


                      #11
                      ///// написа:
                      Въпросната алуминиева отливка не може да излезе без да се отпусне моста... за съжаление! Нещо повече - ще установиш, че щифта стърчащ от рейката е износен, отвора в алумиевата "пеперуда" както я наричаш, лагеруващ в този щифт - с износен отвор! И освен това иглените лагери в другия отвор са останали без иглите! Нали не те разочаровах? Мога да го опиша целия процес! Правил съм го два пъти - единия път на моето типо, а втория - на колегата tipolino! От горе не става, а и не е необходимо!
                      малко късно защото утре заминавам да се боря, но все пак ще се радвам ако опишеш подробно - ще ми е от голяма полза! мерси предварително пп. мисля, че ме разбрахте добре, но аз да се повторя. искам да заменя моята "пеперуда" с друга а не да я отремонтирам

                      Коментар


                        #12
                        Уффф, смених си компа и снимките ми останаха на стария хард! Изрових до сега от форума каквото съм поствал и обяснявал по темата! Така - значи ето разположението на механизма на колата!
                        Прикачени файлове

                        Коментар


                          #13
                          Сега още две снимки на "пеперудата" (условно така кръстена от колегата ), как аз съм си я отремонтирал с бронзова втулка! Значи много е важно да има стругар под ръка! Алуминиевата отливка се разпробива на по-голям диаметър (приблизително толкова, че да остане "мегдан") вътре да се набие допълнително изработената от стругар бронзова втулка! Другия отвор (на снимката) е с избити лагери (тези за които споменах, че са комплект 4344 в евро-то и колегата ВО е показал на снимка!
                          Прикачени файлове

                          Коментар


                            #14
                            дотук много добре, поздравления бтв ако това са снимки от твоята кола, изглежда много добре а ще ме светнеш ли как да я извадя от там ??

                            Коментар


                              #15
                              Значи технологията по смяната на въпросната "пеперуда" е следната:1. колата се вкарва на канал или подемник, за са се има достъп отдолу!2. Гумите не се свалят и не пипат носачите, за да има моста опора!3. Завираш се в педалите и там откачаш карето на кормилния прът, от шлиците на рейката. Болт и гайка М8 с ключета 13! Тънкостта тук е да маркираш как е стояло карето и кормилния прът, спрямо рейката!4. Демонтираш задния тампон на двигателя с все конзолата - мисля, че бяха два болта М12 и един М8 към скоростната кутия и два болта М8 (с ключ 13) към купето! Централния болт на тампона няма да бараш - не е необходимо!5. Откачваш двуцевката от изпускателния колектор - 4 гайки М8, като много внимаваш, да не скъсаш някоя шпилка, че става уле-мале!6. Освобождаваш конзолата на казанчето с хидравличната течност от купето!7. Вадиш зегера, който фиксира "пеперудата" към щифта на рейката!8. Отвиваш гайката (ключе 13) която фиксира другия щифт на "пеперудата"!9. Моста се държи на 8 болта - 6 към купето (ключ 15) и два към роговете (ключ 18 )Чак сега можеш да извадиш "гадта мръсна" Сглобяването е по обратния ред, като много внимаваш да не прихванеш някой болт накриво!Дори с фиксирането на моста обратно можеш да си помагаш с крикчета!(300 пъти натиснах искейп вместо ч) няма ънду м....а му мръсна

                              Коментар

                              Working...
                              X