Конкретно ще Ви помоля за предимства и недостатъци! Колебая се между двете, в момента търся от първия вид защото мога да я пиша на инвалид ... Не мога да си намеря тук 1.6 90 к.с. защото не внасят коли от Германия вече ... Аз личнo съм за двигател 1.6, но какво да се прави ...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Fiat Brava 1.4 срещу Fiat Brava 1.6
Collapse
X
-
wwwebЕтикети: –
-
Ами вземи си това, към което те води сърцето.Според мен е много по-логичен мотор за тази кола.Пари се изкарват,нерви не се възстановяват.Чуй сърцето си и няма да сбъркаш.Апропо,според мен 1.4/12вентила е единствената издънка на Фиат в областа на моторите!! И не случайно в последните години го спират и слагат 1.2/16 клапана.SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
-
wwweb
Mен сърцето ми ме води към 1.6 90 к.с., ама като няма и се съобразявам с обстоятелставата ... аз затова исках конкретно предимства и недостатъци за да реша в крайна сметка какво да правя, засега за 1.4 освен "слаб" двигател нищо друго конкретно не чувам ... не знам, аз не съм се качвал и в двете модификации и не мога да преценя, както казах най ме устройва 1.6 90 к.с., в момента преговарям с една фирма и с още някои познати, чрез които се надявам да си внеса такава кола от Германия, ебаси, 2 месеца търся кола и не мога да я открия, ако знаех, че е толкова трудна работата въобще нямаше да се каня да взимам, ама ей го на запалих се и сега отърване няма ...Alexius в такъв цвят като на твоята съм се влюбил ...
Коментар
-
Ха,
Добре бе колеги,само не мога да разбера,какво толкова сте го набелязали този мотор 1.4/12V,та все плюете по него? Струва ми се,че пак стана типично българска работа - баща ми каза,че на негов колега на зет му,на сестрата вуйчо й има такава кола и... еди какво си. Българите сме малко като овцeте-един каже нещо и другите го повтарят.Навремето така беше с голфовете (двойките),много здрави били,много яки машини.После Аудитата (80-ките) и за тях също и т.нТа да се върнем на въпроса:Имам Брава 1.4/12V от 6-7месеца,през което време съм й навъртял 12хил.км и мисля,че вече достатъчно добре съм разбрал що за автомобил е.Това ми е 4-тия личен автомобил за 12години,така че смятам,че имам база за сравнение.Мотора е много тих и достатъчно динамичен за това купе,има спокоен ход и е достатъчно еластичен.А това,че спират да го произвеждат след 98година,не значи абсолютно нищо. 1.6/90к.с също се спира от производство 98година.И той ли е калпав???Нека сравним двата двигателя 1.6/16V(103к.с) и 1.4/12V(80к.с) по динамика и съответно разход на гориво:Първият: 0-100км/ч - 11.5сек. , разход на 100км: 6.1л (90км/ч) / 10.8л (в града)Вторият: 0-100км/ч - 13.9сек. , разход на 100км: 5.3л (90км/ч) / 9.2л (в града) Виждаме,че за сметка на по-доброто (2.4сек) ускорение,разхода на първия автомобил е с 0.8-1.6л по-висок (средно 1.2литра).При повече градско шофиране разликата става към 1.5л/100км.Това превърнато в пари е 2.50лв/100км или 375лв годишно (при 15хил.км).Добре 375лв,но не е само това.Нека видим данъка:103к.с X 0.80лв X 1.5 = 123.60лвНа по-малкия двигател данъка ще бъде съответно: 80к.с X 0.40лв X 1.5 = 48.00лв;Тук разликата е:123.60 - 48.00 = 75.60лв.Да видим сега,какво те очаква веднага след покупката:Смяна на ремъци и ролки.При 12клапановия мотор ролката е една,докато при 16-ката са 2,а отгоре на всичко в сервизите взимат близо двойно за труд при 16-ката.От тук също ще изгубиш около 100-тина лв.Такаааа и какво излиза в крайна сметка:375+75+100=550лв за една година.Е вярно ремък и ролка/и не се сменяват всяка година,но си е "инвестиция".Значи тези ~ 500лв,ще ги плащаш всяка година,само и единствено за това,че автомобила ти ще ускорява малко по-бързо. При теб ситуацията е още по-ясна - имаш инвалид.От тук спестяваш още 1854лв за мито+48лв данък+54лв винетка = 1956лв.Не виждам какво има за чудене: Икономисваш 2000хил.лв първоначално и после по над 500лв на година.Това е моето мнение.Не съм изобщо дребнав,стиснат или беден,както ще помислят някои - просто обичам да смятам.Дано съм ти помогнал в избора.Успехи !!!
Коментар
-
wwweb
Знаеш ли, че от 2 месеца търся човек с мнение като твоето ... много ти благодаря за ИЗЧЕРПАТЕЛНАТА информация, златен си! ...
Коментар
-
Ето още едно мнение в полза на 1.4 12V - такова карам от 8 месеца.Не съм специалист, но от това, което чета в този форум, ако някога решиш да монтираш газова уредба на 1.6 16V, то това трябва да бъде газов инжекцион, който е доста скъп. На моята е монтирана обикновена газова уредба Landi с електрически изпарител за 420 лв.Peugeot 301
Punto 1.9 JTD - на жената
Коментар
-
wwweb
venco67 написа:Ето още едно мнение в полза на 1.4 12V - такова карам от 8 месеца.Не съм специалист, но от това, което чета в този форум, ако някога решиш да монтираш газова уредба на 1.6 16V, то това трябва да бъде газов инжекцион, който е доста скъп. На моята е монтирана обикновена газова уредба Landi с електрически изпарител за 420 лв.
Коментар
-
Когато купих колата не вървеше никак добре. При компютърен тест се оказа, че лабда сондата е за смяна - реагирала мудно при повишаване на оборотите. След смяната й и други регулировки направени от Hit-ko колата върви перфектно, разбира се според възможностите си - 80 к.с. е. А реално погледнато и те не са малко.Имам възможност да я сравня с Opel Vektra 1.8 90 к.с., който карам често. Определено Opel-а върви по-добре - все пак има разлика от 10к.с. Но честно казано по-голямо удоволствие ми доставя да карам Brava-та. Е ако имаше 23 к.с в повече...Peugeot 301
Punto 1.9 JTD - на жената
Коментар
-
venco67 написа:... ако някога решиш да монтираш газова уредба на 1.6 16V, то това трябва да бъде газов инжекцион, който е доста скъп...
Коментар
-
blondy_driver
Аз съм се качвала и на 1.4 12V, този двигател е като спънато добиче пред 1.6 16V Я се замислете- Дали концерна Фиат го спират и заменят случайно След като са го заменили с 1.2 16V, значи определено не е от най - добрите разработки. Факт не върви толкова ,колкото гори.
Коментар
-
blondy_driver написа:Аз съм се качвала и на 1.4 12V, този двигател е като спънато добиче пред 1.6 16V Я се замислете- Дали концерна Фиат го спират и заменят случайно След като са го заменили с 1.2 16V, значи определено не е от най - добрите разработки. Факт не върви толкова ,колкото гори.TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
UNO 1.0 FIRE
Коментар
-
Alexius написа:venco67 написа:... ако някога решиш да монтираш газова уредба на 1.6 16V, то това трябва да бъде газов инжекцион, който е доста скъп...FIAT Bravo 1.6 16V '97
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар